Частни училища-информативна тема

  • 70 382
  • 955
  •   1
Отговори
# 165
  • Мнения: 7 263
Аз точно щях да пиша, че е кауза пердута споменаването на НВО и матури, защото доколкото прочетох старите теми за Андариел резултатите от матурите на частните училища нищо не значат, виж ако са държавни е друга бира. Също високите резултати по език нищо не значат, изобщо нищо нищо не значи-освен ако не е нещо в негативен план.

С две думи си написала истината.

Да попитам в тази връзка как стои въпроса с езиковите сертификати, които децата държат да речем в утвърдени школи като Гьоте институт или АВО-3 или Британския съвет? Или и тях им ги дават ащото са от ЧУ?

# 166
  • sofia
  • Мнения: 9 236
Стоене от сутринта до четири и половина следобед хич не е малко, това е един цял работен ден за детето. Peace
Щото в държавните 3/4 от класа не ходят на занималня!? А някои и недоволстват, че трябва да си вземат детето до 17:30.

# 167
  • София
  • Мнения: 62 595
Лично аз за езикови сертификати изобщо не говоря.

Веси, занималнята не е задължителна, защото повечето изобщо не са целодневно обучение. Целодневно означава част от ЗП да е преди обяд, част след обяд, и да има и разни СИП-ове. В частното училище няма да ми направя отбивка от цената, защото детето ми няма да остава след редовните часове.

# 168
  • Мнения: X
Andariel, не знам - сигурно говориш за някое точно определено ЧУ, ние не сме търсили училище с пиано и балет, такива учехме в ДУ, което напуснахме.
За мен специално, това, което ме привлече в ЧУ, не е нито бусчето, нито музикалните школи.
Най-вече исках добра чуждоезикова подготовка - такава няма в нито едно държавно училище за периода 1-7 клас (опровергай ме, ако искаш), както и добра подготовка по математика и БЕЛ - затова училищата, на които се спрях, бяха такива с много часове чужд език, математика и БЕЛ. Станахме роби голямото дете 5 години да го мъкнем на съботна школа по английски, докато беше в ДУ, не искахме да минаваме по този път и с по-малкото дете. Аз съм видяла всички плюсове и минуси на ДУ - моите деца бяха в държ.детска градина и държ.училище 5 години.
На спортовете и школите ще се ходи след училище; училището не предлага дейностите, с които се занимават моите, но това съвсем не ми е било важно при избора.

# 169
  • София
  • Мнения: 5 453
Аз точно щях да пиша, че е кауза пердута споменаването на НВО и матури, защото доколкото прочетох старите теми за Андариел резултатите от матурите на частните училища нищо не значат, виж ако са държавни е друга бира. Също високите резултати по език нищо не значат, изобщо нищо нищо не значи-освен ако не е нещо в негативен план.

Съгласна съм, че няма смисъл от спор с Андариел.
Освен всичко друго, тя няма и личен опит с ЧУ, на който да се базира. Само лично отношение.
Не знам дали и познава хора, чиито деца учат в ЧУ.
Защото както аз, така и родителите на съучениците ми на сина ми, определено виждаме нещата съвсем различно от нея.
Сравнението й на езиковата подготовка в ЧУ /където език се учи 10 часа седмично/ с водене в Британика /2 пъти в седмицата с може би за 2-3 часа/ е показателно за липсата на компетенции.
Разбира се, аргументи като липса на смени, започване на часовете в по-нормален час, на по-малки паралеки и др. биват подминавани.
И да, за мен е предимство на ЧУ това, че могат да поканят дете, което не спазва изискванията за поведение и успеваемост, да напусне. Много по-добре, отколкото цял клас да търпи тормоз от 1-2 деца, ако не в час, то в междучасия.
Изобщо, това, което за мен е необходимост, за нея е "екстра".
Няма значение как ще се нарече, стига човек да я получи. Дори срещу допълнително заплащане. Въпрос на избор за какво, на кого и колко. Важното е човек да има възможност за избор.
И не е важно всеки да убеди другия, че неговият избор е най-правилен.

