Частни училища-информативна тема

  • 70 399
  • 955
  •   1
Отговори
# 150
  • Мнения: 7 263
Да попитам нещо - предлагат ли частните училища някакъв вариант за летните месеци - имам предвид примерно - юни, юли  или ползвате други занимални (къде си "хвърляте" децата, така да се каже  Mr. Green, ако по някаква случайност работите и нямате 3 месеца лятна отпуска).

Някои - да.
Знам за Питагор, Св.Климент Охридски и Дрита, но може да има и други.

В Питагор до края на юни малките имат занимания тук в София, след това / струва ми се за първа година/ има организиран лагер извън града http://www.parvamatematicheska.com/news-bg/113-leten-lager-2013.html
Като цяло повечето ЧУ обаче почиват като всяко нормално училище лятото и спасението си остава на вашето въображение, както и наличието или липса на баби, финикийски знаци и т.н. ресурси Simple Smile

# 151
  • Мнения: 4 877
mamamilk, аз съм описала по-напред като тип какво представляват т.н. "бохемски у-ща". Можеш да видиш в пост #69. Това е според американските критерии, които цитирам. Не се гонят челни места в класации, не се държи на прекалената академичност (за мен такива академични у-ща в БГ - АК, Св. Сф., ПЧМГ, Евростар и др.).

Цялата философия на обучение в другия тип у-ща е по-различна и в никакъв случай не е елементарна. Нямам личен опит и не мога да обяснявам каква точно е разликата в детайли. Разбира се, че покриват държавните обр. изисквания. Разбира се, че изобщо не са глупави децата там. Фокусът е по-различен. И това, че пиша, например, че може да се занимават с балет, танци, арт занимания (примерно), не означава, че ще стават балерини или танцьори, а е за тонус, добра стойка, обща култура и т.н. Изучават се добродетели, ценности. Приемат се деца със специфични нужди. Не им е цел номер да са първи и да печелят навсякъде. Ей-такива работи ми хрумват.

Нямам представа кое е обсъжданото у-ще, разбира се.

Последна редакция: пн, 22 юли 2013, 13:14 от Danybon

# 152
  • Мнения: 1 007
И на мен ми прави впечатление, че много от нещата, посочени като разчупване, ги е имало и в нашето училище. Дори това за великаните и джуджетата го имаше, а си го спомням и от моето детство Grinning Наистина най-голям (и за момента единствен по моите критерии) плюс на ЧУ е целодневният ангажимент към детето. Но това е ценно само в начален курс, и то само при условие че няма домашни и изпитвания на следващия ден (като по наше време). Даже това е малко бомба със закъснител, защото отнема възможността за текущ контрол т страна на родителя върху усвоеното от детето - трябва да се доверяваме на преценката на учителите. Ами ако не е правилна? В пети клас обикновено лъсва истината за знанията и тежестта на шестиците до четвърти. Но на мен ми се струва малко късно. Ако пък се продължи с целодневно обучение до седми клас, тогава родителят си остава с вързани очи и наистина не знае какво ще се случи на изпитите след седми клас.

Относно свободното поведение в час, което се обсъждаше по-горе - приемам го като алтернатива на неучене изобщо. Т.е. по-добре да се учи така, отколкото изобщо да не се учи. Добре е да има такива специализирани училища, които да обират "калпазаните" и да успяват чрез тези нови методи да помогнат на децата да не отпаднат от образователната система. Ако някое ЧУ се наеме да върши това, бих подкрепила държавно субсидиране за него. Важно е да не остават необразовани хора в България и затова подкрепям всяко начинание, което ще помогне това да не се случи.
Но за децата, които нямат проблем с дисциплината и осъзнават важността на образованието, такъв един подход би бил натоварващ.

Последна редакция: пн, 22 юли 2013, 13:27 от Химикал

# 153
  • Мнения: X
На всичко отгоре Алана не спомена кое е това либерално училище, в което децата спокойно си стават в час както им скефне. Не е длъжна, разбира се.

На Алана детето е на 6 години, малко е. За тази възраст е нормално да става, не може да не мърда от чина  от 8 до 16 ч. По-нагоре ще е по-различно, но за такова човече седенето на стол по 8 часа неподвижно е мисия невъзможна.
Представете си вашите деца на тази възраст и тогава говорете за дисциплина и ненарушаване спокойствието на класа. Това са бебешори, някои все още спят следобеден сън на тази възраст, имат нужда от игра, от търкаляне, от глезотии ако щеше. А това детенце ще е 1 клас и ще трябва да учи, пише и смята целодневно. Ами не е робот, дете е - аз точно поради тази незрялост не исках да изпреварваме набора си и да тръгваме с предишен.

