Частни училища-информативна тема

  • 67 356
  • 955
  •   1
Отговори
# 15
  • София
  • Мнения: 6 169
Частните гимназии не набират сила тепърва. Някои от тях имат 15 - 20 годишна история. По мое мнение преди 8-10 години са били по-популярни. Имам дете завършващо частна гимназия. Препоръчвам с две ръце в случай, че детето е умно, но не особено амбициозно. Средата е добра, държат ги под око. Всички учители ги знаят поименно и могат да дадат мнение не само по учебния процес, но и поведението изобщо. Не сме имали случай на подценяване, по-скоро леко ги толерират, но не твърде много. С изненада научих, че в нашия випуск има ученик на доста богат татко, който няма да завърши, защото по три предмета има двойки. Като на всякъде има келеши на богати и влиятелни родители, но и много свестни деца на служители на високи места и дребни бизнесмени. През годините имах съмнение дали не си даваме парите на вятъра, но в крайна сметка съм по-скоро доволна. Резултатите от матурите на гимназията, и на моето дете в частност, са съвместими с тези на 31 и 35 СОУ/дори по-добри, сега погледнах/, където нямаше как да бъдем приети поради слабите резултати от изпитите след 7 клас. И през годините в гимназията у нас не се е забелязвало учене в големи мащаби, но все пак си седна на дупето в последните две години. Сам се подготви за САТ, вкл. частта по математика и изкара доста приличен резултат. По математика е в първите 7 процента, а е един от слабите им предмети. По български и английски подготовката е много качествена. Получи много добро финансиране от Американския университет в Благоевград, другата част ще финансира с кредит. Много сме доволни, че ще поеме отговорността за бъдещето си, че човекът е леко инертен и това понякога много ни притеснява.
Името на гимназията умишлено не споменавам, първо, за да не ме упрекнат в реклама и второ, за да не нарушавам анонимността си и тази на детето.
Резултатите от матурите ще ви ориентират за гимназиите, но родителите не бива да забравят и тяхната роля и да ръчкат с остена, когато е необходимо.

# 16
  • Мнения: 1 970
С момчетата ми се струва по-лесно... По-управляеми са в решителните периоди - 7-ми клас и донякъде 12-ти. При девойките е драма страшна в 7-ми клас ( поне при нашите и с двете беше мъка), за 12-ти голямата се усети отрано ( а и учеше в АК, там нямаше хлабаво и особено време за глупости)..

И да, най-добре е когато изборът на средата и желания език съвпадат. Би било идеално, но за съжаление при нас е на път да не се случи - детето искаше да учи английски в 1-ва АГ (втора не иска), но не се представи отлично по математика, както го направи по български и май балът ще й стигне за френската. Затова и се интересувах от нея.
А иначе драмата е пълна, понеже е приета и в АК и сега още се умува в къщи дали и какво...

# 17
  • Мнения: 6 787
Стефан, ще бъде много интересно да споделиш доводите "за" и "против" двете училища, каквото и решение да вземете...Явно детето е много способно и ще успее на което и да е от двете места. А и не се знае още за къде ще й стигне балът. Кога излизат окончателните резултати кой къде е приет?

Хм, винаги съм си мислел, че момичетата са по-прилежни и ученолюбиви и при тях е много по-лесно с дисциплината...интересно е това за драмите в 7 клас, което казваш.

# 18
  • София
  • Мнения: 19 003
Стефан, ще бъде много интересно да споделиш доводите "за" и "против" двете училища, каквото и решение да вземете...Явно детето е много способно и ще успее на което и да е от двете места. А и не се знае още за къде ще й стигне балът. Кога излизат окончателните резултати кой къде е приет?

Хм, винаги съм си мислел, че момичетата са по-прилежни и ученолюбиви и при тях е много по-лесно с дисциплината...интересно е това за драмите в 7 клас, което казваш.

