Децата и оценките

  • 13 952
  • 187
  •   1
Отговори
# 165
  • София
  • Мнения: 62 595
Системата гони нормално разпределение. Иначе не е добре калибрирана. Ако гони тройката, значи нещата не са добре. Гони се четворката.

# 166
  • Мнения: 50 925
Системата гони нормално разпределение. Иначе не е добре калибрирана. Ако гони тройката, значи нещата не са добре. Гони се четворката.

ОК, нека се гони четворката, ама поне тройка (минимумът). Така добре ли е? Принципът си остава.

# 167
  • София
  • Мнения: 3 824
Не е баш така. В крайна сметка не е необходимо децата да бъдат отличници по всичко. По-добре е да имат възможност да се развиват максимално в областите които им допадат, отколкото да умират от скука докато дъвчат елементарен материал докато всички го усвоят. Т.е. ако на някой му е интересна математиката и физиката, няма да има шанс дори да разбере, че му е интересна, ако учат елементарни неща и тъпчат на едно място твърде дълго. На друг физиката не му е интересна - е какъв е проблема ако има повече от необходимия минимум и изкара 3 или 4? Оценките в прогимназията не се взимат предвид при кандидатстване, така че няма никакъв проблем.  По натам децата се ориентират по интереси и може би не е толкова трудно. За гимназията вие кажете  Simple Smile

Общо взето само чета и се радвам на разпаления спор, но с това тук не мога да не се съглася. Системата не е длъжна да осигури усвояване на целия материал за отличен. Системата само осигурява възможност за това, пък от там нататък кой каквото сам си постигне според ума и мотивацията си. Системата се стреми да осигури минимума по всички предмети (тройката демек), а от тройка нагоре вече е преизпълнение. Кой каквото го влече там да се изявява за отличен. Ако някой може и по всичко - ами отлично, браво на него. Но "всички отличници" е нереалистична цел и няма как това да е целта на системата.

Цитат
Като каза това, че не било нужно всички да са отличници се сетих, че винаги ми е било чудно как така човек може да знае и разбира математика, физика или химия за четворка.

Ми може. За тройка примерно стига да си научил формулата за решавана на квадратно уравнение. За четворка вече се иска и да можеш да го решиш. За петица се иска да можеш да си съставиш сам уравнението и да го решиш. А за отличен да направиш същото с по-засукана задача и да решаваш всички задачи, а не една решил, една не. В този пример знанията за 4 са достатъчни за да може да се овладее следващ материал.
Аз ли нещо не схващам или ти написа също което и аз, ама с други думи и  въведение "но с това тук не мога да не се съглася"  Laughing
Мда, не съм се изразила много ясно и извадено от контекста не се разбира. Идеята ми беше, че няма да е добра идея да се смъкне обема на изучавания материал, само за да имат време да научат и усвоят всичко. Смъкването на нивото евентуално ще накара децата, които се интересуват от някакъв предмет да загубят интерес заради дългото тъпчене на едно място. По добре е да учат интензивно. Който се интересува от предмета, интереса му ще е задоволен. Който не се интересува, няма проблем да изкара по малко от 5-6, тъй като оценките нямат значение в прогимназията поне.

Последна редакция: чт, 26 дек 2013, 23:47 от Елл

# 168
  • волно калдъръмче
  • Мнения: 6 658
Елл, обясни как се учи интензивно и какво е тъпчене.

Саморая, не е въпросът във ваденето и синтезирането на информация, а в това да се подготвят достатъчно упражнения и задачки, за да може детето да преговаря, докато новите знания не бъдат усвоени.

Тука говориш за увеличаване на часовете за упражнение, а това си е своего рода отъпкване на материята. На някои им е необходимо малко, на други много време за постигане на оптимален резултат и повечето упражнения естествено няма да са излишни за тези, които се справят трудно. Така желаната интензивност не я намирам тука.


По-добре е да имат възможност да се развиват максимално в областите които им допадат, отколкото да умират от скука докато дъвчат елементарен материал докато всички го усвоят.
ОК  Peace Къде е равният старт?

