Трудно проговаряне! - Тема 13

  • 53 327
  • 720
  •   1
Отговори
# 600
  • Мнения: 616

Още не съм го дочела, но до тук е много добро. Аз престанах да карам детето да прави каквото и да било и прехвърлям отгоре отгоре мотивиращите мнения от тази тема как уж трудно проговарящи деца казват стихотворения. За награда наред с писъците имам спонтанни думички, на които никой не ни е учил. Малкия човек е като охлювче и всяка грешна намеса го прибира в черупката. Не мога да го сравнявам с говорещи момичета както са тук в темата, но това не значи че интелекта му е по-малко. Ще си говорим след 15-20 години  Heart Eyes

Рязането с ножица, рисуване и прочие "много важни" дейности да си гледат работата.

# 601
  • Мнения: 12 790
ednakaka звучиш като обидена и не мога да разбера заради какво  newsm78. Някой да те е карал да сравняваш детето си с някое друго, някой да е казал че твоето дете има по-малко интелект? И какво лошо има труднопроговарящи деца да казват стихотворения или смяташ, че майките лъжат или се хвалят ей така да дразнят другите....наистина не мога да те разбира какъв ти е проблема.


Рязането с ножица, рисуване и прочие "много важни" дейности да си гледат работата.

това си е твое мнение и имаш право на него, но другите майки тук вярват че тези дейности вършат работа.

Желая успех на твоето дете, както и на всички деца тук разбира се.

# 602
  • Мнения: 616
Не, не съм обидена или поне не на някой друг освен на себе си. Всяко дете е различно и това което работи за едно дете не работи за друго. Това не е просто израз.
Не случайно ние се влошаваме като поведение след всеки час при психолог или логопед. Просто насилствения подход практикуван от нашите специалисти не е за нас. Той елементарно лесно усвоява нови неща, но когато има възрастен до него се сконфузва ужасно. И за това аз съм виновна както и "специалистите".Не случайно рисува като е сам в стая. Защото това са го принуждавали.
Неслучайно децата от тази тема говорят предимно и само пред мама. Точно за това става въпрос в началото на статията.

# 603
  • Мнения: 12 790
Не се обвинявай излишно всичко, което си направила е било с мисълта че помагаш Peace. Това, че после се е оказало не така, не трябва да те кара да се чувстваш зле....води се тогава по детето и прави както смяташ за редно, за да си в душевен комфорт със себе си.

А е много ясно, че всяко дете е различна личност с различен темперамент и дори половете ги правят различни и ние тук никога не сме заявявали, че еди какво си е универсално и винаги работи. Темата е за взаимопомощ и споделяне на идеи и знания, а всяка майка си преценява кое ще е полезно за нейното дете и дали ще го пробва.

# 604
  • Мнения: 3 453
А е много ясно, че всяко дете е различна личност с различен темперамент и дори половете ги правят различни и ние тук никога не сме заявявали, че еди какво си е универсално и винаги работи. Темата е за взаимопомощ и споделяне на идеи и знания, а всяка майка си преценява кое ще е полезно за нейното дете и дали ще го пробва.
  bouquet
По-добре не бих могла да се изразя.
Всички правим нужното, надявайки се на най-доброто. За никой не е лесно и съм далеч, от мисълта, че някой е убеден, как, видиш ли, е открил топлата вода. Труден е пътя, объркващ, съпроводен от съмнения и самообвинения. Като че ли е достатъчно, за да си създаваме допълнителни грижи.
capris,
чудесна е статията! Hug
 

# 605
  • София
  • Мнения: 268
Статията е добра и описва основните положения в детското развитие.
Изключително полезна тема!
Ednakaka, ако някой работи "насилствено" с детето, смятам, че е редно  да го смениш.
И поне засега, нормата в психологията е най-често срещаната тенденция, това не значи, че малкото отклонение от  нормата винаги е аномално.
Аз смятам, че рисуването, рязането, говоренето и т.н са изключително полезни при деца със забавяне в говора.
Изобщо, комплексен подход.
На дребуса работата с логопеда и мен му помогна изключително много.
изключително много думи, спонтанно проговаряне само за месец работа с две посещения при нея на седмица и целодневно с мен. Цялото му поведение се промени. И макар да съм психолог, именно логопедката ми помогна да разнообразя упражненията.
Така че за мен тези занимания и работата със специалист е задължителна.
Аз пък се изпълвам с радост да чета за стихотворения, това е страхотен напредък и вдъхва кураж Hug.

