18-то СОУ-информация за прием в първи клас 2013/2014г.

  • 22 842
  • 235
  •   1
Отговори
# 165
  • Мнения: 6 323
Напълно съм съгласен, но ти си противоречиш. От една страна признаваш, че задачите са били лесни, а от друга - твърдиш, че ако съм лично ангажиран, няма да ми се сторят толкова лесни. Та в крайна сметка лесни ли са или не?  Laughing

Не съм ги решавал като кръстословица, а именно с цел да видя какво е нивото и защо е тази масова истерия за частни уроци. Само с тази цел, да установя нивото, защото за мен не е никакво предизвикателство да решавам задачи за 7 клас, дори и по БЕЛ, където изобщо не ми е силата - и там направих 58 точки от 65 възможни, а това значи, че са били лесни.
Съгласен съм напълно с теб, че това ощетява отличниците и тези, които са се готвили. Още по-лошо става, ако има и неправилно порязани деца, които всъщност са решили и са стигнали верния отговор, а са ги порязали заради недостатъчно добро изписване и подреждане на нещата или нещо подобно. Значи и ти смяташ, че вторият модул е трябвало да е по-труден.
Ми тогава?! На мен мисълта ми беше, че при това ниво дори и на вторите модули, за къв бяс са тези частни уроци?!? Нуждата от частни уроци означава само едно - изключително ниско ниво на преподаване в прогимназията. Изключително ниско. И че дори и задължителният материал не се усвоява, т.е. ДУ не си вършат изобщо работата.

# 166
  • София
  • Мнения: 62 595
ти просто разсъждаваш като възрастен, който е имал време да научи и затвърди всичко, и като страничен наблюдател. В момента, в който твоето дете се окаже в играта, и го видиш колко му е акълът, колко много е материалът, колко малко часове имат в училище за затвърждаването му, какви глупости се учат по български, вече няма да ти изглежда елементарно.
Бесът е като на олимпийски игри - всички се готвят, но стотните и сантиметрите, доори понякога милиметрите, решават кой е шампионът. А за постигането на тези стотни е нужна двойна работа. Ти, ако си състезател, какво ще направиш? Ще обясняваш на другите как не си заслужава да лудваш по още тренировки, защото летвата е ниско? Няма връзка между нивото и задачите, защото е заложен грешен модел. Навремето беше по-добре - който иска да кандидатства, си се готви отделно, а не се прави миш-маш от външно оценяване и кандидатстване.

# 167
  • Мнения: 6 323
Сигурно е така Peace

И все пак, ако наистина летвата е ниско, на 1,20, не виждам защо да тренирам да скоча 2 метра.

# 168
  • София
  • Мнения: 62 595
Защото ти каазват, че ако не скочиш първо тези метър и двайсет, няма да те пуснат на следващото ниво, ако ще да можеш да скочиш и три метра. Тогава започват да ти казват "ти хубаво скочи метър и двайсет, пускаме те да скочиш повече, обаче ще гледаме техниката ти - къде ти е левият крак, накъде ти сочи дясната ръка, колко голямо ти е дупето". И ти започваш да скачаш ли, скачаш тези метър и двайсет или метър и петдесет, обаче започвах да работиш с хореограф, който да ти каже точно накъде да ти е дупето и левият крак и как да изглежда в очите на оценяващите с по-голям финес, вместо да скачаш два метра.

# 169
  • Мнения: 11
Да кажа на bla bla, че фасадата в задния двор наистина е зле, но директорката каза, че в момента са в процедура, и това лято ако няма проблеми ще я ремонтират. За проблеми се има в предвид жалби и истерии подобни на тези в темата по рано. Училището е голямо и такава фасада си струват доста пари. Освен това, както разбрахме от директора, сградата е паметник и това усложнява процедурата. Така че нормално е да отнеме време, докато се намери финансиране. А по това, че събират пари от родителите не е вярно. Стаята за първокласницете е чудесна. Имат над "черната" дъска и 42" телевизори, лаптопи за всеки учител, дъските са бели и не се пише с тебешир за да не се вдига прах. Чисти, светли и отремонтирани стаи.

