Частното образование - коментари, плюсове, минуси, разсъждения, гледни точки

  • 83 369
  • 1 308
  •   1
Отговори
# 450
  • Мнения: 51 125
Цитат
а ти защо пропускаш възможността тези деца преди НЕГ да си били в ЧУ и там да са научили езика на това ниво?

Ти без съмнение можеш да ми изредиш много деца от ЧУ, които в в 7 клас притежават СРЕ или поне САЕ Grinning

# 451
  • Мнения: X
.

И въпреки това ЧУ са първи на НВО и матури, което е достатъчно показателно.



За това ти твърдение става въпрос. Аз внимателно съм прочела написаното. Peace 


Да - на първо място на матурите е АК, а на НВО 7 клас - Света София. За това са - 2 училища визирам.

# 452
  • Мнения: 7 683
На мен ми е чудно и друго: Казвате, че учителите в ЧУ са по-добре платени. Това проверено ли е? Т.е. имат ли родителите право да получат доказателство, че този учител е на трудов договор или изобщо на някакъв договор, в който фигурира възнаграждението му? Познавате ли изобщо учителите на децата си - кои са, какво и къде са завършили, какво са работили досега или с какво се занимават успоредно с преподаването в даденото училище?
Защото ако високата такса, която плаща всеки родител, не рефлектира в голяма степен върху заплатата на учителя, отново ще трябва да разчитате на призванието му, т.е. на каквото разчитат и в ДУ. Та въпросът ми е: Знаят ли родителите какво е възнаграждението (минимално, максимално, на час или на ден, на месец, на година...) на учителя?

Химикал, доста ЧУ имат на сайтовете си най-подробна информация за учителите, кой къде и какво е завършил, къде и какво е работил, какъв стаж има. Не всички, но доста ЧУ имат такова инфо, дори със снимки на учителите. Например Ерих Кестнер има. Ак също, но него няма да го месим. ПЧМГ имаше преди година, сега на новия им сайт май няма, не съм сигурен и не ми се рови сега. Е, заплатите им разбира се, не са обявени.

# 453
  • Sf
  • Мнения: 977
Чужд език се учи с пари, нека не се залъгваме. И от езиковите гимназии ходят допълнително на курсове по език, как изобщо можете да сравнявате на тази база, не знам. Частно, държавно, да не би някой да чака до 8 клас, че да учи детето си на определен език?? Плащаш и водиш, езикът не е критерий за добро училище и не може да бъде.

# 454
  • Мнения: 1 007
На мен ми е чудно и друго: Казвате, че учителите в ЧУ са по-добре платени. Това проверено ли е? Т.е. имат ли родителите право да получат доказателство, че този учител е на трудов договор или изобщо на някакъв договор, в който фигурира възнаграждението му? Познавате ли изобщо учителите на децата си - кои са, какво и къде са завършили, какво са работили досега или с какво се занимават успоредно с преподаването в даденото училище?
Защото ако високата такса, която плаща всеки родител, не рефлектира в голяма степен върху заплатата на учителя, отново ще трябва да разчитате на призванието му, т.е. на каквото разчитат и в ДУ. Та въпросът ми е: Знаят ли родителите какво е възнаграждението (минимално, максимално, на час или на ден, на месец, на година...) на учителя?

Химикал, доста ЧУ имат на сайтовете си най-подробна информация за учителите, кой къде и какво е завършил, къде и какво е работил, какъв стаж има. Не всички, но доста ЧУ имат такова инфо, дори със снимки на учителите. Например Ерих Кестнер има. Ак също, но него няма да го месим. ПЧМГ имаше преди година, сега на новия им сайт май няма, не съм сигурен и не ми се рови сега. Е, заплатите им разбира се, не са обявени.

