Частното образование - коментари, плюсове, минуси, разсъждения, гледни точки

  • 83 256
  • 1 308
  •   1
Отговори
# 1 140
  • Мнения: 3 008
Ох, Рос... Ние не можем сигурно  да асимилираме, ама  и ти не можеш  за миг дори да допуснеш, че някъде извън пределите на АК също се случват позитивни неща, че децата научават полезни неща  и в последствие заслужават оценките си.  Peace

Определено и в СМГ, и в НПМГ и в други гимназии се случват много позитивни неща.
Адмирации за децата от НПМГ и техните учители /с тях по някакъв начин съм имала контакт, затова ги визирам/ за знанията им по химия и биология, както и другите им профилни предмети.
Даже нееднократно вече коментирам с различни хора, че е време да се направи и частна гимназия тип НПМГ, за да се запълнят някой слабости, според мен там - като слаба подготовка по някой непрофилни предмета /език и други, които не ми се коментират сега/.
Това съвсем не омаловажава отличното ми мнение за НПМГ , като подготовка по профилни предмети.

Kodbg,
никой не може да те задължи как да си оценяваш учениците. И колкото и да сме били ориентирани към науките и антилитератори се справихме. И съм доволна от знанията и уменията, които придоби по хуманитарните предмети и сега се оказаха, че са й нужни дори. Просто ако полагаше по математика 20 минути усилие, по хуманитарен предмет е било тройно в началото. Но пак е имала време и за милион други неща като 6 клуба в у-ще и други дейности извън него, изцяло по нейна си инициатива

# 1 141
  • Мнения: 1 782
Kodbg,
никой не може да те задължи как да си оценяваш учениците.

А... виж, това не го разбирам...
Всеки ученик е личност и ако смята, че е неправилно оценен трябва да има защита от МОН, която е дала съгласието си дадено училище (независимо частно или държавно) да обучава и оценява възпитаниците си според критериите на министерството.
Как така никой не може да задължи училище, издаващо БГ дипломи да оценява коректно!!!

Вмъквам - коректно би следвало да означава приблизително еднакъв аршин за всички средни училища. Масовите аномалии - независимо нагоре или надолу трябва да бъдат санкционирани и премахвани.
Как - не знам Simple Smile

# 1 142
  • София
  • Мнения: 2 361
Не зная да има единна скала за оценяване. В 7-ми клас при НВО всяка година се променя според работите на учениците. Не зная как е с матурите, предполагам, че също се изменя оценяването. Така, че не вярвам да имат общи критерии за оценките на учениците.

# 1 143
  • София
  • Мнения: 19 929
Не зная да има единна скала за оценяване. В 7-ми клас при НВО всяка година се променя според работите на учениците. Не зная как е с матурите, предполагам, че също се изменя оценяването. Така, че не вярвам да имат общи критерии за оценките на учениците.


Матурите, доколкото знам, от самото начало  се оценяват по една скала. За разлика  от НВО, където  наистина бозата е огромна, скалата се напасва след проверка на работите,  според представянето на випуска.

# 1 144
  • Мнения: 50 895
3то. Никой не иска да повярва, че децата от АК учат на високо ниво и системата ги тегли всички да гонят това ниво по всички предмети и да не изостават. Ей това е трудно да асимилирате всички, които не сте имали дете там.

А, не всички Naughty Това, че не съм имала дете там не ми пречи да го асимилирам. Даже НЕГ да е по-долно училище, все пак ни гонеха навремето да сме добри по всичко, та поне мога да си представя. И никога не съм отричала аз поне, че в АК се учи много. Може да не ми харесва начинът, но не отричам факта.


4то Всички родители в АК се надявахме и молим поне в 12ти клас, поне когато децата имат някакви оферти от университети, учителите да проявят някаква толерантност , но ЗА СЪЖАЛЕНИЕ това не се случи, поне при нас. Моето лично мнение е, че поне в 12ти клас втори срок, можеха да им поотпуснат юздите и хич не ме е срам да го кажа и напиша.

А не си ли се замисляла над следното. Завършвайки, децата от АК имат общо взето две опции - САЩ и Великобритания. В САЩ не искат общ успех от дипломата, а в UK искат. И тогава, бидейки все пак американско училище, защо АК да да се притеснява от малко по-ниския бал, след като този по-нисък бал предопределя пътя на децата към САЩ, а не към UK? Това, разбира се, е чисто умозрителна хипотеза, но съвсем не е лишена от логика.

# 1 145
  • София
  • Мнения: 4 653
ЧС не е коректно да сравняваш АК сега с НЕГ преди 30 години! Peace
Чувам за случаи на деца, които се местят в 10. или 11. клас от АК в друга гимназия с цел по-висока диплома. Малко ми прилича на миграцията в НЕГ от лайстунг паралелките в обикновените поради същите причини.
Оценяването в АК е ясно дефинирано, а скалата е сходна с тази на чужди университети например. Предполагам начинът на оценяване и определените критерии са свързани с американската диплома, която получават завършилите. Не виждам смисъл да се опитвам да променям системата, ще се спасяваме единично. Просто в момента, в който дъщеря ми загуби желание и интерес да учи там, ще я прехвърлим в АЕГ или СМГ.

# 1 146
  • София
  • Мнения: 2 361

А не си ли се замисляла над следното. Завършвайки, децата от АК имат общо взето две опции - САЩ и Великобритания. В САЩ не искат общ успех от дипломата, а в UK искат. И тогава, бидейки все пак американско училище, защо АК да да се притеснява от малко по-ниския бал, след като този по-нисък бал предопределя пътя на децата към САЩ, а не към UK? Това, разбира се, е чисто умозрителна хипотеза, но съвсем не е лишена от логика.

