Частното образование - коментари, плюсове, минуси, разсъждения, гледни точки

  • 83 259
  • 1 308
  •   1
Отговори
# 1 125
  • Мнения: 1 144
И аз съм на мнението на Черна станция за езиците. За да следваш в чужбина не ти трябва перфектно владеене на езика. От тази гледна точка намирам кандидатстването в АК, ако детето е учило английски до 7клас, за загуба на време.

Мислила съм доста по този въпрос, но далеч не е само научаването на английския причината да запишем децата си в АК. Училището има толкова други плюсове, които са дъвкани тук, че не знам защо е необходимо да се повтарям.

# 1 126
  • Мнения: 1 144
Възлага им се тема, по която да отидат в библиотеката (едно време) или в Интернет и да намеря материали, да подготвят и разкажат пред останалите нещо.
За това нещо се изисква време, освен ако не говорим за копи-пейст от уикипедия. Относно интерактивните часове, не съм против. Това е по-добрата форма, а за по-малките - задължителна. Единственият проблем е, че всеки изпит, вкл. НВО, състезание, олимпиада бъка от терминология и фактология. Това налага запаметяване, а на НВО частните училища показват високи резултати. Изпитите от НВО предполагат знаене на конкретни дати, географски наименования, личности, термини, иначе казано, зубрене. Откъде идват тези високи резултати, след като не се предполага зубрене в ЧУ?

Ами, например, по-интересно им преподават. Моят четвъртокласник в Света София ми разказа такива факти и подробности за живота на Бетовен (силно впечатлен и с широко отворени очи), за които не бях чувала. Той няма грам музикални наклонности, интереси, заложби, но учителката им по музика така успява да им предаде материала, че ги заинтригува и вместо да ги учи да пеят примерно "Седнало е Джоре..." както нас едно време, им разказва интересно и се оказва, че той на 10 години има доста богата музикална култура. По едно време учиха за български групи, също много интересни неща. По същия начин е с историята (те не учат история, а Човек и общество, разбира се). Синът ми знае неща, които ние никога не сме учили в училище, и ги знае с дати и тн. Никога през живота си не е сядал да учи урок да разказва, те не разказват като нас едно време и даже не ги четат тези уроци. Нямам никаква представа как научават материала, не съм го виждала вкъщи да отвори учебник по разказвателен предмет. Но знае много и то интересно преподавани неща, щом и на мен ми е забавно да го изслушвам. Изпитват ги с тестове.

# 1 127
  • Мнения: 50 909
Мислила съм доста по този въпрос, но далеч не е само научаването на английския причината да запишем децата си в АК. Училището има толкова други плюсове, които са дъвкани тук, че не знам защо е необходимо да се повтарям.

Аз неслучайно писах, че плюсовете за теб много вероятно не са плюсове за мен и обратно. Което прави споровете безплодни и безсмислени.

# 1 128
  • София
  • Мнения: 2 952
Предполагах, че ще прочета нещо такова:
Цитат
През 2009 година обаче на заседание на департамента ни ръководителката ни съобщи, че са й направили препоръка да пишем по-високи оценки, че родителите се оплаквали, че в другите департаменти оценяването било по-високо. Променихме таблицата за оценяване. Вече шестиците станаха масови.
Нищо ново под слънцето. И в АК като навсякъде.
Хайде да четем с разбиране. Оценяването по БЕЛ е било занижено спрямо другите катедри. Променено е. Колежът продължава да е на първо място на матурите по БЕЛ. Децата продължават да имат по-ниска оценка по БЕЛ отколкото на матурата по БЕЛ.
Дипломите им не са високи спрямо останалите добри училища. Това не е проблем разбира се в рамките на Бя, ама като ти кажат 5.90 за уни в Шотландия си е проблем, защото подобна оценка значи почти 100% постижение по скалата за оценяване на АК, а в УК се кандидатства в Бг диплома.

