Частното образование - коментари, плюсове, минуси, разсъждения, гледни точки

  • 83 247
  • 1 308
  •   1
Отговори
# 1 155
  • София
  • Мнения: 2 952
Как тогава да си обясня недоволството Ви от претенциите за академизъм на бившата учителка? А и вие (Вие, Зури и Биб.биб) не отричате, че оценките са завишени. Причината - кандидатстване. ОК, така е във всяко училище в годината на кандидатстване (иначе не мога да си обясня масовите отлични оценки). Просто и АК не прави изключение. Това имах предвид, а не че само в АК е така.
Призовах за четене с разбиране. Правя го отново. Никоя от споменатите с скоби дами не е писала, че оценките са завишавани. Да, аз написах, че е трудно да изкараш висока диплома. Крайно некоректно интерпретираш неща, които са написани ясно и просто.

Не е проблем, че спорът излезе от добрия тон. Проблем е, че спорът няма тема.

# 1 156
  • Мнения: 1 007
И аз призовавам за същото Simple Smile

Рос казва така:
Цитат
3то. Никой не иска да повярва, че децата от АК учат на високо ниво и системата ги тегли всички да гонят това ниво по всички предмети и да не изостават. Ей това е трудно да асимилирате всички, които не сте имали дете там

Това в червеното ми се видя в противоречие с казаното от Зури:
Цитат
Част от критиките й се отнасяха за нивото на подготовка на учениците по БЕЛ. Но резултатите от матурите показват друго. Може би е имала по-високи очаквания от колкото могат да предложат младежи на по 18-19 години.

И ми стана любопитно какви точно са били очакванията на бившата учителка, че да надхвърлят високото ниво, с което са свикнали децата от АК. Не намерих нещо конкретно (а бих искала), но попаднах на това:
Цитат
През 2009 година обаче на заседание на департамента ни ръководителката ни съобщи, че са й направили препоръка да пишем по-високи оценки, че родителите се оплаквали, че в другите департаменти оценяването било по-високо. Променихме таблицата за оценяване. Вече шестиците станаха масови.

Това ми избоде очите, защото много прилича на променянето на формулата за оценяване на НВО. Вместо учениците да надскочат летвата, учителката е принудена да я смъква. Не е нещо, което не се случва в много други училища, възможно е да го има и в НЕГ, но това вече поставя под съмнение едно друго твърдение (вече не помня на кого), че четворката в АК е равносилна на шестица в другите училища. Не казвам, че недоволството от завишените изисквания на учителката няма основания. Но по-градивно би било тези изисквания да се покрият, отколкото да се занижат. Това обаче не става в никое училище, не е станало и в АК. А резултатите на матурите естествено че ще продължат да са добри и след напускането на въпросната учителка. Искала е да даде нещо повече, не е успяла.

И друго: Не твърдя, че казаното от учителката е вярно. Коментирам на база прочетено (надявам се, проченето с разбиране Laughing ).

Относно добрия тон, мисля, че се спазва. Поне за себе си имам усещането, че говоря спокойно  Simple Smile

Последна редакция: пн, 24 фев 2014, 02:46 от Химикал

# 1 157
  • Мнения: X
И ми стана любопитно какви точно са били очакванията на бившата учителка, че да надхвърлят високото ниво, с което са свикнали децата от АК.

Според мен, тя има изисквания като към студенти българска филология. Все пак не е е обикновен учител, доктор по литература е, а такива преподаватели много рядко преподават в средното образование.
Прочетох всичките й постинги за АК, има доста обезпокоителни неща (например това, че заради допълнителните школи децата нямат време да се подготвят и учат по нощите, за стреса и лекарствата), но специално за оценяването не ме притеснява фактът, че учениците в АК вече не са оценявани като студенти. Има време за училище, има време за следване.

# 1 158
  • София
  • Мнения: 5 782
Жасмин, къде го прочете това? Какъв стрес и какви лекарства? (кой ги измисля такива...?)   Shocked Учат по нощите само, когато са оставили нещата за последния момент (т.е. грешки в управлението на времето!)... Не съм забелязала да преучват. Нормално натоварени са!  Peace

Химикал, няма "бой по канчетата" в АК.  Mr. Green Същото като описаното от Русалка е - големи са, изискванията са ясни, те ако искат да ги покриват, за тяхна сметка си е!   

