НМУ "Любомир Пипков"

  • 72 520
  • 331
  •   1
Отговори
# 90
  • София (Възраждане)
  • Мнения: 2 299
Колко е голяма дъщеря ти, Бисерка-а?
Моята е на 6 и ако аз не "свиря" с нея, изобщо няма да просвири.

# 91
  • Мнения: 3 958
Biserka_a
няма начин детето да научи нещо, ако няма по - голям човек до главата си. Просто няма. Поне до 10-11 години детето не може само да се контролира. И това не е проблем на учителката. Тя си казва нещата за 40 минути, през останалото време отговорността за правилно наученото произведение е на детето.
И "дребното неудобство" не се получава от 15 минути свирене, а от часове. Ако един човек е готов да даде часове от детството си за свирене, то тогава ще бъде готов да има и един белег.

# 92
  • Мнения: 6 639
В първи клас е... Кипи от желание да се занимава с цигулка . От две години ми мрънка ,че иска да свири. На въпроса ми ,защо не опита на друг инструмент,а точно цигулка отговори:'Харесва ми как звучи. Или на цигулка или на друг инструмент не искам.,, Ходи на балет от четири години и виждам ,че това и помага в много отношения, но се притеснявам, че аз не мога да съм от полза. А и ми се каза в прав текст, че си трябва контрол, да се посочват грешки, постановка и т.м...искам ми се да и дам шанс, да прави това ,което я влече ,но си давам сметка ,че ще е много трудно. Имам близки музиканти и съм на ясно колко труд трябва, а и добрия старт е  един от важните фактори за  развитие .

# 93
  • София
  • Мнения: 1 715
Бисерка, стискам палци да успеете да подкрепите детето в това му желание. Хареса ми отговорът й  Heart Eyes
Разбирам те, защото и аз нищо не разбирам. Преди да запиша детето, питах друга майка трябват ли уроци извън часовете. Каза, че не. Обаче ако оставя детето само, не мисля, че ще има такъв напредък, както сега, когато майка ми се занимава много с нея. Наистина много. Но тя не просто седи за компания, а поправя грешки. Кара я да повтаря, докато стане перфектно. И някак успява да я мотивира именно чрез успехите й. А аз и за компания не ставам Embarassed
Не знам за какъв белег говорите Rolling Eyes Но като чуя цигулка... божествено! Успех!

# 94
  • Мнения: 6 639
Simantro, сърдечно ти благодаря ! И аз съм на мнение ,че само с часовете в училище няма да се получат нещата. Трябва си работа и пак работа, но не когото и да е ,а с профи. А когато има ентусиазъм плюс качества нещата вероятно се случват. Това за мен е раота в екип. Ако някъде има сало звено всичко отива на вятъра. Смятам да разчитам в бъдеще на професионалист, човек подготвен, с нужния подход ,който ще работи с нея . Говоря за допълнителни уроци и всичко свързано с упражнения и постигане на някакво ниво. На мнение съм ,че в изкуството и в спорта посредствеността е пагубна- веднага се забелязва. Всички грешки се виждат и това може да те срине.

Too close, благодаря ти за мнението! Твоя пост ми подейства много отрезвително! Ако някой ден дъщеря ми се размисли по отношение на белега от цигулка- веднага ще я пратя да прочете твоя пост! По-добър аргумент от този, едва ли някой ще намери...

Последна редакция: чт, 27 фев 2014, 22:29 от Biserka_a

# 95
  • Мнения: 1
Здравейте!
Моята дъщеря е в музикалното от първи клас. Никой в семейството ни не е музикант. В момента е голяма. Мога много да пиша по темата, но ще напиша главното. Училището е добро, ако сте решили на 100% да ставате музиканти. Разбирайте-консерватория, или чужбина. Средата е чудесна и е далече от диващината на обикновените квартални зверилници (извинете за израза), НО, останалата подготовка, по общообразователните предмети не го считайте изобщо за учене. За да върви развитието на детето, то трябва да свири. Много да свири. В училище, у дома. Разбирайте буквално думата МНОГО. Т.е. опитвам се да кажа, че ако на детето ви в един момент му писне да свири(защото не то, а вие сте взели решението, да бъде творец) нямате никакъв шанс, или шансът е сведен до минимум, да се реализира в друга посока. Разбира се, ако не ви дойде акъла преди да завърши 3-5 клас, когато все още имате шанс да се впуснете по нови поставени си цели. Труден е изборът, но едно знам със сигурност. Ако сега ми се случваше да избирам, нямаше да пратя детето си от 1-ви клас в музикалното. Може би от 5-ти, ако самата тя имаше амбиция и желание за това.
С няколко думи: има си и добрите и лошите страни. Успех!

