Частното образование - коментари, плюсове, минуси, разсъждения, гледни точки

  • 83 315
  • 1 308
  •   1
Отговори
# 1 110
  • Мнения: 50 953
Боже, боже, щели да гонят учител за задявки с ученички Grinning Ми те знаят ли какво беше преди 30 години, когато по НВО преподаваше Вачко Монев? Ако цитирам някои от разговорите в час с него на някои моралистки ще им паднат ченетата. Но интересно е, че тогава никой не се е оплаквал, а много му се кефехме и се забавляваме да се задяваме с него. Явно днес чувствителността е нараснала много newsm78

# 1 111
  • София
  • Мнения: 62 595
За чувствителност не знам, по-скоро вече се обръща внимание на нещо, наречено лично достойнство и личен живот. Работата е там, че подобни учители си го позволяват само с децата, а и през ум не би им минало да се държат така с колеги или ако работеха в някоя фирма, защото много добре знаят, че щяха да ги наритат.

# 1 112
  • Мнения: 50 953
За чувствителност не знам, по-скоро вече се обръща внимание на нещо, наречено лично достойнство и личен живот. Работата е там, че подобни учители си го позволяват само с децата, а и през ум не би им минало да се държат така с колеги или ако работеха в някоя фирма, защото много добре знаят, че щяха да ги наритат.

Специално за майор Монев хич не е ясно дали той си е позволявал нещо с децата или децата са си позволявали много с него. Аз, като пряк очевидец, бих заложила на второто. Часовете при него бяха свеж полъх и душевна отмора сред другите предмети. И факт е, че майорът беше харесван  преподавател, а това нямаше да е така, ако децата го приемаха като източник на (сексуален) тормоз.

# 1 113
  • София
  • Мнения: 2 361
"Затъмнението" относно АК според мен на психологична основа. Понякога се включват потребители, които критикуват колежа без да имат някаква база с единствения аргумент "защо да давам толкова пари като можем да получим безплатно образование". И тогава логичният отговор и отпор е да почнем да пишем хвалебствия за училището. На никой не му е приятно да изглежда глупак, че дава пари на вятъра.
Относно учителите - да има и хора не на място и има и такива, които освен добри преподаватели са и интересни личности. Положителната страна е, че ръководството на АК поддържа непрекъсната обратна връзка и с възпитаниците и с родителите и се отреагира. След изтичане на договорите на първите, те не се подновяват.
В момента тече процедура за подновяване на акредитацията на колежа и родители и възпитаници попълвахме анкети. В резултат на това се въвежда нова информационна система за проследяване на успеха по време на срока. До този момент учениците знаеха резултатите си от тестове, презентации, куизове, но не и за домашни работи, участия в клас.
Има и някои факти, които са положителни или отрицателни в зависимост от гледната точка.
Например повдигнатия въпрос за самочувствието и надъхването. Andariel не го одобрява , за мен това носи плюсове. Хората, които са успели около мен се отличават с висока степен на самочувствие и самооценка.
Друг момент е относно високите изисквания. Повечето хора в темата искат децата им да учат много. Но има и други. Наскоро водих разговор с моя приятелка. Синът й сега е седмокласник и тя каза, че никога няма да прати детето в АК, защото не иска да се натоварва толкова много и да стане свръх амбициозен. А това си има и своите негативи. Учениците в края на срока са преуморени, изнервени, дори могат да им се появят и здравословни проблеми.
Конкуренцията за извоюване на място в общността в 8-ми и 9-ти клас е голяма. Правят се експерименти с поведението, което не винаги им е от полза.
Има наложени тежки наказания без да са съпоставими с провиненията.
Мога да дам примери за изредените горе неща, но няма да е коректно докато не са завършили въпросните ученици.
Разбирам огорчението на Аглая Епанчина . Има диференцирано заплащане на българи и чужденци.  Част от критиките й се отнасяха за нивото на подготовка на учениците по БЕЛ. Но резултатите от матурите показват друго. Може би е имала по-високи очаквания от колкото могат да предложат младежи на по 18-19 години.
Ето и още 1 факт - някаква част от учениците напускат поради по-нисък успех. От страна на оставащите това е добре - поддържа се високо ниво. Но за отпадащите не е добре. Налага се да се местят в ново училище, да се приспособяват към нова среда.
Друг проблем е, че трудно учениците могат да отсъстват от колежа. Това се отнася дори и при състезания. Попълват се специални формуляри, обикалят се преподаватели, за да се получи разрешение, да им се кажат какви проекти и домашни трябва да подготвят. От една страна са натоварени с подготовката за състезанието и от друга страна нямат право да пропуснат нищо от писмените работи, които трябва да предадат до 1 седмица след отсъствието. Това е натоварване.
Пак ще си позволя да цитирам пост на Стефан, в който голямата му дъщеря казва "не й причинявайте това" по повод кандидатстването на малката.
Родителят и детето съвместно преценяват дали искат да минат през тази преса, на която вече сме обсъдили всички положителни страни  Wink

Последна редакция: нд, 23 фев 2014, 18:15 от zuri

# 1 114
  • Мнения: 7 275
Последните постове за Американкия колеж са много ценни.
Може би мястото им е в темата за АК.
Там ще бъдат от полза на тези потребители, които се интересуват от колежа и имат известни колебания къде ще е най-добре да учат децата им.

