Частното образование - коментари, плюсове, минуси, разсъждения, гледни точки

  • 83 261
  • 1 308
  •   1
Отговори
# 1 095
  • Мнения: 50 920
При повече чужденци, неговорещи български, шансът да се усвои перфектно езикът се увеличават. 

Според мен шансовете за научаване перфектно на чужд език са микроскопични независимо от преподавателите. Че те българчетата родния си език не знаят перфектно, та какво остава за чужд. Изобщо тази дума "перфектно" ме дразни, когато е свързана с владеене на език. Неслучайно най-използваното определение за степен на владеене е "fluent", т.е. свободно владеене. А да владееш свободно езика стига за да следваш или работиш в чужбина. Перфектно владеене може би би било нужно само за някой академично ангажиран филолог, но не и за кандидат студент. Също така английският е чисто и просто изискване за прием в добър чужд университет, но не е реално предимство по-нататък, защото за местните студенти той е роден. И ако някой владее малко по-добре английски от друг това с нищо няма да го изтъкне над другите студенти, ако и този друг го говори и разбира достатъчно добре, за да следва безпроблемно. Та това, което им трябва на децата, е ДОСТАТЪЧНО владеене на езика, а от там нататък трябва да се доказват със специалните предмети. Ошлайфането на английския все едно ще си стане от самосебе си за 4 години следване. И ако ЕГ и АК имат за предимство само и единствено евентуалното мъъъничко по-добро владеене то не си струва да се ходи там само заради езика. Да имаш сертификат С2 не значи перфектно владеене, а достатъчно владеене. Но за особено добрите филолози няма С3 и С4, просто защото практически няма такава нужда. И всеки, защитил С2, знае абсолютно достатъчно.

# 1 096
  • Мнения: 19 998
И аз съм на мнението на Черна станция за езиците. За да следваш в чужбина не ти трябва перфектно владеене на езика. От тази гледна точка намирам кандидатстването в АК, ако детето е учило английски до 7клас, за загуба на време.

# 1 097
  • София
  • Мнения: 19 930
Рос, извини ме, но не четеш  внимателно... Peace Аз никъде не изтъквам като непременно предимство  чуждестранния педагогически състав. Тъкмо обратното,  много ясно съм написала, че не винаги чуждите учители са на необходимото ниво, че обобщено да говорим за плюс в тази посока. Написаното беше в отговор на постовете на Мецан, че   децата в ДУ не се учат да мислят, тъй като системата е гнила и  най-вече учителите си карат по соц. методи. В тази връзка му споделих наблюденията си и чутите (прочетени) отзиви. Както и му дадох примери с бг учители , че не  е непременно нужно да е чужденец един даскал ( в това наименование влагам най-голямото си уважение към наистина добрите учители)  , за да има какво да даде на децата, без  толкова скапаната  според вас система да му  пречи по какъвто и да е начин.. И децата доказват, че са получили даденото им..

Колкото до матурите. Ще ти кажа нещо от собствен опит.  Дъщеря ми в 8, 9 и  10 клас беше при учител по литература, който е всичко друго, но не и описаната от Мецан апатична лелка от соца, изискаща  готови  заучени локуми. Научи децата да мислят, да си защитават аргументирано тезите, през годините, въпреки, че по програма БЕ не се учи, даваше на децата материали поддържащи  знанията им до 7 клас в областта на граматиката.  Убедена съм, че едно 90 процента от  бъдещите дванадесетокласници, които са при нея, а това са 5 от 7 класа, няма и да си помислят за уроци. Е, два  класа са   от тази година при друг учител и това са  профилите с математика.  Ще дам правото на избор на дъщеря ми дали в 12 клас да ходи на школа.  Апропо, въпросната учителка гледа и на тези два класа като на свои деца  и  въпреки, че не са при нея, задръства мейлите им с работни материли за матурата.  Peace  За новат не мога да се изкажа, но познавам и още една от учителките по БЕЛ , при това лично  - предавала е някога и на мен. Става дума за тази с платформата, извела  няколко от успешните на матурата по БЕЛ випуски на НЕГ. Иновативна, разчупена, нестандартна ,  стимулираща мисленето си беше и тогава, такава  е и сега.. И защо тогава едни по принцип амбициозни деца да не могат да извлекат максимума и от такива преподаватели, че да се приписва успеха им на уроци.. Докато този на АК по подразбиране да е на друга основа. С такова твърдение се омаловажава труда на наистина качествени преподаватели, които просто сутрин не прекрачват прага на АК, отивайки на работа, а този на друго училище...  И това не ги прави с нищо по-лоши от колегите им в АК.  И понеже АК винаги е малко или много забулен в тайна, за него следва да се казва или само хубаво или нищо,  възниква съжсем аналогично въпросът дали  пък и учениците там  не ходят на уроци, щом имат отлични оценки на матурата.. Но тук всички ще скокнат и ще кажат, не , гарантирано не ходят.. Е, добре, Рос, кажи ми ти тогава, защо едно умно дете с  добри преподаватели по БЕЛ в АК може да се справи  с матурата отлично, а  същата комбинация  от  съвестно дете и отличен учител в друго училище се очаква, че не може да доведе до същите резултати без външна намеса....

