Частното образование - коментари, плюсове, минуси, разсъждения, гледни точки

  • 83 210
  • 1 308
  •   1
Отговори
# 1 230
  • Мнения: 7 682

Русалка, много неприятна история.  Sad
Но това да е като урок - човек никога не бива да се замесва с хора, които познава само виртуално.


Това не е точно така, както го казва Русалката, изобщо не ми е казвала, че лично се е ангажирала да говори с човека и да ме представя като нейн познат и т.н. И няма как и да бъде вярно, защото Русалката не ми знае името, как ще ме представи за познат. Даде ми телефон да се обадя в училището и ми каза едно име кого да търся и това беше. И не съм се обаждал на този телефон и не съм търсил никого.

Хич нямаше и да го обяснявам, да си пише каквото иска, но ме стресна точно на Жасмин реакцията, понеже за нея не ми е все едно какво ще си мисли. То верно женските форуми се оказаха страшна работа. Затова хайде чао ви на всички и с благодарности за това, което научих от вас, научил съм, не ме е срам да го кажа, всеки един човек се учи, докато е жив, а това че русалката си мисли, че знае всичко, си е нейна работа.

# 1 231
  • Мнения: X
ЧС, мой приятел от СМГ, факир по мат в 12-ти клас беше въздъхнал: абе тоя Лев Толстой е бил голям шемет, толкова томове да пише, аз "война и мир" бих го събрал на половин лист с формули...

А, това е голям бисер, признах го! Laughing Laughing Laughing
Между другото, познавам няколко математика с уникално чувство за хумор, не знам дали е свързано с математиката, или по-скоро с интелекта.

# 1 232
  • Мнения: 363
Да, цял живот се учим и на края си отиваме ненаучени.

Аз пък не мога да разбера защо не се коментират и други училища newsm78, няма информация или родителите са не/доволни и не им се пише - Меридиан 22, Увекинд и т.н.

Само да кажа, че много деца от провинцията не учат в АК, НЕГ и другите изявени софийски училища, а пък в последствие са студенти в световно известни университети.
Типично нашенска черата е, че моето дете е най-умното и учи в най-хубавото училище Wink

Последна редакция: вт, 25 фев 2014, 12:51 от petiasd

# 1 233
  • Мнения: 50 803
А, Черна станция, тук не съм много съгласна. И есето може да се напише на един дъх. Всеки, който се е захванал с хуманитарна специалност, прекарва голяма част от живота си в четене и сходни на четенето занимания (театър, кино и подобни). Дори и да седне да потърси нещо специално за конкретното есе, 90 % от написаното се оформя на база прочетеното и осмисленото от хиляди страници преди това. Интернет е патерица, но не и основен източник на информация за написване на есе Simple Smile

За есе да. Ама проектите им не са само по литература, доколкото схващам, а са по разни предмети. Пък там си трябват факти. За да напишеш реферат по история трябва бая ровене.

# 1 234
  • София
  • Мнения: 62 595
Включително, че се пише "ненаучени".  Wink

Ооо, моите са умнички, ама пък най-умни, тц! Твърде висока цена се плаща за най-умност. И едва ли учат в най-доброто училище. Това, което писах е по-скоро принципен въпрос на организация и цели на училището и обучението. В АК съзирам нещо, което не харесвам - корпоративна култура. Да, нужна е дисциплина и напън, за да постигне човек нещо, но трябва и мембраната на училището да е достатъчно пропусклива така, че йоните (децата) да не са държани повече вътре, отколкото вън. За мен идеалният вариант е наполовина - ходи си на училище, учи си, покрива си изискванията там, участва в някое от извънкласните, ако му допада, а през останалото време е "навън" и самичко си определя наклона в живота.

# 1 235
  • Мнения: 50 803

ЧС, мой приятел от СМГ, факир по мат в 12-ти клас беше въздъхнал: абе тоя Лев Толстой е бил голям шемет, толкова томове да пише, аз "война и мир" бих го събрал на половин лист с формули...
СМГ-ец, какво да го правиш...


