Второкласници

  • 50 378
  • 759
  •   1
Отговори
# 570
  • Мнения: 444
Гале,И Сетльов детската градина учи така да определя сричките,но май в случая няма да помогне,защото и ес-ен и е-сен все са си две срички ,въпроса е кой вариант е правилния.Аз съшо се сдобих с помагало ,в което добре са обяснени основни правила и често се допитвам до него.не толкова,че не ги занм , а искам добре да използвам правилата,а не просто да поправям без да мога да се обоснова:)  Peace 

Може ли да споделите кое е помагалото. Би ни било от полза нещо такова в което са по синтезирани основните правила.
Иначе го пробвахме това с юмрука, ама ми се видя почти еднакво и с е-сен и с ес-ен.
А за броя на сричките детето няма проблем, защото поне това правило го е научила и никога не греши. Колкото са гласните толкова са сричките. Но как се оформят не мога да и обясня. И в училище не са им обяснявали нищо подобно
Примерно и думи като есен или оцет. Оцет също би трябвало да е о-цет.

# 571
  • Мнения: 5 160
Удобен принцип на сечение на думите е принципът на скандирането.

е-сен, е-зик

# 572
  • Мнения: 4 682
Сричките в есен са е-сен, и според мен.

Моля, дайте мнение:

Дъщеря ми досега от нищо не се се запали да чете. Поне от тези книги, които, според мен, са за възрастта й, и които съм й препоръчвала. Тези дни, обаче, откри "Похитителят на мълниите", която й бяха подарили за РД, и която бях заделила настрана за по-нататък. Каза, че й е страшно интересно. По мое мнение, обаче, тази книга не е съвсем за нейната възраст. Тя по принцип много се кефи, когато й разказвам адаптирани като за нея истории от старогръцката митология. Въпросът ми е да я спирам ли да я чете или да я оставя? Притеснява ме не факта, че историята е базирана отчасти на старогръцката митология, а самите ценности, които проповядва героят, които са характерни за бунта по време на пубертета - отричането на училището като ценност, да си готин като не държиш на даскалото и т.н. - според мен й е рано за това.
Иначе, помня, че самата аз навремето съм чела книги, за които са ми казвали, че не са за мен - на 10 прочетох "Граф Монте Кристо", както и "Богат, беден" - последната само защото директно ми я забраниха нашите. И докато първата много ме впечатли, то от втората нищо не разбрах, освен че помня разни пикантни подробности, като и тях тогава не съм ги разбрала напълно.
Та така, чудя се как да процедирам.

# 573
  • Габрово
  • Мнения: 2 549
мартеа, остави я да чете книгата, обсъждайте я - какво й харесва в нея, какво не й харесва и т.н. Ако й е направило впечатление това за училището или други теми, които те притесняват й обясни, ако ги минава отгоре-отгоре и друго й привлича вниманието, не й го заостряй върху "проблемните"  места. Синът ми се научи да чете много рано на около 6 год. и започна с книгата "Диктатура, геноцид, терор, шовинизъм" на акад. Григор Велев, дядо му тъкмо я четеше и малкия я беше докопал  Mr. Green. Четеше текстовете под снимките и ме разпитваше за историческите личности и събития, които срещаше. Колкото и да му говорехме, че е много малък за тази книга, че има време за история, той не спираше. Оставих го да я чете докато му омръзна. В резултат - научи доста неща, като за своята възраст и още ги помни, явно за него беше като разказ за доброто и злото. Ако някой от социалните ни беше чул как си говорим за Хитлер и фашизъм щяха да ми вземат детето Laughing.  

Последна редакция: пт, 04 окт 2013, 11:06 от ivap

# 574
  • Мнения: 308
Сричките в есен са е-сен, и според мен.

Моля, дайте мнение:

Дъщеря ми досега от нищо не се се запали да чете. Поне от тези книги, които, според мен, са за възрастта й, и които съм й препоръчвала. Тези дни, обаче, откри "Похитителят на мълниите", която й бяха подарили за РД, и която бях заделила настрана за по-нататък. Каза, че й е страшно интересно. По мое мнение, обаче, тази книга не е съвсем за нейната възраст. Тя по принцип много се кефи, когато й разказвам адаптирани като за нея истории от старогръцката митология. Въпросът ми е да я спирам ли да я чете или да я оставя? Притеснява ме не факта, че историята е базирана отчасти на старогръцката митология, а самите ценности, които проповядва героят, които са характерни за бунта по време на пубертета - отричането на училището като ценност, да си готин като не държиш на даскалото и т.н. - според мен й е рано за това.
Иначе, помня, че самата аз навремето съм чела книги, за които са ми казвали, че не са за мен - на 10 прочетох "Граф Монте Кристо", както и "Богат, беден" - последната само защото директно ми я забраниха нашите. И докато първата много ме впечатли, то от втората нищо не разбрах, освен че помня разни пикантни подробности, като и тях тогава не съм ги разбрала напълно.
Та така, чудя се как да процедирам.


