Частни училища-информативна тема

  • 70 372
  • 955
  •   1
Отговори
# 135
  • Sf
  • Мнения: 977
Не разбирам с какво може да ти е полезна подобна, изключително лична информация.

...
Според твоята интерпретация на някои изказвания излиза, че трябва да е казармена. И... проблемът не е в думичката казармена, а в твоите разбирания какво означава тя Simple Smile


Аз затова попитах "в общи рамки", за да се избегне клюкарският елемент. Моето дете изобщо не ми оставя място за мои планове спрямо нея. Тя си върви по нейния път, без да се интересува много от чието и да било мнение по въпроса, няма нужда някой да я води към целта, няма нужда от допълнителна мотивация. Сама си поставя цели, сама си ги постига. За азиатски модел изобщо не говорим, ролята на родителя е по-скоро да не пречи, отколкото да принуждава.

За мен азиатският модел е много близък до казарма - упражнения по 5-6 часа на ден, живот подчинен на една цел, нулево зачитане на желанията на детето. Плюс се споменаха и шамари назад в темата. Затова попитах, имат ли място желанията на детето във вашите планове.

# 136
  • Мнения: 1 782
А загубеното време, нерви и години от живота за първото /а и пари/ са ми невъзвращаем минус. Никога няма да се върнат или избият.

Така де, аз ти казвам, че сме различни, ти продължаваш да обясняваш Simple Smile
Мотка ми се една диплома за минен инженер. В живота си съм влизал веднъж в закрит рудник и два пъти в открит, реална полза от тази диплома и времето, загубено за взимането й изразена във финикийски знаци няма. Точно както при твоето първо.
Но... аз не смятам времето за загубено, а изхарчените пари за невъзвръщаем минус. Напротив - това бяха едни чудесно вложени пари, а студентските години по времето на това следване - едно страхотно изкарано време с незабравими спомени, за което винаги ще се подсещам с наслада.
Виждаш ли как една и съща ситуация може да се приеме различно от различни хора Simple Smile
Аз съм си купил щастие, ти си прахосал пари  Money


Плюс се споменаха и шамари назад в темата.

Затова попитах, имат ли място желанията на детето във вашите планове.

Разбира се имат място.
Както желанията, така и шамарите.
ПС - На 6 години хлапето имаше желание да продава домати на пазара. Разбрахме се, че това е едно чудесно занимание и по никакъв начин не пречи да поучи качествено преди да го реализира  Mr. Green


Prizma, чудесен пост и много смислени примери. Ако под това се разбира ставане по време на час - напълно го подкрепям. Просто, струва ми се, че се визираше нещо съвсем различно.

Последна редакция: пн, 22 юли 2013, 11:58 от kodbg

# 137
  • София
  • Мнения: 62 595
Дори сред най-амбициозните майки, които познавам, включително в този форум, такова чудо не съм чула да се приема за нормално. В частно или държавно училище, аз какво да искам друго, освен материалът, който е заложен  по програма, да се вземе и усвои! Програмата е една и съща за всички деца, затова от училището очаквам точно това по време на час - да се работи. Ако политиката на училището е от зачитане на индивидуалностите учебният процес в час да куца на основание на това, че Иван не можел да стои мирен трийсет минути, определено няма да съм доволна, да не говорим да броя една торба пари за тази екстра.

# 138
  • София
  • Мнения: 5 453
Andariel, от постовете ти струи трудно прикрита неприязън към ЧУ, под която сякаш се крие някаква твоя неудовлетвореност. Изразите ти " родителят иска сутрин рано да натовари детето на автобуса и да му го доставят обратно в края на работното време. ", "На частните най-голямото им предимство е пълното обслужване, което да сведе ангажиментите на родителите до минимум" са красноречиви за отношението ти.

Нещата не са черно-бели.
Има ЧУ, в които час от часовете по човек и природа в началните класове напр. се провеждат в лаборатория, предвидена за часовете по химия за по-големите ученци. Така часът е по-раздвижен и материалът се поднася по-интригуващо, запомнящо се и с практическо участие на децата, без да са непременно седнали на чиновете си. Ако това се счита за "лежерност", да, добре, че има ЧУ, защото не знам в държавните училища класните ръководители и децата то 4-ти клас да напускат отредената им класна стая за дейности, свързани с обучението.
Със сигурност има начини в обучението да се внася разнообразие /друг пример е, че в някои частни училища часовете по човек и природа, по човек и общество, по СИП математика, по чужд език, който се изучава ежедневно + музика, спорт, рисуване/ се провеждат от учители, които преподават в прогимназиалните класове. Общуването с повече преподаватели в 3-ти и 4-ти клас също е възможност за внасяне на разнообразие, без това да бъде за сметка на обучението, напротив.
В някои частни училища има предвидени часове с психолог, в които се разиграват екипни игри и се тренират полезни умения по един интересен за децата начин.
Има много възможности за "разчупване" на рамката, без да бъде за сметка на дисциплина и натрупани знания и умения. В добрите ЧУ тези възможности се използват. За държавните до 4-ти клас не знам как стои въпросът.
Определено липсата ти на опит с ЧУ си личи.