А за езицитете написах точно това на Мецан назад.. Много важно,че  примерно един наистина упял състезател на СМГ е учил английския  в Аво Бел или Британика и че нивото му е условно  по-ниско от това на дете в Колежа..  Искат му сертификат с еди какъв си резултат, изкарал го е, значи знае достатъчно, за да се справи със следването и да се доошлайфа на място. И това му е предостатъчно, за да бъде приет не заради ЕЗИКОВИТЕ си познания, а преди всичко заради  многото си  успехи по мат, в унита  дори и от айви лигата.  Същото важи и за останалите езици. В Германия следват успешно и деца, никога не помирисвали немски гимназии..   

Последна редакция: сб, 22 фев 2014, 18:38 от пенсионирана русалка

# 1 098
  • София
  • Мнения: 2 952
Ако шестиците са реални, явно и НЕГ, подобно на АК, извършва чистка през годините.
Шестиците са реални и на двете места. Просто подходът на входа е различен. Децата в 91 НЕГ са прескочили толкова висока летва на входа, че трудно би им се опряла матура по БЕЛ на изхода.
Както се писа по-напред процесът в АК е различен, няма причина да повтарям вече казвани неща.
Шестиците и на едните и на другите зрелостници, както и на всички от различни от споменатите две училища са еднакво достойни за уважение.

# 1 099
  • София
  • Мнения: 19 930
Ако шестиците са реални, явно и НЕГ, подобно на АК, извършва чистка през годините.
Шестиците са реални и на двете места. Просто подходът на входа е различен. Децата в 91 НЕГ са прескочили толкова висока летва на входа, че трудно би им се опряла матура по БЕЛ на изхода.
Както се писа по-напред процесът в АК е различен, няма причина да повтарям вече казвани неща.
Шестиците и на едните и на другите зрелостници, както и на всички от различни от споменатите две училища са еднакво достойни за уважение.

Имаш прекрасното качество с малко думи да казваш много.  Peace И  така да обезмислиш всякакви спорове на тема  "едни шестици" и  "други, по-различно  достигнати шестици"...

Последна редакция: сб, 22 фев 2014, 18:40 от пенсионирана русалка

# 1 100
  • София
  • Мнения: 2 952
Русалке, като го казваш ти, значи много  Hug

И понеже АК винаги е малко или много забулен в тайна, за него следва да се казва или само хубаво или нищо,  възниква съжсем аналогично въпросът дали  пък и учениците там  не ходят на уроци, щом имат отлични оценки на матурата..
За АК, за СМГ и 91 НЕГ поне тук се казва много  Laughing.
АК има дни на отворени врати, безплатни мероприятия обявявани на сайта за външни посетители, платени курсове през ваканциите. Всеки, който се интересува може да отиде, да види, да пита. Това се насърчава. Макар да пиша тук, не ходя на тези мероприятия, вече не ходя и на родителски срещи. Естествено бих отишла, ако учител ме повика (дава се ясна индикация в обратната връзка за всяка четвъртина), но не виждам смисъл да ходя при сегашните оценки на сина ми (не, не е отличник, просто няма 3-ки и 4-ки).
"Тайните" са около приема, не можеш да видиш тестовете, не можеш да видиш работата на детето си. Тук вече е до настройка дали човек има доверие в тази образователно система и това училище в Бг или не.
Не искам да отварям темите за 30+ деца в клас в елитните гимназии, изпитите за малките в СМГ... И това и много други неща съм виждала с очите си и за добро и за лошо като майка на бивш семегеец. Но на повечето от нас какво се случва зад стените на елитните гимназии някак ни изглежда познато, човешка психика  Embarassed

