Американски колеж - четвърта тема

  • 86 545
  • 733
  •   1
Отговори
# 30
  • Мнения: 9 486
Имаме още две години да мислим дали да се пробва за прием и в АК.
Засега дори мисълта за толкова писмени разработки ни се струва ужасяваща!
Laughing ама ти от много рано си се притеснила Wink децата в 4ти клас изпадат в ступор само като се каже "съчинение", в 5ти що-годе свикват, че нещата трябва да се пишат, но не съм чула някой петокласник да пише есе  Simple Smile при това с желание. Моя син се сети края на февруари да помоли учителката си по БЕЛ да му даде тема за 3 есета, че да му ги провери и да му каже мнение... и е приет в колежа с най-голяма тежест в приемането му точно на есето... Сам казва, че не може да пише и не го влече  Simple Smile
А ти си се притеснила, как евентуално като колежанин ще се справя, а не как да има добра обща култура, включително култура на писане (която идва и от много четене), че да го приемат... май си сложила тигана преди да си извадила въдицата даже  Wink
Учете равномерно, спокойно и с разбиране, четете много дори и извън учебни неща и нещата ще си дойдат на мястото Peace

# 31
  • Мнения: 9 486
Записах сина си, за точно заради правилата, толкова е принципен, че беснее заради "хайманосването" и безумията с които се срещна в държавното училище досега, а беше в наистина много добро училище.  Трябва да му дам пак да прочете правилника, когато е запознат спазва, но ако нещо не е разбрал... уфффф

# 32
  • Мнения: 4 877
peneva_a, права си за трупане на общата култура, но аз смятам, че писането няма как съвсем да ти се получи, ако не се потрудиш. Моят мъж, СМГ-ец, е с невероятно богата култура, но като седне да пише нещо по-различно от договори или технически спецификации, ей богу, подлудявам. Пише добре, но за мен е мъка да го гледам. Всеки пък си казвам, че няма да допускам да се случи това с децата ми. Искам като видят бял лист и всичко да им се излее на него. Винаги съм писала точно по този начин. Има си трикове, които те отключват да пишеш така и да даваш всичко от себе си. Така че не е само въпрос на четене на книги и трупане на обща култура. Отделно не искам да пишат и по модели и с клишата, а да е с техните думи и от сърце.

Стефан, страхотен пост отново. Благодаря!

# 33
  • Мнения: 9 486
peneva_a, права си за трупане на общата култура, но аз смятам, че писането няма как съвсем да ти се получи, ако не се потрудиш. Моят мъж, СМГ-ец, е с невероятно богата култура, но като седне да пише нещо по-различно от договори или технически спецификации, ей богу, подлудявам. Пише добре, но за мен е мъка да го гледам. Всеки пък си казвам, че няма да допускам да се случи това с децата ми. Искам като видят бял лист и всичко да им се излее на него. Винаги съм писала точно по този начин. Има си трикове, които те отключват да пишеш така и да даваш всичко от себе си. Така че не е само въпрос на четене на книги и трупане на обща култура. Отделно не искам да пишат и по модели и с клишата, а да е с техните думи и от сърце.

Стефан, страхотен пост отново. Благодаря!

Аз говорех само за есето за кандидатстване  Simple Smile защото там става дума за дете на 11 години (доколкото се ориентирах от постовете на майката)

А иначе си абсолютно права, че си иска сядане и писане, но... Много съм се мъчила да се науча да пиша и... Не мога от бял лист и да ми се лее. Налага ми се доста да пиша (служебно) и съм си хванала цаката - пиша нещичко (нахвърлям), зарязвам да 2 дни, дописвам, оставям да отлежи (поне 2-3 часа) и после изведнъж като ме тресне вдъхновението и пиша ли пиша... Не че след два дни не изтривам 1/3 коригирайки "творението"...
Всичко си иска тренинг и ред  (всеки си намира своя си), за което трябва компетентна помощ и насока. Надявам се, че в колежа преподавателите знаят как   bouquet

# 34
  • Мнения: 4 877
peneva_a, ти пишеш много увлекателно и с много жар. Simple Smile

И аз се  надявам точно на това, в Колежа да се научат и на доста умения, свързани с писане, четене, резюмиране. Не, да почнат от А, Б, а да надграждат. Например, четене на огромно количество текстове и бързо да се ориентират кое е най-важното и най-ценното.

