Използваме "бисквитки" (cookies), за да персонализираме съдържанието и да анализираме трафика си. Повече подробности можете да прочететеТУК

  • 23 юли 2013, 23:22 ч.

НМУ "Любомир Пипков"

  • 55 090
  • 267
  •   1
Отговори
# 45
  • Мнения: 195
Това с предаването на инструмент от ръка на ръка пък е ... абе даже нямам думи. #Crazy Купува се собствен разбира се - и половинка, и 3/4. veto, говориш абсолютно лаишки и само объркваш хората. Естествено, че в първи клас няма да се купи инструмент. Но ако детето остане в училището, задължително се инвестира. Все едно да си купите обувки, но да поискате да са без подметки, защото така е по-евтино и да търсите после с кого да си ги менкате за по-изгодно. Пълна глупост. Sick

lulumba, ти объркваш хората, такава е практиката и така са израснали поколения музиканти. Някои хора не могат да отделят дори 200 лв за китайска цигулка, какво остава 1000 лв за чело или 5000 за контрабас и без това разходите не са малко - струни, лък, косми за лъка колофон, поправки. А пък и хубав детски инструмент трудно се намира, в магазин не се продават (само китайски), лютиерите не правят малки защото биха стрували колкото цял, а никой няма да даде 5-6 хиляди за 1/2 или 3/4, което се използва година-две. Стара хубава цигулка, с хубав звук  под наем или заета от друго дете е сто пъти за предпочитане пред нова китайка от магазина.  И кога да решим да инвестираме, щом не в 1 клас, а дотогава детето с какво да свири.... И ако реши в 5 клас да свири на контрабас или фагот как ще разберем дали му се отдава и харесва преди да е пробвало, а с какво да пробва...
Изобщо този спор е излишен, не си наясно с нещата, имаш едностранна и изопачена информация.

simantro, чудесен е подхода, който имаш, и детето ти е прекрасно, 1 час на ден в 1 клас и то по желание  е рядко срещано  явление. Побутване винаги се налага на някакъв етап, сама ще разбереш още много неща. Между другото Клайдерман се счита за нещо като чалгаджия сред класическите пианисти.

ветрогон, аз също чета в англоезични форуми ето тук  http://www.violinist.com/discussion/   и тук http://www.abrsm.org/forum/. Много интересни и полезни неща съм научила. Жалко, че няма подобни форуми на български за нашите специфични условия.

# 46
  • В светлината на слънцето
  • Мнения: 6 162
veto, както казах не желая повече да споря с лаици.  Stop Ясно, че си заблудена и си далеч от материята, но недей да заблуждаваш и другите с глупости. Ще вземе някой наистина да ти се върже. То не че тук има толкова наивни де, ама току виж някой решил, че има нещо вярно. Както и да е, те хората не са расли на полето и виждам, че са наясно с нещата.  Peace
За Клайдерман обаче си на 100% права - чалгаджия го наричат, да. Peace 

# 47
  • Мнения: 1 819
  lulumba, дискутираме, нали? Темата е за да обменим съвети, мнения, информация. Менторския тон и квалификациите си имат място в друг подфорум.

# 48
  • В светлината на слънцето
  • Мнения: 6 162
Хапка, за съжаление не аз използвам менторски тон и не аз започнах да раздавам квалификации. Както виждаш друг изписва чаршафи в темата и не търпи по-различно от собственото мнение.  Peace   

# 49
  • Мнения: 195
veto, както казах не желая повече да споря с лаици.  Stop Ясно, че си заблудена и си далеч от материята, но недей да заблуждаваш и другите с глупости. Ще вземе някой наистина да ти се върже. То не че тук има толкова наивни де, ама току виж някой решил, че има нещо вярно. Както и да е, те хората не са расли на полето и виждам, че са наясно с нещата.  Peace
За Клайдерман обаче си на 100% права - чалгаджия го наричат, да. Peace  

lulumba, кое точно са глупости, питай си източника, това е практиката,  всеки учител, родител и ученик в НМУ, а и в другите МУ в страната  знае. Някъде в твоя въображаем свят за всяко прието дете се инвестира в  чист нов, висококласен инструмент  защото видиш ли, щом е прието значи бъдещето му е предопределено и му е гарантирана музикантска кариера. Къде живееш за Бога?  
Не исках да влизам в личен спор, но защо изобщо участваш в тази тема като детето ти не учи в НМУ, нямаш лични впечатления, нито опит, само някакви препредадени идеи. Твърдиш нелепи неща и спориш за всеизвестни  истини. Разбрахме, че смяташ училището за пълна трагедия защото там не учат нищо , а и музиканти не са защото добрите музиканти са извън него. Твоето дете нали не е там, постъпила си правилно, остави сега родителите на учениците в НМУ да объждат нещата, които ги вълнуват.

