"Не съм очаквала, че ще имам такова дете в моя клас"

  • 34 827
  • 471
  •   1
Отговори
# 150
  • Мнения: 882
Извинявай за въпроса, но....
Това само твои предположения ли са или на специалист?
Защото ,ако са си само твои може да се окаже, че нищо му няма на детето и всичко е напълно излишно.
Разговорите  с учителите и т.н.

# 151
  • Мнения: 2 906
Преди 1 клас я очаква предучилищна. Ще видим там как ще се справи. Освен това мисля предварително да подготвя учителите.

Да, за предучилищната си права, но не учителите трябва да подготвиш, а детето. Направи всичко, което би било от полза - психолог, спорт и т.н.

# 152
  • Мнения: 398
 А тук идва един друг проблем.

 Примерно имам хиперактивно дете.Правя всичко по силите си с терапии , консултации и много усилия.
 Отива на училище и аз най-учтиво говоря с педагога.


 И какво се случва ?

 Детето започва да се гледа като "различно" дете с проблем.Болно дете.Обяснява се на родителите на другите деца и те започват да го сочат с пръст и да цъкат неодобрително.После се обяснява на децата у дома да не играят с това дете , защото то е болно и така става една хубава суматоха.

 Ма какво от това.Нали за общото благо сме го анатемосали.Ако може и да се махне от там детето ще е най-добре.



 Подобна реакция имаше в градината на детето ми.След като получи един гърч в болницата и решихме да правим изследвания и казах на госпожата ,че за това няма да го има.И за нея вече беше страшно.Как ще идва това дете като е правило фебрилен гърч.Ми ако има епилепсия те не могат да го гледат.
А просто можех да не им кажа.Те нямаше от къде да знаят.Но мисля ,че трябва да обсъждам с тях , защото прекарват голяма част от деня с детето ми.


 Няма го диалога родител - учител.Няма го разбирането.Различното дете е проблем.


 Иначе има много невъзпитани деца и си личи липсата на родителство при тях.
 Но енергичните деца не винаги са невъзпитани и груби.

# 153
  • Мнения: 51 086
Не мисля, че има такова автоматично отхвърляне на различните. Реакцията на отхвърляне се появява, когато различното дете пречи на останалите или даже ги застрашава. И е нормална в края на краищата - всеки родител гледа първо доброто на своето дете.
Дали ще кажеш е твой избор. Ако става дума за хиперактивно дете може да рискуваш да не казваш. Но ако имаш дете с епилепсия трябва да кажеш за да са подготвени учителите как да реагират.

# 154
  • Мнения: 398
Не мисля, че има такова автоматично отхвърляне на различните. Реакцията на отхвърляне се появява, когато различното дете пречи на останалите или даже ги застрашава. И е нормална в края на краищата - всеки родител гледа първо доброто на своето дете.
Дали ще кажеш е твой избор. Ако става дума за хиперактивно дете може да рискуваш да не казваш. Но ако имаш дете с епилепсия трябва да кажеш за да са подготвени учителите как да реагират.

За жалост моя приятелка каза ,че има хиперактивно дете на първата родителска среща май месец преди 1 клас.На втората родителска среща септември учителката най-грижливо информира всички родители.

На първия учебен ден децата си играят на двора , а с нейното дете играят само две деца.Идва детенцето и обяснява ,че някои деца казали ,че родителите им казали да не говорят с него ,че може да ги набие или нагруби и изобщо да не се занимават.
Идва една от майките на тези двете деца , които единствени играят и се заговаря с децата и като разбира ,че това е въпросното дете и си дръпва нейното.
Много беше трудно.Но тя реши да не го маха веднага.

Мина месец и на извънредна родителска среща обсъждали поведението на други две деца.Родителите се оплаквали от тях.Моята приятелка станала теглила им една лекция как са игнорирали детето и , обяснила на учителката ,че е постъпила нечовешко и си махна детето.

Записа го в друго училище.Разказала е на новата преподавателка за случая и сега няма проблем.

# 155
  • Мнения: 24 693
  Това е , защото и сред учителките има много прости жени. Съжалявам да го кажа, наистина. Човек предполага, може би неоснователно, че учителят би трябвало да е интелигентен, емпатичен човек, който е обучен и има вътрешно заложени умения да се отнася по подходящ начин с деца... обаче, ако не случи на такъв, наистина не знам какво прави. Може би в малките класове е по-добре просто да си премести детето.
 

# 156
  • Мнения: 24 467
В малките класове- твърдо го препоръчвам това, с местенето, ако учителката не става. Няма друг вариант, ако учителят е неподготвен или лишен от човещина, вика, като батланин през цялото време и не се опитва да говори и да се държи човешки с децата, несправедлив е, дели учениците по някакъв негов си признак.
Кофтито е след ІV клас- там все ще има по някое зрънце, няма как да се изберат всичките.

# 157
  • Мнения: 12 722
И какво е направило това дете, че от първия ден да го определят? Защото учителите се срещат с всякакви деца, трябва да е нещо изключително.

# 158
  • Мнения: 8 914
miss pigy, как реши без преглед от специалист, че детето е хиперактивно? Любопитно ми е.
Големият ми син не също не можеше да стои 5 минути без да мърда. Когато беше бебе, от нас се изисваха кански усилия да го пренесем на ръце от едно място на друго без да го изпуснем, до такава степен се въртеше в ръцете ни и правеше опити да се покатери по нас. В количката се извиваше като змия, измъкваше от всички ремъци, изправяше се прав, хващаше се за сенника и започваше да подскача. Беше на 7 месеца. И досега си е шугав, въпреки че от време на време стои мирен. И никога, никога не ми е идвало наум да го определя като хиперактивен. Напротив, в моите очи винаги си е бил съвсем нормално палаво дете с много енергия за изразходване.