# 154
  • София
  • Мнения: 62 595
Призма, в задължителната програма учителят показва задачите така, както трябва да се решат по заложената методика, защото после по този начин децата ще трябва да ги решават на изпитите след четвърти, и особено след седми и дванайсти клас. Тук не говорим за състезателна математика, занимателна математика и пр. извън ЗП и ЗИП. Всички частни училища са длъжни да се подчиняват на заложеното по програма, пък който иска да си прави допълнителни занятия като СИП или свободна школа срещу заплащане.

Седмокласните и матурите вече надълго и нашироко ги обсъдихме и се видя, че се сравняват ябълки с круши, и че частните училища не подготвят за кандидатстване, също както и държавните, а всичко е по собствено желание на родителите. Демек, школите и частните уроци са използвани и от децата в ЧУ. На всичко отгоре ЧУ в класацията напред ги дърпат оценките по чужд език. И още по-важно - при наличието на една паралелка от випуск, която на всичко отгоре може да е и от под десет деца, то какво да сравняваме с училища с две и повече паралелки! На СМГ лично ходих да им гледам резултатите по български и математика - по български ходят на уроци и курсове, по математика имат двоен хорариум, и всички деца там са с подбор от пети клас, и се оказва, че това училище е по показатели след две частни. Мислиш, че във въпросните две частни училища всички деца са свръх гениални и са разчитали само на подготовката там? Тц. И тук хора казаха, че за поне едно от тях част от играта е да се молят децата с ниски показатели да напуснат. В държавното училище, дори в СМГ не можеш да отлюспваш деца, само защото ще ти развалят статистиката. Отделно стои въпросът с квесторите на външното оценяване по български и математика, и никой не каза дали квесторите в ЧУ са от други училища, както е в държавните - учител по испански е квестор на изпита по математика. А, да, и тук съвсем в прав текст се каза, че децата от ЧУ рядко имат мерак да се явяват на втори модул по български и математика, защото на тях не им трябва, та от училище гледат да ги кандърдисват да го правят. Както стана въпрос преди, повечето от децата в ЧУ се ориентират към АК или Златарски. Колко частни гимназии с високи показатели знаеш извън АК? Защото аз нито една. Някои дори не събират деца за по една паралелка.

# 155
  • Мнения: 7 683
Андариел, не е така бе, човек...

# 156
  • София
  • Мнения: 62 595
На всичко отгоре Алана не спомена кое е това либерално училище, в което децата спокойно си стават в час както им скефне. Не е длъжна, разбира се.

На Алана детето е на 6 години, малко е. За тази възраст е нормално да става, не може да не мърда от чина  от 8 до 16 ч. По-нагоре ще е по-различно, но за такова човече седенето на стол по 8 часа неподвижно е мисия невъзможна.
Представете си вашите деца на тази възраст и тогава говорете за дисциплина и ненарушаване спокойствието на класа. Това са бебешори, някои все още спят следобеден сън на тази възраст, имат нужда от игра, от търкаляне, от глезотии ако щеше. А това детенце ще е 1 клас и ще трябва да учи, пише и смята целодневно. Ами не е робот, дете е - аз точно поради тази незрялост не исках да изпреварваме набора си и да тръгваме с предишен.

Да, спомням си - на шест са в предучилищна, а не в първи клас. И в предучилищната пак си имат часове, които доста се различават от тези на първокласниците, но пак се очаква детето десет минути да седне на чина/масата и да изпълнява задачите. Дори си спомням по кои тетрадки работеха, как изрязвахме и сгъвахме едни жабчета по математика, какви игри играеха. Но това е предучилищна, пак обръщам внимание на тази малка подробност. В първи клас няма въртене и ставане, защото иначе нито учителката може да предаде материала, нито децата да го разберат и изпълнят задачите за часа.

# 157
  • Мнения: X
Колко частни гимназии с високи показатели знаеш извън АК? Защото аз нито една. Някои дори не събират деца за по една паралелка.


Това ще се промени в бъдеще. Просто тук ЧО все още прохожда. На запад най-елитните училища и университети, с най-високи показатели, са частните, но там са със 100+ годишна практика (най-младите).
Е, след 100 години и тук ще е така.  Simple Smile


В първи клас няма въртене и ставане, защото иначе нито учителката може да предаде материала, нито децата да го разберат и изпълнят задачите за часа.

Детето на Алана е на 6 и ще е в 1 клас.
И ти пак пишеш за големи паралелки и за ДУ. В ЧУ часовете са повече (някъде са двойно повече, като в Св.София - БЕЛ и мат) и може спокойно да се предаде материалът, че дори и да се учи допълнителен такъв.