# 170
  • Мнения: 13
Чета и не вярвам на ушите си... Разбрах, че щом Татко Мецан може да реши задачите от НВО, то те не трябва да са проблем за неговите мечета... Пък и за другите животинки... Аз си решавам задачи от Висша математика за закуска! И какво от това? На изпитите ще се явяват децата ни. Само те си знаят какво им струва това! Заключението: ами учителите са виновни не е вярно! Всичко зависи от трите фактора: семейство, дете, учители! Някои родители си мислят, че знанията се получават като в бакалия - половин кило математика, кило български и т.н. - и готово!Учителят е виновен, ако не знаем... Други смятат училището като забавачница - да стои детето там, ако може и до 20:00 ч. Други знаят, че училището е работа - и за детето и за родителите! И тези деца и родители успяват! Другите все са недоволни, все се оплакват и не проумяват за какво иде реч. Те винаги знаят повече от учителя и детето прави това, което каже мама, а не госпожата... До 4. клас учителите обясняват до припадък на неразбралите, работят самостоятелно с децата, ръчкат родителите и нещата се случват. След 4. клас учителите правят същото, но родителите вече си мислят. че децата им са големи и могат да се справят сами. Но някои се нуждаят от помощ ... и не я получават... Контролът се занижава. Часовете вече траят точно 40 мин. и не всеки е разбрал и усвоил материала за това време. Дават се консултации, но малко деца се възползват от тях... Другото са хормоните. Вече идва значението на възпитанието, както на детето, така и на родителите му. Тяхното отношение към учителите и учението... Вече сме голееееми... и имаме права... А учителят - няма... Децата вече се интересуват и от други неща... Така се стига и до дупката. Просто действителността се променя, но това се разбира в 6. клас... Почти късно за повечето. Пример: в 5. клас дъщеря ми беше една от най-добрите по японски език. В 6. клас на първа родителска среща разбирам, че има двойка! Шок! Не си пишела домашните! Стегнах контрола, но ... пубертетът беше на ход... В 7. клас се отнесохме по-сериозно към ученето и резултатите не закъсняха! Та мисълта ми е, че приоритетите на децата се променят в 5 - 6 клас и затова резултатите падат. Ако родителите очакват само учителите да се справят - няма как! Истината е, че ние започваме да познаваме своите деца все по-малко и по-малко... Трябва да общуваме и да ги разбираме все повече, макар да става все по-трудно. А за курсовете - може би може и без тях, но едва ли... Не за да научат на тях нещо повече, а да работят системно и под контрол през годината. Да доизглаждат и доразбират учебния материал. Да се настроят за изпитите, да тренират в реални условия. На курсовете се надгражда. Шлифова. Резултати има, ако детето има капацитет и желание! Запази самообладание на изпитите... От страни всичко изглежда лесно. Но виждал ли е Татко Мецан как треперят децата преди изпита? Как губят ума и дума - и ... крах. Въпреки всички съвети, уроци и курсове... Въпреки амбициите на родителите... Другото важно за успеха е да се напасне правилното поведение и отношение на родителите към детето!

Последна редакция: ср, 19 юни 2013, 11:21 от Ben 007

# 171
  • София
  • Мнения: 2 436
Така е, но мисля, че със сигурност и качеството на обучението се влошава в 5-7 клас, особено пък от практически първо място в ІV клас да се сринеш на 70то след VІІ клас, няма как само със скатаването на децата да се обясни.

То и учителите са константа, с малки изключения ... аз не мога да си го обясня, може би вината е и в двете страни, но определено нещата "опират" повече до децата, отколкото до учителите и до нас, родителите, които мислим, че децата ни вече са пораснали и упражняваме по-малко контрол или имаме по-малко време.....
 5-ти клас е доста по-стесиращ, нови учители, повече предмети, по-дълги уроци .... и може би се "климатизират" до 7-ми клас и след това влизат в релси ....
Но ще видим, синът ми ще бъде 6-ти клас в 18-то, надявам се успеха му да не се влоши.

Ben 007, много хубаво обяснено, това имах предвид и аз, обяснил си го доста дълго и изчерпателно.  Peace /но го прочетох, след като написах поста си/

# 172
  • София
  • Мнения: 2 768
какво имате предвид под "контрол"
ако това е всекидневно учене с детето, е аз това не го разбирам
има много вода да изтече до нашия момент в 6 клас, но все си мисля, че не е нормално да се учи с детето, според мен то трябва да има изградени навици до този момент, самостоятелност и осъзната отговорност 
ако се има предвид родителя да се информира как се развива детето, това зависи и от самите учители и от обратната връзка ,не само от родителя, редно е ако има проблем и изоставане родителя да се сигнализира, нещо което май в държавното училище куца

# 173
  • София
  • Мнения: 62 595
Като те чета, оставам с впечатлението, че следващото ще е да се плъзгаш по "аз едно време... моите родители не са учили с мен...". Сори, ама ще ти попаря листенцата - навиците за учене ще ги създаваш ти, и то много често въпреки учителката, въпреки системата, въпреки себе си. Ако лежиш на ухото, че някой ще те информира и да ти сигнализира, ще има да чакаш от умрял писмо. Дори шестиците в тетрадката няма да те успокоят, защото те в начална степен нищо не означават. Сама ще трябва да държиш юздите, т.е. контрола. ЗабравИ за това как е било по твое време, още преди да си извикала спомена в главата си - сега е друго време и друго поколение. Както се казва, законът е за окатите, та и с образованието е същата работа - то е за родители, които са готови да инвестират или време, или пари, или и двете. Не казвам да се учи с детето, но при това качество на учебниците, ще има да се правиш на втори учител поне до края на седми клас, защото все ще има нещо неразбрано по някой предмет. Ако си представяш как даваш детето сутринта на училище и си го получаваш следобед готово, научено и с написани домашни, и се хващате дружно на люлките и пързалките в парка, те чака голям шок. Съжалявам, може би не трябва да го пиша всичко това и да не ти разбивам илюзиите, но е добре да свикваш с мисълта, че и ти ще минаваш от клас в клас с детето си. Затова родителите на ученици често се изразяват като кърмачки - "минахме първи клас, научихме си по история", защото то си е дружна работа, макар не по всичко и не всеки ден в основен курс.
И на частните не разчитай много-много - и там играят здраво частни уроци и допълнителна подготовка, нищо че всички ще те убеждават, че всичко е само заслуга на училището и на гениалността на детето. Просто много хора не си казват, защото идва логичният въпрос "а защо тогава давате пари за частно училище, щом пак работите допълнително с детето?", а хич не е приятно да се отговаря, защото човек започва да го приема лично.