# 1 159
  • Мнения: X
Жасмин, къде го прочете това? Какъв стрес и какви лекарства? (кой ги измисля такива...?) 

http://www.bg-mamma.com/index.php?topic=559545.msg17906683#msg17906683

# 1 160
  • София
  • Мнения: 5 451
По повод дискусията, цитирам част от поста на zuri от последните дни, която за мен е особено ценна.   bouquet


Има и някои факти, които са положителни или отрицателни в зависимост от гледната точка.
Например повдигнатия въпрос за самочувствието и надъхването. Andariel не го одобрява , за мен това носи плюсове. Хората, които са успели около мен се отличават с висока степен на самочувствие и самооценка.
Друг момент е относно високите изисквания. Повечето хора в темата искат децата им да учат много. Но има и други. Наскоро водих разговор с моя приятелка. Синът й сега е седмокласник и тя каза, че никога няма да прати детето в АК, защото не иска да се натоварва толкова много и да стане свръх амбициозен. А това си има и своите негативи. Учениците в края на срока са преуморени, изнервени, дори могат да им се появят и здравословни проблеми.
Конкуренцията за извоюване на място в общността в 8-ми и 9-ти клас е голяма. Правят се експерименти с поведението, което не винаги им е от полза.
Има наложени тежки наказания без да са съпоставими с провиненията.
Мога да дам примери за изредените горе неща, но няма да е коректно докато не са завършили въпросните ученици.

Друг проблем е, че трудно учениците могат да отсъстват от колежа. Това се отнася дори и при състезания. Попълват се специални формуляри, обикалят се преподаватели, за да се получи разрешение, да им се кажат какви проекти и домашни трябва да подготвят. От една страна са натоварени с подготовката за състезанието и от друга страна нямат право да пропуснат нищо от писмените работи, които трябва да предадат до 1 седмица след отсъствието. Това е натоварване.
Пак ще си позволя да цитирам пост на Стефан, в който голямата му дъщеря казва "не й причинявайте това" по повод кандидатстването на малката.
Родителят и детето съвместно преценяват дали искат да минат през тази преса, на която вече сме обсъдили всички положителни страни  Wink

Последна редакция: пн, 24 фев 2014, 10:36 от Prizma

# 1 161
  • Мнения: 7 683
Ходя сега на един курс, няма значение това, но там сме хора на всякакви възрасти и има и ученици. Та вчера говорих с единият от тях, 10 клас в първа АЕГ, много интелигентно момче и с доста добро интелектуално ниво. Питах го за АК и за АЕГ.

Той ми каза - да, ние учим доста английски, но изобщо не може да се сравнява нашето ниво с тези от АК, те са светлинни години напред. Каза, че въпреки, че и те /в английската/ учат предметите на английски, като биология, история, химия и т.н., просто разликата с АК е огромна. Питах го по другите предмети, освен английския - той каза - там пък още повече. И в АК учат в пъти повече. Питах го, ами тогава той що не е там? - и той ми отговори, че защото за съжаление в 7 клас не са му били ясни тези неща, и каза, че много съжалява, че не е там.
И с едно момиче, което е в 8 клас, говорих, и тя ми каза горе-долу същото. И тя е в елитна гимназия.

И ми казаха още - нивото в държавните от година на година става все по зле. Момчето ми каза, сега АЕГ не е това, което е била навремето /за него навремето значи сигурно преди 5 години, а не като за нас преди 30/. И все по-зле става, каза той.

Аз им казах, че се интересувам заради детето си, не съм им казал колко е голямо, и единодушно ми отговориха, че ако може да отиде в АК, просто категорично е много по-добро от които и да е ДУ.

Това са автентични мнения на ученици. Не че много исках да ги пиша, защото много потребители изкарват, че като ми било малко детето едва ли не нямам право да пиша тук и освен това съм нямал бил хабер. Хубаво, вие нали имате много хабер, отдавна разбрахме, че СМГ и НЕГ са върха на сладоледа, но разрешете все пак хората да имат право и на друго мнение, дори и тези от тях, които хабер нямат от нищо и са с малки деца.