# 96
  • Мнения: 6 639
Ably,  благодаря ти за споделеното мнение! Винаги е полезно да прочетеш постове, от хора минали по този път. По думи на родители,  общообразователната подготовка не изостава. Набляга се на заучаване то в клас, а не на километричните домашни.(това за училището по изкуства в Плевен).
Аз никога не съм зе занимавала с музика и затова и закъснях със записването на цигулка. Дъщеря ми две години почти ме моли да я запиша на уроци, но предвид трудността на инструмента и възрастта и , не и обърнах особено внимание. От януари ходи на уроци в муз. Училище ,а наскоро имах възможността да я наблюдавам, докато тя слушаше на живо изпълнението на един невероятен цигулар... Та тя сияеше и беше с най-широко отворените очи ,които съм виждала...изпадна в еуфория, която я държа дни наред,а аз се упреквам , че не и дадох шанс по-рано да започне с цигулката.турдно и е ,защото препуска с бясна скорост през материала , ходи на балет и си има един куп домашни. Но не иска да се отказва, и и заяви ,че може да не стане цигуларка, мо ще е най-щастлива, когато се научи да свири на цигулка Simple Smile

# 97
  • София
  • Мнения: 1 715
Biserka, пожелавам на дъщеря  ти да се научи да свири  Heart Eyes
Ably, в кое училище има истинско учене? Кой ще си въобрази, че което и да е общинско училище предлага подготовка за езикова или математическа гимназия? Или пък грамотни деца? Така или иначе алтернативата е частно училище или допълнителни уроци. Така че подкрепям мнението ти за средата - наистина е различно и подходящо за децата с умения в сферата.
Смятам, че ранният старт дава по-големи възможности - без значение дали в музиката, изучаването на език или друго. В същото време има достатъчно възможности за излизане от схемата при съмнения за траен интерес.
И да, определено водещо трябва да е детето и неговата нагласа, а не представите на родителя. Негова работа е да насърчава детето, но и да има резервен вариант във всеки един случай.

# 98
  • Мнения: 1 463
Ако сега ми се случваше да избирам, нямаше да пратя детето си от 1-ви клас в музикалното. Може би от 5-ти, ако самата тя имаше амбиция и желание за това.
С няколко думи: има си и добрите и лошите страни. Успех!

Да, така е, но ако трябва да избира само от 5 клас, следва да държи приравнителни изпити, които са сериозна бариера, а дотогава следва да е свирил. Обаче, НУИ-тата не предлагата безплатна муз.школа, ако не учиш общообразователните предмети в самото НУИ.
Не е добре направена системата. По-рано се кандидатстваше след 4, и след 8-ми клас и си имаше детска музикална школа към НУИ.Трудно е да се търсят сериозни уроци по инструмента, както и солфеж, извън това, което предлага НУИ.

# 99
  • София
  • Мнения: 1 228
Излезе класирането за първи клас, синът ми е приет пиано. (Мисля, че и дъщерята на Симантро е пиано).
Дотук бяха съмненията и колебанията ни, вече окончателно сме там. Очертава се много силен випуск или пък изпитът е бил много лесен, но последните приети пиано и цигулка са с по 5.50  Rolling Eyes

Тъй като записването е другата седмица, имам няколко въпроса и ще бъда благодарна, ако получа някакви отговори Simple Smile
1. Отзиви за началните учители и дали има начин да избираме класен ръководител, както и дали това става при самото записване;
2. Има ли занималня за първи клас?
3. Кога и колко седмично са заниманията по инструмент? Как се комбинират със занималнята евентуално?
4. Учителят по инструмент сами ли си посочваме и при записването ли? Или учителите си записват учениците?