# 1 101
  • София
  • Мнения: 2 361

Шестиците и на едните и на другите зрелостници, както и на всички от различни от споменатите две училища са еднакво достойни за уважение.
newsm10
Шестиците на матурите са общовалидни. Работите на зрелостниците се проверяват по определени критерии и е сведен до минимум субективизмът. Освен това няма как да се спекулира с подсказване, защото всички ученици са разпределени в различно от собственото им училище.
За да следваш в чужбина не ти трябва перфектно владеене на езика. От тази гледна точка намирам кандидатстването в АК, ако детето е учило английски до 7клас, за загуба на време.
Не съм съгласна, че знанията от учене на език до 7-ми клас са достатъчни.
И да, съгласна съм АК не е панацея за добро образование или усвояване на английски език и за последващо приемане в добър университет. При дете  с изявени способности по математика, пример за това е цитираното момче-състезател от СМГ прието в Станфорд и Охфорд, е логично да остане в СМГ и да продължава да се развива там. Такива таланти ще бъдат приети с отворени обятия , дори и при малко по-ниски други показатели.
Освен това при желание от страна на детето за изучаване на немски език, логичният избор е НЕГ. Това много пъти сме го дискутирали. В Германия има много добри университети. Освен това финансовите условия са по-изгодно отколкото в останалите страни.
Но ... - макар и рядко има деца, които се интересуват от литература, творческо писане и подобни. В такъв случай за мен няма по-добра опция от АК.
Има и друго предимство, което дава колежът. Всички предметите се учат на английски. Децата свикват с терминологията и боравят с лекота. И другите по време на следването ще е усвоят разбира се, но ще им е необходимо повече време и усилия. А да не забравяме и първоначалния стрес от цялостната им адаптация към новата среда.
Освен това по химия названията на химичните съединения се образува по различен начин от българската номенклатура. И ще трябва да се пренастройват към новия тип наименования.
Изследователските проекти, които правят през последните години са по-обемни и с повече тежест при оформяне на оценката по даден предмет. Така ги подготвят за задачите им в университетите.
Има и непрекъсната помощ от страна на съветниците през последните 2 години на обучението при избора и кандидатстването в университет.
Вероятно ще ме оборите, че това са незначителни неща, но по малко се натрупват редица фактори. На тази основа повечето родителите са вземат решение за избора на едно или друго училище.
И понеже АК винаги е малко или много забулен в тайна, за него следва да се казва или само хубаво или нищо,  възниква съжсем аналогично въпросът дали  пък и учениците там  не ходят на уроци, щом имат отлични оценки на матурата.. Но тук всички ще скокнат и ще кажат, не , гарантирано не ходят.. Е, добре, Рос, кажи ми ти тогава, защо едно умно дете с  добри преподаватели по БЕЛ в АК може да се справи  с матурата отлично, а  същата комбинация  от  съвестно дете и отличен учител в друго училище се очаква, че не може да доведе до същите резултати без външна намеса....