Прочетете и останалите постове на бившата преподавателка. Не харесва тестовете. Иска по-високо ниво на академизъм. Иска децата да търсят собствени източници в подготовката си за матурите. Надявам се да е намерила място, където критериите й са изпълнени и сама преценява какви оценки да пише.
Да вметна материала за 7-мокласните изпити, защото като ни дойде до главите се чудим защо се учат неща, които ние не сме учили и в гимназиите, а и претендираме, че сме по-грамотни по БЕЛ от децата си. Да ви избива малко на криворазбран академизъм за седмокласници и техните майки?
Хайде прочетете и другите постове, където бившата преподавателка прогнозира, че нещата ще тръгнат на зле. Ами от тогава са минали 5 години. Какво се случи? Все повече деца завъриват средното си образование в Бя, а са по-грамотни по АЕ или НЕ отколкото по БЕЛ. Разбира се само учениците и родителите са виновни. Никой друг.

Няма училище, което да считам за идеално и да защитавам или нападам емоционално. Но държа на фактите и показаното през годините.

# 1 129
  • София
  • Мнения: 4 653
Както е безсмислено да се влиза в обяснителен режим към мнения за училища, за които нямаме непосредствени впечатления.
Тъй както имаме различни мнения за  един и същ преподавател - имам предвид В. Монев, който няма да коментирам, понеже е покойник.
Всеки е направил избора за своето дете, а някои деца сами са избрали своето училище.
Можем само да се надяваме, че изборът в крайна сметка ще се окаже удачен.
П.П. Ей, разписах се в тази тема, добре че има опция отписване! Simple Smile

# 1 130
  • Мнения: 3 008
Предполагах, че ще прочета нещо такова:
Цитат
През 2009 година обаче на заседание на департамента ни ръководителката ни съобщи, че са й направили препоръка да пишем по-високи оценки, че родителите се оплаквали, че в другите департаменти оценяването било по-високо. Променихме таблицата за оценяване. Вече шестиците станаха масови.
Нищо ново под слънцето. И в АК като навсякъде.

Какво невероятно откритие направихме, че намерихме пост на човек, който беше видно, че ще пише преднамерено срещу колежа.
Химикал, извинявайте, че  си го помислих, че  точно това търсите, когато поискахте линк. Защото никога не Ви е интересувал колежа, освен да намерите начин да се изкажете срещу него
А защо не вмъкнахте и прогнозите на същия този учител, че като завърши първия випуск, на който нито една година не е преподавал техния екип АК вече няма да е първи на матурите. Випускът завърши миналата година.

Идея нямам дали написаното от госпожата е вярно, но си спомням как на нашия приемен изпит техния департамент масово беше оцветил кандидатстващите  с нули на есетата. От тогава това не се е случвало.

И, Да Зури права си, въпреки двете отлични оценки на матурите, по същите предмети моята девойка  в колежа има петици

За втори път тук в този форум ще задам въпроса - Защо  всички, които не са се докоснали до колежа никога, скачат срещу него?
И това за съжаление не е само в този форум.

На една олимпиада в стаите в които бяха възпитаници от АК им дадоха материали за по-горен клас. На опит на дъщеря ми да поиска обяснение и да каже, че това не е за тях, я заплашват, че ще я дисквалифицират за нарушаване на дисциплината. Другите деца застават на нейна страна, идва комисията и се оказва, че наистина тези материали не са за тях. Сменят им ги и им дават ново време за работа / а мъченето и чуденето защо е толкова трудно и нервите дали са им върнали/. И това не е единствен случай колежът да вади очите на другите и всички да скачат срещу него, без идея да си имат за какво става въпрос там

Последна редакция: нд, 23 фев 2014, 20:53 от rosss

# 1 131
  • София
  • Мнения: 19 930
Скрит текст:
Брей, какички от НЕГ hahaha, събудихте любопитството ми с този Монев... Нито съм го чувала, нито засичала. Ама имам усещането, че нищо не съм пропуснала.



Няма училище, което да считам за идеално и да защитавам или нападам емоционално. Но държа на фактите и показаното през годините.



