Частни училища-информативна тема

  • 70 318
  • 955
  •   1
Отговори
# 315
  • Мнения: 961
Аз специално - от много четене на тези полемики - съм на път да се комплексирам, че нещо не съм достатъчно заинтересован родител - каквото и да избера ще се чувствам незагрижена Joy

Ние живеем близо до смятано за добро държавно училище. Има кандидати поне 2към1, но имат предимство ако родител е учил там (а аз съм). Имат занималня и Център за работа с деца в непосредствена близост. Обаче...наблюдавам едно дете, което е там...ами първо - в 8часа вечерта, примерно, пишат някакви домашни с майка й.  Ами това е едно дете на 9 години, което е било в училище от 08 до 17 и 30часа. Не намирам за нормално да има още за писане тепърва. Не става въпрос дали родителят иска да се занимава, става въпрос за това че ми изглежда нечовешко за детето и за това, че в такъв случай - според мен - на тази занималня са бляли. Говорих с друга майка - едната година - при една госпожа - всичко написано, другата - при друга - нищо. Въпрос на късмет, ама знам ли дали ще го извадя.  Има още, но да не дотягам, това е просто един пример.

Аз определено искам да имам обратна връзка, да съм информирана, да контролирам нещата, ако има нещо да помагам. Но не смятам, че трябва да ставам домашен обучител. Дано ме разбирате правилно. Ами кога ще го видя това дете, кога ще си поговорим, поиграем, ще направим нещо заедно? Мен никой никога не ми е висял над главата, някак ненатрапчиво ме контролираха - и ако всичко е наред ме оставяха да си изграждам навици да уча сама и заради себе си. И го отчитам като нещо добро и с положителни резултати при мен. Научих се като се прибера да седна, да си свърша всичко и тогава да знам, че съм свободна да играя, наприемер. Помощ получавах, когато поискам такава. А математиката ми е била винаги трудна - ходила съм и на допълнителни уроци..

# 316
  • София
  • Мнения: 62 595
Лично аз с интерес четох темата, когато съдържаше информация, а не свободни съчинения на тема "ние сме с класа, затова сме избрали ЧУ".

# 317
  • Мнения: 7 263
След последните 2 страници смислени постове смятам, че моя ще се вмести някак
Обявавям седмица почивка и отивам да си заровя главата в пясъка  Flutter Crazy
Ако на някой модератор поста ми се стори спам и тенденциозен, нека го изтрие  Peace

# 318
  • Мнения: 7 683
Аз определено искам да имам обратна връзка, да съм информирана, да контролирам нещата, ако има нещо да помагам. Но не смятам, че трябва да ставам домашен обучител. Дано ме разбирате правилно. Ами кога ще го видя това дете, кога ще си поговорим, поиграем, ще направим нещо заедно? Мен никой никога не ми е висял над главата, някак ненатрапчиво ме контролираха - и ако всичко е наред ме оставяха да си изграждам навици да уча сама и заради себе си. И го отчитам като нещо добро и с положителни резултати при мен. Научих се като се прибера да седна, да си свърша всичко и тогава да знам, че съм свободна да играя, наприемер. Помощ получавах, когато поискам такава. А математиката ми е била винаги трудна - ходила съм и на допълнителни уроци..


Точно така, ето това е. Напълно по същия начин мисля и аз, това все едно аз съм го писал, с изключение на последното за математиката, щото на мен пък ми беше любим предмет.Наистина, детето ми е малко и нямам опит с училищата, но много се плаша и направо изтръпвам като чета постовете на Андариел. Ако трябва да правя това, което тя  е правила и смята, че трябва да се прави, сигурно ще пукна, а и детето как ли ще се измъчи. Освен това тя обобщава произволно, като извежда собствения си опит в шаблон от неоспорими правила, които според нея са такива за всички родители и всички деца. Ами не, не е така. И не вярвам, че е така.

На Черна станция постът пък е откровено заяждане.

Андариел, съгласен съм с Иса, че родителите на деца в ЧУ КАТО ЦЯЛО са по-ангажирани. Тя не казва, че няма родители от ДУ, които също са ангажирани - такива като теб, но това не е тенденция. Нито пък ти кого познаваш е представителна извадка. А това, че родителите на деца в ЧУ са по-ангажирани, е тенденция. И учителите също.

Последна редакция: ср, 31 юли 2013, 15:58 от Татко Мецан

# 319
  • Мнения: 50 906
На Черна станция постът пък е откровено заяждане.

Естествено, че е. Само че половината постове на привърженици на ЧУ носят същия обиден заряд на превъзходство. Та ми писна.

# 320
  • София
  • Мнения: 6 999
plamenhk, много хубави неща даваш за четене и мислене.
Хареса ми сравнението ЧУ/ДУ за ПИСА.
Прочетох нещо като: Ако на държавните училища е дадена автономия и те привличат същата социална група ученици, както частните, то тогава резултатите не се различават.
.........................

