Използваме "бисквитки" (cookies), за да персонализираме съдържанието и да анализираме трафика си. Повече подробности можете да прочететеТУК

  • 23 юли 2013, 23:22 ч.

НМУ "Любомир Пипков"

  • 55 179
  • 267
  •   1
Отговори
# 15
  • В светлината на слънцето
  • Мнения: 6 164
Simantro, там е работата, че в музикалното тези нормативи не се спазват и онова, което не е музика, се преподава ей така, между другото. С мноооого малко изключения, за които и петте пръста на едната ръка са много. Изключенията са благодарение на някой и друг ентусиаст сред учителите. Но става дума за 2-3 души, не повече. Всичко останало е далеч под средното ниво като преподаване и по-скоро като това в най-слабите училища. Пак казвам - ако детето категорично е предопределено да бъде музикант (безспорен талант, пред който и Боговете мълчат или има огромно и непреходно желание от негова страна да бъде пианист, китарист, саксофонист, певица или нещо друго), то това е неговото място. Но ако музиката е между другото, за проверка дали има интерес, заради родителски амбиции или нещо друго, то няма смисъл - в такава ситуация то е губещото.
Що се отнася до концертите, изобщо не си права. Децата, които свирят в курсове, пеят в групи и т.н., имат много концерти, участия по конкурси и каквото още се сетиш. По правило на национални конкурси отиват еднакъв брой ученици от музикалното и такива, които вземат частни уроци. И тези с частните уроци са винаги в първите три места.
Виж, за средата си права. Там поне чалгата е по-малко от на други места. Но пък това е и въпрос на семеен избор и влияние. Няма начин детето да започне да харесва чалга, ако е израсло с музика на Чайковски или Дейв Брубек например. Музикалният вкус се възпитава. Peace

# 16
  • София
  • Мнения: 1 488
Може ли да пошушнеш на лс откъде е тази категорична информация?
Наистина се колебая. На дъщеря ми й харесва засега - много. До 4ти клас всичко зависи от учителя, така че защо да не гледам средата като цяло? Би било достатъчно да се види дали е траен интерес към музиката. Пък ако не е, не смятам, че е късно да се премести в 5ти клас.
За таланта при нея - безспорно го има. Но не е достатъчен сам по себе си.
Относно слабите училища - мислех и за Горна баня, пак заради това децата да са по-подбрани. Пуснах я пробно без подготовка тая година на изпит и беше много напред в резултата. Но една майка тук доста обяснява как детето й имало 6 по математика там, а на пробен изпит в друго училище имало 3. Доволна е от база, програма, среда, ама подготовката  ooooh!
И ако в Горна баня и НМУ е така, съвсем не ми се мисли как е в обикновено квартално училище. Имам близки наблюдения за едно такова.
И избягвам най-желаните централни по разни причини.
И... мисля... Дано за тая една година ми се проясни картинката! Благодаря ти за отделеното време Hug

# 17
  • София
  • Мнения: 934
Здравейте пак и от мен.
Ние почти категорично решихме, че ще кандидатства в НМУ, не за друго, а защото като не-музиканти не можем да преценим доколко е музикален (аз виждам, че нещата му се удават в пъти по - бързо отколкото на мен едно време, хем е с няколко години по - малък, но пък аз далеч не съм музикант и не мога да говоря за какъвто и да е талант, просто се научих да свиря на китара благодарение на труда и упоритостта си  Confused) Оттук нататък повече нищо не мога да кажа.
По принцип като здравомислещ, математически насочен човек, музиката е едно от последните неща, към които бих го тласнала целенасочено, но пък ако наистина има толкова талант, колкото казват вече двама педагози, ни се ще да изкара няколко години в музикалното, за да видим накъде ще тръгне да се развива.
Ако не го приемат - ок, вероятно не е за там и толкова.
Ако го приемат, си мисля, че до четвърти клас ще си покаже.
Доколкото брат му (сега 5ти клас) беше в квартално училище, където, особено последната година, ученето беше най - маловажното нещо, си мисля, че едва ли би било по- зле в НМУ. Пък се оказа, че при добро желание и работа вкъщи, след 4-ти клас, училището може да се смени.

Simantro, за Горна Баня съм силно предубедена, по различни поводи и причини (за средата можем да спорим Simple Smile). По - добре, ако не е НМУ, избери някое от добрите училища. А наистина до 4ти клас госпожата е най - важна, така че може и в лошо училище да намерите добра госпожа  Peace

Виж, за средата си права. Там поне чалгата е по-малко от на други места...

И тук може да се спори, все пак едно музикално училище е най - големият производител на чалга изпълнители  Mr. Green (това в рамките на шегата)

# 18
  • София
  • Мнения: 1 488
rally, мисля, че правилно сте решили Peace
Проблемът с немузикантите е, че подготовката вкъщи е по-трудна. Хубаво е някой да разбира - поне да види от правилния тон ли започва свиренето. Майка ми засега се справя, макар че съм решила щерката да ходи веднъж седмично на солфеж и може би пак един път по пиано newsm78
Аз категорично с нищо не мога да съм полезна.

