В очакване на ПЪРВИ клас!

  • 44 755
  • 757
  •   1
Отговори
# 240
  • София - Дианабад
  • Мнения: 656
Според мен пък точно като са по-малки, могат да проличат наклонностите им. После някак влизат в едни релси, къде заради образователната система, къде заради модата в момента, къде под влияние на околните. Мисля, че няма  лошо да се опита нещо по-различно. Това разнообразява и ежедневието им на фона на българския и математиката всеки ден.

# 241
  • София
  • Мнения: 676
Интересно ми е как според вас се развива логическо мислене ако не с логически задачи?!

Аз освен на това, много държа и да си създаде добри навици - за плануване на деня, за разпределение на времето... Това не само за първи клас, а изобщо за началното образование!

# 242
  • España (Плевен)
  • Мнения: 862
Чуждия език и инф. технологии, на мен ми се струват ненужни в 1 клас.
Записах я ЗИП - математика, а СИП - хореография.

# 243
  • Мнения: 5 940
Много ви благодаря за споделеното около това, което попитах. Особено ценно ми е мнението на родители на вече поотраснали деца.
Аз малко се обърквам със съвременните изисквания и очаквания към децата. От една страна ми се струват завишени, но имам и усещането, че е трудно да се отсеят истински важните неща и децата много се разпиляват.
И с всичко, което написахте съм съгласна- и за необходимостта от повече свободно време за игра, и за това, че математиката е важна, но и другото- че едно занимавано, отзивчиво дете може да е добро и по двата основни предмета в начален курс и ранното профилиране надали е правилно. Само, че не съм сигурна какво означава ранно - може би след четвърти клас вече не е...
За ученето с разбиране - според мен основите му се поставят даже преди начален курс, с много разговори вкъщи, обсъждане на прочетено, видяно, чуто. Харесвам и читателските дневници.

# 244
  • Мнения: 24 467
Интересно ми е как според вас се развива логическо мислене ако не с логически задачи?!


Ами с логически задачи, разбира се, кой твърди друго?  Simple Smile Не само математически- обсъждане на текст, на филм, на постъпка, на създал се проблем, на видяно и чуто. По история си е жива логика, което, за моя огромна мъка, не се схваща дори от много учители по предмета, държащи на зубрене на факти, термини, дати и имена- това е логика на събитията, защо се случва нещо и до какво довежда то.

Само дето такива нещица почти не се разглеждат в масовото училище. Зависи от това, дали конкретният класен ще се навие да занимава децата и как.

Не са завишени изискванията към децата, според мен, просто нужните неща са подменени с излишни. И децата рано го разбират, като спират да обръщат внимание на онова, което инстинктивно или напълно логично проумяват, че работа няма да им свърши.
Няма как да се разбере рано дали детето има склонност към литературата, например, т.к. в начална степен те не могат да пишат /изписването на думи или простички изречения, вкл. под диктовка или препис, не е писане, нито литература още/, да се изразяват /нямат набор от понятия голям и база за сравнение и анализ/. Решаването на прости задачки също не е показател за математически наклонности. Особено пък папагалското научаване на думи на чужд език- това не е склонност към езици.
Иначе е пълно с родители, които са готови да се самозалъжат, че отглеждат поредния гений, а то било просто нормално дете, на което се обръща внимание. Могат наистина много да навредят такива.

Лично аз държа много детето да играе всеки ден. Ако децата бъдат лишени от тази им най- съкровена потребност, то смятам, че и като хора няма да са пълноценни. Независимо колко много са отлични и научили.
...............
Снощи съседката дойде да ми съобщи, че са ни излезли списъците и моят първолак с нейното дете ще са си в един клас, както сме си заявили. В "а" паралелка сме, каквото и да означава това.  Laughing На есен ще видим и останалия състав. Сега да се надивеем, че все не ни стига.
Пет първи класа са окончателно. Имаме и списък с помагалата, но ще си ги набавяме къмто септември. Моят имаше през м-ц май рожден ден и що полезни неща получи... Та сме напред с тази материя- несесери, портмонета и т.н.