Целият спор се породи от извода, който направих на база на горното.
Само дето Andariel, не се сърди на мен, сърди се на статистиката, дето хората са я направили на база резултати от ПИСА. Можеш да прочетеш даденото от Пламен, вместо да изписваш километри. А кой ти познаваш, кои аз познавам и т.н... бош лаф работи.  Laughing

# 321
  • София
  • Мнения: 62 595
Коментирах част от интерпретации на статистиката, превървала се в надуване на тема заинтересовани родители. Сигурно ако съберем всички заинтересовани родители в София, ще са няколко пъти повече от родителите в ЧУ. А има и градове, в които няма частни училища, там дали родителите са  заинтересовани, ако не са хукнали към София или Варна! Не виждам никаква обективност в думите ти.

Конкретно за ПИСА съм казвала и друг път - това е просто друг тип структуриране на едни и същи типови знания и задачи. Тренира се като всичко друго. И понеже е западняшко, на нас ни го натрисат без да се интересуват каква е методиката и типовете задачи тук. Пример с математиката - моите по математика решаваха задачите на ПИЗА като обикновени задачи и за тях чертежите трябва да бъдат игнорирани и човек да си направи свой чертеж. Също като със сертификатните изпити по езиците - ходиш на сертификатен курс, за да научиш конкретни неща, свързани с формата на изпита, а не защото ще станеш един път или два пъти по-знаещ и по-компетентен по езика. И със САТ е същото - знанията са същите, формата на изискване към тях е различен и се нуждае от упражняване. На бас, че ако на западняците им дадем същите задачи по математика, които ги решават децата тук, много от тях ще покажат ниски резултати, просто защото няма да могат да им е познат форматът и изискването за справяне.
Уф, аман вече, няма да обяснявам елементарни неща!

# 322
  • Когато нямам работа ... просто седя и си хубавея
  • Мнения: 387
моето мнение е, че спора кой тип училище е по-добро е безсмислен.
дълбоко убедена съм, че пишещите тук родители са искрено заинтересовани от децата си и това не подлежи на съмнение.
както писах преди имам 2 деца в гимназиална възраст- едното учи в ЧУ, а другото в ДУ.
не мисля, че съм пренебрегнала интересите на това, което е в ДУ- учи това, което иска и е абсолютно доволна! В бъдеще ще продължим да инвестираме в подобряване на знанията й по езика с езикови лагери.
според мен много всичко зависи от конкретната ситуация, конкретното училище и интересите на съответното дете.

# 323
  • Мнения: 961
Сигурно ако съберем всички заинтересовани родители в София, ще са няколко пъти повече от родителите в ЧУ.
Това не подлежи на съмнение. Въпросът е по-скоро каква е концентрацията на едното и на другото място.

# 324
  • Мнения: 1 007
Мисля, че твърде много се набляга на успеваемостта на децата като цяло в дадено училище - това е реклама на училището, но не и на децата в него. Ако моето дете е сред 5-те най-добри от 120 деца в даден випуск от дадено училище и се конкурира успешно със 7-8 хиляди от цяла София, за мен училището е добро, дава възможност дете като моето да вземе максималното. А това, че останалите 115 деца от същия випуск на същото училище не се възползват от същите възможности, мен не ме касае - това касае директора на училището, учителите и т.н. Конкуренцията между училищата е нещо много различно от тази, между учениците. Затова и гледането на НВО (особено ако се има предвид само първи модул) е най-голямата грешка, която може да допусне родител при избор на училище. Държавните училища създават условия за влизане в най-конкурентните гимназии, а после - и университети. Друг е въпросът кой как ще се възползва от тези възможности.
Все пак (ако са верни наблюденията ми) тук пишат родители, а не директори/собственици на училища. А за един родител е важно как се представя неговото дете, а не училището, в което то учи.

# 325
  • София
  • Мнения: 62 595
Сигурно ако съберем всички заинтересовани родители в София, ще са няколко пъти повече от родителите в ЧУ.
Това не подлежи на съмнение. Въпросът е по-скоро каква е концентрацията на едното и на другото място.


Какво за концентрацията? Концентрация на какво - на деца на заинтересовани родители или на деца с качества, или и двете? в София има толкова много начални и основни училища, и има сигурно десет-двайсет, които са най-търсени от заинтересованите родители, но не всички биват записани заради критерии като адресна регистрация. Поо едно време имаше мода държавните да се опитват да правят прием по незнайно от кого и как изработени "тестове за интелигентност", които бяха пълна пародия, и добре че ги забраниха от министерството. После бяха опашки и народът спеше пред вратите им. В частните училища са предимно деца на родители, които и искат, и могат да си запишат децата там. Не защото са заинтересовани. Защото има достатъчно голямо количество родители, които не са си записали децата в ЧУ, защото не искат, независимо че могат. Има и такива, които искат, но не могат. А има и четвърти, които нито искат, нито могат, но пак са заинтересовани родители. Като матрица 2х2. На всичко отгоре нямаме извадка, че да я разпределим, че накрая да проверим дали концентрацията в някое от квадратчетата е валидно като значимост.