И последна реплика към горните ти коментари със семпъл пример за това, че има деца в ЧУ, чиито родители се ангажират с водене на съботни курсове в СМГ напр., което съвсем не е  "сведен до минимум ангажимент".
Показателни са успехите на децата от редица ЧУ на състезания /вкл. международни/, олимпиади и външни оценявания за ангажираността на родителите и учителите към тези деца.

Последна редакция: пн, 22 юли 2013, 12:05 от Prizma

# 139
  • Мнения: 7 683
Кодбг, аз си спомням, че на 6 години исках да ставам боклукчия. Защото сутрин, докато ме водеха на детска градина, виждах как събират боклука - тогава бяха едни кръгли кофи, и както сега, боклукчиите се возеха отзад на една стъпенка, слизаха, вързваха кофата за устройството и то я обръщаше.
Много бях впечатлен как обръщат кофите и как се возят на стъпалото на камиона, видя ми се супер интересно и казвах, че искам да стана боклукчия като порасна. Майка ми щеше удар да получи;)

# 140
  • Мнения: 961
Да попитам нещо - предлагат ли частните училища някакъв вариант за летните месеци - имам предвид примерно - юни, юли  или ползвате други занимални (къде си "хвърляте" децата, така да се каже  Mr. Green, ако по някаква случайност работите и нямате 3 месеца лятна отпуска).

# 141
  • София
  • Мнения: 10 825
Да попитам нещо - предлагат ли частните училища някакъв вариант за летните месеци - имам предвид примерно - юни, юли  или ползвате други занимални (къде си "хвърляте" децата, така да се каже  Mr. Green, ако по някаква случайност работите и нямате 3 месеца лятна отпуска).

"Света София" има едноседмичен летен лагер. За останалото време търся друго място, на което да го "хвърля" мискинина Wink

# 142
  • София
  • Мнения: 5 453
Да попитам нещо - предлагат ли частните училища някакъв вариант за летните месеци - имам предвид примерно - юни, юли  или ползвате други занимални (къде си "хвърляте" децата, така да се каже  Mr. Green, ако по някаква случайност работите и нямате 3 месеца лятна отпуска).

Някои - да.
Знам за Питагор, Св.Климент Охридски и Дрита, но може да има и други.

# 143
  • София
  • Мнения: 62 595
Не, Призма, няма неприязън към ЧУ, а описвам това, което имам като информация и на което всъщност се крепи бизнесът на чУ - пълното обслужване. Това се рекламира, това е нещото, на което се закачат родителите - от сутрин до вечер детето да е в училище. В събота може да си води детето и на уроци по летене на Марс, но на повечето родители им е важно през седмицата всичко да е уредено, и училищата точно на това наблягат. Малко ли и тук е ставало въпрос за точно тези неща, а не толкова за качеството на обучение? Това не е срамно, нито е негативно - просто е особеност на търсенето и затова чу го предлагат.

Говоря точно за дисциплина в час, и то по "гадните" предмети като българския и математиката, които са основното, което се учи в начална степен. Така, както е направена програмата като материал, спуснат от министерството, малко трудно ще се намесят нови методи. Нищо лежерно няма в извършването на опити или наблюденията в лаборатория, защото обикновено това, което е показано или извършено, пак трябва да бъде усвоено - демек, децата после ги изпитват какво са разбрали и дали правилно са го разбрали. (Това с лабораториите в ЧУ ме заинтригува. Кои са ЧУ, които имат лаборатория по химия, физика или биология? Повечето дори нямат гимназия, а са основни училища, с по една паралелка от випуск, как се натоварва тази лаборатория, че да се изплати?  newsm78)
Сипове има и в държавните, като на доста училища ранното чуждезиково обучение минава точно като СИП и ЗИП, за да се натрупа бройка часове. Могат и често се организират извънкласни форми от външни фирми, разбира се срещу заплащане - кеф ти лека атлетика, кеф ти шах, кеф ти танци, кеф ти рисуване. И в държавните училища част от часовете могат да се водят от други учители. Мога да ти кажа и защо - защото при малък брой паралелки, учителите от горните класове нямат достатъчно часове, за да натрупат норматив, за да си вземат заплатите. Учителката по пеене няма как да си навърти норматива с по една паралелка между пети и седми клас, особено ако няма гимназиален курс, обаче трябва да има учител по пеене, затова тя поема и малките класове.

# 144
  • Мнения: X
Не, Призма, няма неприязън към ЧУ, а описвам това, което имам като информация и на което всъщност се крепи бизнесът на чУ - пълното обслужване. Това се рекламира, това е нещото, на което се закачат родителите - от сутрин до вечер детето да е в училище. В събота може да си води детето и на уроци по летене на Марс, но на повечето родители им е важно през седмицата всичко да е уредено, и училищата точно на това наблягат.


Нормално, хората работят. Таксите за ЧУ не са малки, трябва да се изкарат. Хората искат по-добро образование за децата си и трябва да намерят начини да платят за него.