# 606
  • Мнения: 2 837
TEDDY_BEAR, виждам, че детето ти е малко по-малко от моето - може ли да споделиш защо се обърна към логопед и какви са заниманията с детето на тази възраст?
При нас няма напредък - упорито като иска нещо само кима с глава утвърдително и отказва да каже да или негово подобие. Предпочита да маха с ръка за чао, а заветното "чао" го казва, само като си играе с мен - например не иска да тръгнем в определена посока, застава и ми казва "тао", като и маха с ръчичка. Аз постоянно нещо му показвам, обяснявам, не иска да повтаря след мен и не иска. Дори и на игра. В повечето случаи, ако чуя нещо от него, не е в процес на диалог, а докато той си говори. Да ви кажа, аз съм една такава приказлива, не мога без хора и общуване и понякога ми е много криво, че като че и с двете си деца не успявам да комуникирам адекватно и това на моменти доста ме скапва. Големият и досега мрази да го питат, мрази да разпитва, отговаря кратко и лаконично, ако не е за някаква компютърна игра или филмче. Никога не е задавал въпроси  "защо това и онова", напротив, обичайно е "искаш ли да ти кажа защо на тази игра трябва да натискаш еди-какво си". Има засега изненадващо добри математически знания и конструкторски умения, на три-четири години редеше пъзели от 100 части без проблем, но разказ по картинки ще направи с две изречения.
Като казахте стихчета, баткото беше на три и макар да говореше с изречения, трудно му се разбираше. Около Рождество му купихме една книжка с приказка в рими - първата, в която се заслуша и искаше да му я чета всяка вечер. Научи я наизуст почти веднага, но само ние знаехме, че става въпрос за същата приказка - можеше да се усети по ритъма и интонацията, иначе думите ooooh! Няма да забравя как "Побеляха планините" беше "Пхнята пхните" и така в същия дух поне десет страници. И досега запаметява много наизуст. Но  разказването е проблем, както казах - и все още прави граматически грешки (за мой ужас).
За яслите - не знам защо ги препоръчват, специално яслите, не градините. В ясленска възраст децата не обичат много групови игри и обичайно си играят самички, или предпочитат възрастните като компания, особено когато са преди 2,5 г. Иначе обикновено задърпват по някоя играчка и почват едни писъци,  едни обяснения с майките (ако е площадка)... Виждала съм го по площадките, виждала съм го и когато съм ходила да си прибирам детето от ясли на пясъчника. А и малкият реално има батко, с когото да си играе, и вече си играе. Като четох "Индивидуални вариации във вербалното развитие" на Ю. Стоянова, се изненадах да разбера, че обичайно първите деца в семейството са по-ранни говорители от второто, третото и т.н.
Пак написах един чаршаф, за което се извинявам  Embarassed
Хубава вечер и  много хубави новини!

# 607
  • Мнения: 2 165
Завърнахме се успешно в Свищов.   car003
Доника, благодаря Ви за горещото посрещане.    bouquetДогодина пак ще идваме на обследване в "Св.Никола" и се надявам да се запознаем и с другите софийски мами и дечица. Wink
Отивам да си лягам, че утре заминаваме на море.   grinning039

# 608
  • Мнения: 12 790
n_alex76 как мина обследването? Приятна почивка на морето Peace

# 609
  • Мнения: 2 165
Първият ден Хриси започна много добре, но си тръгнахме с писъци, защото си хареса една розова кола.Показа се в целия си диапазон от настроения. Mr. Green
Вторият и третият ден минаха спокойно.Като цяло забелязан е голям напредък, но трябва да се продължи да се работи.
Благодаря за пожеланията, mibobo!

# 610
  • София
  • Мнения: 210
Здравейте.
Аз видях напредък и позарязах заниманията Embarassed Въпреки това всичко което сме правили до сега се отразява. Започна да използва "може ли", когато иска нещо и се появи "мамо( или там който е решил), какво е това?" Simple Smile Аз го научих  да пита тези неща чрез игри с човечета. Започва да ги ползва изведнъж след повече от 2 седмици. Пита ме "как си" и "добре ли си" и напоследък ме успокоява "окойно, мамо"  Simple Smile Няма го въпроса "защо" За всяко нещо го питам "защо" и често аз отговарям "защото...." Скоро трябва да се появи това "защо" Видях как се получават нещата при нас.
Наизустява много бързо, някой неща съм сигурна, че не им знае значението. Знае 3-4 песнички и няколко стихчета по 1-2 куплета. Не съм го карала да ги учи а и аз не знам каква е ползата от това.
С логопеда си учат по програмата (цветове, животни, кое как прави, какво яде, къде живее и тн.) Запълват пропуските в знанията и много наблягат на правилното произношение. Научи се да брои до 20, явно му е интересно, към буквите никакъв интерес няма.
Свива ми се сърцето като се сетя, че скоро ще тръгва на ДГ. Голяма драма ще е.