     Остави я да чете!И моята всичко, което е задължително, не й харесва толкова, но важното е да имат интерес към книгите, да обогатяват езика си, да преразказват, колкото могат прочетеното. Simple Smile

# 575
  • София
  • Мнения: 1 112
Сричките в есен са е-сен, и според мен.

Моля, дайте мнение:

Дъщеря ми досега от нищо не се се запали да чете. Поне от тези книги, които, според мен, са за възрастта й, и които съм й препоръчвала. Тези дни, обаче, откри "Похитителят на мълниите", която й бяха подарили за РД, и която бях заделила настрана за по-нататък. Каза, че й е страшно интересно. По мое мнение, обаче, тази книга не е съвсем за нейната възраст. Тя по принцип много се кефи, когато й разказвам адаптирани като за нея истории от старогръцката митология. Въпросът ми е да я спирам ли да я чете или да я оставя? Притеснява ме не факта, че историята е базирана отчасти на старогръцката митология, а самите ценности, които проповядва героят, които са характерни за бунта по време на пубертета - отричането на училището като ценност, да си готин като не държиш на даскалото и т.н. - според мен й е рано за това.
Иначе, помня, че самата аз навремето съм чела книги, за които са ми казвали, че не са за мен - на 10 прочетох "Граф Монте Кристо", както и "Богат, беден" - последната само защото директно ми я забраниха нашите. И докато първата много ме впечатли, то от втората нищо не разбрах, освен че помня разни пикантни подробности, като и тях тогава не съм ги разбрала напълно.
Та така, чудя се как да процедирам.



Остави я да чете това, което и е интересно. Ако усети, че я затруднява, тя сама ще се откаже. Говоря от опит с голямата дъщеря, която много чете. От съвсем малка сама си подбира какво и е интересно. Лятото между втори и трети клас прочете "Без дом" на Х.Мало, която си е бая тежичка за тази възраст. Лятото между 3 и 4 клас опатка всички томове на Хари Потър, което си е сумарно над 1500 стр. Прави ми впечатление обаче, че и двете харесват повече съвременни автори, както и детска класика, но преводна, преведена на хубав книжовен български. Наши автори от типа на Ран Босилек, Ангел Каралийчев и т.н. приказки, отказват да ги четат заради архаичния език.

# 576
  • Мнения: 308
Сричките в есен са е-сен, и според мен.

Моля, дайте мнение:

Дъщеря ми досега от нищо не се се запали да чете. Поне от тези книги, които, според мен, са за възрастта й, и които съм й препоръчвала. Тези дни, обаче, откри "Похитителят на мълниите", която й бяха подарили за РД, и която бях заделила настрана за по-нататък. Каза, че й е страшно интересно. По мое мнение, обаче, тази книга не е съвсем за нейната възраст. Тя по принцип много се кефи, когато й разказвам адаптирани като за нея истории от старогръцката митология. Въпросът ми е да я спирам ли да я чете или да я оставя? Притеснява ме не факта, че историята е базирана отчасти на старогръцката митология, а самите ценности, които проповядва героят, които са характерни за бунта по време на пубертета - отричането на училището като ценност, да си готин като не държиш на даскалото и т.н. - според мен й е рано за това.
Иначе, помня, че самата аз навремето съм чела книги, за които са ми казвали, че не са за мен - на 10 прочетох "Граф Монте Кристо", както и "Богат, беден" - последната само защото директно ми я забраниха нашите. И докато първата много ме впечатли, то от втората нищо не разбрах, освен че помня разни пикантни подробности, като и тях тогава не съм ги разбрала напълно.
Та така, чудя се как да процедирам.



Остави я да чете това, което и е интересно. Ако усети, че я затруднява, тя сама ще се откаже. Говоря от опит с голямата дъщеря, която много чете. От съвсем малка сама си подбира какво и е интересно. Лятото между втори и трети клас прочете "Без дом" на Х.Мало, която си е бая тежичка за тази възраст. Лятото между 3 и 4 клас опатка всички томове на Хари Потър, което си е сумарно над 1500 стр. Прави ми впечатление обаче, че и двете харесват повече съвременни автори, както и детска класика, но преводна, преведена на хубав книжовен български. Наши автори от типа на Ран Босилек, Ангел Каралийчев и т.н. приказки, отказват да ги четат заради архаичния език.
     да, архаичният език им е труден! На моя приятелка детето се беше разплакало след първата страница на ПОД ИГОТО.....и беше споделило, че само то я чете в класа, а е в елитно училище! Laughing

# 577
  • Варна
  • Мнения: 2 098
    да, архаичният език им е труден! На моя приятелка детето се беше разплакало след първата страница на ПОД ИГОТО.....и беше споделило, че само то я чете в класа, а е в елитно училище! Laughing

Това с ,,Под игото"  за второкласник ли става въпрос? newsm78 Моят син имаше да я чете това лято, но сега е в шести клас. Но не мога да си представя дете на тази възраст да реве за такова нещо. #Crazy

А иначе, аз бих оставила детето да чете, това което иска. Ако не я разбира, няма да  му е интересно и само ще остави книгата.  Grinning

# 578
  • Мнения: 308
    да, архаичният език им е труден! На моя приятелка детето се беше разплакало след първата страница на ПОД ИГОТО.....и беше споделило, че само то я чете в класа, а е в елитно училище! Laughing