Русалке, какво имаш предвид под забулен в тайна? За мен единствено забулен в тайна е изпита и това пак не е напълно вярно. От обяснението на кандидатите и от някои примерни тестове, заключавам, че са като тези за измерването на интелигентност, като САТ и др. подобни. Ние не сме свикнали с този формат. Ако направят нашенско училище в Америка и ги приемат с българското НВО и те ще гледат странно. Simple Smile
Факт е, че дори и ние родителите на тези деца нямаме напълно ясна картинка относно обучението им и всичко, което се случва в АК. Учениците са поне до 3, 30 там. След това се прибират и е необходимо да си подготвят заданията за следващия ден или седмица.  Това определя и по-малкото време, в което общуваме с тях и можем да получим някаква информация. Научаваме основните неща и толкова. Все пак не може всичко да се върти около училището, има и други интересни неща, за които да си говорим.
А ако някой има въпроси относно колежа съм готова да попитам детето и да отговоря.
Относно матурите - да някои и от колежа ходят на уроци, но това до някъде е форма на презастраховане. При дадена оферта от 5.90, шестица по БЕЛ на матурата е необходима и допълнителните занимания не са излишни.
В какво се състои подготовката им по БЕЛ през годините - в началото на всяка учебна година държат входен тест, който е с формата на матура. При резултати, мисля, че под 4,50 ги изпращат в така нар. райтинг център, за да им дават допълнителни задания и да попълнят пропуските им. Освен това първата седмица се прави обстоен преглед на граматиката, литературните форми и други. Раздават им се подробни материали.
Не зная как точно протича в 12-ти кл. подготовката, но определено е насочена към матурите.
За това смятаме, че АК има голям принос във високата успеваемост на зрелостните изпити.

# 1 102
  • Мнения: 3 008
Е, добре, Рос, кажи ми ти тогава, защо едно умно дете с  добри преподаватели по БЕЛ в АК може да се справи  с матурата отлично, а  същата комбинация  от  съвестно дете и отличен учител в друго училище се очаква, че не може да доведе до същите резултати без външна намеса....


Защото децата от АК се молят в 12ти клас / а и не само/ да им оценяват в училище работите по БЕЛ, съобразно скалата на МОН, а не по критериите на АК. И поради тази причина след това матурата им е като детска играчка. И това важи за всички деца, а не за единици.

Може и децата от другите у-ща да се справят без външна намеса, но както се казваше по-напред за кандидатстването след 7 клас, колкото и да вярваш в знанията им, дали би рискувал да се явиш без уроци.
В АК знаеш, че не рискуваш! За това, за което в АК ще получиш висока 4ка, по скалата на МОН си с отличен. А 4ка в АК не те устройва и си учил 5 години все за повече /труд +учители/ важи за всички /а и по всички предмети си е така/

Сега чета поста на Зури. В нашия випуск не знам за дете да е ходило на уроци. А знам за дете, което знаеше, че е прието с американската си диплома и заяви и в къщи, и на учителката си по БЕЛ, че няма да отвори за матурата / ей така дори да преговори/. Молихме се и аз, и учителката да преговори за реномето на АК. Отговорът беше- " Пет години ми стигат, сега вече ще почивам". Изкара около 5,70 по БЕЛ и над 5,80 по втората матура / и двете матури не влизат в американската диплома /

Последна редакция: сб, 22 фев 2014, 21:48 от rosss

# 1 103
  • София
  • Мнения: 752
И аз мога да плащам за АК, но на времето преценихме, че не ни устройва това училище. Не ми е хоби да харча пари, но ако бяхме преценили, че АК е най-доброто щяхме да дадем. Но не преценихме.

Хъм, но във всеки случай сигурно е доста по-добро от СМГ, особено ако гледаме матурите, където АК са винаги първи, а СМГ са на абсолютно незавидно място, да не говорим за английския, който в АК се усвоява на дълбочина и в детайли и нюанси, непостижими за АЕГ и за която и да е езикова гимназия, а в СМГ пък за езикова подготовка сигурно изобщо не може да се говори; и да не говорим за начина на мислене, който се придобива в АК и ще е необходим после във всеки западен университет и от който са много далеч елитните ДУ.
Мецане, много ми е забавно да те чета! Laughing
Май не знаеш, че:
 „Именно учениците  от математическите училища успяват да влязат в най-елитните университети като  Оксфорд, Кеймбридж, Лийдс, Глазгоу. Тяхната успеваемост е по-висока от тази на учениците от езиковите гимназии”,
http://www.dnes.bg/obshtestvo/2013/07/25/nai-dobrite-ni-uchenici … i-v-evropa.194578

"Математическите гимназии у нас дават най-добър шанс за класиране в елитен световен университет. Ако искате детето ви не просто да учи в чужбина, но и да влезе във вуз, отбелязан в топкласациите на съответната страна, пътят е през училище с усилено изучаване на математика. Това показват класациите на няколко консултантски къщи за образование в чужбина."
http://paper.standartnews.com/bg/article.php?d=2013-04-24&article=449239
 Laughing