# 35
  • София
  • Мнения: 1 154
peneva_a, права си за трупане на общата култура, но аз смятам, че писането няма как съвсем да ти се получи, ако не се потрудиш. Моят мъж, СМГ-ец, е с невероятно богата култура, но като седне да пише нещо по-различно от договори или технически спецификации, ей богу, подлудявам. Пише добре, но за мен е мъка да го гледам. Всеки пък си казвам, че няма да допускам да се случи това с децата ми. Искам като видят бял лист и всичко да им се излее на него. Винаги съм писала точно по този начин. Има си трикове, които те отключват да пишеш така и да даваш всичко от себе си. Така че не е само въпрос на четене на книги и трупане на обща култура. Отделно не искам да пишат и по модели и с клишата, а да е с техните думи и от сърце.

Стефан, страхотен пост отново. Благодаря!

Аз говорех само за есето за кандидатстване  Simple Smile защото там става дума за дете на 11 години (доколкото се ориентирах от постовете на майката)

А иначе си абсолютно права, че си иска сядане и писане, но... Много съм се мъчила да се науча да пиша и... Не мога от бял лист и да ми се лее. Налага ми се доста да пиша (служебно) и съм си хванала цаката - пиша нещичко (нахвърлям), зарязвам да 2 дни, дописвам, оставям да отлежи (поне 2-3 часа) и после изведнъж като ме тресне вдъхновението и пиша ли пиша... Не че след два дни не изтривам 1/3 коригирайки "творението"...
Всичко си иска тренинг и ред  (всеки си намира своя си), за което трябва компетентна помощ и насока. Надявам се, че в колежа преподавателите знаят как   bouquet
Синът ми завърши 5-ти клас /12 г./ и притесненията ми не са свързани с есето за кандидатстване, а с начина на обучение в АК - писане до откат, включително и по предмети, които не са съвсем с хуманитарна насоченост. /Поне такова е впечатлението ми от постингите на майките на учещите там деца/

# 36
  • София
  • Мнения: 5 781
Master, имат подход в Колежа към математически-мислещите деца. Успяват да ги научат да пишат есета определено. С последователност и упоритост, и изключително много тренировки... Wink

Данибон, подходът е много комплексен и не е описан в един конкретен учебник, а в много. По всички предмети ги учат да пишат. Почват с параграфи по английски първата година. Всякакви видове параграфи. Стават факири, просто нямат друг избор.  Mr. Green За самото кандидатстване математиката е водеща.

# 37
  • Мнения: 4 877
 .♥.Петя.♥., благодаря!

От АК обявиха само две свободни бройки за момичета. Миналата седмица бяха още 16 - 4 за момчета и 12 за момичета. Значи са се запълнили. Момчетата тази година влизат с доста по-висок минимален бал от момичетата, м.г. беше обратното.

# 38
  • Там, където ме обичат
  • Мнения: 3 681

Например, четене на огромно количество текстове и бързо да се ориентират кое е най-важното и най-ценното.

Това, със сигурност. Peace
За един от файнълите, младежът трябваше да прочете около 200 слайда презентация и ен на брой правени тестове и упражнения.  Mr. Green
За другите, предполагам пак по толкова. Но децата имат изградени умения.  Peace

# 39
  • Мнения: 397
Стефан, с удоволствие Ви чета!

Мисля, че е време да запишете детето в АК! Laughing

Благодаря на всички родители на колежани, коит осподелят и дават ценни съвети!

# 40
  • Мнения: 4 877

Например, четене на огромно количество текстове и бързо да се ориентират кое е най-важното и най-ценното.

Това, със сигурност. Peace
За един от файнълите, младежът трябваше да прочете около 200 слайда презентация и ен на брой правени тестове и упражнения.  Mr. Green
За другите, предполагам пак по толкова. Но децата имат изградени умения.  Peace

Фокси, можеш ли да направиш паралел между АК и АГ?