Има информация само за директора. Или аз не търся където трябва  newsm78

# 455
  • София
  • Мнения: 19 957
Жасмин,  Блисс назад упомена фактора брой деца.  Отделно след 12 клас  нещата не са еквивалентини на тези след 7-ми и 4-ти клас, когато НВО са по еднакви предмети за всички.  В 12 клас единственият предмет, който  е общ и задължителен за всички, е БЕЛ. Останалото се раздробява по интереси или според това къде се чувства зрелостникът подготвен и сигурен  и съпоставката става  по-трудна. По дадени предмети в едно или друго училище дори няма явили се. И ако вземем БЕЛ като най-обективна  базa зa сравнение, то АК дели първо място с НЕГ. Като и  леко скрито предимството е на НЕГ заради доста повечето (okoлo +70) явили се деца.

# 456
  • София
  • Мнения: 19 957
Извинявам се за дублирането.

# 457
  • Мнения: 9 046
Добре де едно не ми е ясно, защо толкоз страници се дъвчат тези матури.
Имам племенница завършила АК, имам дете на колежка в СМГ, имам син на приятелка е НЕГ......
Децата имат корено различно виждане за света, логическо мислене и общо образователни знания.
Средата е коренно различна - така че един БЕЛ дали е база за сравнение....

# 458
  • Мнения: X

Имам племенница завършила АК, имам дете на колежка в СМГ, имам син на приятелка е НЕГ......
Децата имат корено различно виждане за света, логическо мислене и общо образователни знания.
Средата е коренно различна - така че един БЕЛ дали е база за сравнение....

Ей това и мен ме интересува. Може ли малко повече инфо. От позицията на учила по соц. време и след това по време на "революцията" и без никакъв настоящ опит се опитвам да разбера освен стандартните нормативи какво друго дава на децата ЧУ ... Сериозно задавам въпроса. Много бих искала детето ми да е по освободено от мен в часовете по история например, в които ако случайно не бяхме запаметили дадена дата се пишеха двойки.


И стига с тези олимпиади и състезания. Всеки вади неговата си статистика, пречупва я през собствените интереси, уж случайно забравя някои факти и обстоятелства и натрива носа на другия (образно). След като олимпиадите и състезанията не са задължителни за всички, за мен не могат да бъдат основна статистика от която да си вадя изводи. Да допълнително инфо е, но не е решаващо. Докато матурите и оценяванията за мен са (като разбира се отчитам разни допълнителни факти и обстоятелстава).

Последна редакция: пт, 20 сеп 2013, 14:39 от Анонимен

# 459
  • Мнения: 7 683
Леле, Химикал, сега кликнах - и тия са си сменили сайта. Съвършено права си. Аз твърдя със сигурност, че преди няколко месеца сайтът на Ерих Кестнер изглеждаше съвсем различно и имаше СНИМКИ на ВСИЧКИ учители, заедно с професионалната им биография и къде и каква специалност точно са завършили. Егати, в България като че ли има неписано правило ако има нещо хубаво, то да се развали и непременно да стане по-лошо. Същото важи и за сайта на ПЧМГ, със сигурност твърдя, че съм виждал на него снимки и на Мая Алашка, и на Иван Симеонов, и на други учители, с кратки техни биографии и инфо. Сега ги няма.

Русалке, беше ясно, че Жасмин като казва "матури", има предвид и НВО, нали на тях им викат "малките матури". Е, по НВО в 4 и 7 клас наистина ЧУ са в челото, това не може да отречеш.