На СМГ-ейци им допада повече нещо такова:

Настане вечер - месец изгрее,
звезди обсипят сводът небесен;
гора зашуми, вятър повее, -
Балканът пее хайдушка песен!

Кратко, ясно, точно и логично. Някакви литератори били сметнали, че за да каже същото на някой романист му трябвали нам си колко си думи. А това е чисто като формула Grinning А и точно. Други литератори решили, че има фактическа неточност - всички знаем, че вятърът клати дърветата и затова трябвало първо да се каже за вятъра, а после за шума. Да, ама накрая направили експеримент и отишли в гората. И какво се оказало? Наистина първо се разклащат дърветата и почват да шумят и чак после усещаш полъха на вятъра.

Та на мен ми се повръщаше, когато ми дадат едно такова изчистено и ясно нещо и ме накарат да изпиша 4 листа с размисли какво бил искал да каже поетът. Ми той затова е гений, че го е казал в 4 стиха, а критиците са мършояди и се хранят от него. Нали казват, че и Дядо Вазов получил двойка, като написал темата на внука си за "Под игото"  Joy



# 1 236
  • Мнения: X
Хич нямаше и да го обяснявам, да си пише каквото иска, но ме стресна точно на Жасмин реакцията, понеже за нея не ми е все едно какво ще си мисли.

Съжалявам, че те засегнах, не е било мoя цел! Аз писах по принцип, че не трябва да се бъркат виртуалните  с реалните познанства, защото едно е да познаваш човекът наживо, друго е само по ник от някакъв форум.
Уважавам ви и двамата с Русалка като съфорумци, дано изясните това недоразумение. Ето, твоята истина е друга, нейната - друга, а моята грешка е, че се намесих. Съжалявам за което!

Последна редакция: вт, 25 фев 2014, 19:15 от Анонимен

# 1 237
  • София
  • Мнения: 5 782
Подкрепям позицията и примерите на rosss - АК дава много възможности, стига децата да искат да взимат. Има какво!  Peace

Andariel, моите наблюдения върху деца от други училища, които разполагат с поне половината, ако не и повече от времето и го оплзотворяат като свободно, е, че те правят следните неща:
1. мотаят се в МОЛовете;
2. играят твърде много компютърни игрички;
3. висят по заведенията и се събират подомашному и пият, пушат и т.н.
За мен като родител ангажираността на децата в АК е откровен плюс! Peace

Минус в АК според мен е системата на оценяване. Това, че на практика изисква 100% концентрация и всички грешки се наказват... За разлика от другите училища, в които ако веднъж не си бил в кондиция и си изкарал ниска оценка на контролно (а това все пак на всеки може да се случи, хора сме), след това имаш много възможности да подобриш ситуацията, в АК ниската оценка остава със своята тежест върху общата оценка и на практика не се замества от последващи по-добри оценки.

petiasd, май не е тази темата, в която човек може да научи повече за другите училища... (И аз проявявам интерес!)

# 1 238
  • Мнения: X
ЧС, понякога е истинско удоволствие да те чете човек.  Peace

# 1 239
  • Мнения: 50 803
Така е за децата, които обичат и владеят математика. За хуманитарно насочените деца е точно обратното.
Но защо тогава много деца от МГ (не само СМГ и ПЧМГ, ами и от МГ в други градове, мисля че тази година една от пълните стипендии спечели момче от Бургаската МГ) отиват в АК, за мен е загадка.

Стратегия за по-добра реализация в живота. Всеки си преценява кое ще му даде най-добри шансове за университет и работа. Просто е.