# 1 162
  • София
  • Мнения: 5 451
Ако има начин да спестя онези подчертани в синьо моменти + таксата, бих го направила на драго сърце. Дали има начин, зависи и от способностите на детето.
Ако то има изявен талант в някоя област, или ние като родители имаме идеи и контакти в някоя посока,  или пък детето е природно ученолюбиво и възприемчиво,  не е необходимо пътят му да минава през АК.
За деца, за които АК превръща  "базовите" знания и умения в академични до известна степен и именно това им дава конкурентно предимство, колежът е много добър вариант.
Разбира се, както навсякъде, и там има деца, на които не им се налага точно колежът да ги направи конкурентни, но те го избират, защото смятат, че ги допълва и развива успешно.
Вероятно има и деца, на които пък натоварването не им идва толкова много, или взаимоотношенията в колежа им импонират.
Колежът обаче няма как да замени музикалното училище, НЕГ, ФЕГ,  СМГ и т .н. в това, което тези училища дават на конкретни деца, избрали по конкретни причини и с конкретни цели именно тези училища.

Последна редакция: пн, 24 фев 2014, 12:24 от Prizma

# 1 163
  • Мнения: 50 878
Това са автентични мнения на ученици. Не че много исках да ги пиша, защото много потребители изкарват, че като ми било малко детето едва ли не нямам право да пиша тук и освен това съм нямал бил хабер. Хубаво, вие нали имате много хабер, отдавна разбрахме, че СМГ и НЕГ са върха на сладоледа, но разрешете все пак хората да имат право и на друго мнение, дори и тези от тях, които хабер нямат от нищо и са с малки деца.

Виж сега, ние няколко страници писахме, че няма универсално най-добро училище за всички деца, а има най-подходящо училище за всяко конкретно дете. СМГ не е баш връх на сладоледа, ама за моето посредствено, мързеливичко и неамбициозно дете е таман - точно в унисон с първия ред от този мой постинг. Не пише домашни, не прави проекти, не учи до среднощ, не стои в училище до 15,30. Нас ни устройва.

За АЕГ обаче нищо не знам и нищо не съм писала, защото нямам впечатления.

А теб никой не те е лишавал от право на мнение, а те апострофирахме да не съдиш без да познаваш нещата. Право на мнение има всеки, но да съди е друга работа. Освен това приказки от сорта на "пъти повече" ми звучат точно както "перфектното" владеене на езика Twisted Evil  

# 1 164
  • Мнения: 7 683
Ми момчето каза, че в АК учат пъти повече. А пък АЕГ е елитна гимназия и на въпросните матури, дето нищо не показвали според Русалката, май винаги е по-напред от СМГ. Да кажа и аз с вашите думи тогава - ами като нищо не показват и са толкоз лесни, що СМГ са толкова назад? Simple Smile
И къде пък видя да съдя нещо или някого newsm78

# 1 165
  • Мнения: 1 144
Черна Станция, не познавам детето, може би се шегуваш, че е мързеливо и неамбициозно, но моят най-голям син, да ми е жив и здрав, НАИСТИНА е мързелив и неамбициозен. Ако не беше в АК не знам какъв път щеше да поеме. В колежа не може да отсъстваш без родителите да разберат на СЪЩИЯ ДЕН, че не си в час. Не може да пушиш в района на училището (това наистина се следи, не е от измислените правила, които всички нарушават). Не може да пиеш бира срещу входа на училището, както масово правят големите ученици в другите гимназии. Не може да не си предадеш навреме проектите и домашните. Не може да се извиниш, че не си подготвен, защото баба ти е умряла. Не може да си вземеш фалшив болничен, защото родителите ти са длъжни да потвърдят, че си болен. Не може да не си направиш извънкласните задължителни часове, защото няма да получиш диплома. Всички тези минуси на американската система и липсата на либерализъм за мен бяха огромни плюсове. Моят син далеч не беше от отличниците и трудолюбивите деца, слава богу, че е умен и че нямаше мърдане в здравата хватка на АК, успя да завърши с успех около пет, изкара високо на САТ, предложиха му стипендии и тн. Естествено, в неговия бунтарски стил, той замина за Англия, където няма стипендия, но както и да е, да не се разводнявам. Мисълта ми беше, че съм изключително доволна от въпросната американска система.