# 1 115
  • Мнения: 1 007
Част от критиките й се отнасяха за нивото на подготовка на учениците по БЕЛ. Но резултатите от матурите показват друго. Може би е имала по-високи очаквания от колкото могат да предложат младежи на по 18-19 години.


Може ли линк към тази тема Simple Smile Ще ми е интересно да прочета тези критики, които може и да са основателни.

# 1 116
  • Мнения: 50 953
Майката на Лиса отива при президента на колежа и казва, че иска да отпише дъщеря си, защото не може да плаща таксата. Президентът на колежа й казва, че ако трябва той лично ще плаща таксата на Лиса, но няма да я отпише.
Родител на съученик на Лиса й намира деца, които да подготвя за Тойфел. А съучениците й, без тя да знае, събират средства, за да може да има и тя абитуриентска вечер. Последното, което е завършила Лиса е МВА в Харвард бизнес скул. В момента е вицепрезидент на една от водещите технологични фирми в Америка.
Няма да коментирам историята, който както иска да я разбира. За себе си знам защо тя я разказа и какви са отношенията на деца и учители там.

Едната причина да бъде разказана тази история е ясна. Даже толкова ясна, колкото е в холивудските филми, в които накрая не се намекват, а направо те удрят в лицето някакви морални ценности. Но другата причина е надъхването с "Американската мечта". Това е класическа success story, предназначена да мотивира слушателите и да им обещае до какви успехи могат да стигнат, "ако следват пътя". Аз лично не споделям "Американската мечта"  и това е още една причина да не мисля, че АК е най-подходящото училище, но ми е чудно как се вписват в средата деца, които също не споделят тази мечта? Дали не са изолирани? Или колежът полага усилия да ги вкара в правата вяра? За мен ще бъде интересно да чуя нещо по въпроса.

# 1 117
  • София
  • Мнения: 2 361
Част от критиките й се отнасяха за нивото на подготовка на учениците по БЕЛ. Но резултатите от матурите показват друго. Може би е имала по-високи очаквания от колкото могат да предложат младежи на по 18-19 години.


Може ли линк към тази тема Simple Smile Ще ми е интересно да прочета тези критики, които може и да са основателни.
За съжаление ми е трудно да намеря тези постове. Има 3 теми за колежа. Потърсете в края на първа и във втора тема това , което Ви интересува.
Не съм забелязала дъщеря ми да следва "американската мечта" дъщеря ми.
А относно ПР-а - нормално е. Но има искреност  в младите хора да помагат на връстниците си. Наскоро моя приятелка и потребителка и пишеща тук сподели история за детето си, също учещо в АК. Случката нито ще отразена някъде и няма за цел изграждане на имидж. Поканени са на рожден ден на друго дете. Детето на моята приятелка организира всички поканени да съберат пари и да сбъднат мечтата на рожденика - да отиде на екскурзия в Париж.

# 1 118
  • Мнения: X
Може ли линк към тази тема Simple Smile Ще ми е интересно да прочета тези критики, които може и да са основателни.

http://www.bg-mamma.com/index.php?topic=559545.msg20355857#msg20355857

Еглая Епаничина - можеш да изчетеш постингите й от и преди 2012 г.
http://www.bg-mamma.com/index.php?action=profile;u=205789;sa=showPosts;start=780

Ето тук няколко нейни, касаещи ДО и ЧО: http://www.bg-mamma.com/index.php?action=profile;u=205789;sa=showPosts;start=1185

Последна редакция: пн, 24 фев 2014, 10:38 от Анонимен

# 1 119
  • София
  • Мнения: 2 952
Или колежът полага усилия да ги вкара в правата вяра?
Как си ги представяш тези усилия  Laughing Да рецитират нещо, да се възторгват на финала на часа, да се кълнат в знамето  Laughing
Смятам, че сме големи хора, родители на младежи и нито ние, нито те бъркаме сапунките с реалния живот.

Ако децата ни идват от семейства, стъпили здраво на земята шансът да си останат там е голям. Ако децата ни идват от семейства, извисени две педи над морското равнище може и с акцент да говорят в края на 8-ми клас.

Иначе ситуации като разказаната от дамата, загубила баща си докато е в Колежа или изненадата за рожденика, мечтаещ за Париж винаги и искрено ме радват и когато знам, че не са измислица, не търся под вола теле, за да намеря и нещо негативно в тях.
Когато четох за помощта, която жената е получила, за да завърши дори не си помислих, че иде реч за американската мечта. Това което беше в моята глава е, че една успяла жена, която за съжаление е избрала да не живее в Бг, разказва за подкрепата, която е получила докато е била ученичка. Без тази подкрепа щеше да й бъде трудно или невъзможно да постигне това, което е успяла. Искрена съм, не свързвам тези неща с американската мечта.
Ако не отговарям на това, което ти е интересно да научиш, може да опиташ с по-обяснителни въпроси в темата за АК.