# 326
  • Мнения: 1 970
Също като със сертификатните изпити по езиците - ходиш на сертификатен курс, за да научиш конкретни неща, свързани с формата на изпита, а не защото ще станеш един път или два пъти по-знаещ и по-компетентен по езика. И със САТ е същото - знанията са същите, формата на изискване към тях е различен и се нуждае от упражняване. На бас, че ако на западняците им дадем същите задачи по математика, които ги решават децата тук, много от тях ще покажат ниски резултати, просто защото няма да могат да им е познат форматът и изискването за справяне.
Уф, аман вече, няма да обяснявам елементарни неща!

Андариел, не съм съгласен.
не знам дали имаш опит със Сат конкретно, понеже дъщеря ми го държа... определено не учиш само формата , а и нещата по същество, ненапразно в необятния английски език има думи, и изрази, които значат едно и също или почти едно и също, ама с нюанс и трябва да си много навътре в езика, че да схванеш какво точно иска от теб рийдинга, че да дадеш верен отговор.
И да, може с курсове да изкараш САТ-а, сигурно, но все симисля, че ако си го учил сериозно в ЕГ, дали частна или държавна, ще ти е не само една а много идеи по-леко. Принципа на ПУХ- колкото повече, толкова повече, както в математиката, така и (особено) в езиците.

А за задачите по математика не знам,нека родителите на математици да кажат, но като ходят на международни състезания не е ли еднакъв форматът?
Определено ПИСА са по-скоро ако не лесни задачи, то не особено непреодолими за седмокласниците, поне аз останах с такова впечатление след седмокласния маратон тази година... Което значи, че дете, работило и свикнало с нормалните задачи преподавани до тогава няма проблем да влезе във формата на ПИСА. Дали обаче обратното - за чужди ученици към нашия формат би било трудно, не зная, може би...

# 327
  • най-шареното място
  • Мнения: 8 197
Андариел, методично подхождаш, но изводът в крайна сметка ще е пак оспорвания от теб. Пиша като човек, който не мисли да пише ода за частното образование.

Има родители, които искат повече от посещение на училище и успешно завършване /положителни оценки/ на класа. Има и такива, които искат повече от отличен успех, защото той сам по себе си им се вижда нещо имагинерно или непрактично /колкото такива родители, толкова причини вероятно/. Та тези дето искат повечеко, избират училищата - някои държавно, други частно. Но вероятността да си запишеш детето в частно случайно е доста ниска. За сметка на това, има доста деца записани в случайно общинско училище - точно до дома или точно до офиса примерно. Същото е с класните ръководители до 4ти клас, че те изнасят целия товар в повечето училища - някои ги избират, други -не.  

Моите преки, лични и от приятели наблюдения са, че децата на най-избиращите родители /училище, класен, директор, и каквото там избират/ имат най-добри резултати /оценки, свободно време след домашното, резултати от състезания разни/.

Като събереш горните два параграфа, колкото повече избираш, толкова по-добре. А по-избират в частното, понеже в държавното понякога хич не избират.

# 328
  • София
  • Мнения: 62 595
Ок, става въпрос за нюанси в езика, но в езиковата част. Не съм държала САт, но си спомням как изглеждаше едната част, беше някаква математика, която навремето ми се видя доста лесна, но представена по различен начин от това, с което бях свикнала. Това е като с изпитите след седми клас - начин на отсяване, а не толкова желание за усъвършенстване на езиковата компетентност. Така или иначе човек специално се готви за него, и колкото и добре да знае езика, дори да е нейтив, пак резултатите му е много вероятно да са средни, ако ей така, просто си хване моливчето и бланката или застане пред монитора. Очевидно на САт няма да тръгне да се явява човек с ниска езикова компетентност.

# 329
  • София
  • Мнения: 62 595
То е ясно, че никой или рядко някой просто затваря очи и забива пръст нейне из картата на София, пък което училище улучи! Аз досега не зная някой просто да е разчитал на случайността, а все е разпитвал, дори за училището, което е завършил като дете или какви са училищата в квартала или около офиса. Дори да знаеш кои учители поемат първосласниците или петокласниците, пак може да не ти се отвори парашутът да е точно по твое желание, независимо дали в частното или в държавното. Ако в частното има два класа, и Иванова се смята за по-добър учител от Петрова, нали разбираш, че  няма как всички деца да са при Иванова, независимо, че училището е частно и ужким можеш да избираш! В един момент половината деца ще бъдат прехвърлени при Петрова, за да не я уволнят и закрият паралелката. Всички заинтересовани родители искат детето им да получи повече, а не само и предимно родителите, които си записват децата в ЧУ. Това, което казвам е, че повечето разлики са всъщност прилики. Точно като с рекламите на киселото мляко - в нашето мляко има мляко. По същия начин "в нашето училище имате избор". Какво точно избирам като учител, ако има един пети клас или един осми?

Общи условия

Активация на акаунт