# 1 104
  • София
  • Мнения: 19 930
Зури, грешката в изказа е моя... Peace Под забулен  в тайна имах предвид  не по принцип,  а на форумно ниво. Дори и да е видян негатив, той не се споделя, не се коментира.  Peace Мецан ни обвинява, че спомене ли се СМГ или НЕГ, сме скачали в защита.  Да, така е, но  когато става дума за нещо некоректно, какъвто е определено разборът на Рос за матурите по БЕЛ.  Peace Иначе, сложи си ръка на сърцето и кажи, че не си чела през годините  в темите  много острата ми  критика срещу НЕГ  по отношение слабото обучение по математика в 8 клас на цял един випуск.. Ето и сега чета от мами с деца там същия проблем и няма смисъл да го замазвам и да казвам на черното бяло.. Или споделеното многократно във  във форума недоволство от слабата организация на училището по отношение размера на стипендиите и т.н. Разровете се в темите на НЕГ и СМГ и ще видите, че там се споделят и негативи и опасения от недотам добър развой на нещо конкретно, така, както човек ги е пречупил през своята си  призма..Обективни или не , споделил ги е поне .  Тоест далеч не всичко е розово, но  което си е добро, си е добро и не следва да бъде принизявано с уговорките, че  е  продукт задължително  и на допълнителна работа. И ето тук идва информационното затъмнение, по-скоро опитите всичко да се затвори като дискусия още в зародиш при АК.  Назад в темите  за АК майка се оплака, че детето й в 8 клас е тормозено.. Ми не,  не можело да е така, имало строг контрол...Е, да , тя сигурно лъже.  Друга  с половин уста сподели, че не всички чужди преподаватели непременно са  на ниво, сподели и конкретно име, ама пак - не било така.  Дете от училището (поне то така твърдеше)   определи училището  като капан за мишчици със скъпо сиренце (много моля някой да не приеме тази дефиниция за моя) и толерантността на родителите мигом  се смали наполовина.. Намеси се бивша преподавателка по БЕЛ от Колежа  и само защото  написаното не  беше  в тон с останалите постове, беше  определена като озлобена  и необективна.  Форумка, живееща  и преподаваща в университет  в САЩ най-добронамерено сподели , че дори и училите в АК имат нужда от  известна адаптация към езика, но беше отрязана, че децата  нямат нужда и от ден такава, понеже знаят езика перфектно..Сякаш каза нещо лошо. Езикът е динамична система, учи се едва ли не един цял живот,   ние нашия си не знаем перфектно, какво остава за който и да е чужд, независимо от достигнатите наистина космически сертификатни нива и способности  за устна и писмена комуникация..И после и матурите - немислимо било  децата от АК да ходят на уроци по БЕЛ. А ето, че ти поне сподели, че има и такива случаи. Каква е причината , това вече е подробност, независимо за кое чуилище става дума, защото всеки ще оправдае такъв избор именно с  довода  покриване на много високите изисквания от унита. .И така..Ето това затъмнение имах предвид. Не на официални ниво, човек иска ли да прочете, сайтът на училището е достатъчно детайлен,  добре подреден и информативен. Но впечатления човек търси не само от страниците на училищата.  А че колежът е несъмнено най-добрият избор за страшно много деца, за други е НЕГ, за трети е СМГ, за четвърти друго ДУ или ЧУ,  смятам, че отдавна всички сме го приели като факт.. Или  май  почти всички.. Mr. Green

ПП Една добавка, ако на някого му се струва интересна. Става дума за матурите по език. А и за всички други за 12 клас всъщност . С оглед на това, че на тях се  явяват деца от всякакви училища в страната,  сложността им е на ниво ЗП (задължителна подготовка) , а не ПП ( профилирана подготовка). Това автоматично води до извода, че деца от езикови гимназии и АК, избрали матурата по съответния език, след години профилирана подготовка  и  при определени тук  като занижените критерии на оценяване от  МОН, едва ли не 7 трябва да имат..Е да, де , ама като отворим таблиците, нямат, въпреки че матурата би следвало да е направо елементарна за тях.. Резултат от 5,74  по английски  на  123 деца от  АК и резултат от 5,78 на 76   деца от НЕГ показва, че въпреки прекрасната обща картинка, по-слаби елементи  по отношение овладяването на езика  има  и на двете места. И няма общовалидно понятие от типа  "всички  знаят перфектно", особено щом става дума за изпит, който е доста по-ниско като сложност от който и да е сертификатен...

