СЕДМИ КЛАС не ще уплаши нас! Прас! - тема № 37

  • 41 402
  • 740
  •   1
Отговори
# 630
  • Мнения: X
Вашите деца имат ли входно по Домашен бит и техника?
Моят го е правил днес ( по технологии). Каза, че било ужасно. Много теория имало, а те миналата година не са се подготвяли теоритично. Постоянно изработваха разни неща. Най го е озорило устройството на шевната машина. Каза, че нищо не е написал по въпроса.  Mr. Green

# 631
  • София
  • Мнения: 5 550
По тези двете работи моя младеж. Намира ги за страхотни.
От сборника на Златилов/Савова/Тодорова е решил само два теста, но още след първия заяви, че тестовете са супер. ( страхотни и супер са неговите определения, а не моите  Grinning ).
Моят скромен принос към подготовката му ще са пробните изпити от школите в големите градове, които са налични в пощата и които ще бъдат добавени там през тази година. Не смятам да си набавяме повече сборници за подготовката за НВО по математика.
Да. лично за мен сборника на Пенка Рангелова, този на Златилов и сие и един сборник от задачи тип "Пиза" са съвсем достатъчни. Плюс пробните изпити през годината.

# 632
  • Русе
  • Мнения: 839
   Децата вместо да се разтоварват в часове като бит и техника  - зубрят теория!?!?!?
Аз мисля, че е по важно да придобият някакви умения в тези часове, а не да зубрят непонятни неща.

# 633
  • Мнения: 1 203
Вашите деца имат ли входно по Домашен бит и техника?
Моят го е правил днес ( по технологии). Каза, че било ужасно. Много теория имало, а те миналата година не са се подготвяли теоритично. Постоянно изработваха разни неща. Най го е озорило устройството на шевната машина. Каза, че нищо не е написал по въпроса.  Mr. Green
При нас на входното е трябвало да опишат традиционни български манжди - моят е писал пилешка супа Joy

# 634
  • София
  • Мнения: 6 210
При нас на входното е трябвало да опишат традиционни български манжди - моят е писал пилешка супа Joy
Леле, много ме е страх, когато дават такива домашни!
Когато беше първокласник моят син, госпожата казала да напишат за домашно любимата си рецепта. Мойто дете се изтъпанчило и категорично заявило "Аз това домашно няма да го пиша, щото мама не готви!"  ooooh! hahaha

# 635
  • София
  • Мнения: 21 308
Вени, ей на това му се вика тролски PR.  Joy

# 636
  • Plovdiv
  • Мнения: 8
Здравейте, нямам възможност да пиша много, но Ви следя. И аз смятам, че входните по музика, изобразително и технологии са излишни. Моята дъщеря по музика каза, че е играла тото - е явно има късмет, тъй като е "хванала" 5-ца  Grinning. По рисуване е нямала този шанс - там почти нищо не е могла да напише. Входното по технологии предстои. Не смятам и с тези неща да се притеснявам. Предполагам, че е нормално, но ме притеснява липсата на мотивация, това, че когато и говоря е съгласна с мен, а после си кара, както тя си знае. Иначе желанията и са големи, но я мързи доста. Опитвам се да и помагам, даже в събота и в неделя и отделям почти цялото си време - да и оказвам морална и не само подкрепа. Ходи на уроци по математика и БЕЛ при госпожи, които имат доста добро име, дават и доста домашни, с които засега се справя. Аз обаче непрекъснато се мятам от надежда, че всичко ще се нареди, до пълно отчаяние, когато се заинати и гледа да претупа нещата.  Като Ви чета малко се успокоявам, че всъщност нещата са си нормални  Simple Smile. Е казах си болката  Embarassed.

# 637
  • дядовата ръкавичка
  • Мнения: 3 959
Когато беше първокласник моят син, госпожата казала да напишат за домашно любимата си рецепта. Мойто дете се изтъпанчило и категорично заявило "Аз това домашно няма да го пиша, щото мама не готви!"  ooooh! hahaha

 Joy Вени, разкрита си!  
Това ми напомня за моя племенник, който на въпроса какво работят родителите му, заявил: "Ами, сутрин едвам стават, карат ни на градина, а после се връщат вкъщи да си доспят"  Mr. Green

Ей, с тия метонимии, инверсии, бла-бла, съвсем ме объркахте. Още не съм стигнала до този урок  Mr. Green, а като гледам - колкото потребители, толкова и предположения.

