Американски колеж - четвърта тема

  • 86 561
  • 733
  •   1
Отговори
# 645
  • Мнения: 9
Здравейте. Дъщеря ми също се яви на изпита в неделя 23-ти март. Това което сподели е същото като на Дръмси. Силната страна на нас също е хуманитрните науки. Интересно ми е как по-точно сте развили темата за рибките. На пръв поглед е една картинка със скачаща рибка. Ще се радвам ако споделите.

# 646
  • Мнения: X
Много е готино това есе с рибите, може да се напишат толкова много варианти.
Скок в неизвестността - това бих сложила като заглавие.
Може да е скок в мисленето, скок в бъдещето, откривателство, заселничество/колонизаторство/откриване на нови светове, рискови начинания.
Необятна тема.

# 647
  • Мнения: 140
Здравейте,
дъщеря ми също се яви на изпита, но нейното мнение е различно от споделеното тук. Тя е с математическа насоченост и като че ли есето и аналитичното четене не й направи впечатление, доволна е и толкоз. Но беше леко като че ли леко разочарована от матем. раздели и сподели, че задачите по математика са били доста по-трудни от това, което е решавала /а тя решава/. Или по-скоро, че са решими, но трябва време ... Дано да имат успех децата!

# 648
  • Мнения: 1 970
Здравейте,
дъщеря ми също се яви на изпита, но нейното мнение е различно от споделеното тук. Тя е с математическа насоченост и като че ли есето и аналитичното четене не й направи впечатление, доволна е и толкоз. Но беше леко като че ли леко разочарована от матем. раздели и сподели, че задачите по математика са били доста по-трудни от това, което е решавала /а тя решава/. Или по-скоро, че са решими, но трябва време ... Дано да имат успех децата!

Е, там е ключа от бараката на този изпит. Всичко е решимо, но времето те притиска и така е бил винаги изпита - горе-долу около минута на задача, а вече въпрос на стратегия е с коя задача да си изконсумираш минутата, че и малко отгоре за сметка на друга задача, която е по-сложна и би отнела повече време, а теглото й е същото - носи пак една точка. Показва не само подготвеността на кандидата в материята, а и способността да работи под стрес и да съобразява хем бързо, хем възможно най-правилно...
Не се доверявайте на субективното чувство на децата, естествено е, дете свикнало да разписва старателно решения и да изпипва нещата, както ги учат добрите преподаватели в 6 и 7 клас, да смятат, че са се провалили, защото са видели, как времето им свършва, а не са решили всичко, нямали са време да проверят... За всички е било така. Няма начин рутината, придобита с решаването на повече задачи да не се е отразила.
 Дано са успели да задраскат отговор, вече абсолютно случаен, и на нерешаваните задачи...

# 649
  • Мнения: 140
По отношение на коментара на StefanB - прав си. Аз по-скоро направих за себе си една равносметка, като познавам детето си. Дъщеря ми не е от притеснителните или от най-старателните, но някак си отиде прекалено спокойна на изпита и смята, че това ще й изиграе лоша шега. Иначе в СМГ никой не ги "дундурка" и са свикнали на напрежение, недостиг на време и такива работи. Тя на пробните изпити винаги се е притеснявала за есето /че често не "хваща" темата/, а сега беше ок с хуманитарните раздели. Днес вече е по-спокойна, но никога не съм я виждала в такова състояние както вчера след изпита - едновременно нервна, превъзбудена, разочарована /тя твърди, че не е така/... Каквото такова!

# 650
  • Мнения: 9
Много е готино това есе с рибите, може да се напишат толкова много варианти.
Скок в неизвестността - това бих сложила като заглавие.
Може да е скок в мисленето, скок в бъдещето, откривателство, заселничество/колонизаторство/откриване на нови светове, рискови начинания.
Необятна тема.
Така е. Идеята е, че чрез съчинението децата да разкажат нещо повече за себе си. Да разгърнат личността си. За какво мечтаят, какво ги вълнува, какви искат да станат дори и защо мислят така. Аз лично първото нещо за което се сетих е приключението, но поткрепете тезата си с личен пример, би ме затруднило. Нямам чак такава голяма фантазия. Дъщеря ми е развила доста философски темата, та за това ми беше интересно да споделите ако може разбира се.