Мецане, личи ти , че си с малко дете.. Като цяло момичетата на етап 7 клас са по-упорити и съвестни, това не се  е променило през годините. Не казвам по-умни. Но трудолюбието, повечкото амбиция към този момент, старанието им докарват наистина по-високи оценки. Но тогава идва лошото.. Mr. Green Всички държавни езикови са с квоти - по равен брой момичета и момчета. И какво се получава на практика , едно момиче с бал 33, 30 (по спомен) миналата година не влизаше в нито една езикова, а те  все пак са цели 6 и покриват сигурно 500 места за девойки, докато едно момче с такъв бал - в почти всяка.  И ето я драмата  - момиче с  две оценки от порядъка на примерно  5,30 е тотално вън от сочените за най-добри  ДГ.   А тази година баловете вероятно ще са и по-високи. Но в квотите от друга страна има и смисъл.  На малко по-късен етап момчетата се събуждат и разгръщат потенциал, често по-голям от този на девойките, особено пък  при точните науки.

И точно след това идва контингентът на частните гимназии. Разбира се, има изключения на деца , избрали ЧГ по друг повод,  въпреки отличните си резултати на изпитите. Но по-масовото е обратното , на принципа
" Не ни стигна за  жалост за хубавите ДГ, отиваме в частните, които са далеч по-малкото зло от западнали СОУ с  твърде ниско ниво на обучение и неконкурентна среда". И точно такъв е основният пълнеж на "Златарски"  ,  "Апостолов", частните английски - деца невлезли в  държавните  езикови и СМГ, както  и неприети преди това   в АК. Грубичко  звучи, но си е до голяма степен  истина. И точно това ги отличава като резултатност  на финала от частните училища при малките, които като цяло  са вървящи само напред и нагоре..

Последна редакция: чт, 20 юни 2013, 17:04 от пенсионирана русалка

# 19
  • Мнения: 1 970
Напълно съгласен с мнението на Русалка.
И още нещо, освен споменатите от нея обективни фактори с класирането и баловете - точно в тези години момичетата ги удря пубертета здраво. Момчетата са още дечковци тогава. идват сърдене, драни, отговаряне и пр. хубавини, през които "силният" пол преминава малко по-късно - физиология. Това много пречи на основната цел, без право на поправка - матурите.
За съжаление, поне при нас беше така и сдвете. Всичко е индивидуално, естествено, зависи от много фактори - училище, среда, семейство и др, но в общия случай е така, а ние, за съжаление, не сме изключение. Хиляди пъти обяснявах, че от зубренето на ОЗ има повече смисъл месец преди изпита отколкото от обсъждането на поредната драма във Фейса 2 часа с отвореа тетрадка за парлама на бюрото. Или от това как да се гримираме днес, че да е по-яко от вчера. Не би...
Разбира се, голяма роля при нас изифра и факта, че се представи отлично на изпита за АК, реши че е върха. Тя е, ама блиц-задачите в теста там са малко по-различни от старателното разписване на втория модул в НВО. Което тя твърдеше, а и аз съм убеден, че може. Да ама не - може, но и повече, в резултат изкара 80 точки оющо по математика, като във втори модул от недоглеждане загуби 9 точки на геометричната задача, само чертежа да беше направила, пак толкова щяха да й дадат... Ходих да й гледам работата, не можех да повярвам какви глупави грешки има. Първият модул й е за 5.96...
общата оценка - към 5.30... Българския е ОК, балът е 33.84 - може и да стигне за второ класиране за 1 АЕГ, но не е ясно. А срока за АК е малко преди него, за първо мисля че ще се видим в 9-та ФЕГ. За СМГ вероятно ще й стигне балът, но не иска там.
За Златарски изобщо не се интересуваме, нито за Апостолов или други.
Първо класиране излиза на 26 т.м.  второ на 04 юли

# 20
  • София
  • Мнения: 5 630
Нещата си стоят наистина точно така, както са ги описали Русалка и СтефанБPeace

Лени, на мен ми е рано за проявяване на сериозен и официален интерес към Веда. Все пак малкия е в 4-ти за 5-ти клас. Живот и здраве, много време има до 7-ми.
Независимо от това, ще се опитам да отговоря на твоето стимулиране и да допринасям към темата с неща, които познавам, при необходимост. На този етап такава необходимост не виждам, тъй като АК очевидно е добре познат и подробно обсъден тук.  Wink

# 21
  • София
  • Мнения: 2 361
Не знам какво е положението с немския. Имам голям респект към 91НЕГ. Все още ли е директор Катранджиева?

