Децата и оценките

  • 13 171
  • 187
  •   1
Отговори
# 180
  • най-шареното място
  • Мнения: 8 197

Така го видях - пиеш с госпожата кафе и тя пише 6 на детето. Не си писала, че я черпиш, да  Laughing

Ако си имала предвид друго, извинявай.
видяла си го вероятно защото си го чувала Simple Smile
пише друго Simple Smile
... нужно е да пият по едно кафе съответните преподаватели заедно. Simple Smile

# 181
  • волно калдъръмче
  • Мнения: 6 360
... нужно е да пият по едно кафе съответните преподаватели заедно. Simple Smile
Да се настройват взаимно против или в полза на някого. Не че е невъзможно, но ми звучи като оправдание: ако на ученика не му достига нещо, то задължително някой е повлиял на преподавателя; и обратното - ако ученикът постига успехи, то отново някой е шушнал нещо на даскала  Laughing Още по зле и от корупцията, за която си мислех, че става дума  Flutter

# 182
  • най-шареното място
  • Мнения: 8 197
С пример ще е най-лесно.
Учителят по рисуване иска децата да разпускат в негоявия час - понаучават нещичко от терорията, рисуват на воля. Оценки получават за старание и изпълнение, не за талант.
По музика е друго - учат се ноти и тактове, композират или смнят тактове... Ако нямаш усет, ухо, глас... гориш...

Та сядат на кафе и се разбират колко ще да е висока летвата в това школо по артистичните предмети за обща култура. Имена и деца няма. Курупция или по-лошо - също.

ПП Може и примерът да ти е недостатъчен всъщност. Все за ученикът пишеш. А аз за пколото и правилата му. Ти за субективност, аз за обективност.

# 183
  • волно калдъръмче
  • Мнения: 6 360
С пример ще е най-лесно.
Учителят по рисуване иска децата да разпускат в негоявия час - понаучават нещичко от терорията, рисуват на воля. Оценки получават за старание и изпълнение, не за талант.
По музика е друго - учат се ноти и тактове, композират или смнят тактове... Ако нямаш усет, ухо, глас... гориш...

Та сядат на кафе и се разбират колко ще да е висока летвата в това школо по артистичните предмети за обща култура. Имена и деца няма. Курупция или по-лошо - също.

Държавните образователни изисквания /ДОИ/ определят, доколкото знам, нивата по предметите. А и не виждам как един преподавател може да се меси в работата на друг и да му определя нивото на оценяване и преподаване.

Внеси предложението си за новия закон, по силата на което твоята визия за определяне на нивото в бъдеще да стане реалност. Дано го вземат насериозно  Peace

# 184
  • София
  • Мнения: 2 300
Та сядат на кафе и се разбират колко ще да е висока летвата в това школо по артистичните предмети за обща култура. Имена и деца няма. Курупция или по-лошо - също.

Ти това сериозно ли го мислиш?
И наистина ли смяташ, че по този начин децата ще бъдат оценявани обективно? И какво се случва с учениците от съседното училище, където господата /госпожите/ Х и У са си определили съвсем различни критерии, на база съвсем различно субективно мнение по въпроса  newsm78

# 185
  • Mediterraneo
  • Мнения: 38 616
Та сядат на кафе и се разбират колко ще да е висока летвата в това школо по артистичните предмети за обща култура. Имена и деца няма. Курупция или по-лошо - също.

Ти това сериозно ли го мислиш?
И наистина ли смяташ, че по този начин децата ще бъдат оценявани обективно? И какво се случва с учениците от съседното училище, където господата /госпожите/ Х и У са си определили съвсем различни критерии, на база съвсем различно субективно мнение по въпроса  newsm78

Не вярвам да го мисли сериозно...  Shocked

# 186
  • София
  • Мнения: 18 250
Арт мама, те и сега  учителите, като всички други хора, седят заедно на кафе и вероятно обсъждат справянето на отделни деца по съответните предмети. И какво от това? Видно е, че не им е дошла наум тази "новаторска идея". Извини ме за кавичките, но не мога да повярвам, че наистина  смяташ за редно да се лансира идеята всяко училище да има свои единни  критерии.. Рядко такива разговори между учители биха повлияли  в посока промяна на мнението на съответния преподавател.. А и твърдо не бива. Това, че едно дете примерно не се справя с  немския и не отговаря на критериите на учителката за добро ниво по предмета , не следва да има каквато и да е връзка с оценяването  му примерно по математика. Кое те кара да мислиш, че учителят по немски е  достатъчно добре квалифициран да определя  нивото на овладяване на знания и умения по математика? Или учителят по физкултура да се меси в работата на колегата си по японски. Mr. Green И как двама да стигнат до описаното от теб  споразумение, ако единият има принципно  високи изисквания към учениците си , а другия - доста занижени, които с лекота се покриват. Да се навият взаимно по време на пиенето на кафе  да гонят златната среда в оценяването  ли?  А в същото време, след кафепиене пак, до какво споразумение  стигат  учителите от съседното училище? Да свалят летвата  организирано по всичко и да произведат множество отличници?  А в третото,  отатък булеварда,  след хубаво похапване в ресторант, учителите пък се спират на варианта за много високи изисквания. И тогава какво - шестицата от трите училища еднаква ли е като тежест, подплатена ли е с равни знания ?  То и сега си е налице огромна доза субективност в оценяването, представям си каква би била картинката , ако критериите се определяха на училищно ниво.. А и не на последно място, какво значи единни критерии? Седни на едно кафе с десетина-петнадесет  родители от класа на детето  ти и  виж "колко бързо" ще стигнете до единно мнение за даден преподавател. Едни родители ще са на мнение, че въпросният учител е супер, защото не товари излишно  децата , други ще недоволстват, че е едва ли не  безхаберен,  защото не дава и не проверява домашни, трети  ще го обвинят в лично отношение към детето и т.н. Та  на този принцип на  "единомислие" дълбоко се съмнявам, че  и след много изпити от учителите   кафета  би се  стигнало  до  съгласие по отношение критериите на оценяване..

Последна редакция: нд, 29 дек 2013, 10:48 от пенсионирана русалка

# 187
  • най-шареното място
  • Мнения: 8 197
За много години!
Добре, може и директорът да ги извика на разговор какви идеи имат за училището. Simple Smile

Не е логично, нормално или полезно в едно общообразователно училище без профил, рисуването да е на академично ниво. Не е градивно в никакъв смисъл. Нито англисйкия да е ЗП и на това ниво - /стандартния учебник и по него/, а руския да е по час и да е на ниво като за СИП /след ЗП и ЗИП/ и с ученик за 2 нива нагоре. Извинявам се, ако подвеждам с имената, но от това което знам, ЗП е изискуемото ниво, после вървят "надгражданията".

ПП Не съм коментирала език, двойни стандарти и т.н; нито корупция, блаодарности и влияния. Примерът е за "предметите за обща култура и разпускане: , които някъде са ненужно тежки и разговор между тях. Иначе, да - може биологията да е на училищно, а химията на акдемично ниво и да е почти същата ситуация... Липсва ми политика - единен систематичен подход и приоритети в обучението.

Общи условия

Активация на акаунт