Последна редакция: вт, 25 мар 2014, 10:49 от nerissa

# 651
  • Мнения: 140
nerissa, моята дъщеря е писала за това да бъдеш различен в мисленето, действията, да бъдеш новатор ... /не сподели за личния пример.../. Вече не искам и да питам, че се ядосва на моите въпроси.

# 652
  • Мнения: 9
Благодаря Ви vasilevapetkova. Желая успех на всички.

# 653
  • Мнения: 2 140
моят син е писал в посока "бягство от ежедневието" и "създаване на нови светове", наистина картинката е благодатна за всякакви фантазии - негов приятел пък е развивал идея за свръхпренаселеност (явно първият аквариум е бил бая пълен Laughing)

четенето с разбиране каза, че е било доста лесно и му е останало време; математиката не го е изненадала с трудност, просто защото не е знаел, че може да бъде и по-лека Grinning логическите задачи, каквито почти никога не е решавал, са му били по-трудни - общо-взето намирам точно това за нормално възприятие при положение, че не е имал абсолютно никаква подготовка освен това, което си учат в училище

# 654
  • гр. София
  • Мнения: 182
Мнението на моя син, за изпита е почти същото като на другите деца. Двата математически теста са се оказали с много задачи за изчисления, които изискват доста време за решаване.Задачите не са били от състезателния тип, а по-скоро от изучавания материал в училище, но пък те изискват повече време за изчисления.  Той е приложил стратегията първо да реши останалите задачи – от движение, средна скорост, работа, геометрия.
1-та част математика била по-трудна от 2-та. Задачата във втората математика били доста по-лесни.
Логиката била доста лесна според него. Имало  задачи с редица от числа, задачи с фигури – по формат на IQ тестове.
Българският също е бил лесен – текстовете били малко на брой – около 5-6 с въпроси към тях.
Есето по картина е било благодатно относно формулиране на теза и заглавие. Тук може да се пише по много теми според него! 
Той е озаглавил своето есе – „Да се гмурнеш в непознатото“.
Надяваме се и стискаме палци да имаме повод да празнуваме на 10 април!

# 655
  • Мнения: 50 620
По отношение на коментара на StefanB - прав си. Аз по-скоро направих за себе си една равносметка, като познавам детето си. Дъщеря ми не е от притеснителните или от най-старателните, но някак си отиде прекалено спокойна на изпита и смята, че това ще й изиграе лоша шега. Иначе в СМГ никой не ги "дундурка" и са свикнали на напрежение, недостиг на време и такива работи. Тя на пробните изпити винаги се е притеснявала за есето /че често не "хваща" темата/, а сега беше ок с хуманитарните раздели. Днес вече е по-спокойна, но никога не съм я виждала в такова състояние както вчера след изпита - едновременно нервна, превъзбудена, разочарована /тя твърди, че не е така/... Каквото такова!

Я се успокой. Дете в СМГ, което смята че се е справило и с есето, няма начин да не е вътре. Нервна е, защото тук нещата са заложени на карта, не е като на пробен изпит.

# 656
  • Мнения: 1
Включвам се, въпреки че със закъснение Simple Smile Нещо ново за приема 2014? Ако имо отделна темо обезателносподелете Hug

# 657
  • Мнения: 9
Засега чакаме 10-ти април.

# 658
  • Мнения: 3
Обръщение относно по-предните отговори - Как така спорите за нещо, за което не можете да дадете обективно мнение? Направи ми впечатление, че повечето не са стъпвали в колежа, нямат деца учещи там и изобщо не са се интересували от самото училище преди плоските им мнения в тази тема. И от там следва въпроса - Кой изобщо ви говори тези глупости за променяне на мнение и прочие?

# 659
  • Мнения: 1
Нещо ново?

Общи условия

Активация на акаунт