По математика имаме точно препоръчаните от ganis сборници. Да считам, че там сме бетон  Wink

PS. Откакто сме 7-ми клас много внимавам със запетайките, ама дали успявам ...

# 638
  • гр. София
  • Мнения: 182
Деска, благодаря ти за включването в темата! Аз също ще ти бъда благодарна, ако сканираш и пуснеш в темата този работен лист! Кой го е дал на детето? Нашата учителка по БЕЛ на родит. среща ни представи оферта за екскурзия за 1-3 ноември и ..... това беше фокуса върху предмета!
Химикал, благодаря за уточнението - наистина е стих, а не строфа! Виноват!  Embarassed
Bambulka, вх. тест по ДБТ (сега е Технологии) децата правиха още на 17 септември! Rolling Eyes
Antea, аз също съм възмутена от това, което трябва да учат децата по Литератира в 7 клас - тези тропи, литоти, анафори, метонимии, синекдохи...и т.н., би трябва да ги учат филолозите в Университетите. Наистина ние не сме ги учили, прегледах тетрадките и у-ците на дъщеря ми, която преди 10 год. беше в 7-ми клас - те също не са ги учили толкова подробно. Така, че да се стягаме и с общи усилия да ги изучим!!! #2gunfire
Последно уточнение за "СЪРЦЕ":
В стиха "та сърце мъжко юнашко" - "сърце" е..................??????
В стиха "та сърце, майко не трае" - "сърце" е метонимия (сърцето замества лирическият герой)
В стиха "да чуй то сърце юнашко" - "сърце" е.............????? мисля, че не метонимия или метафора, защото либето може да чуе сърцето как бие!

# 639
  • София
  • Мнения: 227
Момичета, ако някой има желание нека ми изпрати на лични паролата за пощата и да ми
напише как качвате информацията за да добавя сканирана подробна обяснителна таблица с тропите и фигурите от На прощаване.

# 640
  • София
  • Мнения: 65
То всичко хубаво, че ще качите листа за "На прощаване" в пощата, но тези, които нямаме достъп до нея няма да го видим.  Wink
Тук ще помоля за помощ по една задача, която на пръв поглед ми изглеждаше адски елементарна, но за мой срам не можах да получа отговора.
Ако |-a-2| + |b+3|=0, то  a-b= на колко?

# 641
  • Мнения: X
То всичко хубаво, че ще качите листа за "На прощаване" в пощата, но тези, които нямаме достъп до нея няма да го видим.  Wink
Тук ще помоля за помощ по една задача, която на пръв поглед ми изглеждаше адски елементарна, но за мой срам не можах да получа отговора.
Ако |-a-2| + |b+3|=0, то  a-b= на колко?
Щом сборът на двата модула е равен на нула, то всеки от тях е равен на нула.
-а-2=0        b+3=0
а=-2            b=-3
a-b=-2-(-3)=-2+3=1
Златилов, Савова, Тодорова?  Grinning

# 642
  • София
  • Мнения: 19 925
То всичко хубаво, че ще качите листа за "На прощаване" в пощата, но тези, които нямаме достъп до нея няма да го видим.  Wink
Тук ще помоля за помощ по една задача, която на пръв поглед ми изглеждаше адски елементарна, но за мой срам не можах да получа отговора.
Ако |-a-2| + |b+3|=0, то  a-b= на колко?
Принципно има  два варианта за сбор 0 на две числа. Единият е да съберем две противоположни (например 3 и -3). Другият е и двете събираеми да са 0. Предвид факта, че събираемите ни са в модул,  няма как едното да е отрицателно. Значи остава вариант 2 за две нули.
Тогава |-a-2|=0 <=> -a-2=0 <=> a=-2
|b+3|=0 <=> b+3=0  <=> b=-3
=>a-b=-2-(-3)=-2+3=1

Напомням само, че  има тема "Математика" във форума и ми се струва , че е по-добре задачите да се пускат там.

# 643
  • София
  • Мнения: 227
То всичко хубаво, че ще качите листа за "На прощаване" в пощата, но тези, които нямаме достъп до нея няма да го видим.  Wink

Няма проблем да го споделя и с другите, само предложете вариант или в краен случай ще го препратя на тези, които ми пратят имейлите си.

# 644
  • Мнения: 6 269
пуснах входното по български на сина ми. Не съм трила нищо, защото ще го връщаме. Ако някоя добра душа може да го преработи и да затрие име и отговори, би било чудесно.

Общи условия

Активация на акаунт