# 170
  • София
  • Мнения: 62 595
Така е, няма държавно училище с добра чуждоезикова подготовка. Аз лично не виждам и смисъл, защото има езикови гимназии и там децата започват от а и б. На всичко отгоре са ценни високите сертификати, а те се вземат за кандидатстване в университети, какъв е смисълът в седми клас да вземеш Б2 или С1 като ще ти трябва след пет години? Ако ще сравняваме училища, то да е по един и същ критерий, възможно най всеобхватен и точен, а това е подготовката по фундаменталните науки. Почти никой не ходи на уроци по химия, физика и биология, нито по география и история, но по български, математика и език се набляга много на допълнителната подготовка.

Призма, не раста на Марс, че да нямам информация. Познавам и родители, и деца, които учат в поне част от ЧУ, децата ми имат познати и приятели, учещи в ЧУ. Ти не можеш да отметнеш думите ми, защото няма на какво основание да го направиш, нямаш аргументи. Затова ти е по-лесно да кажеш "не се спори с нея". Да те карам да спориш с мен?

# 171
  • Мнения: X
Така е, няма държавно училище с добра чуждоезикова подготовка. Аз лично не виждам и смисъл, защото има езикови гимназии и там децата започват от а и б. На всичко отгоре са ценни високите сертификати, а те се вземат за кандидатстване в университети, какъв е смисълът в седми клас да вземеш Б2 или С1 като ще ти трябва след пет години?

Смисълът е следният - децата излизат от 7 клас в ЧУ с ниво С1 и след 7-ми продължават в гимазия с друг език. Така накрая детето излиза с 2 перфектни езика.
Имам 2 такива познати деца - едното беше в ЧУ (ЕСПА), после учи в Лондон 3 години, после завърши 73-то с немски. Другото завърши Света София и сега е в НЕГ.
Ние по същата логика, обмисляме и ФЕГ и ИЕГ.

Последна редакция: пн, 22 юли 2013, 14:28 от Анонимен

# 172
  • София
  • Мнения: 10 825
Andariel, а каква всъщност е твоята теза и какво се опитваш да докажеш в тази тема?
Защото на мен малко ми се размиха нещата и не те разбирам. Ако може по-кратичко и ясно, като за блондинка.

# 173
  • Мнения: 7 683
[Смисълът е следния за доста хора - излизат от 7 клас в ЧУ с ниво С1 и след 7-ми продължават в гимазия с друг език. Така накрая детето излиза с 2 перфектни езика.
Разбира се, а има и друг смисъл - защо да се бръчка детето в подготве да учи език за 1 година, като може да го учи без мъка още от детската градина. Пък ако иска езикова гимназия - в нея да научи втори език. Ами ако не иска езикова? Ако иска например математическа? А в частното училище вече ще е взело В1 или В2 по език.

И как Призма да няма аргументи? Целият й пост по-горе е само аргументи. И за мен също е предимство, че ЧУ могат да изключат слабите или недисциплинираните ученици. Заради 1 или 2 зрънца да страда цял клас и да не може да учи? Ако рушат дисциплината например? А ако класът е от деца, които бързо дърпат напред, няма заради 1-2 изоставащи да изостава целия клас, както е в държавните.
Пък не всички ЧУ изключват за успех под 4,50 или под 4, доколкото знам, май само Света София и ПЧМГ го правят. Ама дали пък случайно точно те са на първите две места на НВО след 7 клас?

# 174
  • София
  • Мнения: 5 453
Така е, няма държавно училище с добра чуждоезикова подготовка. Аз лично не виждам и смисъл, защото има езикови гимназии и там децата започват от а и б. На всичко отгоре са ценни високите сертификати, а те се вземат за кандидатстване в университети, какъв е смисълът в седми клас да вземеш Б2 или С1 като ще ти трябва след пет години? Ако ще сравняваме училища, то да е по един и същ критерий, възможно най всеобхватен и точен, а това е подготовката по фундаменталните науки. Почти никой не ходи на уроци по химия, физика и биология, нито по география и история, но по български, математика и език се набляга много на допълнителната подготовка.

