Спешен въпрос за запорирана сметка

  • 5 834
  • 26
  •   1
Отговори
  • Мнения: 0
Здравейте, много моля за спешна помощ. Имам запор на всички сметки от 1/2 година. Имам обаче и кредит в друга банка, който обслужвам всеки месец, изпращайки парите чрез epay от сметка на съпруга ми. Вчера получих известие, че не съм плащала от 5 месеца, което не е вярно, имам извлечения за това. Прочетох в нета, че сметката най - вероятно е разплащателна и всичко отива към другия кредит и че начина е да се внасят на каса с вносна бележка.

Може ли да пиша възражение срещу банката, че не ме е уведомила, че парите постъпват при тях, но се отклоняват. Никой не ме уведоми дори с телефонно обаждане 1/2 година. Сумата не е малка, а сега трябва в 7 дневен срок да я внеса втори път, моля ми помогнете със съвет...

Къде ще ме посъветвате да напиша възражение, в клона, или направо в централата. Също искам да попитам задължително ли трябва да внеса сумата в 7 дневен срок, въпреки, че мисля да обжвалвам, че не са ме уведомили...

# 1
  • Мнения: 0
Моля, може ли някой работещ в банка да ме консултира...

# 2
  • София
  • Мнения: 8 985
При запор по сметка всичко, което постъпва по сметката отива за запора. Не се взимат пари от соц.помощи, детски надбавки, обезщетения за безработица. За да отиват за кредита си има други начини и процедури, зависи от банката. Трябваше преди 7 месеца да отидете в банката, а не да превеждате пари чрез epay, без значение от чия сметка . И през това време да не се поинтересувате къде отиват парите.

# 3
  • Мнения: 364
Здравей, на мога да твърдя какъв е коткретният случай, защото не даваш информация по каква сметка сте превеждали сумите със съпруга ти. Но ако са превеждани по разплащателна сметка, е много вероятно да са събирани по запора. Погасяване без да попадат сумите в запорираната сметка е възможно само на каса и директно по кредитната сметка.
Първо иди в банката и поискай разпечатка по сметката, по която сте превеждали парите. Оттам ще стане ясно къде и защо са попадали сумите.
Ако са покривали запора и действително си в просрочие по кредита си, съветът ми е да говориш с кредитния си инспектор. Не казваш за какво е даден 7 - дневния срок - да частично или за пълно погасяване. Обсъди всички възможности с него. Най - вероятно са квалифицирали кредита като Загуба и съгласон вътрешни правила трябва да започнат изпълнение, но дори и при това положение е възможно да ти дадат отсрочка и да внесеш сумата на части.

# 4
  • Плевен
  • Мнения: 1 014
Явно човека, който те обслужва в банката е пълен неграмотник, за да не ти се обади, като вижда, че кредита е в просрочие, а същевременно 5 месеца постъпват пари, които отиват по запор.
Говори с банката, но с някой друг, защото този, който ти обслужва кредита, най-много пак да те подведе.
Принципно трябва да разчиташ на съдействие от банката. По законов път не можеш нищо да претендираш, тъй като това, което се е случило си е законно.

# 5
  • Мнения: 0
Явно сметката, по която съм плащала е разплащателна, не знаех, че могат да отидат по друго направление:(

В писмото пише, че срока да се направи плащане е 7 - дневен, но не пише дали става дума за цялостно плащане на сумата...

Не знам само защо не ни звъннаха по  - рано да ни уведомят, че нещо не е е наред, а чакаха да внеса 5 месечни суми. От 4 години плащам вноската през epay, не знаех, че може кредит да се плаща чрез разплащателна сметка:(

# 6
  • Мнения: 0
Явно човека, който те обслужва в банката е пълен неграмотник, за да не ти се обади, като вижда, че кредита е в просрочие, а същевременно 5 месеца постъпват пари, които отиват по запор.
Говори с банката, но с някой друг, защото този, който ти обслужва кредита, най-много пак да те подведе.
Принципно трябва да разчиташ на съдействие от банката. По законов път не можеш нищо да претендираш, тъй като това, което се е случило си е законно.

