"Не съм очаквала, че ще имам такова дете в моя клас"

  • 34 871
  • 471
  •   1
Отговори
# 75
  • Пловдив
  • Мнения: 10 471
Поредната тема, в която авторът се фръцка, щом написаното от другите не му отърва.
Абе защо ги пускате тези теми, като не сте готови да чуете мнение, различно от вашето?

Та за карфицата - като си се боде сам, бива горе-долу, ама ако тръгне да боде другите ...

# 76
  • Мнения: X
...Моето мнение за нея като професионалист вече е създадено...
Съдейки по написаното, това мнение едва ли е положително, а са изминали едва десетина дни от началото на учебната година. Замисляла ли си се как ще я карате следващите няколко години с тази госпожа?

# 77
  • София
  • Мнения: 1 940
Така, понеже бях забравила какво гъмжило е форума, само за последно поствам и ви оставям да си чешете езиците.

А ти проумяваш ли, че на карфиците не им е там мястото!!!!

# 78
  • sofia
  • Мнения: 9 237
маминка...е "забравила" да внуши уважение към личността на учителя?
Е, пак не си разбрала! Какви внушения? Уважението трябва преди всичко да се заслужи  Laughing
Уважението към учителя (и не само) не се внушава от някой друг. Как да уважаваш някой, който те унизява и когато тръгнеш да обясняваш нещо (или да се защитиш) ти се изсъсква "Млъкни! Не ме интересува!"....как към такова същество да внуша уважение, при положение, че ми идваше да я удуша.
За настоящата учителка на сина ми: "Мамо, аз гледам да не се оплаквам на госпожата какви простотии правят Х и У, защото тя и без това се ядосва с тях. Нищо, че на мен ми се развика, аз я виждам че е ядосана".

# 79
  • Мнения: X
А ти проумяваш ли, че на карфиците не им е там мястото!!!!
А на иглите, които ще използват по домашен бит и техника къде им е мястото?

# 80
  • Пловдив
  • Мнения: 10 471
Така, понеже бях забравила какво гъмжило е форума, само за последно поствам и ви оставям да си чешете езиците.

А ти проумяваш ли, че на карфиците не им е там мястото!!!!

А родителите къде бяхте, когато се подготвяше посрещането на децата през първия учебен ден?
За да няма карфици ...
Истината е явно някъде по средата.

Дидева  newsm10
има и ножички, и макетни ножчета, та даже и с молива може да направи някоя дивотия.
Ама на някои единствено и само учителките са им виновни.

# 81
  • Мнения: 24 707
  Хайде сега, разбира се, че има с какво да се набоде всяко дете, ако реши. И това е диванешка постъпка, да се боде с баджа, за която вероятно майката му се е скарала.
 Работата е, че децата първокласници са малки и всеки момент могат да извършат какви ли не малоумия, особено момченцата. И до дъщеря ми седи един такъв калпазанин.
 Обаче ако учителката вземе да характеризира което и да е дете като някакво си от първия ден и да се овайква, че и се е паднало, еми, извинявайте, и аз ще се усъмня в професионализма и. Това е тежка и отговорна професия, не е пикник само с панделкосани милички момиченца, които слушкат където ги поставиш, като моето.
  На мен това ми говори, че е несправедлива, лесно поставя етикети и недоброжелателна.

Последна редакция: ср, 25 сеп 2013, 10:51 от Iris04

# 82
  • Мнения: 10 547
Много по-страшно от карфицата е в класа да има дете с родител като авторката.

# 83
  • sofia
  • Мнения: 9 237
Много по-страшно от карфицата е в класа да има дете с родител като авторката.
Не, по-страшно е учител да има "такова" отношение към дете, с което едва се е запознал. Лепят се етикети на принципа "кефиш ме, не ме кефиш".....мога да направя разказ по преживяно (за разлика от повечето, даващи мнение). А пък до това заключение стигнах, от категоричността, която "струи" от мненията.

В случая карфиците ги приемам като отклонение от темата на "разговора".

# 84
  • Мнения: 24 707
 Карфиците са важни, защото има значение все пак докъде стига калпазанлъка. Има много изобретателни в щуротиите момченца, но ми се струва, че опитния учител би трябвало изначално да е наясно, че в класа му ще има едно или повече такива зрънца и да гледа с... да кажем повече симпатия, някак си, като към деца, а не с отвращение.
 Винаги давам за пример в такива теми нашата госпожа от предучилищната, която не позволи родители да се оплакват, нито да бъде етикетосвано едно диване, сви му сармите и се оказа че е едно страхотно готино и умно хлапе, макар че докрая даваше някои рецидиви на безобразничество.

# 85
  • Мнения: 10 547
Много по-страшно от карфицата е в класа да има дете с родител като авторката.
Не, по-страшно е учител да има "такова" отношение към дете, с което едва се е запознал. Лепят се етикети на принципа "кефиш ме, не ме кефиш".....мога да направя разказ по преживяно (за разлика от повечето, даващи мнение). А пък до това заключение стигнах, от категоричността, която "струи" от мненията.