# 145
  • София
  • Мнения: 5 453
Не, Призма, няма неприязън към ЧУ, а описвам това, което имам като информация и на което всъщност се крепи бизнесът на чУ - пълното обслужване. Това се рекламира, това е нещото, на което се закачат родителите - от сутрин до вечер детето да е в училище.
Говоря точно за дисциплина в час, и то по "гадните" предмети като българския и математиката, които са основното, което се учи в начална степен. Така, както е направена програмата като материал, спуснат от министерството, малко трудно ще се намесят нови методи.
(Това с лабораториите в ЧУ ме заинтригува. Кои са ЧУ, които имат лаборатория по химия, физика или биология? Повечето дори нямат гимназия, а са основни училища, с по една паралелка от випуск, как се натоварва тази лаборатория, че да се изплати?  newsm78)

Не е само това. Не по-малко важна е средата, ангажираните преподаватели, по-малкото деца в клас, разчупените методи, напр. работата на класа с учител по математика в допълнение на часовете на класния ръководител /ето начин за правене на математиката по-лесна и интересна/. По литература понякога разпределят текста на роли и отделните деца четат своите реплики - при 12-15 деца е възможно, при 28 - не знам. Отново начин за по-активно и забавно участие на децата в часа.
И това "от сутрин до вечер в училище", че включва спорт и занимания по интереси също ми е важно!
И това, че не се учи на смени.
И това, че часовете не започват в 07:30.
Нито приклюват "вечер", а в повечето ЧУ - в 16:30.
И това, че езикът се учи интензивно и ежедневно.
И това, че получавам ежеседмичен рапорт не само за упсеха, но и за поведението, самочувствието и взаимоотношенията на детето. За впечатленията на учителите от него.

Относно лабораторията: http://www.parvamatematicheska.com/prepodavateli-fpmg.html
и ЧНУ "Питагор", което е към гимназията.

Последна редакция: пн, 22 юли 2013, 12:51 от Prizma

# 146
  • София
  • Мнения: 62 595
Кое точно му е разчупеното на това да има още един учител по математика извън редовните часове? Или на децата да им се дава текстът по роли (но в начална степен, в основна децата не искат, вижда ми се бебешко)? За мен това не е нищо ново и не го смятам за разчупено, а за нормално. Ако има СИП-математика, то той може да се води от друг учител. Не знам, или моите са учили  разчупено, пък аз не съм разбрала, или за разчупеност ви предлагат неща, които са от нормалната практика. newsm78
Виждаш, че говорим за едно и също нещо - пълно обслужване, за да не ти се налага да водиш детето на английски в Британика, на балет в читалището и т.н. (не знам какво толкова има да пишат за поведението на детето за цяла седмица. мен това би ме напрягало, защото не върви да ми пратят празен мейл или там да пише "справя се чудесно както винаги"). Стоене от сутринта до четири и половина следобед хич не е малко, това е един цял работен ден за детето. Peace

# 147
  • София
  • Мнения: 752
Доколкото схващам, целият този спор в темата се е разразил вследствие на някакъв пост на allana, който тя обаче е изтрила. Crazy Оставям настрана, доколко е редно "да хвърляш бомби" и после да си триеш постовете, но може ли някой да ме светне, какви са по-точно тези "либерални училища", за които се коментира и кои всъщност са те? Rolling Eyes Какво значи едно училище да е "либерално"? Виждала съм в едно и също училище различни учители, едни могат да се нарекат "либерални" например защото не пишат отсъствия на закъснелите ученици, други учители са с по-азиатски методи, но това зависи от учителя, а не от училището. Има учители, които са с нестандартен подход на преподаване, часовете не протичат по класическата схема, а под формата на оживени дискусии например, но това не означава, че и тези учители са съгласни учениците да не участват в учебния процес, а да си правят нещо друго. Виждала съм и учители с нестандартен подход на преподаване, но като им се качат са главата, прибягват до изконните възпитателни методи, което в днешно време също е нестандартен подход. Wink Laughing
Ако някой си мисли, че в училищата със занимания като балет и танци нещата могат са "либерални", жестоко се лъже. Сериозните занимания с балет изискват желязна дисциплина. Затова ми е много чудно какви са тия "либерални училища". newsm78

# 148
  • София
  • Мнения: 62 595
На всичко отгоре Алана не спомена кое е това либерално училище, в което децата спокойно си стават в час както им скефне. Не е длъжна, разбира се.

# 149
  • София
  • Мнения: 5 453
"Разчупеното" за мен е това, математиката да се преподава от учител, отдаден, обичащ и посветен конкретно на тази наука.
Такъв учител показва техники и задачи, които променят виждането на децата за математиката.
Имахме късмет да попаднем на такава учителка и знам за какво говоря, колко много даде тя на децата!

Ами да, говорим за началното обучение, то дотогава "пълното обслужване", което изтъкваш като нещото, за което се 'закачат" родителите, е важно. След това децата са по-големи, самостоятелни и мобилни.
Интересно защо ЧУ стоят в началото на класациите на 7-мокласните матурите, след като по твоята логика би следвало родителите вече да се 'откачили" от "пълното обслужване".

Общи условия

Активация на акаунт