Прием в СМГ след четвърти клас-ІІ част

  • 285 737
  • 1 657
  •   1
Отговори
# 705
  • Мнения: 335

 ....
  Явно зависи кой ще оценява работата.  Peace

Смятам че субективността в оценяването и в двете училища може да се сведе до това, дали проверяващият държи на подробно изписване, или на красив почерк  Simple Smile, което, да речем, е 0.5 максимум 1 т.
Грешка в изчисленията и недочитане на условие е, да го наречем, основен критерий, който не се компенсира с верни разсъждения и на двете места - много сълзи сме проляли по тоя повод Laughing Laughing  Добре е мамите да го знаят и като им се случи да не смятат, че детето им е застигнато от някаква световна несправедливост. Пак казвам, това е нашият опит  Peace-  (Явявали сме се на изпити и в СМГ и в ПЧМГ)

За СМТ не знам. Може като градско състезание да са решили да не са толкова безмилостно строги Mr. Green

Според мен, когато се избира училището, в което детето ще се явява на СМТ, трябва да се обмислят редица други фактори и да не се подозира разлика в начина на оценяване.

Последна редакция: нд, 12 окт 2014, 15:20 от unna

# 706
  • Мнения: 335
Може би отпада, заради регламента на оценяване, който позволява да се прилага тактика на избирателно решаване на задачите newsm78
В СМТ също има подобна възможност.

Да, така е, но описвателната задача е решаваща и според мен децата не могат да ко карат само на тактика.

# 707
  • София
  • Мнения: 4 443
...
Грешка в изчисленията и недочитане на условие е, да го наречем, основен критерий, който не се компенсира с верни разсъждения и на двете места - много сълзи сме проляли по тоя повод Laughing Laughing  Добре е мамите да го знаят и като им се случи да не смятат, че детето им е застигнато от някаква световна несправедливост. Пак казвам това е нашият опит  Peace-  (Явявали сме се на изпити и в СМГ и в ПЧМГ)
...

  Еми не е вярно!  Grinning Грешка в изчисленията се наказва, но с около 30% от стойността на задачата. От личен опит на детето, многократно. На състезания и изпити. На пробен не се е явявал, за там не знам. На изпита в СМГ му взеха 1т. от 3 на подусловието. Същевременно на някакво състезание предна година, за верен отговор, но неописана задача, не му дадоха нищо-0 от 5т. В Русе задача беше решена по абсолютно различен начин от този, даден в критериите. Нямаше нито един от междинните отговори, но беше описана добре и пак му дадоха пълен брой точки за нея.
  Явно зависи дали се оценява от математик или не. Ако не е математик , ще се води по отговорите и може да отнеме неправомерно много. Така мисля аз.  Peace

# 708
  • София
  • Мнения: 13 701
Да, така е, но описвателната задача е решаваща и според мен децата не могат да ко карат само на тактика.
Зависи от детето. Аз никога не съм учила детето си на тактика, т.е. специално да си прави сметки. Може би съм в грешка, но моето дете едва сега в 5 клас само си изгради тактика. Ако й кажа например, ако не е сигурна да не пише нищо ще я направя неуверена. Тя ако има нерешена задача не й е стигнало времето или е била много трудна за нея. Тя винаги е имала нейно си решение, което яростно е защитавала макар и грешно. Няма как да я накарам да не пише отговорите на грешни задачи.  Wink И в тоя ред на мисли е била винаги ощетена от рекламент, в който се дават точки на непосочен отговор. Обаче аз лично предпочитам така, отколкото да е колеблива. Между другото незайно защо на нея СМТ винаги й е било много неуспешно състезание  Rolling Eyes Винаги има тъпи грешки и слаб резултат, а самото състезание хич не е кой знае колко трудно.

# 709
  • Мнения: X
   Грешка в изчисленията се наказва, но с около 30% от стойността на задачата.
Аз пък това не разбирам. Ако задачата е с избираем отговор или с посочване само на отговора, детето така или иначе ще получи нула точки. Не приемам даване на точки за верен подход и грешни изчисления, пък било то и дължащи се на техническа грешка още в началото.
Ако изчисленията донякъде са верни, нека да се точкуват, но ако още от самото начало се тръгва грешно...