Да, Катранджиева е. Peace

Добре де, масово се чува това за френската.  ThinkingИ ако резултатите им  по френски условно са следствие на уроци, то резултатите по БЕЛ им отреждат отново челно място със цели 187 зрелостника. А ако и там е предимно с ходене на уроци достигната оценката , то това важи и за навсякъде другаде, включително и за частните. Thinking Тоест сравнението  си е на една плоскост все пак  - подготовка в училище + допълнителна. Познавам деца във ФЕГ и това за мен  е най-спорната ДГ (езикова)  в момента.

Колко е важен директорът! Наскоро гледах снимка от РД на Евг. Минчев. И на шега някой беше изкоментирал"Защо Гергина Тончева е до такива незначителни фигури като Чечолина и Евг. Минчев". До тях на снимката имаше още една жена. Колкото и странно да е , аз не знаех как изглежда Ч., и трябваше да разгледам и други снимки, за да се ориентирам. Но веднага разпознах Г. Т. , въпреки, че не съм от Класическата. За мен тя е емблематична фигура. И много от имиджа на гимназията се дължи на нейните усилия. Знам и как още й "козируват" бивши възпитаници.  Laughing Явно и директорката на НЕГ от същия тип , директор с главно Д. Славата на училището и представянето на матурите са безспорни.

На мен и друго ми направи впечатление, когато разглеждах резултатите от матурите. Някои от учениците  и на Фр. и на Немската се явяват на 2-ра матура на англ. език. И ме навежда на мисълта на 10 000 часа. Т. е. , че за да имаш високи постижения в дадена област ти трябват тези часове труд, за да успееш. А от деца повечето са учили англ. или поне са го слушали. И вероятно за това се налага ходенето на допълнителни занимания за натрупването на необходимите часове и знания по "новия" за тях език.

Последна редакция: чт, 20 юни 2013, 18:03 от zuri

# 22
  • Мнения: 4 877
 StefanB, беше ми много интересно да те изчета! Успех на девойката!

Все повече си мисля, че тези важни изпити и матури трябва да са до 5 клас. Оттам-нататък май е страшно. Особено в началото на пубертета докато малко се кротнат хормоните.

# 23
  • София
  • Мнения: 19 003
StefanB, беше ми много интересно да те изчета! Успех на девойката!

Все повече си мисля, че тези важни изпити и матури трябва да са до 5 клас. Оттам-нататък май е страшно. Особено в началото на пубертета докато малко се кротнат хормоните.



Тогава децата пък са твърде неориентирани. Те не че и в 7-ми са толкова ориентирани. Малко  са тези, които твърдо знаят какво искат и го следват. И ако езикови и математически позволяват разширено изучаване на език/респективно  математика още от 5 клас, какво биха правили професионалните училища и тези с по-специфичен профил като физика, химия, биология? Кой петокласник ще учи счетоводство примерно, незнаейки основни неща от математиката  все още ? Или  как петокласник от НПМГ ще ходи на занятия във факултетите и лабораториите  по биология и химия на СУ, с базовите си  познания по ЧП до 4 клас?

Последна редакция: чт, 20 юни 2013, 18:27 от пенсионирана русалка

# 24
  • София
  • Мнения: 1 061
Здравейте,изчетох какво сте писали в тази тема и реших да се включа,за да ви кажа,че във ФЕГ наистина няма дисциплина,макар че напоследък се опитват да налагат.. Приятелят ми я завърши преди месец. Той има много познания по френски,но това е защото в 8-ми и 9-ти клас е сядал да учи. Много зависи на какъв учител по френски попаднеш.
Относно високите матури по БЕЛ -  всички са от уроци. Сигурно 80% от учениците са ходили на уроци,ако не и повече.. Учителката на приятеля ми не ги учеше на абсолютно нищо и бездействаха в часовете,та го подготвях аз,защото и аз завърших тази година(частна гимназия) и имам добри познания по БЕЛ.
Ако някой го интересува за частни гимназии,бих казала според мен плюсове и минуси (без да споменавам имена,просто като цяло частните гимназии,според мен).

# 25
  • София
  • Мнения: 2 361
Сподели. Темата е точно за това. Повечето от родителите, които пишат тук имат деца до 7-ми клас. Ще е интересно да се чуе мнение на ученик от по-високото образователно ниво.

