Математици, тук се спрете, моля бързо помогнете и задачата решете!

  • 59 029
  • 754
  •   1
Отговори
# 735
  • Мнения: X
20114 - пак 4 и нататък се повтарят 7,1,4,7,1,4...
Отговорът е 4.


Мерси много!  Hug
Но как разбрахте, че отговорът е 4? (в смисъл, как превъртяхте степените до 2011-та?)

Последна редакция: сб, 26 окт 2013, 13:18 от Анонимен

# 736
  • Мнения: X
20114 - пак 4 и нататък се повтарят 7,1,4,7,1,4...
Отговорът е 4.


Мерси много!  Hug
Но как разбрахте, че отговорът е 4? (в смислък, как превъртяхте степените со 2011-та?)
Делиш степенния показател на три ( това е броят на различните остатъци). Получава се остатък едно, следователно е първият от повтарящите се остатъци.

# 737
  • София
  • Мнения: 20 033
Помощ за следната задача:
Пътят между 2 хижи в планината се състои от прави и наклонени нагоре и надолу участъци.Турист се движи с велосипед по равните участъци със скорост 15 км/ч,по нагорнищата със скорост 12 км/ч,а по надолнищата-със скорост 20 км/ч.За изминаване на разстоянието между двете хижи в двете посоки са му необходими 2 часа.Намерете колко е разстоянието между тях.
Нещо липсва в условието. Отговорът може да бъде най- различен между 24 и 40км.

Нищо не липсва.
Нека пътят по равните участъци на отиване  е х.
=> x=15.t1 => t1=x/15
y- път  на отиване по наклонени надолу участъци
=> y=20.t2 => t2=y/20
z- път по наклони нагоре
z=12.t3=>t3=z/12

На връщане нещата се променят.
Пътят на равното е пак х.
=> x=15.t4 => t4=x/15
Hадолу пътят тук  е z.
=> z=20.t5 => t5=z/20
Нагоре пътят е у.
=> y=12.t6 => t6=y/12

=> t1+t2+t3+t4+t5+t6=2
x/15 +y/20 + z/ 12 + x/15 + z/20 + y/12=2
4x+3y+5z+4x+3z+5y=120
8x+8y+8z=120
8(x+y+z)=120
x+y+z=15 km

# 738
  • Мнения: 105
То че е 15 отговора е ясно.
А като не знаят дроби 4-то класниците?

# 739
  • Мнения: 982
[Преписала съм я от матем.читанка за 4 клас,като отговор е посочен-15 км,но не можах да стигна до него

А като за 4-ти клас:

1 км нагоре се изминава за 5 мин.
1 км надолу се изминава за 3 мин.
1 км по равно се изминава за 4 мин.

Следователно за изминаването на всеки километър от пътя, общо в двете посоки – отиване и връщане са необходими 8 мин. (5 нагоре + 3 надолу, 3 надолу + 5 нагоре, 4 по равно + 4 по равно).

Следователно пътя е 120 : 8 = 15 км. 

# 740
  • Мнения: 31
Мерси за помощта,сега остава аз да го обясня:)

# 741
  • Мнения: X
20114 - пак 4 и нататък се повтарят 7,1,4,7,1,4...
Отговорът е 4.


Мерси много!  Hug
Но как разбрахте, че отговорът е 4? (в смислък, как превъртяхте степените со 2011-та?)
Делиш степенния показател на три ( това е броят на различните остатъци). Получава се остатък едно, следователно е първият от повтарящите се остатъци.


Много благодаря!  Hug
Тази задача е от ЧХ 2011 г и е за 7-8 клас, а са я дали в школа Междучасие на дъщеря ми (тя е шести клас) за домашно, от вчера я мъчи.

# 742
  • Мнения: X
Аз пък ще го дам като за четвърти клас.  Grinning
По нанагорнището туристът изминава 1 км за 5 минути. ( 60:12)
По нанадолнището изминава 1 км за 3 минути(60:20)
Всеки наклонен път той извървява веднъж нагоре и веднъж надолу. Следователно всеки километър от наклонения участък той изминава общо за 8 минути ( сумарно в двете посоки), а 1 км от равния участък изминава за 4 минути в едната посока ( 60:15), т. е. за 8 минути в двете посоки.
Два часа са 120 минути. 120:8= 15
Ант ме е изпреварил.  Grinning

Тази задача е от ЧХ 2011 г и е за 7-8 клас, а са я дали в школа Междучасие на дъщеря ми (тя е шести клас) за домашно, от вчера я мъчи.
Вчера я решавахме вкъщи.  Joy

# 743
  • Мнения: 31
Да,решението на Дидева и Ant мисля да използвам за обяснение,благодаря още веднъж

# 744
  • Мнения: 78
А моят син (четвърти клас) пита къде става ясно, че хижите са на една и съща надморска височина. Т.е. дължината на надолнищата може да е различна от тази на нагорнищата.

# 745
  • Мнения: X
А моят син (четвърти клас) пита къде става ясно, че хижите са на една и съща надморска височина. Т.е. дължината на надолнищата може да е различна от тази на нагорнищата.
И какво от това, че хижите са на различна височина?  Направете си чертеж и ще се ориентирате по-добре, особено ако го съчетаете с внимателно четене на решението.

# 746
  • Мнения: 105
А моят син (четвърти клас) пита къде става ясно, че хижите са на една и съща надморска височина. Т.е. дължината на надолнищата може да е различна от тази на нагорнищата.

Няма значение надморската височина.Тръгваш от една точка и стигаш по същия път обратно в същата точка.Ако на отиване се качваш на връщане слизаш и няма значение

# 747
  • София
  • Мнения: 76
20114 - пак 4 и нататък се повтарят 7,1,4,7,1,4...
Отговорът е 4.



Здравейте! От скоро време следя темата. Поздравления и хиляди благодарности за дамите, които отделят време и внимание в помощ на децата!
Във връзка с решението на горната задача - аз с настолния каклулатор не успях да сметна 2011 на степен 4. Сметнах го с калкулатора на компютъра. В тази връзка имам и едно питане - на изпитите в 7 клас позволено ли е ползването на калкулатор?

# 748
  • София
  • Мнения: 5 553
Не, на никакви изпити по математика не се позволява калкулатор.

# 749
  • Мнения: X
Във връзка с решението на горната задача - аз с настолния каклулатор не успях да сметна 2011 на степен 4. Сметнах го с калкулатора на компютъра.
В случая е достатъчно да се работи с остатъците, а не с цялото число.

Общи условия

Активация на акаунт