Именно по тази причина нарекох  разбора на матурите по БЕЛ от страна на Рос некоректен и едностранчив.  Фактите през годините  показват отлични резултати по БЕЛ в много ДУ, чиито випуски са апропо  и доста по-големи от тези на АК. Едва ли  230 деца от пловдивската езикова ходят на уроци ..  Да се   обобщава, че тези оценки  са до голяма степен  резултат на уроци  и школи, а не и  на добра съвместна работа на ученици и учители , е  неправдиво.  Докато в АК следва да се приеме по дифолт, че високите резултати не са подпомогнати с нищо външно.  И както  Рос или Мецан не знаят как е в НЕГ, Пловдивската езикова, 1 ЕГ Варна и прочие училища с наистина високи резултати обучението по БЕЛ, така и други не знаят как е в АК, което прави обобщенията невалидни. Какви са причините, няма значение. От написаното в последните страници става ясно, че на допълнителна подготовка разчитат деца от всички училища, включая и от АК. А от кое колко са, можем само да гадаем..  Peace

Рос, сега прочетох въпроса ти..  Същия може да бъде зададен и с  обратен знак... Какви са твоите преки впечатления от СМГ  или от НЕГ, та да се изказваш толкова уверено на тема  ставащото или неставащото вътре..  Нима и преди време не беше точно така? Извади  преди време списък с немските преподаватели от сайта на НЕГ и просто съпостави броя часове на лайстунг с тях с този на часовете с чужденци в  АК.  Ама не знаейки кой стои зад иначе бг имена като   Шабанска (чиста германка, омъжена  за българин), ти заключи, че на база недостатъчно  чужденци и по-малко часове,   нивото на овладяване на немския в специалните паралелки  е несравнимо с това на английския в АК. За там  обаче сложи в сметката  и елективи, и всичко друго на английски  , а услужливо или просто от липсата на информация ( закошто иде реч), пропусна всички клубове и подобни кръжоци  в НЕГ, които се ръководят само от немци. Както и ежегодните  аустауш - пътувания на децата до Германия и посещаването на нескки училища за периода..  Та  къде е разликата? Колкото е косвена твоята информация за другите училища, толкова е и на нападаните от теб за АК..Дори някой път тяхната е с идея по-пряка. Детето на Черна станция например  е ходило в АК на курсоове по английски  доколкото помня, пробвало се е и на изпита, било е и  прието...дето се вика поне атмосферата на колежа е усетена и от дете, и от родители. Твоята преценка и изводи  за другите училища на какво се базират?.

Последна редакция: нд, 23 фев 2014, 21:31 от пенсионирана русалка

# 1 132
  • Мнения: 1 007
Рос, не съм срещу колежа, напротив, мисля, че той дава не по-малко на учениците си, отколкото НЕГ на своите. Против завишените оценки съм и съденето по тях дали едно училище е добро, или не. Опитахте се да кажете, че за разлика от всички останали училища при АК оценките (специално по БЕЛ) имат много по-голяма стойност. Казахте, че 4 в АК се равнява на 6 във всяко ДУ. Това предполага силно завишени изисквания в АК. Как тогава да си обясня недоволството Ви от претенциите за академизъм на бившата учителка? А и вие (Вие, Зури и Биб.биб) не отричате, че оценките са завишени. Причината - кандидатстване. ОК, така е във всяко училище в годината на кандидатстване (иначе не мога да си обясня масовите отлични оценки). Просто и АК не прави изключение. Това имах предвид, а не че само в АК е така.

А линка го поисках, защото се интересувам от тенденциите в обучението по БЕЛ изобщо.

В момента учебникът по литература за 9. клас в НЕГ е този: http://www.book.store.bg/p25461/literatura-za-9-klas-mladen-vlas … sandyr-panov.html
Според самата учителка не е подходящ, защото е за студенти. Не е съвсем неправа, но е най-хубавият учебник по л-ра, който съм срещала, откакто дъщеря ми е ученичка. Дете, готвило се по подобен учебник (не знам за горните класове какви са), заслужава шестицата си.

Последна редакция: нд, 23 фев 2014, 21:31 от Химикал

# 1 133
  • София
  • Мнения: 2 361
Химикал, никъде не съм казала, че оценките са завишени. Само споменах, че скалата на оценяване е била променена и това е довело до повече шестици. Учениците се оценяват в проценти. Всяка грешка води до смъкване на резултата. Дори и при много добре написано есе и малко грешки може ученикът да се окаже с ниска оценка, ако е предвидено това задание да се оцени с малък брой точки. Например 2 грешки при задание за 10 - 80 %,  означава 4. За това родителите тогава са искали да променят скалата на оценяване. Макар, че сега отново е върната. И имаше брожение от страна на ученици и родители.