Последна редакция: чт, 13 юни 2013, 09:40 от Judy

# 245
  • Отвъд алеята зад шкафа
  • Мнения: 7 333
Слушах то телевизията един учител по математика. Според него любовта към математика, научаването на нейната логика, усвояването на математическите принципи може да се случи и с много по-малко материал, изучаван в училище. Същото нещо се отнася и за много от другите предмети. Изучават се в големи подробности ненужни обеми - например подробното устройство на няколко вида червеи?!?! Кому е необходимо да знае това в основното или средното си образование? По-скоро трябва да се преподават основите, а подробностите да се оставят за по-късно профилиране.

Обмислям да запиша дъщеря си в Британика (или Алианс) от септември. Имаме леки разногласия със съпруга ми по този въпрос, макар че се съгласи с това решение.

# 246
  • Мнения: 130
брей, това 17-то направо френски лицей... жалко, че е далече
има транспорт за цяла София  Mr. Green

# 247
  • Мнения: 5 940

Обмислям да запиша дъщеря си в Британика (или Алианс) от септември. Имаме леки разногласия със съпруга ми по този въпрос, макар че се съгласи с това решение.
И ние имаме разногласия. Но тъй като той работи ежедневно с няколко езика, завършил е езикова гимназия, а след това и филология, реших, че неговото мнение е по-определящо Laughing
Според него първо трябва да преценим нивото в училище, след това да го записваме където и да е. Вкъщи го занимава по малко.

# 248
  • Мнения: 24 467
Нищо допълнително засега не планирам да записваме в І клас, освен спорт.

# 249
  • Отвъд алеята зад шкафа
  • Мнения: 7 333

Обмислям да запиша дъщеря си в Британика (или Алианс) от септември. Имаме леки разногласия със съпруга ми по този въпрос, макар че се съгласи с това решение.
И ние имаме разногласия. Но тъй като той работи ежедневно с няколко езика, завършил е езикова гимназия, а след това и филология, реших, че неговото мнение е по-определящо Laughing
Според него първо трябва да преценим нивото в училище, след това да го записваме където и да е. Вкъщи го занимава по малко.


Моята логика е, че дори нивото в училище да е много високо, малкият хорариум на седмица обезсмисля всичко. Ако остане на часовете в училище, то език ще научи всъщност чак след 7-ми клас в езикова гимназия. Но на мен ми се иска до 7-ми клас вече да има основите на езика, ежедневните думи, да е отишла на някоя езикова ваканция...дано не са ми твърде високи очакванията.

# 250
  • София
  • Мнения: 3 565
Вчера изнесоха списъците и при нас. Марти ще бъде в Iв клас на 5 ОУ с класен ръководител г-жа Розалия Хаджийска. Родителската среща по класове ще е на 4 септември. Дано му е на късмет.

# 251
  • Мнения: 505
Judy да не са в едно училище нашите деца Grinning Аз вчера бях на родителска среща, в 22-ро са 5 паралелки. Раздадоха ни списък за тетрадки и подобни, на 16-ти септември с бодра крачка сме на линия.

# 252
  • Мнения: 24 467
Judy да не са в едно училище нашите деца Grinning Аз вчера бях на родителска среща, в 22-ро са 5 паралелки. Раздадоха ни списък за тетрадки и подобни, на 16-ти септември с бодра крачка сме на линия.

Аа-а-а, не са!  Laughing Аз не съм от София.
Ама все са в І клас на есен.   bouquet
Моля се за нормален клас с възпитани деца.  Simple Smile

# 253
  • Мнения: 505
Моля се за нормален клас с възпитани деца.  Simple Smile
И аз така...

# 254
  • Мнения: 24 467
Моля се за нормален клас с възпитани деца.  Simple Smile
И аз така...
....без болезнено амбициозни родители..., както и за опитна и справедлива класна...

Общи условия

Активация на акаунт