П. П. На останалите кандидатстващи наборчета не знам имената, но имам снимки с класирането, ако на някой му трябват Simple Smile

# 100
  • София
  • Мнения: 1 715
rally, честито  Grinning! Права си - и ние сме приети. Донякъде е вярно, че е силен випускът, макар че съм с едно наум след тоя изпит. Приетите официално са по 27 деца в клас, което е повече от бройката за подготвителните.
За класния - още не се знае кои ще бъдат. И двата класа искаме да си продължат със същите учителки. Ще подготвяме обща подписка. Проблемът е, че не се знае дали учителките, завършващи с 4кл. имат предучилищна педагогика. Има учителка, връщаща се от майчинство. Та не се знае какво разпределение ще направят и дали ще искат/ могат да се съобразят с желанието ни. И учителките ни още не знаят. Иначе и двете са добри, млади...
Занималня мисля, че има, но не знам подробности, защото моето дете не ходи. Мога да питам.
Заниманията по инструмент са два пъти седмично по един учебен час - след общите часове. Кога точно - както се разберете с учителя. Нашата дава предимство за избор на по-малките винаги. Гледа да ги сложи по-близо до последния от общите часове. Все пак, няма как всяко дете да е веднага след часовете, защото са поне 10 ученика, че и повече. А учителят има примерно 2 или 3 дни, в които провежда часовете. Възможно е да трябва да изчакате час до урока или да дойдете след обяд. Предполагам, че учителката би могла да се ангажира да вземе детето от занималнята, макар че по принцип не е нейна грижа. Моето дете майка ми го взема след часовете и го води при учителката.
Предварително посочвате учителя по инструмент при записването. Не знам как е, ако има прекалено много желаещи. Все пак обаче е със нейно знание, така че аз поне не знам за случай на друго разпределение.
Ако има още нещо, може и на ЛС  Peace
Имаме и прието детенце от другата тема  Wink Много ще се радвам да са заедно  Hug

# 101
  • Мнения: 3 164

Да, така е, но ако трябва да избира само от 5 клас, следва да държи приравнителни изпити, които са сериозна бариера, а дотогава следва да е свирил. Обаче, НУИ-тата не предлагата безплатна муз.школа, ако не учиш общообразователните предмети в самото НУИ.
Не е добре направена системата. По-рано се кандидатстваше след 4, и след 8-ми клас и си имаше детска музикална школа към НУИ.Трудно е да се търсят сериозни уроци по инструмента, както и солфеж, извън това, което предлага НУИ.

Сега само от 1-ви клас ли се кандидатства? newsm78
Интересувам се за отзиви с профил китара Peace

# 102
  • София
  • Мнения: 1 228
Кандидатства се за предучилищна, за 1-ви клас, след 4-ти, след 7-ми и след 8-ми (за последното не съм сигурна). Виж подробности тук:
http://www.nmu-bg.org/%D0%BF%D1%80%D0%B8%D0%B5%D0%BC/

# 103
  • Мнения: 2 692
здравейте!

никой ли няма пример за първокласниче, което е научило цигулка, без НИКОЙ от роднините да разбира и да му е помагал вкъщи? и дали стои така въпросът и с пиано или то е по-лесно?

а каква марка цигулка се препоръчва за 1ви клас? р-р предполагам 1/4...

а при начално учене на цигулка вкъщи скърцането поносимо ли е или околните на детето се подлудяват Laughing

като цяло пианото по-лесно ли е от цигулката? и 1-4 клас е ок да се учи на синтезатор хубав ямаха?


предварително мн благодаря за отговорите!!!!!  bouquet

Последна редакция: вт, 20 май 2014, 13:26 от arino

# 104
  • София (Възраждане)
  • Мнения: 2 299
Моята дъщеря свири на цигулка, ще бъде в първи клас наесен. Никой от нас не е музикант, мога да "помогна" благодарение на тунер-приложението на телефона, колкото да проверя дали тонът е верен, за почти всичко останало съм пас.
Не разбирам от марки, купуваш това което ти е по джоба, това което съм виждала аз е около 150 лв., нова. Размерът ще го определи преподавателя и ще те насочи евентуално към инструмент втора употреба, което е за препоръчване при струнните инструменти.
Скърцането е поносимо, то и не може да продължава безкрайно дълго, за да подлуде някого.
С пианото децата напредват по-лесно и това ги мотивира по-ефективно да продължат с инструмента. От цигулката като начало всеки тон трябва да се изтръгва, да не говорим за наслагването на други умения, сложно е, моята дъщеря свири без особена охота, така бях и аз на нейната възраст.

Общи условия

Активация на акаунт