# 26
  • София
  • Мнения: 1 061
Добре,ще изкажа моето мнение.
Някъде по назад в темата зърнах нещо за момичетата в 7ми клас и при мен беше точно така - бягах от училище , за малко не ме изгониха ии.. общо взето бях много зле , а как пък щях да успея да реша какво да уча. Ако зависеше от мен, нямаше изобщо да кандидатствам никъде  Grinning . Тук майка ми се намеси,за което съм й много благодарна, карах изпити още април месец,за да вляза в една частна гимназия ( различен изпит от този след 7-ми клас), приеха ме и след това проддължих да си щракам с пръсти. Даже не съм карала изпитиите,които всички деца карат след 7ми клас .

Любимото нещо в моето училище е,че всички се знаем по име и сме като едно голямо семейство ( в 8ми клас бяхме 24, а до 12-ти останахме 15) , с много от учителите ми си говоря като приятел и искам съвети. По всяко време мога да ги потърся и да ги питам каквото ми е нужно,свързано със съответния предмет. ( Разбира се всичко си зависи и от детето,ако е някакво свитичко,не му се натискат много да го мъчат да се сближава с тях,ако то поиска,тогава) .
Това го казам за моята гимназия и за тези,които са с малко деца,защото има ЧГ в които има много деца.

Вторият плюс е,че понеже моето училище е специализирано, т.е. завършвам го с някаква специалноост ( в моя случай малък и среден бизнес ) , учителите,които ми преподават специалните предмети,са наистина специалисти в областта на тази сфера,не просто учители,които са го завършили, а го практикуват и между другото ни преподават.

Минусът,за мен,който беше най-голям ( за някой може да е плюс) е,че от 9-ти клас почват да насочват детето къде да учи висше образоование ( в моето училище нии насочват чужбина) . От малки директорката ни повтаряше да мислим какво искаме и къде да продължим,най-добе в чужбина,как се реализирали и така. На мен не успя да повлияе,защото аз твърдо искам да си остана тук,но повечето завършили тази гимназия,заминават с чужбина.

Другото,което е,ми се щеше да има повече екскурзии и пътувания..

Не е толкова стегнато  и дисциплинирано,колкото всички си мислят.Всичко се следи-оцъствия,оценки, но не е толкова трудно ( аз не съм се мъчила да уча много ) .. не е и трудно да изкарваш оценки,особено ако те харесват преподавателите. Имало е случаи в час да си говорим за съвсем различни неща ( нещата от живота,както казват те ) и след това съм получавала оценка ( не се знае на какво  Grinning

Като цяло това е,но аз го казвам от личен опит,т.е. нямам сравнения с други частни гимназии.. надявам се да не ви обърквам.

И другото което е - парите.. като поотраснах ( 11-ти , 12-ти клас ) започна да ми става гузно за парите на родителите ми. когато в час не правим нищо..

Аз лично се радвам,че отидох да уча там,откъснах се от кварталното селско училище ( предполагам за всеки,който отива в друго училище е така) и като цяло се промених, не знам дали е защото пораснах, но и средата в която растеш си влияе.

Ако имате въпроси, ще отговарям : )

# 27
  • Мнения: 4 877
Всички деца са равни, независимо дали учат в частно или държавно училище | Правен свят
http://legalworld.bg/show.php?storyid=31376#_ftn2

# 28
  • София
  • Мнения: 10 825
Всички деца са равни, независимо дали учат в частно или държавно училище | Правен свят
http://legalworld.bg/show.php?storyid=31376#_ftn2
Така е, и КЗД го постанови два пъти, сигурно и от Брюксел ще ни плеснат по някое време през ръцете заради дискриминацията, но политиците ни са твърде големи популисти и бъзльовци  Wink

# 29
  • Мнения: 1 007
Направи ми впечатление този пасаж:

Цитат
Ако бъде сменена перспективата, нещата изглеждат различно. Чии деца посещават частните учебни заведения? Логично, деца на родители, които могат да платят таксите. Често, ако не почти винаги, това са родители, които работят в България добре платена работа, в повечето случаи работещи са и двамата родители и най-съществено, плащат данъците си в България. За да работят така мечтаната добре платена работа, то и двамата родители имат добро и високо образование. С други думи, това са идеалните данъкоплатци – дават, но взимат малко насреща.

В тази категория влизат ли учителите? Да кажем, че тези по БЕЛ и МАТ печелят от частни уроци. Ами учител по... примерно, география или физика? И наистина ли всички всички добре платени родители имат добро и високо образование?

Хора, не се стремете към равенство. Равенство няма.

Общи условия

Активация на акаунт