# 1 166
  • Мнения: 3 008
Хапчетата ми се виждат вече силно преувеличаване.

8ми клас, ако не знаеш език, ще ти е труден.Не се учи лесно език за една година. При нас беше една прекрасна година за отпочиване след тежкия 7 клас.

9ти клас с нищо не е по-различен от 10ти клас, но ти влизат доста предмети на английски език и при изисквания, на каквито не си съвсем свикнал /В 8ми клас се учат много по-малко предмети и науки имат колкото да усвоят основната терминология/. Затова е труден.

11ти клас е меко казано тежък, заради много допълнителни изпити, които НЕ са задължителни.
 АР изпитите са най-трудоемки и тежки- Почти се самоподготвяш на студентски материал и ако издържиш съответния изпит с над 4 ти го признават после в университета /поне в САЩ/. Описах признаването, за да сте наясно за какъв тип учене става въпрос. Те се явяват по други причини на тези изпити. Също така се явяват на IELTS, някой на SAT и едновременно си имат и ученето в АК.

Явяването на състезания се цени от АК, но действително си минаваш по процедурата, описана от Зури. За едното от състезанията, на които сме ходили, бяха предвидили придружаващ учител, платиха им хотела, пътните. Пиша това,за да не мислите, че само усложняват живота на децата, явяващи се на състезания. Но там системата е такава, че каквито и да са причините не можеш да избегнеш да научиш предвидения материал.

Не е никак леко, но при добра организация ти остава време за допълнителни дейности и излизания с приятели.
Нашият випуск завърши със 133 деца при 144 започнали / за сега е най-големия завършил випуск

# 1 167
  • Мнения: 1 007
За деца, за които АК превръща  "базовите" знания и умения в академични до известна степен и именно това им дава конкурентно предимство, колежът е много добър вариант.


Но нали са били недоволни от учителката, която се е опитала да академизира базовите им знания? Вече наистина се раздразни любопитството ми какво толкова е изисквала тази жена Sunglasses Както казах, още в девети клас е смъкнат много университетски материал. Колко повече от това е завишила изискванията тази учителка, че да е непосилно за децата?

Мецане, в ДУ няма механизми за контрол над несериозното отношение. Например ако не си напишеш домашната, рядко следва наказание, но и то е до време. Ако я препишеш, никой не води следствие - приема се, че сам си си я написал. Следват ниските оценки, последвани на свой ред от частните уроци и курсове. Но ако изпълняваш това, което се иска от теб, научаваш и езика, и другите неща без проблем. Разбираш ли, специално НЕГ предлага максимума, но всеки взема от него само колкото може да носи главата му. Различни са децата, имат различна нужда от контрол. Аз и преди съм казвала изобщо за ДУ, че работят без проблем с отличници, но неглижират изоставащите и че в поемането на изоставащите виждам ролята на ЧУ - това по принцип.

# 1 168
  • Мнения: 50 878
Ми момчето каза, че в АК учат пъти повече. А пък АЕГ е елитна гимназия и на въпросните матури, дето нищо не показвали според Русалката, май винаги е по-напред от СМГ. Да кажа и аз с вашите думи тогава - ами като нищо не показват и са толкоз лесни, що СМГ са толкова назад? Simple Smile

Mи щот в СМГ отиват по-обикновени деца, които не са успели да се класират в АК. Как иначе ще си обясниш факта, че и по математика СМГ е доста назад в класацията?
Или пък защото все пак не е хуманитарна гимназия и голяма част от децата изобщо не наблягат на БЕЛ и не гонят успех на тези матури?
Иначе аз точно за лесното нищо не съм казвала - не са ми минавали през главата и не знам какви са.

# 1 169
  • Мнения: 50 878
Мисълта ми беше, че съм изключително доволна от въпросната американска система.

Което изобщо не противоречи на моята теза, а е в тон с нея. За вас е било добре, за нас щеше да е зле и да бъде ненужно натоварване в непривлекателно за нас области.  Peace

Общи условия

Активация на акаунт