Прием в СМГ след четвърти клас-ІІ част

  • 285 736
  • 1 657
  •   1
Отговори
# 690
  • София
  • Мнения: 5 453
На описателната задача за грешно изчисление в началото на задачата, довело до отговори, различни от верните, но верни разсъждения и добро описание на задачата, получи 0 точки. Задачата беше за някакви страници на книга и той беше намерил вярно общия брой страници, но след това беше сгрешил някакво деление и оттам - нито един отговор, съответсващ на верните отговори.
"Сходна" грешка в СМГ е донесла 7 т. на задачата /т.е. отнети са точките за затова, че няма нито един верен отговор, но са присъдени точки за верни разсъждения и описание на задачата/.
Колкото до проверяването, мое предположение, но си мисля, че може и пом. директорът на Питагор да е участвала в проверяването, а тя няма общо със СМГ /подчертавам, че това е само мое предположение./
Сега, нито съм виждала работата на моето дете, нито работата на другото дете, нито знам доколко двата случая са "сходни".
Формално погледнато, 0 т. са си OK, при липса на верни отговори. В същото време не знам дали другаде нямаше да дадат някави точки за верни разсъждения, добро описание + все пак някакво начално вярно изчисление.
Понеже ми беше ясно, че тези точки за нас няма да са от значение, пък и от възпитателна гледна точка беше добър урок за хлапето, изобщо не съм занимавала с моите терзания отн. оценяването на тази задача училището. При това, резултатите от СМГ излязоха по-късно, и съсвем тъпо ми се стрваше да ходя и да се обяснявам как и защо там така, а при нас - иначе. Но в крайна сметка, за мен остана колебание отн. оценката на тази задача.
Затова писах в темата, че специално за СМТ, според мен, има значение къде се явява детето.

Последна редакция: нд, 05 окт 2014, 08:40 от Prizma

# 691
  • Мнения: 1 782
Формално погледнато, 0 т. са си OK, при липса на верни отговори.

Хмм, абе въобще не е така, разбирам напълно недоволството, аз също бих препоръчал явяване другаде, ако имам съмнения, че задачите се проверяват от некомпетентни в математическо отношение хора, които следят само за правилните цифри, а не за логиката.
В подобна ситуация бих искал проверка на оценяването, не толкова за точки, а за да се установи дали няма проблем в системата за оценяване и подбора на проверителите. Особено при наличието на г-жа Стоева под ръка, за която реалното оценяване би следвало като организатор да е толкова важно, колкото и за евентуално ощетеното дете.

# 692
  • Мнения: 1 782
Благодаря за информацията  bouquet!
Да попитам - СМТ има ли вече дата, не намирам в нета и дали може деца от провинцията да участват newsm78...

Без да съм напълно сигурен, мисля, че СМТ се провежда в дните, когато е и ЕМТ.
Ако е вярно, тази година ЕМТ е на 14 - 16 ноември 2014, следователно СМТ трябва да е на 15 ноември

Объркал съм се - на 8 ноември ще е СМТ

# 693
  • Резерват "Северозапад"
  • Мнения: 2 393
Благодаря  bouquet!
Ще му е за първи път на детето Simple Smile.

# 694
  • Мнения: 3 379
Здравейте, видях, че ЧХ тази година е изключен от състезанията в рейтинга на СМГ, а за ПЧМГ включвали се? Знам, че сигурно го има по сайта им, но се надявам някоя добра душа да ми спести ровенето, за което предварително благодаря  Hug

# 695
  • Мнения: 1 782
Здравейте, видях, че ЧХ тази година е изключен от състезанията в рейтинга на СМГ, а за ПЧМГ включвали се? Знам, че сигурно го има по сайта им, но се надявам някоя добра душа да ми спести ровенето, за което предварително благодаря  Hug

Няма състезания, които да формират предварителен рейтинг за ПЧМГ.
Влиза се на база на резултат от техен, вътрешен изпит.

# 696
  • Мнения: 335
На описателната задача за грешно изчисление в началото на задачата, довело до отговори, различни от верните, но верни разсъждения и добро описание на задачата, получи 0 точки. Задачата беше за някакви страници на книга и той беше намерил вярно общия брой страници, но след това беше сгрешил някакво деление и оттам - нито един отговор, съответсващ на верните отговори.
"Сходна" грешка в СМГ е донесла 7 т. на задачата /т.е. отнети са точките за затова, че няма нито един верен отговор, но са присъдени точки за верни разсъждения и описание на задачата/.
 ......
Затова писах в темата, че специално за СМТ, според мен, има значение къде се явява детето.

Моят опит с оценяването на описвателни задачи в СМГ е точно обратен-никаква милост. Никакви точки не са ни присъждани за верни разсъждения при грешни изчисления. Имам предвид пробните им изпити на школите за 3-ти и 4-ти клас. Синът ми винаги бъркаше в изчисленията и от там оплескваше цялата задача. Точки му се присъждаха само, ако има някакв верен отговор преди грешката. Странно би било, ако за СМТ прилагат друг метод на оценка.