# 1 120
  • Мнения: 1 007
Може ли линк към тази тема Simple Smile Ще ми е интересно да прочета тези критики, които може и да са основателни.

http://www.bg-mamma.com/index.php?topic=559545.msg20355857#msg20355857

Еглая Епаничина - можеш да изчетеш постингите й от и преди 2011 г.  Peace

Ето тук няколко нейни, касаещи ДО и ЧО: http://www.bg-mamma.com/index.php?action=profile;u=205789;sa=showPosts;start=1185

Много благодаря  Grinning

# 1 121
  • София
  • Мнения: 62 595
Сори, ама дори много лесно бъркаме сапунките с реалния живот, а и досега пропагандата е мощно средство за влияние. механизмите са ясни и ги има описани в учебниците. Лично за мен е на първо място важно детето да се чувства личност, ценна сама по себе си, като индивид, а не да й се обясвява всъщност колко е ценна като част от определеена институция, братство, задруга и пр., някаква избраност и призваност. Колкото и да съм консерва, това разписване на всяка стъпка, всяка крачка, постоянен, бих казала дори тотален контрол, преса за постижения и съответните ритуали, ми идват много, ама много вповече.

# 1 122
  • Мнения: 1 007
Предполагах, че ще прочета нещо такова:
Цитат
През 2009 година обаче на заседание на департамента ни ръководителката ни съобщи, че са й направили препоръка да пишем по-високи оценки, че родителите се оплаквали, че в другите департаменти оценяването било по-високо. Променихме таблицата за оценяване. Вече шестиците станаха масови.
Нищо ново под слънцето. И в АК като навсякъде.

# 1 123
  • София
  • Мнения: 2 361
Предполагах, че ще прочета нещо такова:
Цитат
През 2009 година обаче на заседание на департамента ни ръководителката ни съобщи, че са й направили препоръка да пишем по-високи оценки, че родителите се оплаквали, че в другите департаменти оценяването било по-високо. Променихме таблицата за оценяване. Вече шестиците станаха масови.
Нищо ново под слънцето. И в АК като навсякъде.
Химикал, харесвала съм постовете ти. Били са премерени и аргументирани, но с този съм готова да споря. И този тип изказвания карат част от родителите да пишат "оди" за колежа.
Да, снижили са скалата на оценяване. Но какво се разбира под масово шестици.  Това е като големия бръмбар и малкия слон. Без конкретни данни не може да се съпостави. Не съм сигурна, мисля, че детето на Росс имаше 5-ца по БЕЛ, но на матурата има над 5,70. Така, че не са им толкова занижени критериите. А и на учениците в колежа са им необходими дипломите за кандидатстване и е нормално родителите да оказват натиск за по-близко до българската система оценяване.
Andariel , права си. В 8-ми клас го има нахъсването за принадлежност към колежа. След 9-ти клас  поради развитите умения за критическо мислене  Wink и тинейджърската възраст, като всички останали и те го оплюват. За ритуали въобще не съм чувала. А натискът за учене е голям и не мога да го отрека. За това всеки родител като познава детето си трябва да прецени дали това е училището за него.
Краят на срока е кошмарен. Повечето преподаватели се сещат накрая да дадат проектите. И им се събират да правят доста проучвания за кратко време, които трябва да бъдат предадени навреме. При закъснение според преподавателя може да отнеме точки или дори да намали с до 50 % оценката. От друга страна това ги научава да са стриктни. И тук пак е въпрос на преценка какво се очаква от училището.

# 1 124
  • Мнения: 1 144
И аз мога да плащам за АК, но на времето преценихме, че не ни устройва това училище. Не ми е хоби да харча пари, но ако бяхме преценили, че АК е най-доброто щяхме да дадем. Но не преценихме.

Хъм, но във всеки случай сигурно е доста по-добро от СМГ, особено ако гледаме матурите, където АК са винаги първи, а СМГ са на абсолютно незавидно място, да не говорим за английския, който в АК се усвоява на дълбочина и в детайли и нюанси, непостижими за АЕГ и за която и да е езикова гимназия, а в СМГ пък за езикова подготовка сигурно изобщо не може да се говори; и да не говорим за начина на мислене, който се придобива в АК и ще е необходим после във всеки западен университет и от който са много далеч елитните ДУ.

Черна Станция, моето дете не е в детската градина, но едното ми е завършило АК и е точно така. И за сведение на съмненията в завишаване на успеха - синът ми изкара ПОВЕЧЕ на матурите от оценките си в колежа по БЕЛ и математика.

Общи условия

Активация на акаунт