# 19
  • В светлината на слънцето
  • Мнения: 6 164
С един път седмично нищо няма да постигнете. На уроци се ходи минимум 2 пъти седмично, а ако детето има заложби и действително става за музиката, то трябва да ходи на уроци поне 3 пъти седмично. Тези уроци са извън ученето в училището. И са абсолютно задължителни. Ако преподавателят в училището е свестен ще ги препоръча. То и по това ще разберете дали сте попаднали при читав преподавател.
Ето и едно много прясно инфо от голям национален конкурс, приключил онзи ден. Първо и второ място - деца, които не учат в музикално училище, но пък имат много добър преподавател. Трето място - за дете от варненското муз. училище, което между другото е на доста добро ниво. Надолу има някакви поощрителни награди, една от които е за дете от НМУ. На конкурса са били масово деца от музикални училища и много малко, които са от нормални. Та правете си изводите сами. Peace

# 20
  • Мнения: 195
lulumba, много ми е интересно от къде имаш такава информация, та  с такава категоричност от последна инстанция коментираш нещата, свързани  с НМУ. Ситуацията е много по-сложна и зависеща от много фактори, отколкото я представяш. Дори на някой учител или родител да е тази гледна точка, тя със сигурност няма да важи за повечето други деца, родители, учители.

"Ей, така между другото" не се преподава, особено до 7 клас, или поне се преподава, колкото в едно средностатитистическо софийско училище. Конкретиката зависи от учителя, класа, детето (както навсякъде). Децата имат допълнителни сборници, пишат домашни, имат контролни, класни, проекти, ходят на състезания. Много деца (по 2-3 от клас) ходят на курсове в СМГ, ходят на състезания. Поне по 5-6 деца от випуск  след 7 клас отиват да учат в езикови гимназии ( предполагам с допълнителна подготовка).   Калпазани също има, ходещи без домашни , бягащи от час, отсъстващи учители и т.н. (като навсякъде).

Има едно нещо, което дава впечатление за по-несериозно отношение към общообразователните предмети. Всички часове за СИП и ЗИП, в "музикалното" са музикални, това са солфеж, ритмика, музикална литература, оркестъра и хора. В другите училища тези часове са обикновено български и математика или чужд език.   Началните учители компенсират това с допълнителна работа по време на рисуване, физическо и т.н., което аз не одобрявам.

За концертите и конкурсите и изявите съм аболютно категорична (от личен опит), че НМУ няма еквивалент. Никоя школа или частен учител не може да се сравни. Там имат продукции всеки месец, два пъти годишно прослушване  и годишен изпит пред комисия  с оценка.   Това като мотивация и подготовка ги дърпа страшно напред. Конкурсите и другите изяви, на които ходят най-добрите също са огромен стимул. Цялата атмосфера и среда е различна, децата си говорят помежду си , събират се в групи, състави да свирят заедно, оркестрите, ансамблите, хоровете, ходят си взаимно на концерти, продукции - това не може да се сравни. Децата се познават и общуват малки с големи и отношенията са много по-различни.

"По правило на национални конкурси отиват еднакъв брой ученици от музикалното и такива, които вземат частни уроци. И тези с частните уроци са винаги в първите три места." - това е и вярно и не е. На големите и престижни конкурси няма нито едно дете на възраст над 11-12г , което да не е от музикално училище.  В малките групи може и да има някое надарено дете, което живее в град, в който няма МУ и то учи при частен учител или читалище. Повечето такива деца след 4 клас отиват в МУ с цената на преместване на цялото семейство или детето да живее само или при роднини.
На по-малките и по масови конкурси ходят всякакви деца и там наистина има повече деца  от школи и те взимат награди. Повечето са от малки градове, в които няма МУ или ако има някое дете от МУ то е неопитно или не от най-добрите. И тук говорим само за пиано и може би китара, за други инструменти изобщо не може да става дума да се учат извъм МУ.

Последна редакция: нд, 06 окт 2013, 11:11 от veto

# 21
  • Мнения: 195
Ето и едно много прясно инфо от голям национален конкурс, приключил онзи ден. Първо и второ място - деца, които не учат в музикално училище, но пък имат много добър преподавател. Трето място - за дете от варненското муз. училище, което между другото е на доста добро ниво. Надолу има някакви поощрителни награди, една от които е за дете от НМУ. На конкурса са били масово деца от музикални училища и много малко, които са от нормални. Та правете си изводите сами. Peace
Моля те, кажи кой е този конкурс или дай линк. В каква възрастова група са децата, каква е програмата на конкурса, какво е журито, спечелилите деца на колко са, от къде са, при кого учат.   