Дами, отново минахме на плоскостта, кое училище е по-добро и да ги сравняваме. Няма как да стане. Различни са дори само заради профилите им. Тази дискусия до нищо не води и не носи информация на останалите потребители.

Последна редакция: нд, 23 фев 2014, 21:46 от zuri

# 1 134
  • Мнения: 3 008
. Опитахте се да кажете, че за разлика от всички останали училища при АК оценките (специално по БЕЛ) имат много по-голяма стойност. Казахте, че 4 в АК се равнява на 6 във всяко ДУ. Това предполага силно завишени изисквания в АК. Как тогава да си обясня недоволството Ви от претенциите за академизъм на бившата учителка? А и вие (Вие, Зури и Биб.биб) не отричате, че оценките са завишени. Причината - кандидатстване. ОК, така е във всяко училище в годината на кандидатстване (иначе не мога да си обясня масовите отлични оценки). Просто и АК не прави изключение. Това имах предвид, а не че само в АК е така.

А линка го поисках, защото се интересувам от тенденциите в обучението по БЕЛ изобщо.

1во АК има определени скали за оценяване публикувани на сайта си и те не правят разлика. И като ти дадат изпит тип матура по БЕЛ трябва да изкараш над 91.5 % за да имаш отличен. Сами може да си проверите и скалата на МОН и тази на колежа.

2ро. Не отричам нещо, на което не съм била свидетел, колкото и да съм убедена, че е злословене- не съм присъствала. И Зури, и  Биб Биб, като мен не са присъствали на академични съвети, но също като мен са убедени, че натиск от родители няма как да се окаже по такъв въпрос. И не се е случвало поне в периода 2008 до 2013 да се оказва натиск от родители за академичната дейност , поне аз не знам.

3то. Никой не иска да повярва, че децата от АК учат на високо ниво и системата ги тегли всички да гонят това ниво по всички предмети и да не изостават. Ей това е трудно да асимилирате всички, които не сте имали дете там

4то Всички родители в АК се надявахме и молим поне в 12ти клас, поне когато децата имат някакви оферти от университети, учителите да проявят някаква толерантност , но ЗА СЪЖАЛЕНИЕ това не се случи, поне при нас. Моето лично мнение е, че поне в 12ти клас втори срок, можеха да им поотпуснат юздите и хич не ме е срам да го кажа и напиша

В допълнение на поста на Зури,за да не решите, че има разминаване - оценяването на домашно или есе, или  междинно контролно САМО по предмета по БЕЛ  временно се оценяваха по българскатата система, НО файнъл /тип матура и по БЕЛ си се оценяваше по скалата на АК

Последна редакция: нд, 23 фев 2014, 21:43 от rosss

# 1 135
  • София
  • Мнения: 5 782
Изумена съм от желанието на някои хора в тази тема за оплюване на АК... И за какво ви е нужно това??? Извадени са някакви наистина безумни примери... Особено пък онова за "тормозения осмокласник". Всеки, който има поглед върху АК, ще ви каже, че това е абсурдно! Чудеса правят преподавателите в Колежа да ангажират децата ни с полезни и смислени неща! Заслужават адмирации! Имало ли минуси в Колежа? Лоша била организацията по раздаване на стипендиите в Немската... А в АК въобще няма стипендии. Ето ви минус, щом е толкова нужен... Маловажен е! Поне според мен.

Ще се включа само по темата с матурите по чужд език. Та, резултатите от матурите по английски са такива, тъй като самите матури са съставени по противоречив начин. Има подвеждащи въпроси и на места два отговора, които са еднакво верни и само късметът може да помогне... Защо е така? - Защото са съставени от българи. На международните езикови тестове децата се представят много по-стабилно и там поне са им ясни грешките... На матурите не е така... Ето затова децата не изкарват 6.00 на матурата по английски. А заслужават!  Mr. Green

# 1 136
  • София
  • Мнения: 19 930
Ох, Рос... Ние не можем сигурно  да асимилираме, ама  и ти не можеш  за миг дори да допуснеш, че някъде извън пределите на АК също се случват позитивни неща, че децата научават полезни неща  и в последствие заслужават оценките си.  Peace И всячески се опитваш да го докараш до  несравними шестици, едните са по, другите са най...