За мен смисълът е в това, до 7-ми клас да се усвои добре един западен език, за да се избегне нуждата от езикова гимназия. Така, след 7-ми клас може да се продължи обучението в насока математика, информатика, икономика, класическа гимназия, ТУЕС, биология, химия, физика /НПМГ/ и др.  в комбинация с възможността в гиманзиалния етап да се изучи 2-ри западен език. Може би разсъждавам така, защото имам момче и някак по-не си го представям в езикова гимназия.

# 175
  • sofia
  • Мнения: 9 236
Анди, то целодневното не е задължително, но както се вижда едно 75% от родителите се възползват.
Аз съм учила навремето целодневно (1-4 клас) и при едно добро разпределение на часовете изобщо не тежи, а и домашните са почти никакви, защото с достатъчен хорариум има време и за упражнения.
Бъдещият ми четвъртокласник ще почва в 7:30....за да могат да свършат и да освободят стаята за втора смяна.

# 176
  • Мнения: X
Пък не всички ЧУ изключват за успех под 4,50 или под 4, доколкото знам, май само Света София и ПЧМГ го правят.

И АК.  Peace

# 177
  • София
  • Мнения: 62 595
Andariel, а каква всъщност е твоята теза и какво се опитваш да докажеш в тази тема?
Защото на мен малко ми се размиха нещата и не те разбирам. Ако може по-кратичко и ясно, като за блондинка.


Сега ще кажа в няколко изречения. В моята скала на училищата, на първо място са добрите държавни и след това частните. За мен частното училище е компромисен вариант, ако децата ми не успеят да учат в добро държавно. За мен не си заслужава да се плаща за начално, основно и средно образование в ЧУ (наясно съм, че и държавното не е безплатно, но там поне не съм длъжна да плащам за всичко), защото основните придобивки ще ги получа и в държавното. Ако някое от децата ми не беше успяло да влезе в добро държавно училище, бях готова да мина на варианта на частно, с единствената идея да не са в някое смотано държавно. Така че, аз не изключвам частните училища от картинката, те имат своите предимства за хора, които търсят точно определени неща като целодневен престой, добра материална база, малко деца в паралелка и извънкласни занимания на същото място, транспорт и др. Но основната подготовка си е все една и съща, и училището не може да избяга от нея. За гимназиален курс не си правя илюзии - единствено АК си заслужава, но пак ако човек търси точно неговите характеристики. За съжаление ПЧМГ, която е от училищата с най-добри отзиви, тази година не може да събере осмокласници за една паралелка. Как мислиш, бих ли рискувала да заложа на него, ако зная, че може да осъмнем без училище, и тепърва да се чудя дали да участваме на трето или четвърто класиране в държавните гимназии?
 За висшето образование определено бих предпочела частното, защото с редки изключения, то е по-добро. В България медицина се учи в държавен вуз и няма накъде да избягам от това, но право може да се учи и в частен, и в държавен. За чужбина пак зависи - в Германия, доколкото зная, вузовете са държавни, но в Щатите има и добри държавни, и добри частни вузове.

# 178
  • Мнения: 7 683
Пък не всички ЧУ изключват за успех под 4,50 или под 4, доколкото знам, май само Света София и ПЧМГ го правят.

И АК.  Peace

Да, аз визирах училищата до 7 клас.

Виж, така желаната за много родители комбинация Света София+АК за мен има един съществен недостатък - детето остава само с английски. Е, може да учи втори език на курсове и школи. Но предвид голямото натоварване и в Света София, и в АК, това ми се вижда много тежък и труден вариант.

Докато примерно Света София +немска гимназия или пък немско основно училище +АК или АЕГ е доста по-добър според мен вариант - излиза си с 2 езика.

Андариел, точно пък за България за кажеш, че частните ВУЗове са по-добри? Поне е много спорно. Всъщност, изобщо не съм компетентен по въпроса. Но познавам хора от НБУ и Благоевградския частен - гола вода са. Може сега да е различно, не знам.

Последна редакция: пн, 22 юли 2013, 14:47 от Татко Мецан

# 179
  • Мнения: 961
Ако основната подготовка си е все една и съща по кои критерии делим държавните на "добри" и "не добри"? (за начален курс говоря).

Последна редакция: пн, 22 юли 2013, 16:17 от инкс

Общи условия

Активация на акаунт