# 169
  • София
  • Мнения: 62 595
Винаги стигаме дотам, че нашите гарджета са по-по-най.  Wink

# 170
  • Мнения: 50 925
Цитат
Аз ли нещо не схващам или ти написа също което и аз, ама с други думи и  въведение "но с това тук не мога да не се съглася"  Laughing

Ми именно - съгласна съм с написаното от теб и подкрепям мнението ти с малко допълнения.
Не съм написала "Не мога да се съглася", а "Не мога да не се съглася". Т.е. съгласна съм.

# 171
  • София
  • Мнения: 3 824
Цитат
Аз ли нещо не схващам или ти написа също което и аз, ама с други думи и  въведение "но с това тук не мога да не се съглася"  Laughing

Ми именно - съгласна съм с написаното от теб и подкрепям мнението ти с малко допълнения.
Не съм написала "Не мога да се съглася", а "Не мога да не се съглася". Т.е. съгласна съм.
Ха-ха, вечер след определен час и някаоя чаша вино не трябва да влизам форумите Simple Smile

Елл, обясни как се учи интензивно и какво е тъпчене.

Саморая, не е въпросът във ваденето и синтезирането на информация, а в това да се подготвят достатъчно упражнения и задачки, за да може детето да преговаря, докато новите знания не бъдат усвоени.

Тука говориш за увеличаване на часовете за упражнение, а това си е своего рода отъпкване на материята. На някои им е необходимо малко, на други много време за постигане на оптимален резултат и повечето упражнения естествено няма да са излишни за тези, които се справят трудно. Така желаната интензивност не я намирам тука.


По-добре е да имат възможност да се развиват максимално в областите които им допадат, отколкото да умират от скука докато дъвчат елементарен материал докато всички го усвоят.
ОК  Peace Къде е равният старт?

Обяснявам Simple Smile Говоря за това, че ако искаме всички деца да са усвоили всичко по всички предмети, ще  е необходимо часовете с упражнения да бъдат силно увеличени. Това е единственият вариант да се избегне наизустяването срещу което се бяха развихрили страстите тук.  Обаче съвсем не е необходимо всички да са усвоили всичко по всички предмети. Необходими са някакъв минимум базови знания, за да не закъса съвсем ученика. Ако вземем средния ученик, той се справя добре с някои предмети (тези които са му интересни), други хич не му вървят. Той учи с удоволствие интересните предмети и с лекота изкарва добри оценки. По останалите се  задоволява с тройки, четворки и тук таме някоя по висока оценка.
Ако нивото е дотам смъкнато, така че и най-бавните да се справят идеално по всички предмети, тогава на този следен ученик по всички предмети ще му е безинтересно. За силните пък да не говорим. Смъкването на летвата не е добро решение.

# 172
  • волно калдъръмче
  • Мнения: 6 658
Значи приемаме, че златната среда е добре за всички. Приемаме, че детето ни може да се окаже сред напредналите по даден/и/ предмет/и/, както и че със същата сила може да е сред изоставащите в други дисциплини. Нищо необичайно до тук. Ресурсът "време за упражнение" /било за развитие или за достигане на нужното ниво/ е строго индивидуален за всеки. Така много хора осигуряват на децата си допълнителна подготовка /занимални, школи, уроци/, плащат за допълнителна работа с децата, защото самите те нямат нужните знания и време да съдействат при самоподготовката им. Ако имате дете, което не се нуждае от помощ при подготвянето на уроците си за училище, то вие сте си отгледали самостоятелно и отговорно дете. Учителите през това време гонят също златната среда, а не обучават отличници. 

# 173
  • София
  • Мнения: 62 595
елл, къде ги виждаш тези смъкнати нива, където и най-бавните да се справят идеално?
Колкото до онова с любимите предмети и оценките, не мога да се съглася. Първо, както вече писах, фундаменталните науки са взаимообвързани и рядко ще видиш дете, което е добре по физика да не е добре по химия или математика. Това с любим и нелюбим предмет може да даде малки разлики,  но не и драстични - по физика да си знае всичко (защото му е любим), а по математика да е с тройки, по химия с четворки. Едно нормално развито дете интелектуално, може да се справи доста сносно и равномерно с всички предмети. Тук изключвам особености като дислексия и нейните подразделения, разни синдроми и други дефицити, където може да има дърпане само в една област и изоставане в други.