Прасковка , дали може по-малко агресивно?  Цитирах написано от майка на дете в колежа, при това тук, във форума.. Не съм го карала на принципа ЕЖК. А надали майката е излъгала тогава , за какво й е....Пък нека според теб си остане абсурдно казаното от НЕЯ. Никой не се  е опитвал да те убеди в обратното.

Последна редакция: нд, 23 фев 2014, 21:49 от пенсионирана русалка

# 1 137
  • Мнения: 1 782
4то Всички родители в АК се надявахме и молим поне в 12ти клас, поне когато децата имат някакви оферти от университети, учителите да проявят някаква толерантност , но ЗА СЪЖАЛЕНИЕ това не се случи, поне при нас.

Супер...
Аз от няколко страници гледам как пишете, че децата от АК имат близки до 6-ца оценки на матура и с единица по-ниски в дипломата от АК.
Това, за мен е по-лошо, бих го нарекъл безотговорно, отколкото обратното.
Разбирам високите изисквания на АК, но в крайна сметка, това средно училище е акредитирано от Министерството да издава легални дипломи и това трябва да го задължава да има критерии, аналогични на изискваните от МОН. Свръхкритериите ако искат да ги прилагат по някаква схема, но оценяването не трябва да зависи от тях.
Не виждам това с какво помога на децата. Знанията са нещо хубаво, но оценките са нещо необходимо и не ми допада написаното в последните дни Sad
Просто се замислих, ако все пак по някаква причина изберем АК... детето няма да се промени, ще продължи да е с насоченост в точните науки. Отличие по БЕЛ ще му е необходимо само и единствено заради тъпи правила и изисквания. Добре ли е в подобен случай да се съсипе за да го постигне?

Изумена съм от желанието на някои хора в тази тема за оплюване на АК...

1. Всеки, който има поглед върху АК, ще ви каже, че това е абсурдно!
2. Чудеса правят преподавателите в Колежа да ангажират децата ни с полезни и смислени неща!
3. Заслужават адмирации!
4. Имало ли минуси в Колежа?
5. Защо е така? - Защото са съставени от българи.
6. А заслужават!

Защо си изумена? Всяко действие се нуждае от противодействие. В постовете на ross, Stefanb има немалко ценна информация. В твоя - конкретно цитирания има само постулати, които подтикват да се оплюе нещо в тази перфектна машина, която е за теб АК.

ПП - И още нещо ми прави впечатление. Все пак, темата не е за АК и затова подобна мисъл би следвало да има място тук:
В болшинството други ЧУ винаги има много повече градивна критика. Градивна, защото се взима под внимание и някои неща се променят. Било то начин на обучение по даден предмет, било въвеждане на нов профил, нов език за задълбочено изучаване.
Като цяло, в АК не виждам подобни тенденции. Без да съм запознат в детайли и с голяма доза вероятност да бъркам - струва ми се, че Колежа не обръща внимание на критики, не би сметнал за необходимо да вземе под внимание мнение на ученик или родител и кара по дадена програма със самочувствието, че тя не може да бъде подобрена за съответните условия.
Наистина би ми било интересно родители на ученици в АК да споделят нещо по въпроса? Как виждат ситуацията - има ли възможност за критика, касаеща учебния процес да бъде взета под внимание?


kodbg , при дискусии относно плюсовете и минусите на колежа, винаги съм го споменавала.


Сигурно е така zuri, просто не следя внимателно темата АК. Миналата година се опитах да се образовам относно Колежа, изцяло подведен по модата, много неща ми допаднаха, много не ми допаднаха, просто идва края на 6-ти клас и пак е време за събиране на впечатления.

Последна редакция: нд, 23 фев 2014, 22:03 от kodbg

# 1 138
  • София
  • Мнения: 2 361
kodbg , при дискусии относно плюсовете и минусите на колежа, винаги съм го споменавала.

# 1 139
  • София
  • Мнения: 5 782
Русалка, разбира се, че може и по-неагресивно, даже предпочитам!  Grinning  

Kodbg, точно поради тези причини обмислям алтернативи на АК за малкия си син. В крайна сметка дипломата се оказва изключително важна за кандидатстването. Тя определя в кои университети може да отиде детето. И дори обмислям и ПЧМГ като вариант. Но не съм изключила АК! Уважавам му добрите страни!

Общи условия

Активация на акаунт