# 174
  • София
  • Мнения: 2 768
Andariel това важи сигурно за твойто дете, а дали и няма да ме обявят за луда, защото все си мисля, че има различни деца и различни ситуации, а по смисъла на твоето мото "Който не е заразен от общата лудост го обявяват за луд".

# 175
  • Мнения: 6 323
Звездица, не се хаби да спориш, те се оляха вече. Аз напълно те подкрепям. Те се оляха вече, айде сега че учат все едно ядрена физика в прогимназията. Като гледам колко са неграмотни сегашните младежи, как да повярвам, че са се скъсали от учене.
И да, ние учихме сами на нашето време, а задачите, които на нас ни даваха в 7 клас за влизане в елитни гимназии, бяха по-трудни от сегашните. И по български бяхме по-грамотни. Погледнете в нета как пишат младите и може да се самоубиете. Който е правилно възпитан, на 12 години в 5 клас е достатъчно самостоятелен, за да учи сам. Андариел, ще им стоиш на главата до 30 годишни ли? Ми то тогава дай и шестицата им да разделим на 2 - половината за теб и половината за детето.

Бен пък тръгнал да ми обяснява, как треперели децата преди изпит. Айде ся че ние не сме били деца и не сме ходили на изпити. Стрес, естествено, има, но аз отивах с удоволствие, че ще се докажа и ще се представя отлично. Зависи как го възпиташ и дали се е готвило.

Според мен тези истерии вие сами си ги създавате и сами ги раздувате до непоносимост. Леле, давай ся частни уроци, давай допълнителни занимания, че изгоря детето, няма да влезе в немската, ауууууууу. Горките ви деца, дето ги побърквате, пък мога да ви кажа аз. После и в живота ще работите и ще се доказвате вместо тях ли? Смешно е.

И кво толкова му е различното на ученето по наше време и сега, бе Андариел? Материалът, като гледам, е един и същ. Сега е дори по-лесен, защото не е обременен с идеологическите простотии, както беше при нас. По математика е еднакво и дори сега дават по-лесни задачи. Кое му е различно, сега извънземен ли е материалът?! Борели се били за стотни, ами едно време как беше в математическата и английските? Пак бяха наредени през стотни.
И друго, викаш и от ЧУ вземали уроци. А кога? Като повечето ЧУ са целодневни и в прогимназията. Айде стига толкова.

# 176
  • София
  • Мнения: 62 595
О, да, разбира се, твоето е направо идеално! Как не се сетих! То по подразбиране всичко си знае и всичко си може, най-самостоятелното на света! Виж сега, луда-нелуда, аз вече си минах от реда и с двете деца - обикновени деца, които имаха нужда от допълнителна подготовка, за да изкарат високите оценки, които изкараха на изпитите. И пак нямаше гаранция дали при всичката подготовка няма да блокират от напрежение. Ти му мисли, теб те чака дългият път до седми клас.  Аз вече съм с едно дете в гимназия, а с второто чакам класирането!  Laughing

Тук стана така, все едно да обяснявам на млада майка, че дори цял ден да държи детето си на крачета, то няма да проходи по-рано, а ако ще на сто курса по чужд език да го запише от дей уан, то пак няма да проговори на чуждия език, все едно му е роден! Явно всеки родител трябва сам да мине през грешките на растежа. Ваша работа! Насила на никого знание не можеш да му дадеш! Децата са си ваши - оправяйте се!

# 177
  • Мнения: 432
Нашият клас е от 27 деца. Само 2-3 майки не се занимават да учат с децата си, защото "с тях никой не е учил" и тези деца вече имат проблеми с материала в училище. Не знам дали е обща лудост, но знам, че това което ти е писала Andariel е истината за училищата в София.
Не искам да споря, говоря от опит, имам 2 деца минала съм по целия път. Не карам никой да ми вярва.

# 178
  • Мнения: 6 323
Нашият клас е от 27 деца. Само 2-3 майки не се занимават да учат с децата си, защото "с тях никой не е учил" и тези деца вече имат проблеми с материала в училище. Не знам дали е обща лудост, но знам, че това което ти е писала Andariel е истината за училищата в София.

Бе ОК, мъчете си децата, мъчете се и вие самите. На мен кво ми пука? То си е за вас.

# 179
  • Мнения: 6 323
 Аз вече съм с едно дете в гимназия, а с второто чакам класирането!  Laughing

И предполагам, и в гимназията ще учиш заедно с тях, м? newsm78

Общи условия

Активация на акаунт