n_alex76, приятно прекарване! Simple Smile

# 611
  • Бургас
  • Мнения: 467
Добре дошли на всички нови мами в темата  Hug! Дано скоро се похвалите с проговорили дечица!
ednakaka разбира се, че трябва да се водиш по детето си. Занимавайте се с неща, които са му интересни. Насила хубост и при нас не става. А за специалистите - има полза от тях, когато попаднете на точните такива. Сигурна съм, че има такива в София и ще намерите точния за вас.
Аз в момента съм се концентрирала върху това (по съвет от психоложката) да установя контакт с детето и да играем съвместно. Няма значение какво ще правим, важното е да ме търси в играта. Той също обича да манипулира сам с играчките и усвоява нещата, но гледайки отстрани, без чужда намеса. Именно това борим сега, да ни допусне в играта си.  Когато стане по-комуникативен и социален, вярвам че и говорът ще тръгне напред. Всъщност психоложката смята, че има натрупан богат пасивен речник и аз искрено се надявам, че е така. Той толкова неправилно произнася думите, че доста от тях въобще още не сме установили, че казва. Вчера например, съвсем случайно разбрах, че казва "картофи", но по толкова странен начин, че дори не мога да го възпроизведа.
И да се похваля, вчера за първи път видях Сашко да се заглежда по друго дете. Другото дете всъщност е приятелчето му от бебета, на което не е обръщал никога внимание. Вчера, за първи път двамата се въртяха и видях, че Сашко го гледаше в очите и му се усмихваше  newsm44. После тръгнахме заедно и другото дете го хвана за ръката, да вървят двамата. Сашко в началото се дърпаше, но после го хвана и така вървяха заедно известно време. Е, няма такова щастие. По няколко пъти се обръщах, за да им се радвам. Дано скоро започне да търси контакт и с децата в градината  Praynig.
n_alex76 радвам се, че всичко е минало добре в Св. Никола и са доволни от напредъка на Хриси. Приятно море и ако минавате край Бургас може да си спретнем една бургаска среща.

# 612
  • Мнения: 13
http://www.moetodete.com/content/view/218/66/1/4/ Здравейте, отдавна ви следя Simple Smile, и вие сте моите учители в дългия път към проговарянето на моят син.Той в момента е на 3г. и 8м. и сме на ниво много неправилни думи/ просто ги съкращава, пр. къщ а не къща, мож а не може, док а не доктор/ и всички думи се свеждат до две срички, няма предлози, съюзи, мн.ч, времена.Прави изречения от 4,5 думи, но без никаква граматика. Ходи на логопед от 3 месеца, но в къщи се занимаваме доста от 2 годишен. До 2г8м имаше само лепети и нито една смислена дума. Почвам да се притеснявам много защото доста изостава. Пращам ви тази статия, защото ми се стори интересна. По късно ще се включа, защото малкия бандит не ми позволява  да пиша в момента.Хубав и усмихнат ден от мен!

# 613
  • Бургас
  • Мнения: 467
hris1212 добре дошла в темата. Виждам, че Сашко е наброче с твоето дете. Не знам какво да те посъветвам. Какво е мнението на логопеда? Има ли друго изоставане или е само говорно? Контактен ли е? Ходи ли на градина и как се държи там? За една година сте тръгнали от 0 думи и сте стигнали до изречения от 4-5 думи, на мен това ми звучи доста обнадеждаващо.
Момичета дайте съвет. Вчера измъкнах на Сашко едно пиано, което не му давах до сега (заради душевния си комфорт) и като падна една забава, едно дрънкане. Нашия човек въодушевен се кискаше от удоволствие и си повтаряше някакви неразбираеми думички - пълно щастие. Мисля си сега, да използвам този му интерес, за да развиваме фината моторика. Той натиска клавишите или само с показалец или с всички пръстчета едновременно, с палец също. Искам да го науча да вдига всяко пръстче поотделно и да ги движи независимо едно от друго. Някакви идеи как да подходя, че на мен основно това ми е проблема и детето бяга от мен  ooooh!. Ако сте правили някакви упражнения с пиано, ще се радвам да споделите.

# 614
  • Мнения: 13
Няма друго изоставане освен, че много дребен 93см. и 13кг. изключително злояд е. Контактен е. играе с децата, нямам притеснения относно поведението му. Не е ходил на ясла от тази есен ще е в първа група и много се притеснявам как ще му се отрази, защото е много своенравен и не се подчинява особено на непознати хора, дано му хареса. Вашите дечица как се справят с родовете и мн. ч.

Общи условия

Активация на акаунт