Последна редакция: пн, 22 юли 2013, 13:39 от Анонимен

# 158
  • Мнения: 4 877
Сетих се за една статия за едно училище, което, според мен, предлага по-разчупен подход. Става дума за Увекинд. Сещам се за още 2-3 ЧУ, които също са известни и са се наложили, но не са точно с фокус - първи места и успехи. Не, че не се учи там, но се учи по по-различен начин. Увекинд, ако не бъркам, е в топ 10 на матурите за 7 клас. Не са някъде по върховете по мат. състезания, но пък имат всякакви други изяви.

Та ето статията, която да онагледи какво се има предвид под по друг тип училища:
http://www.public-republic.com/magazine/2012/02/83231.php

Няма нищо страшно и дори има доста интересни идеи. Желано у-ще. Ако следите Фейсбук страницата им, нонстоп имат различни дейности.
Имат и супер интересен списък за "задължителната" литература през лятото. Аз дори си го бях извадила, защото всяко дете ще се запали да чете тези книги.

Не знам, за което училище споменаваше майката.
Аз самата съм, пак казвам, традиционалист и съм избрала друго у-ще.

# 159
  • Мнения: 7 683
О, не след 100 години, а значително по-рано. До няколко години вече в частните  гимназии ще се влиза по-трудно, отколкото в държавните. Така ми се струва. И макс до 10 г в ПЧМГ ще се влиза много по-трудно, отколкото в СМГ. И примерно в гимназията на Увекинд ще се влиза по-трудно от НЕГ. Наистина въпрос на време е, и то не на много време.
Ето как до VІІ клас вече е пределно ясно, че частните училища са по-добри и никой не мисли и да отрича или оспорва това. Особено в периода 5- 7 клас и най-големите противници на ЧУ не могат да отрекат, че частното образование дава много повече от държавното.

# 160
  • София
  • Мнения: 62 595
Да, съгласна съм за стоте години. Но нашите деца сега са ученици, а не след сто години.  Simple Smile Затова в момента екстрите, които предлагат принципно ЧУ не ми се виждат кой знае колко по-добри, че да се откажа от някое добро държавно училище. Хубаво е човек като насипва всяка година по една торба пари, поне да знае и за какво ги дава, включително като ниво на обучението по обикновените предмети, а не само дали бусчето минава много рано пред блока, дали фирмата за кетъринг е добра или в училището има пиано и балет. Накрая всички се равняват по знанията си по фундаменталните науки, освен ако не са в музикалното или балетното училище.
Не, не се знае, че частните са по-добри! Частните са просто частни. И досега нямам основание да смятам, че частните дават повече от държавните.

Жасмин, при двоен хорариум и едно магаре ще научи повече. Официалният хорариум е за ЗП и евентуално ЗИП, а всичко останало минава или като сИП, или съвсем индивидуално срещу заплащане (просто на вас това ви влиза в таксата, иначе ще трябва да си го плащате отделно) Детето на Алана с набора ли тръгва в първи клас или го дава една година по-рано?  newsm78

Последна редакция: пн, 22 юли 2013, 13:45 от Andariel

# 161
  • Мнения: 961
Аз точно щях да пиша, че е кауза пердута споменаването на НВО и матури, защото доколкото прочетох старите теми за Андариел резултатите от матурите на частните училища нищо не значат, виж ако са държавни е друга бира. Също високите резултати по език нищо не значат, изобщо нищо нищо не значи-освен ако не е нещо в негативен план.

# 162
  • Мнения: 7 683
Да, съгласна съм за стоте години. Но нашите деца сега са ученици, а не след сто години.  Simple Smile
Е, твоите да, но моето точно като му дойде време за гимназия, ще бъде по времето, когато частните гимназии ще са по-добри и по-желани от държавните и ще се влиза по-трудно.

Колкото до началното и основното - те и сега частните са по-добри. Може би не всички, но водещите частни са много по-добри от държавните. Виж класациите, виж и постиженията.

# 163
  • Мнения: 7 683
Аз точно щях да пиша, че е кауза пердута споменаването на НВО и матури, защото доколкото прочетох старите теми за Андариел резултатите от матурите на частните училища нищо не значат, виж ако са държавни е друга бира. Също високите резултати по език нищо не значат, изобщо нищо нищо не значи-освен ако не е нещо в негативен план.

С две думи си написала истината.

# 164
  • София
  • Мнения: 62 595
За мен и на държавните нищо не значат, защото зная как се изкарват тези оценки - с отделна подготовка.

Общи условия

Активация на акаунт