# 41
  • София
  • Мнения: 1 772
Danybon, не знам за сега АГ, но, ако правилно помня от моето подготве (Английската в Пловдив, '89) не сме взимали така цялостно граматиката първата година и нямам спомен за толкова тегави тестове. Но пък се взимаше зверско (поне за мен беше такова, че и бях учила немски преди това...) количество думи (между 60 и 100 на ден), докато моят УбУстник едвам  изписа две "vocab" тетрадки от по 60 листа... Аз неволно все се пробвах да правя паралел през изминалата учебна година, ама, кат се сетя, че навремето подгответата целият випуск бяхме задължително на пансион, разбирай все едно целогодишен лагер  Mr. Green, и ни тресяха диви пуберски емоции далеч от ученето, та май не са ми много надеждни спомените  Crazy

# 42
  • Мнения: 4 877
Milenita, мерси! Аз влязох в моята Английска през '89 и завърших '94. Подготве ми е май най-трудната година изобщо в живота. Здравата ни скапваха от учене от сутрин 7,30 ч. до 19 ч. вечер. Имахме занималня, но ни бяха English C (през деня вече сме имали няколко часа English A с класната, English B с англичанин - т.е. навсякъде много думи). Та се натрупваха сигурно стотици думи на ден - оттогава мразя и тъпото писане на думи по 10 реда или около 100 пъти, но може и да има ефект. А вечер като се приберях, имаше режим на тока и спях докато няма ток и после ставах да уча. Или пък ставах в 4 ч., за да съм готова да тръгна в 6,30 с написани домашни. Оцеляхме, де. Аз имам спомени от много-много граматика.  Мразех и диктовките, но май вече ги няма в новите образователни системи (поне като учех м.г. френски ни казаха, че вече са премахнати).
Mай в 9-10 клас вече влязоха новите системи и вкараха доста тестове. Точно бяхме свикнали вече със старата система. Пишехме и нон-стоп съчинения и все още в главата ми са "Advantages and disadvantages of ...". Сега осъзнавам вече, че в новите учебници е имало страшно добри идеи, но много не ги разбирахме тогава.
Правехме още от първата седмица на подгответо преводи от бг на англ. и от англ. на бълг. Постепенно ставаха по-сложни.
Днес питах сина ми дали правят при тях преводи (В2 ниво е). Каза, че никога не са правили. Направи ми впечатление и на моя френски, че никога нямахме и превод - било за много високи нива.

Затова ми е много интересно как е в АК, защото вероятно е много по-различни от езиковите гимназии.

# 43
  • Мнения: 3 008
Подготве ми е май най-трудната година изобщо в живота.

Затова ми е много интересно как е в АК, защото вероятно е много по-различни от езиковите гимназии.

А подгответо, поне за нас, беше най-лесната година от средното образование.
А и аз никога не съм възприемала колежа като езикова гимназия. За мен колежа е - качествено обучение по различните предмети, провеждащо се на английски . Харесва ми, че към профилите се подхожда сериозно

# 44
  • Мнения: 1 782
КодБГ, според мен генерализирате. Чак пък „мъртъвци” „добро или нищо”, „промиване’.. За пореден път ще споделя убеждението си, че АК днес е една идея по-строга гимназия от онези ЕГ, през 80-те години, преди промените. Е, тогава нима всички сме били с промити мозъци?

StefanB, според мен не генерализирам. Насочи ме към друго мнение с негативна нотка на родител с дете в АК, освен твоето? Затова изказах благодарности и ценя споделеното от теб. Това е невъзможна ситуация и определението или добро, или нищо отговаря на реалната ситуация.
Идеализирането на колежа от учещите там е безспорен факт.
Сравнението с ЕГ през 80-те не е правилно .
Имал съм щастието / нещастието да уча в 91 НЕГ Карл Либкнехт през цитирания от теб период, хващан съм и да пуша, и да пия бира. Имам все още спомен за мъмренето, но в никакъв случай не се е стигало до подобни на описаните авторитарни действия.
Не отричам доброто ниво на обучение в колежа, но не мога да не видя опасни предпоставки за погазване на индивидуалността и опити за вкарване в необходимата рамка на учещите там. Това не би следвало да е повод за гордост...

Общи условия

Активация на акаунт