И една отметка за Мецан, с която да му илюстрирам несъстоятелността на матурите, които толкова размята като показател за нещо кой знае какво и като обективна база за сравнение. През учебната  2011-2012 година учениците от НЕГ имат на матурата по английски  оценка 5,76, а тези от АК - 5,82. Най-лаишко, направо смехотворно ще е  на база тези цифри някой да каже тоталната глупост, видите ли НЕГ  са с  много близък  резултат до този на АК.. Ихааа, колко са добре тогава..Само дето сравнението е между ябълки и круши...

Последна редакция: нд, 23 фев 2014, 02:06 от пенсионирана русалка

# 1 105
  • Мнения: 50 920
Знаете ли, че преди години в една анкета за определяне на най-добрия работодател на първо място се класира... Макдоналдс. Всеки, който видеше този резултат, в първия момент опулваше очи #Crazy И ясно защо - не вярвам да има човек, чиято мечта за кариерно развитие да е да работи в Макдоналдс. И защо тогава Макдоналдс е изпреварил сума ти чужди фирми с високи заплати, престижни длъжности, командировки в чужбина, леки коли, условия на труд и медицински застраховки?
Оказа се, че това е така, защото в Макдоналдс отиват да работят хора без образование, без стаж, без препоръки или добро CV. Хора, които искат много малко и нямат кой знае какви очаквания. И на тях Макдоналдс им дава даже повече, отколкото са се надявали - обучение, ясни правила за заплащане, без селски чорбаджийски номера на шефовете. И те са доволни. Докато трудещите се в големи и реномирани фирми имат и големи очаквания и претенции, приемат супер условията си за даденост и откриват недостатъци у работодателя.

Горното не е офтопик, а е много показателно за начина, по който се определя най-добрия...(каквото и да е там). И този начин е "съвпадение на очаквано с реалност". Аз например не отричам, че в СМГ нивото на обучението по английски не може да стъпи и на малкия пръст на това в АК, че в СМГ не пишат реферати и не учат да 3 часа след обяд. Да, ама аз не съм и очаквала това от СМГ (и даже не го искам) и затова всички аргументи от този род на защитниците на тезата, че АК е по-добро училище за мен са празни думи и изобщо не ме убеждават. От друга страна това, което аз смятам за ценно, съм го намерила в СМГ. И това решава всичко ЗА МЕН. Понеже както се каза вече много пъти - няма универсално най-добро училище. За всеки ученик си има най-добро за него. Даже не винаги може да се каже измежду сравнимите училище (нпр. Първа немска, Втора немска и пр.) кое е най-добро, а какво остава да сравняваме сирене камамбер с торта шарлота.

С оглед на горното споровете коя гимназия е най-добра са обречени на неуспех. Но излагането на аргументи в полза на една или друга теза съвсем не е загубена работа, защото четящите (Мецан например) ще могат да прочетат различни гледни точки и да си подберат кое е важно за тях и кое не. И после да решат кое е най-добро за тях си. А ние, дето сме решили вече и сме доволни от избора си, много ясно, че няма да постигнем съгласие Peace

# 1 106
  • София
  • Мнения: 62 595
Това, което не ме кефи изобщо в АК и АУБ е психо-тренингът - направо матрицата те хваща и започва да те обработна на тема колко ти си велик, коолко другарчетата и институцията са велики, как ти е оказана голяма чест и т.н.  А и наистина го има това със скъпото сиренце и тези неща са описани в дебелите книги - когато човек не набълбука с нещо скъпо, кой го защитава много по0разпалено.

# 1 107
  • Мнения: 3 008

Не си спомням за случай, в който не съм повярвала на родител от колежа. Зури е майка на 11токласник, на когото тепърва предстоят матури и ако казва, че някой се готви, аз вярвам. Отчетох си незнанието/значи има и такива, ако ти трябва 6.00 явно пак не рискуваш/.
В темата за АК,пост 504, стр 34 , е пост на друга майка на настоящ 12токласник. по отношение на матурите.