Това с ,,Под игото"  за второкласник ли става въпрос? newsm78 Моят син имаше да я чете това лято, но сега е в шести клас. Но не мога да си представя дете на тази възраст да реве за такова нещо. #Crazy

А иначе, аз бих оставила детето да чете, това което иска. Ако не я разбира, няма да  му е интересно и само ще остави книгата.  Grinning
      ShockedНе беее! Как за втори клас! Моята дъщеря е втори, а на мойта приятелка сина, дето се мъчеше да чете "Под игото" е май 6-ти или 7-ми, ще те излъжа EmbarassedАми реве, защото алтернативата му е или всички книги задължителни, които се изучават, или без таблет, компютър, скейтборд.....та предполагам затова са били сълзите, че въпреки "силната мотивация" му е дошъл в повече архаичния език Laughing

# 579
  • у дома с любимите си хора
  • Мнения: 948
Влизам да се оплача.В чудо се виждам с това моето дете-голямото/кой знае какво ще е с малкото/.Този БЕЛ му е голяма мъка.Имат да пишат съобщение.От два дни обяснявам как се пише,гледахме заедно какво са писали в тетрадката,чете го поне 10 пъти,обяснявахме се на какви въпроси трябва да отговаря за да е налице съобщение,примери давах.И днес ми заявява,че не може,не го разбира и няма как да си напише домашното.Е,казах му така да обясни на госпожата и да не го пише като не може.Ами така де,няма аз да го пиша или диктувам.Направо нерви нямам.
Вие имате ли такива проблеми?

# 580
  • Китна Тракия
  • Мнения: 180
Влизам да се оплача.В чудо се виждам с това моето дете-голямото/кой знае какво ще е с малкото/.Този БЕЛ му е голяма мъка.Имат да пишат съобщение.От два дни обяснявам как се пише,гледахме заедно какво са писали в тетрадката,чете го поне 10 пъти,обяснявахме се на какви въпроси трябва да отговаря за да е налице съобщение,примери давах.И днес ми заявява,че не може,не го разбира и няма как да си напише домашното.Е,казах му така да обясни на госпожата и да не го пише като не може.Ами така де,няма аз да го пиша или диктувам.Направо нерви нямам.
Вие имате ли такива проблеми?
ъхъ Mr. Green но точно съобщението го схвана и само помогнах с подреждането - разбирай той ми казваше на глас какво мисли да пише и аз го поправях само ако словореда не ми хареса. Обаче той проявява и претенции - не му харесва моя "вариант" и настоява понякога за своя  Mr. Green, оставям го, ако не е фрапиращо.
 Мой синковец понякога скръства ръцете и чака - не мога мамо, КАЖИ ми какво да напиша - обикновено по л-ра/РР. Казвам, че домашната НЕ е за майки, а за ученици и той първо да сподели какво смята да напише, а аз мога да помогна само в доизглаждането  Naughty Навремето помня, че като имахме съчинение/преразказ, моите съученички пишеха с майките си, моята казваше точно горното изречение - домашната не е за родители. Да видите как набързо се научих да се справям сама  Mr. Green

# 581
  • Мнения: 2 305
Здравейте, получих едно писмо в пощата за състезание "Черноризец Храбър"- децата ви ще се явяват ли? За какви задачи става дума newsm78

# 582
  • Мнения: X
Здравейте, получих едно писмо в пощата за състезание "Черноризец Храбър"- децата ви ще се явяват ли? За какви задачи става дума newsm78
http://math-bg.com/wp-content/uploads/2012/11/CH-2012-2_klas_U.pdf

# 583
  • София
  • Мнения: 4 197
...Вие имате ли такива проблеми?
По БЕЛ за сега няма проблеми, но по математика голяма мъка му беше съдружителното св - во. Една вечер обяснявах от 18 до 20 часа каква му е идеята и на всяко обяснение (сигурно поне 200 пъти му давах и писах конкретни примери), ме гледаше така все едно му говоря на китайски. В крайна сметка разбра за какво става дума, ама и аз колко нерви изхабих... ooooh!.

# 584
  • Мнения: 17
Влизам да се оплача.В чудо се виждам с това моето дете-голямото/кой знае какво ще е с малкото/.Този БЕЛ му е голяма мъка.Имат да пишат съобщение.От два дни обяснявам как се пише,гледахме заедно какво са писали в тетрадката,чете го поне 10 пъти,обяснявахме се на какви въпроси трябва да отговаря за да е налице съобщение,примери давах.И днес ми заявява,че не може,не го разбира и няма как да си напише домашното.Е,казах му така да обясни на госпожата и да не го пише като не може.Ами така де,няма аз да го пиша или диктувам.Направо нерви нямам.
Вие имате ли такива проблеми?
                                                                                                                         
Ох и ние сме същите като добавим че правописа на мойта кукла доста и куца хем постоянно я карам в къщи да се упражнява правим диктовки проверки на думите,и даже като и дам да преписва пак яде букви а и си пише някои думи така както на нея си и харесва.

Общи условия

Активация на акаунт