Точно срещу това искам да възразя, дали може нещо да се направи, не знам дали да не отида в централата на въпросната банка...

# 7
  • Плевен
  • Мнения: 1 014
Явно човека, който те обслужва в банката е пълен неграмотник, за да не ти се обади, като вижда, че кредита е в просрочие, а същевременно 5 месеца постъпват пари, които отиват по запор.
Говори с банката, но с някой друг, защото този, който ти обслужва кредита, най-много пак да те подведе.
Принципно трябва да разчиташ на съдействие от банката. По законов път не можеш нищо да претендираш, тъй като това, което се е случило си е законно.

Точно срещу това искам да възразя, дали може нещо да се направи, не знам дали да не отида в централата на въпросната банка...

Срещу кое искаш да възразиш?

# 8
  • Мнения: 0
За това, че не съм уведомена 5 месеца, банката няма ли задължение поне да звъни на клиентите си, когато виждат, че се внасят суми, но отиват по друго направление...

# 9
  • Плевен
  • Мнения: 1 014
За това, че не съм уведомена 5 месеца, банката няма ли задължение поне да звъни на клиентите си, когато виждат, че се внасят суми, но отиват по друго направление...



Точно това трябва да направиш. Да обясниш, че си превеждала редовно сумите, но не си знаела, че имаш запор по сметката. И да се надяваш на разбиране от страна на банката.
Но това няма да ти донесе кой знае какво, защото вече с просрочения дълг не може да се направи нищо. Всъщност те и лихви за просрочие са ти начислявали през това време. Сумите за 5 месеца които си просрочила трябва да ги платиш иначе кредита ти става съдебен, щом вече са ти пратили писмо.
Дано да проявят разбиране и да те чакат с плащането. Иначе банката няма задължение да те уведоми. Банките си уведомяват клиентите на добра воля.
Както казах в случая тъпото е, че като не са ти казали е кофти и за теб и за банката. Глупава работа. ooooh!

Кредитите се обслужват през разплащателна сметка. Самата кредитна сметка няма IBAN и няма как да си обслужваш кредита директно през нея.

# 10
  • Мнения: 0
Благодаря много, получих писмото в събота  - утре ще отида да видя...

# 11
  • Варна/UK
  • Мнения: 1 008
Не е много по темата, но да споделя, че някой банки правят каквото си искат. Аз съм поръчител по един кредит, а титулярът не си бил погасявал задълженията една година. За това време не съм уведомена нито веднъж, а директно бях осъдена от съдия изпълнител. Дори делото е заведено, когато титулярът е започнал погасяване по кредита, след допълнително споразумение с банката, но тази информация така и не е стигнала до техните юристи, които са ни дали на съдия изпълнител.

# 12
  • Плевен
  • Мнения: 1 014
Не е много по темата, но да споделя, че някой банки правят каквото си искат.

Много си права. Повечето банки, когато имат полза от теб ти обръщат внимание и те агитират и като им станеш клиент, вече им е все едно какво се случва. Да не говорим, че след време почват да се държат дори грубо, и каквото и да стане един куп некомпетентни служители почват да ти обясняват как всъщност ти си виновен.

# 13
  • София
  • Мнения: 4 041
Ама тя е наясно, че има запор и че всички постъпления отиват за зпора, само не можах да разбера какъв е тоя кредит дето сметката му е разплащателна. Според мен е по-добре вместо да се жалваш или да притестираш да говориш с кредитния отдел и да се споразумеете на някакво разсрочване на сумата, те нямат сметка да не ти помогнат. Иначе по въпроса с уведомяването, не знам дали е същото, но на нас като ни изпратят писмо за запор на заплатата нна служител ние директно почваме да превеждаме към съответния съдия-изпълнител и не сме длъжни да уведомяваме служителя, него си го уведомяват отделно, че има запор.

# 14
  • София
  • Мнения: 12 579
Ама тя е наясно, че има запор и че всички постъпления отиват за зпора, само не можах да разбера какъв е тоя кредит дето сметката му е разплащателна.

Е защо? И моята е разплащателна и по нея си превеждам вноската и банката си я дърпа на падежната дата. Каква да е друга сметката Бубе?

Общи условия

Активация на акаунт