Русалке,
Много е неприятно да се изкарат нещата от контекст и да се вкарат в друга тема с лична интерпретация. От споменатите от Русалка примери си спомням за бившата учителка с форумско име нещо като /Аглая Епалчина/, която се оказа, че е от департамента по БЕЛ и е от преподавателите, който вкупом напускат АК в годината, в която има за първи път матури и АК стават първи. Тези няколко преподаватели от департамента по БЕЛ напускат и основават Лого 3. Не знам причината за напускането им, но слухове в колежа са, че колежът е отказал нови финансови условия и те напускат.

По отношение на преподаватели, от които децата не са доволни: Няма място, в което да няма такива преподаватели. Не е отричано и за АК. Но Русалка отново пропуска, че се развихриха обвинения срещу чужденци преподаватели,  независимо от квалификациите им, че преди били работили с неприсъщи за учител професии /не помня точния пример/ и тогава точно визираната от нея преподавателка от САЩ, обясни колко уважавана професия има в момента съпруга й и как е работил като шофьор на тир,за да си плати магистратурата. И че е често срещано явление в САЩ да работиш, за да си платиш обучението, което не те прави нискоквалифициран в придобитата след това специалност.
 Факт е обаче, че в АК си имат система и за оценяване на преподавателите и не се задържат, тези които не са на ниво.

Не разбирам кое ми е некоректното в разбора за матурите по БЕЛ, /които матури нееднократно съм  писала, че никога не са ми били критерии при избора на училище/, освен че не споменах, че са поне 10-15 децата, които не се борят за висока оценка по матурите и от април месец се занимават с  други дейности, но не и да прочетат и ред свързан с матурите, което неминуемо сваля успеха на АК на матурите.

Русалке, може би си писала за проблемите с учителката по м-ка в темата за 91НЕГ- аз там нямам причина да влизам и ако съм влизала е било мнооого отдавна!
И ако продължавам да пиша за АК, независимо че вече детето ми не учи там, то е защото се радвам на цялостния продукт, който се предлага там. И, че децата които познавам, излизат усмихнати, щастливи и подготвени да следват мечтите си, запазващи големи приятелства. Онзи ден отново плаках, докато гледах речта на Лиса Костова по време на церемонията за завършване на нашия випуск. Ще я разкажа, защото тя илюстрира отношенията там:
Лиса е от първия випуск на АК. Баща й  лекар отива да види на таблото дали е приета дъщеря му. Негова колежка, успяла да се добере до видимост към таблото му съобщава, че дъщеря му е последна в списъка. Човекът си казал, че по-важното е, че е вътре. После баща й загива в автомобилна катастрофа. Точно тогава е голямата криза в Б-я и доларът от 16 лв за 8 месеца става 3000 лева. Майката на Лиса отива при президента на колежа и казва, че иска да отпише дъщеря си, защото не може да плаща таксата. Президентът на колежа й казва, че ако трябва той лично ще плаща таксата на Лиса, но няма да я отпише.
Родител на съученик на Лиса й намира деца, които да подготвя за Тойфел. А съучениците й, без тя да знае, събират средства, за да може да има и тя абитуриентска вечер. Последното, което е завършила Лиса е МВА в Харвард бизнес скул. В момента е вицепрезидент на една от водещите технологични фирми в Америка.
Няма да коментирам историята, който както иска да я разбира. За себе си знам защо тя я разказа и какви са отношенията на деца и учители там.

Русалке, признавам, че съм употребявала думата "перфектно владеене на език" и наистина думата "перфектно" е неуместна. Имала съм предвид, че когато се състезаваш по езиков изпит с деца, на които този  език е матерен и голяма част от тях имат по-ниски резултати от теб, когато няколко години почти през цялото време и във всякакви сфери работиш само на този език- нивото е достатъчно високо, че си навлякох гнева с думата "перфектно". Да не говорим, че събуждаш някой рано сутринта и той ти отговаря на английски, защото е свикнал да мисли на този език. Но пак казвам- употребила съм неуместна дума.