Откакто сме в Евр. съюз повечето ученици се насочват към Великобритания. Преди вълната е била към САЩ. Островът е по-близо, в Шотландия няма такси, а и обучението на високо ниво.

# 1 147
  • Мнения: 50 895
ЧС не е коректно да сравняваш АК сега с НЕГ преди 30 години! Peace
Чувам за случаи на деца, които се местят в 10. или 11. клас от АК в друга гимназия с цел по-висока диплома. Малко ми прилича на миграцията в НЕГ от лайстунг паралелките в обикновените поради същите причини.
Оценяването в АК е ясно дефинирано, а скалата е сходна с тази на чужди университети например. Предполагам начинът на оценяване и определените критерии са свързани с американската диплома, която получават завършилите. Не виждам смисъл да се опитвам да променям системата, ще се спасяваме единично. Просто в момента, в който дъщеря ми загуби желание и интерес да учи там, ще я прехвърлим в АЕГ или СМГ.

Опазил ме бог, къде съм сравнявала АК с НЕГ? Писах само, че опитът ми от НЕГ ми помага да си представя, че в АК се учи яко по всички предмети.  Нищо повече.

Прехвърлянето в АЕГ не знам как става, но за да се прехвърлите в СМГ трябва да сте писали СМГ в списъка с желанията си след 7 клас, да сте били приети там, но да не сте се възползвали от това, защото сте предпочели АК. При това положение се запазвали правата и можете да се върнете.
Това е чисто и просто пояснение относно процедурата, не заяждане Peace

# 1 148
  • София
  • Мнения: 4 653
В постът над моя сравняваш собствения си опит в НЕГ с настояща ситуация в АК.
Накратко исках да кажа, че в сега в НЕГ  не е както по наше време.
Благодаря за другите пояснения, наясно съм с тях. Бяхме приети по първо желание в СМГ, така че не вярвам да имаме проблем, ако се стигне до там.

# 1 149
  • Мнения: 1 007
В постът над моя сравняваш собствения си опит в НЕГ с настояща ситуация в АК.
Накратко исках да кажа, че в сега в НЕГ  не е както по наше време.
Благодаря за другите пояснения, наясно съм с тях. Бяхме приети по първо желание в СМГ, така че не вярвам да имаме проблем, ако се стигне до там.

Какви са проблемите в момента в НЕГ, които не ги е имало преди?

# 1 150
  • София
  • Мнения: 4 653
Химикал, въобще не съм говорила за проблемите в НЕГ. Rolling Eyes 
Даже в това, което си оцветила не виждам нещо подобно, освен едно излишно "в". Embarassed
Коментирах тази част от поста на ЧС "Даже НЕГ да е по-долно училище, все пак ни гонеха навремето да сме добри по всичко,[/b] та поне мога да си представя."
Това към настоящия момент определено не е така.

# 1 151
  • Мнения: 1 007
Химикал, въобще не съм говорила за проблемите в НЕГ. Rolling Eyes 
Даже в това, което си оцветила не виждам нещо подобно, освен едно излишно "в". Embarassed
Коментирах тази част от поста на ЧС "Даже НЕГ да е по-долно училище, все пак ни гонеха навремето да сме добри по всичко,[/b] та поне мога да си представя."
Това към настоящия момент определено не е така.

Да, и аз го разбрах като коментар на маркираната част. И се чудех какво се е променило, защото по мои наблюдения и сега ги стягат много. Поне в осми и девети клас. Нагоре не знам - може по-нататък да се отхлабва положението, Русалката да каже. Може би само по рисуване е по-лежерно.

# 1 152
  • Мнения: 3 008


А не си ли се замисляла над следното. Завършвайки, децата от АК имат общо взето две опции - САЩ и Великобритания. В САЩ не искат общ успех от дипломата, а в UK искат. И тогава, бидейки все пак американско училище, защо АК да да се притеснява от малко по-ниския бал, след като този по-нисък бал предопределя пътя на децата към САЩ, а не към UK? Това, разбира се, е чисто умозрителна хипотеза, но съвсем не е лишена от логика.
[/quote]

Черна станция, не си ме разбрала. Не съм писала, че в САЩ не искат общ успех от дипломата, а че в американската диплома не влизат българските матури.
И за да не настане нова дилема. Американската ни диплома е с пет стотни по-ниска от българската.
Огромна част от децата в АК въобще не кандидатстват в САЩ

И изброените от теб опции са най-основни, като Островът е пръв, като избор на децата /над 80% се насочват натам/. Освен в САЩ има американски университети и из цяла Европа, които не са за пренебрегване също /Писала съм за университета Якобс, в Бремен например/.
Има деца, които избират Холандия, Германия, Австрия, Франция и България

Последна редакция: пн, 24 фев 2014, 00:18 от rosss

# 1 153
  • София
  • Мнения: 19 929
Химикал,
Скрит текст:
както вече  е казала Ironic,  определено никой никого не гони да е непременно  добър. Не са деца на 11-12 години, та да имат нужда от непрекъснато стимулиране, стягане , побутване..А  аз на това не гледам  непременно като на проблем. Преподава се необходимото, изисква се достатъчно , а  критериите покрива  онзи, който си е седнал на д-то..

# 1 154
  • Мнения: 1 007
Химикал,
Скрит текст:
както вече  е казала Ironic,  определено никой никого не гони да е непременно  добър. Не са деца на 11-12 години, та да имат нужда от непрекъснато стимулиране, стягане , побутване..А  аз на това не гледам  непременно като на проблем. Преподава се необходимото, изисква се достатъчно , а  критериите покрива  онзи, който си е седнал на д-то..

Скрит текст:
Е, под стягане разбирам висока летва за хубава оценка и необходимост повечко да се седи на д-то Laughing В АК по друг начин ли ги стягат?

Общи условия

Активация на акаунт