Мисис Ловет, че чужд език се учи с пари, не съм много съгласен. Учи се с труд и съответен подход и езикова среда. Аз с цялата си наивност преди още да се регистрирам тук, си въобразявах, че в частните градини и училища учат езика в езикова среда, т.е. през повечето време им говорят на чуждия език и го усвояват паралелно с българския и на същото ниво. Имам предвид от детската градина още.
Огромно беше разочарованието ми, като разбрах, че не е така и посетих няколко ЧДГ. Дори ме пуснаха в часовете по език в ПУК, където вече няколко години са го учили и видях, че децата ПОЧТИ НИЩО не знаят по езика. Да говорят ИЗОБЩО не можеха, но също така и НЕ РАЗБИРАХА елементарни неща! Т.е. плащането за частна градина, ако целта е език, е напълно безсмислено. Директорката на едната ми обясни, че учат през българския, обяснявали им първо думата или явлението на български, и тогава на чуждия език. Ама това е методика за големи хора, а децата биха могли да научат езика интуитивно, както правят с майчиния си.
Как всички циганчета знаят цигански и български, а някои от тях и турски? От езиковата среда, в къщи слушат ромски, навън - български. Подходът на частните градини е сбъркан според мен, в езика. А и в ЧУ е сбъркан.
Затова и седмокласници от ЧУ не знаят езика така, както аз си представях, че би трябвало да го знаят. И децата в езикови гимназии ги настигат и задминават за един срок.

А и аз като Жасмин мисля езиците за много важни, за изключително важни. Ама щом няма да ги научат, мене ме губят като балък, който ще им плаща. По-добре да плащам на Алианца или на частен учител, и да си търсят други балъци.  Joy

Последна редакция: пт, 20 сеп 2013, 14:37 от Татко Мецан

# 460
  • София
  • Мнения: 19 957
Чужд език се учи с пари, нека не се залъгваме. И от езиковите гимназии ходят допълнително на курсове по език, как изобщо можете да сравнявате на тази база, не знам. Частно, държавно, да не би някой да чака до 8 клас, че да учи детето си на определен език?? Плащаш и водиш, езикът не е критерий за добро училище и не може да бъде.

Че нали именно това съм написала на Жасмин?  Тя е тази, която намеси сертификатите на деца от НЕГ като обвързаност  с подготовката им по английски в училището. 2 съвсем несъвместими неща.  На всички ни е пределно ясно, че сертификатното ниво е покрито с уроци, точно както е и при децата от АК с немски, френски, испански и т.н. Ако ще чака едно дете да да го нучи на ниво втория език , ще има да чака.. И все пак, само за протокола,  именно НЕГ е единственото училище в София, в което 12 клас в редовните часове учат английски (втори език)  по учебници на ниво С1.

Hope, и  матурите  Жасмин ги намеси като критерий. Съгласна съм с теб, че не са такъв , тъй като макар и БЕЛ да е общовалидна матура, то подготовката за нея е доста  спорно дали е само  училищна или и външна. Иначе за средата, за интересите, за общата култура съм съгласна. Децата са различни, петте им гимназиални години протичат различно , но  това, че са в АК , НЕГ или СМГ по подразбиране не ги прави по-качествени и добри от другите.

# 461
  • Мнения: 939
Много бих искала детето ми да е по освободено от мен в часовете по история например, в които ако случайно не бяхме запаметили дадена дата се пишеха двойки.

Ако си мислиш, че разликата идва от вида училище, дълбоко грешиш.

Един пример - попитай тези, които са учили преди мнооого години в 114 АЕГ, как протичаха часовете по история при Асен Николов.

# 462
  • Мнения: X
Същото важи и за сайта на ПЧМГ, със сигурност твърдя, че съм виждал на него снимки и на Мая Алашка, и на Иван Симеонов, и на други учители, с кратки техни биографии и инфо. Сега ги няма.

http://www.parvamatematicheska.com/prepodavateli-fpmg.html

# 463
  • Мнения: 51 125
Като стана дума за обективността на матурите (големите, след 12 клас) да ви е правило впечатление, че СМГ е някъде на 50-то място. Т.е. 50 училища в България са на по-високо ниво в математиката от СМГ Whistling

# 464
  • Мнения: 7 683
На мен ми е направило впечатление и те моля да ми обясниш този феномен, който е доста абсурден, не намираш ли.

Общи условия

Активация на акаунт