Казахме кой каквото мисли/знае (нали затова е форума), скоро всички ще разберат кой крив, кой прав и ще си направят изводите, няма нужда да спасяваш от заблуда никого.      

 

Последна редакция: вт, 08 окт 2013, 21:52 от veto

# 50
  • В светлината на слънцето
  • Мнения: 6 162
Ето кой говори с менторски тон.  Mr. Green Относно личните обвинения: имам лични впечатления, но на друго ниво: преподавателско. Wink Айде, стига превръща темата в лични препирни.  Stop Не ми се спори, а и не виждам смисъл или полза от такива спорове. Уважавам всяко различно мнение, включително и твоето. Което не означава, че трябва да се съглася. Просто изложих моето мнение и аргументи, с което категорично не искам да обвързвам никого. И никога не съм отричала в нито един пост музикалното - само казах, че децата в него излизат с тясна специализация, което е истина и важи за всяко специализирано училище. Къде точно видя, че го отричам? Но писах, че има алтернатива за онези, които смятат, че детето им има и други заложби и биха искали да го проверят и в друга насоченост. Нали идеята на една дискусия е да се изложат различните гледни точки, да се посочат и другите възможни пътища, да се обмени опит и т.н., а не да се размахва пръст и всяко по-различно мнение да се оприличава на:
... Някъде в твоя въображаем свят... Къде живееш за Бога? ...    

Последна редакция: вт, 08 окт 2013, 22:37 от lulumba

# 51
  • София
  • Мнения: 1 488
Ей, много спорите  Simple Smile Разбрах и двете мнения. И аз знам, че преди не са учели достатъчно в НМУ. Имам приятелка, която е завършила училището. Знам, че сега е друго - поне не по-зле от останалите обикновени училища. В моите очи не е тясно специализирано, а разширено Laughing Инструментът е извън нормалните часове. Аз като съм завършила езикова гимназия, имам нещо в повече, а не по-малко Peace
За Клайдерман - наистина ли не ви харесва как свири? Както казах, не съм специалист, но много ми допада. Може би защото не изпълнява само класическа музика. А и чалгаджия с такава известност  Rolling Eyes
Не пречи обаче да споделите вие какво обичате да слушате/ свирите Peace

# 52
  • В светлината на слънцето
  • Мнения: 6 162
Simantro, Клайдерман наистина не се уважава сред сериозните музиканти. И не става дума само за у нас, а и в чужбина. А причината е, че изпълнява от т.нар. масово смилаема музика, базирана на класическата или използваща потпури от най-популярни класически произведения. Най-общо казано разбира се. Как да кажа - той е нещо като световния Слави Трифонов що се отнася до класическата музика. Mr. Green Добър е в това, което прави, но това е далеч от сериозните изпълнители.
Домашните музикални вкусове са малко странни и не знам дали са мерило. Може би и затова мълча по този въпрос. Имам предвид, че се слушат и много откачени неща - като Шьонберг например. Най-конвенционалния може би е Стравински - като композитори говоря. В тази връзка бих препоръчала концертите в концертната зала на Съюза на композиторите от цикъла Нова българска музика. Един по-различен поглед върху музиката са и не пречи дори и децата да чуят нещо, което не се изпълнява така често.  Peace

# 53
  • София (Възраждане)
  • Мнения: 2 219
Записвам се да следя.

# 54
  • София
  • Мнения: 1 488
Mooimeiske, радвам се да те видя и тук Hug

# 55
  • София (Възраждане)
  • Мнения: 2 219
Взаимно е!  Hug
Днес поговорих с преподавателката ни по цигулка относно кандидатстването. Тя обрисува една доста сложна картина с нужда от допълнителни занимания. Към момента сме на 2 часа от по 30 минути инструмент + 45 солфеж. Каза, че е задължително да се започне с допълнителна подготовка след Нова година. Критериите за оценяване били доста строги, минималната оценка за прием била 4,50 като всяка дребна грешка отнема 0,25 от оценката. Да не говорим за психологическия елемент, 10 изпитващи и 1 уплашено, несвикнало с изпитите в живота дете Sick Чудя се, дали преподавателката ни не е прекалено "черногледа" newsm78