# 1 240
  • Мнения: X
Andariel, моите наблюдения върху деца от други училища, които разполагат с поне половината, ако не и повече от времето и го оплзотворяат като свободно, е, че те правят следните неща:
1. мотаят се в МОЛовете;
2. играят твърде много компютърни игрички;
3. висят по заведенията и се събират подомашному и пият, пушат и т.н.
За мен като родител ангажираността на децата в АК е откровен плюс! Peace


Точно така си е! И моите наблюдения са такива. Ние правехме същото след училище, шляй-пазар и размотаване, но тогава времената бяха други, съвсем не е конкуренцията като сега. Която дори не е на национално, а на глобално ниво. И докато нашите се мотаят, китайците учат; а после се състезаваме с тях за място в най-добрите университети. Средата и приятелите са най-важни, една академична среда винаги ще те дърпа напред. https://fbcdn-sphotos-d-a.akamaihd.net/hphotos-ak-frc1/t1/100265 … _1651363860_n.jpg
Да, жал ми е за децата, не искам да се претоварват, но образованието е най-ценното нещо, което мога да им осигуря.

# 1 241
  • София
  • Мнения: 62 595
а кога и как ще се научат младежите да си организират времето и живота, ако не в гимназията, особено ако е изпуснат периодът на основния курс? Че те са все организирани отвън - първо са на училище и занималня, после малко дупка до седми клас, но пак се търси нещо като занималня, в гимназията пак на занималня... Как ще изградят вътрешна мотивация и самодисциплина без да имат свободата да го направят?

 Ако аз съм казала, че ще стои вкъщи и няма да ходи никъде, трябва да се чуе моята дума, а не да разчитам, че в училище някой друг ще бъде авторитетът и ще свърши моята работя. Така де, да се знае кой кара влака!

# 1 242
  • Мнения: 3 008
Петя,
Беше се интересувала от алтернативи за гимназии.
От 7 години наблюдавам развитието /като външен наблюдател/ на друга частна гимназия и съм много приятно изненадана, че непрестанно прогресират и отзивите, които имам от родители с деца там са предимно положителни. Става въпрос за ПЧМГ.

Ако нещо в АК не ти пасва за детето, ти си наясно със ситуацията там и ако детето е с интерес към науките, аз бих обмислила НПМГ, СМГ, ПЧМГ. Просто лично мнение.

Andariel, за щастие в гимназиален курс никога не ми се е налагало да й налагам да си стои в къщи и да не ходи там, където е преценила, че й се ходи. Дори не се е налагало да водим спорове по този въпрос, дори за вечерните излизания.Не скачайте сега всички, но аз това също го отчитам като комбинация от семейство, среда, училище, създадено и ненарушено доверие от така изброената комбинация и тн

# 1 243
  • София
  • Мнения: 62 595
Дадох го като пример заради списъка с изброени неща, които гимназистите правят, ако не са ангажирани по цял ден в училище. Както казах, трябва да се знае кой кара влака. Това, че ако не са ангажирани в училище, ще хукнат по моловете и няма да станат от компютрите или ще пият и пушат, просто не е вярно, ако родителят си е на мястото и му се слуша думата, дори на детето да не му е много кеф. Но който си има интереси, той си ги бута и в гимназията, без да ми виси някой на главата. За мен училището е организация, а не авторитет. Авторитетът за децата ми трябва да съм аз, а не училището да го играе заместващ авторитет или нещо като "старшинката".

# 1 244
  • Мнения: 50 803
Дадох го като пример заради списъка с изброени неща, които гимназистите правят, ако не са ангажирани по цял ден в училище. Както казах, трябва да се знае кой кара влака. Това, че ако не са ангажирани в училище, ще хукнат по моловете и няма да станат от компютрите или ще пият и пушат, просто не е вярно, ако родителят си е на мястото и му се слуша думата, дори на детето да не му е много кеф. Но който си има интереси, той си ги бута и в гимназията, без да ми виси някой на главата. За мен училището е организация, а не авторитет. Авторитетът за децата ми трябва да съм аз, а не училището да го играе заместващ авторитет или нещо като "старшинката".

О, в горните класове на гимназията родителите вече не могат да командват. Тогава децата са големи и трябва вече сами да се оправят. Насила нищо няма да стане.

Общи условия

Активация на акаунт