# 22
  • В светлината на слънцето
  • Мнения: 6 164
veto, инфото е твърде прясно и все още не са качили победителите на официалната страница. Намирам само общата информация за старта в сайта на Дарик. Като се появи, ще ти я сведа, та да успокоиш страстите.  Mr. Green А повярвай конкретно за НМУ имам далеч по-достоверна информация от теб и то не като родител на ученик там. При това информация още от далечни години, та до сега. Не е тук мястото да обяснявам кой кой е във форума.  Wink
Пак казвам - ако на детето музиката му е в кръвта и талант има, то музикалното е добър избор. Изобщо не искам да оспорвам това. Но ако е само една болна родителска амбиция, и особено, ако са хора, които работят в други професии и не са се сблъсквали пряко с различни проблеми на класическите музиканти у нас, то е глупаво да насилват децата.  Peace
А само човек, който е далеч от музикалния жиот в страната може да твърди, че децата, които свирят на курсове или вземат частни уроци нямат изяви. Извинявай, но ти освен на продукции и концерти в НМУ, на други концерти ходиш ли? В зала "България", НДК, Военен клуб например? Щото другите деца свирят там, а не в училищна концертна зала.  Wink

# 23
  • Мнения: 1 819
    Аз нямам поглед върху конкурсите, но за едно нещо Veto e абсолютно права:

"Цялата атмосфера и среда е различна, децата си говорят помежду си , събират се в групи, състави да свирят заедно, оркестрите, ансамблите, хоровете, ходят си взаимно на концерти, продукции - това не може да се сравни."

  За ОП мога да кажа само, че коства повече усилия детето да поддържа добро темпо, но не е невъзможно. Почти всички деца ходят на курсове, уроци, школи или се занимават по-сериозно вкъщи. До четвърти клас това не е кой знае какъв проблем, предполагам че по-натам е по-трудно.

  На авторката - успех!  bouquet

# 24
  • В светлината на слънцето
  • Мнения: 6 164
Хапка, за атмосферата и аз съм съгласна.  Peace Също и за липсата (или почти липса) на чалга конкретно в НМУ. За специализираните музикални училища, които бълват попфолк певачки не говоря. Имам поглед и над други музикални училища в страната - и там такива изцепки липсват. Но говоря за сериозните музикални, не за тези с фолклорна насоченост. За деца, които твърдо са решили да следват пътя на музиката или имат безграничен талант, музикалното е чудесен избор. Но ако е само родителска амбиция, а детето проявява и други интереси или има талант в други области, смятам че общообразователното училище е по-добър вариант. Peace

# 25
  • София
  • Мнения: 1 488
При нас, както писах, е рано да се говори за твърдо продължаване по пътя на музикалното образование. Но смятам, че НМУ е по-добър избор, все пак, в сравнение с общообразователно - конкретно до 4 кл. Именно заради средата.
Около нас по площадките е пълно с дечица, чиито родители само се чудят как да прехвърлят грижата върху учителите. Така беше и за ДГ. Възпитание = 0. Бият се, псуват, а тате си пие биричката в компания по пейките, докато мама люпи семки Sick Подобни има във всеки квартал. И после отиват в кварталното училище.
А учителите в съответните училища знам каква мотивация имат да работят с такива деца. Имам съвсем преки и лични наблюдения. Не казвам, че не са добри учители. Просто обстоятелствата в един момент довеждат нещата до плачевно положение.
Lulumba, не знам дали имаш наблюдение върху кварталните училища Wink Аз модерните определено ги избягвам, та възможностите се стесняват.
Иначе със сигурност може дете извън Музикалното да е на супер ниво по инструмент.
Щерката е очарована, че до училището й има три парка Laughing

# 26
  • В светлината на слънцето
  • Мнения: 6 164
Simantro, имам наблюдения, да.  Simple Smile Дъщеря ми е в трети клас в квартално училище, избрано умишлено такова по ред причини, които не е необходимо да изброявам, защото темата не е за това. Не бива всички квартални училища да се слагат по общ знаменател - има добри, има и лоши.  Peace

# 27
  • София
  • Мнения: 1 488
Права си, разбира се. Говоря като цяло.
По стечение на обстоятелствата знам как стои въпросът в най-близкото ни, защото майка ми беше учителка преди там. В малко по-далечното, където учат децата на приятелка, нещата не са по-различни. А кварталът съвсем не е краен Simple Smile

# 28
  • В светлината на слънцето
  • Мнения: 6 164
Мдааа, и при нас е така: 2 училища на равни разстояния - едното читаво, другото - тц. Thinking

# 29
  • София
  • Мнения: 1 488
Благодаря на всички за мненията Simple Smile Винаги е полезно да се чуе друга гледна точка. Ще видим идните месеци как ще е.

Общи условия

Активация на акаунт