# 56
  • София
  • Мнения: 1 488
Честно казано не мога да преценя дали е обективна. Вероятно, ако искате наистина обезателно да влезете, това е начинът.
При нас писах как стана - решение в последен момент и само шест консултации в седмицата на изпита - по солфеж.
За първи клас също не е по инструмент, но не съм заглеждала дали е по-сложен изпитът. Според нашата учителка - да.
По пиано минималният бал беше 4,75 за подготвителен.
Детето ми е от притеснителните. Като подавахме документи, категорично отказа да говори с когото и да било. А исках да ми кажат има ли шанс да пробваме. Нито искаше да пее, нито даже името да си каже Laughing За консултациите с преподавател преди изпита я мотивирах обаче Twisted Evil
Важно ми беше именно да се запознае с обстановката и да е що годе наясно за изпита за първи клас.
Казала си е всичко, което са я питали. Излезе усмихната. Било лесно.
За догодина ще си продължи с учителката по солфеж, която според мен е много добра и направи от детето чудеса Heart Eyes До нова година ще е един час седмично. По-нататък - ще помисля. Само ако детето има желание (обикновено има).
По пиано още не се занимаваме с учител извън училищната подготовка. Познавам дете от миналата година, чиито родители са на мнение, че е достатъчно.
При нас майка ми помага, но не е музикант и мисля, че вероятно и по пиано поне един път седмично ще трябва учител допълнително. Още умувам кой и как, че програмата е натоварена и тежестта пада върху майка ми.

# 57
  • София (Възраждане)
  • Мнения: 2 219
За догодина ще си продължи с учителката по солфеж, която според мен е много добра и направи от детето чудеса Heart Eyes

Заниманията при тази учителка са извън НМУ, на частно, правилно ли съм разбрала?

# 58
  • Мнения: 567
Ще опиша нашия опит с изпита за първи клас, дано да ви е от полза: Нашето дете от бебе непрекъснато пее, затова, когато дойде моментът за подаване на документи за първи клас подадохме молби в няколко квартални училища, заведохме я да ги разгледа, решихме да се разходим и до музикалното. Когато отидохме се оказа, че остават две седмици до изпита за първи клас. Отидохме при секретарката, тя беше много любезна и каза, че ще ни направят прослушване и ще кажат дали има смисъл да опитваме. В рамките на същия ден, направиха прослушване и казаха, че детето е музикално и вероятно ще може да се подготви за изпита ако започне веднага. Обясниха ни, че времето е кратко и не се знае дали ще успеем.
Хлапето хареса училището и каза, че си избира него:) Записахме я да посещава занятията по солфеж за предучилищна група срещу заплащане, взехме и няколко частни урока_около 6_ по-солфеж. И някак си се получи. Сега се учим да свирим на инструмент Simple Smile
Училището ни хареса по-скоро инстинктивно, отколкото поради разумни доводи.
Имаме познати в страната, които са добри музиканти и живеят трудно.
Атмосферата прилича на атмосферата в художествената академия и специализираните училища за художници, може би просто сме свикнали да дишаме такъв въздух.

# 59
  • Мнения: 195
Днес поговорих с преподавателката ни по цигулка относно кандидатстването. Тя обрисува една доста сложна картина с нужда от допълнителни занимания. Към момента сме на 2 часа от по 30 минути инструмент + 45 солфеж. Каза, че е задължително да се започне с допълнителна подготовка след Нова година. Критериите за оценяване били доста строги, минималната оценка за прием била 4,50 като всяка дребна грешка отнема 0,25 от оценката. Да не говорим за психологическия елемент, 10 изпитващи и 1 уплашено, несвикнало с изпитите в живота дете Sick Чудя се, дали преподавателката ни не е прекалено "черногледа" newsm78

За кой клас ще кандидатствате с цигулка? За първи клас няма изпит по инструмент, а изпита по солфеж няма да затрудни детето ако е музикално. Комисията  и учителите, които поемат децата и ги водят вътре са много мили и грижовни, те знаят, че децата са притеснени, предразполагат ги. Единственото, което се оценява  са качествата на детето, дали има слух, дали е ритмично, а това се разбира даже да е притеснено. Директорката, особено, искрено се радва на талантливи деца.

Общи условия

Активация на акаунт