# 710
  • Мнения: 335
 Simple Smile Всъшност се включих в темата, за да не оставим с грешно впечатление майките на бъдещите кандидат математици, че на някои места оценяването е по-толлерантно, отколкото на други.
Не знам колко % се отнемат за грешка в изчисления, но явно има значение на кой етап от решаването на задачата е допусната.
И ние имаме опит с присъдени 0 т., (училището умишлено няма да спомена) защото не бяхме дочели, че една от страните на стая, в която трябваше да се редят плочки ли беше, тапети ли, не си спомням, е в различни мерни единици. И т.к. преoбразуването от метри в сантиметри е първото нещо, което трябва да се направи, всички следващи изчисления не бяха зачетени, въпреки доброто описване и верните разсъждения, а проверяващият в математическа гимназия, си мисля, няма как да не е бил математик.  Laughing
Що се отнася до нестандартните решения... тогава порежат ли те, боли най-много.

Но се получи полезна дискусия, нали Wink
Да знаят малчовците, които са се запътили към мат. гимназиите, да си отварят очите, когато четат условието и... да изписват, ако не могат по друг начин - в разказвателен стил, но да описват:). Дори и да виждат, че задачата не им е по силите, по-добре да пишат каквото им дойте на ум, отколкото да предават бял лист или само написан отговор.

Последна редакция: нд, 12 окт 2014, 19:09 от unna

# 711
  • Мнения: 335
....Зависи от детето. Аз никога не съм учила детето си на тактика, .

Ти не си и аз не съм, но други майки го правят, а при такава силна конкуренция за СМГ това може да се окаже от решаващо значение, ако детето е окло чертата.( На тези, които са по-напред в класацията, тактика не им е необходима Simple Smile Аз лично адмирирам отпадането на ЧХ. Според мен и от Кенгуруто трябва да се взимат резултати само от втори кръг, заради преписването и колективното решаване в някои училища.

Последна редакция: нд, 12 окт 2014, 15:08 от unna

# 712
  • София
  • Мнения: 13 701
....Зависи от детето. Аз никога не съм учила детето си на тактика, .

Ти не си и аз не съм, но други майки го правят, а при такава силна конкуренция за СМГ това може да се окаже от решаващо значение, ако детето е окло чертата.( На тези, които са по-напред в класацията, тактика не им е необходима Simple Smile Аз лично адмирирам отпадането на ЧХ. Според мен и от Кенгуруто трябва да се взимат резултати само от втори кръг, заради преписването и колективното решаване в някои училища.

Аз също щях да напиша за конкуренцията във връзка с оценяването и изчислителните грешки  Wink Много е голяма и има значение дори това.

Относно регламента, нямам мнение дали трябва да се взима рейтинга или не. Точно рейтинга "бутна" дъщеря ми. Тя се изкачи над 200 места след ОМТ Wink Но от всички състезания най-малко ми харесва да отпада Черноризеца, точно защото задачките не са като на ВМС и КМС и показват математически умения, а не само заучени типови задачи  Wink Салабашев пък няма да споменавам, че той е ... най-труден.

# 713
  • Мнения: 335
Аз пък точно Салабашев щях да посоча като алтернатива. Laughing
Ако отпадне рейтингът, ще отпадне и цялата прозрачност около приеманите деца.

# 714
  • София
  • Мнения: 5 453

Смятам че субективността в оценяването и в двете училища може да се сведе до това, дали проверяващият държи на подробно изписване, или на красив почерк  Simple Smile, което, да речем, е 0.5 максимум 1 т.
Грешка в изчисленията и недочитане на условие е, да го наречем, основен критерий, който не се компенсира с верни разсъждения и на двете места


За конкретната дискусия:

Недочитане на условие, довело до грешни отговори = 7т. на задачата в едното училище
Грешно изчисление почти в началото (с вярно намерен общ брой страници на книгата), довело до грешни отговори = 0т. на задачата в друго училище.

Според мен истината е някъде по средата - в единия случай 7т. са много, а в другия случай 0т. са малко. Няма как да не се питам, ако двете деца се бяха явили "кръстосано", как щяха да бъдат оценени решенията им. Как се преценява коя е по-малката грешка - да не изчетеш условието или да сгрешиш в едно деление? И двете грешки водят до един и същи резултат - грешни отговори. Едната грешка е наказана с 3т.,/достатъчно ли е?/ а другата - с 10т. /правилно ли е?/  Това обективно оценяване ли е?