Смея да твърдя, че децата ми са отговорни и самостоятелни, но пак търссят помощ, ако щеш и някои неща от обща култура или от нашия опит и знания им помагат. Това, което ние сме натрупали като родители им е много полезно, защото ние вече сме осмислили знанията си, видяли сме връзките с други дисциплини, и даваме това знание наготово. Може да се каже, че сме нещо между уикипедия и експертни системи  Wink. И не виждамм нищо лошо в това, защото не е нужно всяко поколение да открива топлата вода, ако вече някой някъде е описал и знае как да се стопли въпросната вода, и то знае не само един, а три начина.

# 174
  • София
  • Мнения: 3 824
елл, къде ги виждаш тези смъкнати нива, където и най-бавните да се справят идеално?
За щастие никъде не го виждам. (Освен, може би, на матурите след 4 клас.)

Дали е възможно детето да се справи добре със всичко зависи от изискванията на учителите. За някои учители базовото познаване на материала е достатъчно, за други и дълбокото му познаване не е достатъчно. Ако всичките учители на едно дете са от втория тип е невъзможно да се справя много добре по всички предмети.

# 175
  • най-шареното място
  • Мнения: 8 197
елл, къде ги виждаш тези смъкнати нива, където и най-бавните да се справят идеално?
За щастие никъде не го виждам. (Освен, може би, на матурите след 4 клас.)

Дали е възможно детето да се справи добре със всичко зависи от изискванията на учителите. За някои учители базовото познаване на материала е достатъчно, за други и дълбокото му познаване не е достатъчно. Ако всичките учители на едно дете са от втория тип е невъзможно да се справя много добре по всички предмети.

Малко по-нагоре имаше писано за "равен старт"....
Едно училище, една система - едни нива, едни изисквания за съответните оценки.
Ако не са еднакви навсякъде, поне трябва да са еднакви по всичко вътре в училището.
Ако ще са нужни чудеса от храброст за 6 по един предмет, а поглед и "усилие" по допирателната ще са достатъчни пак за 6 по друг... нужно е да пият по едно кафе съответните преподаватели заедно. Simple Smile

# 176
  • волно калдъръмче
  • Мнения: 6 658

Ако ще са нужни чудеса от храброст за 6 по един предмет, а поглед и "усилие" по допирателната ще са достатъчни пак за 6 по друг... нужно е да пият по едно кафе съответните преподаватели заедно. Simple Smile

Пак ли за любимците на учителите ще дискутираме  Laughing

# 177
  • София
  • Мнения: 62 595
Учебниците са едни и същи за всички деца. Ако не си знае урока, в смисъл да го е разбрал на 80-90 процента, то значи не си е научил мотериала. Стабилните знания не се изтриват с гъба за едно лято, дори не се изтриват и след една година подготвителен клас с език. По причина на стабилност на знанията много харесвам първите кръгове на олимпиадите - достатъчни са стабилни училищни знания, за да може детеето да изкара един приличен резултат по всеки предмет.

# 178
  • най-шареното място
  • Мнения: 8 197

Ако ще са нужни чудеса от храброст за 6 по един предмет, а поглед и "усилие" по допирателната ще са достатъчни пак за 6 по друг... нужно е да пият по едно кафе съответните преподаватели заедно. Simple Smile

Пак ли за любимците на учителите ще дискутираме  Laughing

Къде видя любимци?
Летвите им са с различна височина.
Иначе, да това за любимците не е ефект.

# 179
  • волно калдъръмче
  • Мнения: 6 658

Така го видях - пиеш с госпожата кафе и тя пише 6 на детето. Не си писала, че я черпиш, да  Laughing

Ако си имала предвид друго, извинявай.

Общи условия

Активация на акаунт