В случая карфиците ги приемам като отклонение от темата на "разговора".

За мен в реакцията на учителя има резон и веднага се мотивирам защо.
Примерен сценарий:
- Петре, моля те, остави карфицата, защото може да нараниш себе си или околните.
Петър мълчи и продължава да човърка с карфицата. Учителката му повтаря, потретя, подесетва и реакция от Петърчо няма. Е, по-добре още първият ден да даде ясно да се разбере, че поведението на детето не й харесва, няма да го толерира и пр., отколкото да лицемерничи пред родителите и на тихия фронт да скапва Петърчо.

# 86
  • sofia
  • Мнения: 9 237
Каси, тъй като никой от нас не е бил свидетел нито на поведението на детето, нито на поведението и думите на учителката, възможните сценарии са безкрайни.
Дори думи, които сами по себе си не са обидни, казани с определена интонация и поглед, могат да обидят.... в случая "такова". Та начина, по който обясняваш на родител, че детето му се държи неприемливо и от значение за последващата реакция на родителя и продължението на диалога.
И не е лошо, учителя като се оплаква от нещо, да предложи варианти за действие и справяне със ситуацията.....аз в прав текст помолих за помощ и учителката, и психоложката, и зам.директорката....само психоложката съдейства. Е, след като госпожата отказа да прави, каквото и да е по въпроса, аз какво повече да направя?

# 87
  • Costa Rica
  • Мнения: 551
А ти проумяваш ли, че на карфиците не им е там мястото!!!!
Проумявам много добре, че дете в първи клас вече трябва да има създадени умения за работа с режещи и бодящи предмети. На тази възраст мама не трябва да го пази от тях, а да го е научила вече да действа безопасно.

И, да, тръгвайки на училище, то вече трябва да е наясно, че от него ще се изисква да спазва определени норми на поведение (визирам ставането и разхождането в час). Първокласниците вече имат зад гърба си няколко години детска градина и предучилищна, а там тези неща се учат.

В случая карфиците ги приемам като отклонение от темата на "разговора".
Ако твое дете пострада от дивотията на някое друго, едва ли ще го приемаш като отклонение от темата. Вероятност да писнеш тук - 100%.

Изобщо, бъдете благодарни, че децата ви се прибират вечер цели, защото идея си нямате какво са способни да причинят на себе си и на околните.

И тук не говоря за деца с тежки отклонения в поведението, чиито родители настояват на всяка цена да ги "интегрират" в масовото училище, а за най-обикновени разлигавени мамини чеденца. Дори и кротушковците са скрити лимонки и могат да те изненадат, когато най-малко очакваш

Последна редакция: ср, 25 сеп 2013, 12:44 от Делфина фон Ю.

# 88
  • Мнения: 24 707
А ти проумяваш ли, че на карфиците не им е там мястото!!!!
Проумявам много добре, че дете в първи клас вече трябва да има създадени умения за работа с режещи и бодящи предмети. На тази възраст мама не трябва да го пази от тях, а да го е научила вече да действа безопасно.

 

 Ами, Делфинче, няма как да имат съвършени умения, просто защото не са съвсем развити. Някои деца в първи клас могат да шият с игла, докато за други това е съвсем непостижимо умение. Че те изобщо са си малки деца, голяма част навършват седем в края на годината и някои са съвсем по детски несръчни, особено момченцата, да не говорим какви дребосъчковци безакълни има. Това няма нищо общо с разглезеност, просто възможностите на възрастта не са кой знае колко големи нито пък еднакви у всички деца, да не говорим за способността за концентрация, която понякога и у възрастен човек я няма...
 Гледам сутринта на съвещание народа как се изпоотнесе, и взе да рисува в тефтерчетата криволици, а един първокласник като му доскучее или става и почва да ходи, или директно почва да върши дивотии като да си вре разни работи в носа, например.
 Абсолютно е верно, че постоянно са на косъм от самоувреждане, или причиняване на нещо болезнено на другарчето.

Последна редакция: ср, 25 сеп 2013, 13:14 от Iris04

# 89
  • Мнения: 8 999
Аз пък не видях нищо чак "такова" в поведението на детето. Много първокласници стават по време на час, други блеят, трети си говорят с другарчето, хранят се в час, шумкат, изпускат разни неща на пода. Не казвам, че е редно това, но чак да се потресе таз учителка... В смисъл, че поемайки първокласници, би трябвало да е наясно, че ще има доста такива случки през първия срок и при това няма да само с едно дете. Ако не е абсолютно начинаеща в занаята, едва ли не ги знае тия неща и едва ли не е имала "такова" дете в класовете си досега.

Общи условия

Активация на акаунт