Последна редакция: нд, 12 окт 2014, 17:35 от Prizma

# 715
  • Мнения: 335
Грешката, дължаща се на недочитане, на кой етап от решението се появява? В началото или все пак има други изчисления (верни), които водят до тези 7 т.?

# 716
  • София
  • Мнения: 5 453
Грешката, дължаща се на недочитане, на кой етап от решението се появява? В началото или все пак има други изчисления (верни), които водят до тези 7 т.?

Съвсем в началото. Те самите изчисления са си верни като сметки, стига условието на задачата да беше друго  Simple Smile

# 717
  • София
  • Мнения: 4 443
  http://math-bg.com/wp-content/uploads/2011/12/61_NOM_Sofia_4_kl_kriterii.pdf
http://math-bg.com/wp-content/uploads/2011/02/O-2011-SOFIA-4-klas-kriterii.pdf

  Тук са критериите за оценяване на задачите на олимпиадата. Навсякъде е написано, че изчислителната грешка не води до наказания по-нататък при верни разсъждения. Така ако си сгрешил в първото делене, то може да ти отнемат само 0.5-1т, независимо, че всички отговори после са грешни.
  Ако отговорът е избираем-ясно, че няма да има никакви точки. Но описателната задача затова е такава-да се видят разсъжденията, а не само сметките. В по-горните класове е така-гледа се описанието и сметките са много малка част от общата оценка. За 3-4 клас, обаче, когато всъщност основно се учат да смятат  Laughing, грешка в изчислението има по-голяма тежест.
  Във въпросната задача аз мислех, че ще получи около 3т., за нещата писани преди това. Мъжът ми смяташе, че ще му дадат 7-8т. Той е възпитаник на МГ и ФМИ, аз съм с хуманитарен профил.  Wink Това ме кара да мисля, че ако се проверява от госпожата по история, примерно, може да се получат разминавания. На самия изпит в ПЧМГ, където най-вероятно математици проверяват задачите, изчислителната грешка в края на задачата, беше санкционирана с 1или 2 т. от 10. Нещо подобно, не помня вече точно. По същия начин беше оценяван и на изпита в СМГ. Това го пиша за да не остане някой с впечатление, че в СМГ са много щедри на точки, а в ПЧМГ- супер свидливи.  Wink

# 718
  • Мнения: 2 970
Смятам, че в критериите за оценяване трябва точно да се опишат различните грешки (ако предпочитате непълни решения)  и по колко се взима (дава) при тях. Така се определя и важността на грешката за всяка задача - зависи какво искат да измерят съставителите на задачи - логика, сметки, внимание и т.н.
В математиката си има принципи, но напоследък установявам отклонения от тях.
Например:
Грешно прочетено условие - фактически се решава друга задача. Дават ли се изобщо точки. (личното ми мнение е, че не трябва да се дават, но пак зависи каква е грешката).
Изчислителна грешка (от типа 2+2=5) - взимат ли се точки и колко?
Недоказан междинен етап (особено в геометрията), който примерно носи 2 точки, след това перфектно решение (да кажем за 6 точки) - колко се отнемат 2 или 8 точки. Стандартно се приема, че щом има скъсване, след това не се дават точки. Но забелязвам, че особено по изпити това вече рядко се спазва и редовно отнемат точки само за недоказаната част.
Скрит текст:
Пиша като шампион на изчислителните грешки, особено на важни изпити, когато съм била под стрес. Брат ми ме спукваше от майтап за някои от тях, но после и той се включи рекордите. Балансът за кандидат студентски изпити е за сходни грешки на различни места: от санкция 0 точки до взети всички точки за точки за задачата.

# 719
  • София
  • Мнения: 4 100
Така си е , свидливи са на оценки в ПЧМГ  Laughing За всяка грешка и г-на Златилов, и г-н Симеонов  намалят по 0.5 или 0.25 на контролните. Ама няма - ' не съм прочел', 'не съм преобразувал' и т.н. - ами да си. И двамата преподават и в двете училища, едвали оценяват различно и останалите учители по математика. Така че децата е добре да свикват на прецизно оценяване.

Общи условия

Активация на акаунт