# 697
  • София
  • Мнения: 13 701
А всъщност не би ли следвало критериите на СМТ да са еднакви във всички училища?
Аз също смятам, че в 4 клас е много важно къде се явяваш на рейтинговите състезания (масовите) Моето дете не се е явявало в СМГ и не бих го пратила там по няколко причини. Първо, там е ужасна лудница, явява се огромно количество деца. Второ - има квестори, които се държат грубо и крещят на децата. На един пробен изпит, проведен на някакъв голям празник квесторката-именичка си беше приказвала през цялото време по телефона и беше пречила на моето дете персонално, за другите не знам. Вярно, че е на пробен, ама каква е гаранцията, че няма да се падне тя на Кенгуру примерно. Също така детето ми не се явяваше и в училището си. Единствено на олимпиадата. Там никога нямаше добра организация, влизаха цели класове в една стая, приказваха, дърпаха по-знаещите за отговори и т.н. Когато състезанието е от значение, е много важно в каква обстановка се провежда. Та, в тоя ред на мисли в 4-ти клас съвсем умишлено съм избирала за всяко състезание съответното училище. В НПМГ и в ПЧМГ никога не е имало проблем, винаги е било спокойно и детето е имало нормална обстановка да се съсредоточи над задачите.

# 698
  • София
  • Мнения: 4 443
На описателната задача за грешно изчисление в началото на задачата, довело до отговори, различни от верните, но верни разсъждения и добро описание на задачата, получи 0 точки. Задачата беше за някакви страници на книга и той беше намерил вярно общия брой страници, но след това беше сгрешил някакво деление и оттам - нито един отговор, съответсващ на верните отговори.
"Сходна" грешка в СМГ е донесла 7 т. на задачата /т.е. отнети са точките за затова, че няма нито един верен отговор, но са присъдени точки за верни разсъждения и описание на задачата/.
 ......
Затова писах в темата, че специално за СМТ, според мен, има значение къде се явява детето.

Моят опит с оценяването на описвателни задачи в СМГ е точно обратен-никаква милост. Никакви точки не са ни присъждани за верни разсъждения при грешни изчисления. Имам предвид пробните им изпити на школите за 3-ти и 4-ти клас. Синът ми винаги бъркаше в изчисленията и от там оплескваше цялата задача. Точки му се присъждаха само, ако има някакв верен отговор преди грешката. Странно би било, ако за СМТ прилагат друг метод на оценка.

 Моето беше детето с присъдените точки.  Peace Но той нямаше изчислителна грешка, започва да дели на грешно число. Пишеше 3 , той дели на 4 или обратно-не помня. Нататък всички изчисления му бяха верни, а всички отговори-грешни.
  На изпита в ПЧМГ имаше изчислителна грешка, но в края на задачата. Отнети му бяха точки, но не всички. За верните разсъждения и описание си му бяха дадени точки.
  Явно зависи кой ще оценява работата.  Peace

# 699
  • София
  • Мнения: 5 453

 Моето беше детето с присъдените точки.  Peace Но той нямаше изчислителна грешка, започва да дели на грешно число. Пишеше 3 , той дели на 4 или обратно-не помня. Нататък всички изчисления му бяха верни, а всички отговори-грешни.
 
  Явно зависи кой ще оценява работата.  Peace
[/quote]

За мен и в двата случая има някаква начална грешка /изчислителна или непрочетено условие/, която води до грешни отговори на цялата задача.
Има състезания, при които на текстова задача се иска да се посочат само крайните отговори, но на СМТ се изисква описание на решението, т.е. може би следва за правилни разсъждения да се дават точки.
Не мисля, че трябва да се сравнява оценяването на пробните изпити на СМГ / ПЧМГ със СМТ - едните са вътрешни изпити, а другото е градско състезание.

Всъщност,  дискусията тръгна не основно от това къде да се явяват децата на СМТ. Изказах мнение, че за мен е странно отпадането на ЧХ, за сметка на оставането на ЕК и СМТ, т.к. на ЕК имаше странни резлутати в предходни години по места, а на СМТ има субективния момент при оценяване на описателната задача (според мен). В този смисъл е добре, че ОМТ има достатъчно голяма тежест  Peace

# 700
  • София
  • Мнения: 4 443
  И за мен е много странно отпадането на ЧХ. Това е най-трудното от четирите състезания, да не кажа едно от най-трудните за малките.
  Промяната ще намали влиянието на рейтинга, според мен. И на СМТ, и на ЕК , резултатите обикновено са високи и с малки разлики-говоря за първите 200 деца примерно. И да не се класира на Олимпиадата или да е с нисък резултат, разликите в рейтинга ще са много малки. Основната тежест ще е на ОМТ. Ако това е целта, защо просто не отпадне този "рейтинг" и да си е както едно време? А ако искат да минимизират стреса на децата, може да дадат няколко дати, както е в ПЧМГ.

# 701
  • Мнения: 335
Може би отпада, заради регламента на оценяване, който позволява да се прилага тактика на избирателно решаване на задачите newsm78
А идеята за повече от един вътрешен приемен изпит наистина е много добра, особено когато се касае за малчовци на по 9/10 години.

# 702
  • Мнения: X
Може би отпада, заради регламента на оценяване, който позволява да се прилага тактика на избирателно решаване на задачите newsm78
В СМТ също има подобна възможност.

# 703
  • София
  • Мнения: 13 701
Може би отпада, заради регламента на оценяване, който позволява да се прилага тактика на избирателно решаване на задачите newsm78
А идеята за повече от един вътрешен приемен изпит наистина е много добра, особено когато се касае за малчовци на по 9/10 години.

В какъв смисъл на избирателно решаване на задачите  newsm78
Аз също съм учудена от отпадането на ЧХ. Ако трябва някое да отпада смятам, че трябва да бъде СМТ. ЧХ е едно от интересните състезания, с интересни задачи.

# 704
  • Мнения: X
В смисъл на получаването на точки за непопълнен отговор.

Общи условия

Активация на акаунт