За матурите по език-
Няма да коментирам внасяне на поправки от ученик по самата матура, лоша чуваемост на Лисънинг и други подобни, но те са предпоставка например дъщеря ми да реши да пише есето си с  традиционна теза, независимо че и е хрумнала друга хубава идея, използвайки достъпни думи /да не ползва САТ думи- това са думи от висок академичен стил/ , защото цитирам "Не се знае кой ще ми проверява есето"

И най-важното напълно подкрепям Русалка, че за всяко дете най-доброто училище е различно. Никога не съм казвала, че АК е най-доброто у-ще, а само съм изтъквала какво е било ценното за мен там. И не само в темата за АК , а и в други имам постове, кои са за мен плюсовете и минусите. Защото винаги има плюсове и минуси. Важно е за индивидуалното дете на къде клонят везните.

mamamilk, рекламни публикации на Интеграл е нормално да са насочени към добрите ДУ и да се прави информационно затъмнение къде учат децата от АК, Златарски и тн Последните две не са им клиентела. В АК си имат академични съветници по кандидатстването и Интеграл го знаят.

# 1 108
  • София
  • Мнения: 2 952
Mamamilk, линковете които си дала нямат общо с АК, който в момента коментираме. Казва се накратко, че много деца от елитни държавни училища отиват да учат в чужбина, а децата с успехи по математика дори в елитни унита. Факт, който никой не отрича. Позоваването на хора, които по същността си са консултанти по кандидатстване и чрез тези статии популяризират съществуването си мен ме отказва да дори да чета, а за съжаления липсва и изчерпателна статистика. Има каза, рече...
Само темите на майките на студенти в УК и Германия тук дават несравнимо повече информация, включая личен опит, който за мен поне е безценен.

Русалке, примерите които даваш за критики към АК са факт. Вероятно си изброила пълен списък за последните 6-7 години. Ако помниш и СтефанБ, който е един от най-полезните и обективни потребители, е споделял историята за неотворената бира. Сега и втората му дъщеря учи в АК.
Аз лично ще се радвам на повече такива истории, които илюстрират аспекти от американското образование, с които ние и децата ни не сме свикнали. Като в историите с МакДаналдс, която също е много на място, това са неща, които трябва да осъзнаеш, ако искаш да изкласиш там.
Ще припомня, че реакцията на потребителките, защитаваща определени държавни гимназии също е брутална, когато гръмне негативна новина. За по-наблюдателните ще припомня, че дори модератор взима страна в такива спорове.
Извинете за бруталността, но аз примерно се бях примирила с тоалетните, когато записвах детето си в СМГ. За мен това издава особен български вид нехайство, проблемът е в манталитета, който стои зад подобни санитарни места, не толкова хигиенен.
Искам да кажа, че идеално място няма и сме майки на достатъчно големи деца, за да го знаем. Дайте да не се плъзгаме в емоции, а да се опитаме да водим обективна дискусия, когато ни е възможно  Hug

# 1 109
  • София
  • Мнения: 19 930
Напълно съм съгласна, bib.bib.. Затова и казах, че  се намесвам, защитавайки дадено училище само когато нападката  срещу децата/преподавателите  в него е неоснователна. А не на 100% безусловно...  Иначе на черното бяло не мога да кажа. Дадох пример с проблемната математика  в 8 клас преди няколко години (дублираща се явно ситуация и в момента), сега се сетих и за друг. Преди година медиите гръмнаха, че в НЕГ   преподава учител по философия, който тормози  ученичките с неприлични обръщения и покани. Предавал е някога не мен, беше си меко казано странна птица и тогава, но просто странен, без  другите добавки.. Попитах тогава дъщеря си има ли истина в оплакването , отговорът беше не, поне не и в техния клас. Но това не ми попречи да кажа,  че съм за изгонването му, щом сигналът за подобно поведение  не е първи.  И това ми напомня пък друго.  Назад дадох примери за изгонени от НЕГ две деца, за които поне аз знам. Сега допълвам и за двама махнати учители - този по философия и проблемната математичка от 8 клас (снай-вероятно лед оплакване от родители) . Значи колкото и да е прогнила системата, колкото и дебели да са нечии връзки, чистка все пак има. Peace

Последна редакция: нд, 23 фев 2014, 12:49 от пенсионирана русалка

Общи условия

Активация на акаунт