# 159
  • София
  • Мнения: 1 120
Детето започва да се гледа като "различно" дете с проблем.
Специално за моето дете и да искам, няма как да скрия, че е по-различно. Още откакто сме тръгнали по градинките, ни сочат с пръст. Но за мой късмет детето ми не е агресивно и от съвсем малка я наказвах за прояви на насилие към други деца. Благодарение на това и на факта, че агресията и насилието не са й вродени, другите майки не странят от нас и не си дърпат децата надалече. По пързалките и градинките съм се нагледала на много лоши деца.
Докато майките на спокойните деца си седяха на пейките и почиваха, аз бях неотлъчно до моето.  Веднъж с едно момченце се пързаляха и преди да се качат за ново пускане на пързалката се качи едно по-голямо момче и отказа да ги пусне да минат. Аз му обясних, че пързалката е за всички деца и няма право да пречи на другите. Моята щерка е нетърпелива, мушна се и се спусна. Тогава по-голямото дете бутна момченцето и, луд късмет, успях да го хвана.
Виждала съм как без причина на пясъчника едно дете изсипа кофичка с пясък върху друго дете и много други случки.
Благодарение на факта, че детето ми считано като различно, досега съм успяла да я опазя жива и здрава. И се надявам и за в бъдеще да е така, но това се дължи на факта, че не е оставяна и минута без надзор.

# 160
  • София
  • Мнения: 3 708
Но за мой късмет детето ми не е агресивно и от съвсем малка я наказвах за прояви на насилие към други деца. Благодарение на това и на факта, че агресията и насилието не са й вродени, ...
Имаме съседче, което е с хиперактивност. Външно, по поведението, си личи че детето е различно, няма как да се скрие. На 15 години е, а се държи като 7 годишно. Но изобщо не е агресивна. Напротив, мила и внимателна е. Ако помоли за нещо, 100 пъти ще се извини за неудобството, което е причинила. Търпи лиготиите на другите деца и не зная да е налитала на бой или да нагрубява и обижда. Не съм срещала майка, която да забранява на децата си да играят с нея. Трудно е да се каже, че са я приели, но никой не се бои от нея.
Според мен хиперактивността не е синоним на агресия, насилие и т.п. Не може да се съсредоточава и да учи детето, но не пречи на никого.

# 161
  • Мнения: 7 462
Всичко зависи от подхода на учителя към такова дете и как ще се настроят останалите деца към него.
Но имайки предвид, че повечето учители са нервни, сприхави и не много благоразположени към такива деца, ще бъде трудно и за него , и за майката.
Трябва да се прави разлика между хиперактивно и невъзпитано дете.

# 162
  • Мнения: 24 693
 Трябва да се прави разлика също така между невъзпитано и палаво дете. Голяма част от диванетата не ги правят нарочно белите, а им се получава като на Емил от Льонеберя. И учителката като похаби половината учебно време да вика и прави опити да контролира някое такова, вместо да му намери занимание и да впрегне в смислена дейност вродената му активност и най накрая се получава, че целия клас се занимава с него и викат майка му час по час.
 До моята дъщеря първите дни седя едно такова, ще видим учителката дали ще се справи, или на всяка родителска ще слушаме колко лошо дете е.

# 163
  • Мнения: 10 547
Трябва да се прави разлика също така между невъзпитано и палаво дете. Голяма част от диванетата не ги правят нарочно белите, а им се получава като на Емил от Льонеберя. И учителката като похаби половината учебно време да вика и прави опити да контролира някое такова, вместо да му намери занимание и да впрегне в смислена дейност вродената му активност и най накрая се получава, че целия клас се занимава с него и викат майка му час по час.
 До моята дъщеря първите дни седя едно такова, ще видим учителката дали ще се справи, или на всяка родителска ще слушаме колко лошо дете е.

В масовото образование липсва частта с индивидуалния подход. Тя изобщо не е заложена в него.
Затова в час по математика, да речем, на палавника, дето иска да се карети по полилея, трудно може да му се намери занимание, което да впрегне активността му и така хем, да научи колко е 3х2, хем да не пречи на останалите, хем физически да оцелее.
Да, да, зная, че има начини и педагога бла-бла, но реалността в класната стая е друга. Остави на страна, че има учебен план и разни нормативи, които гонят учителите и, които не  зависят от тях.
Та, това, в което въдворяваме децата си от предучилищната още е масовото образование. Единицата винаги и навсякъде ще боде очи. Що никой не се оплаква от децата, които през междучасието не искат да тичат, а предпочитат да си четат?
И изобщо постановката с персоналното внимание е абсолютно грешна и неосъществима в голямата си част, колкото и да не трябва да е така. Нито е здравословно за средата, нито е може  да се приложи на практика.
Особено в училища като сочените за елитни, където има по 6 паралелки от по 30 деца.
Не напразно много хора търсят алтернативата на частните училища, с малко на брой деца в клас. Увеличават се и онези, търсещи  домашното образование. 

# 164
  • Мнения: 7 462


В масовото образование липсва частта с индивидуалния подход. Тя изобщо не е заложена в него.

Да, да, зная, че има начини и педагога бла-бла, но реалността в класната стая е друга.

Особено в училища като сочените за елитни, където има по 6 паралелки от по 30 деца.
Не напразно много хора търсят алтернативата на частните училища, с малко на брой деца в клас. Увеличават се и онези, търсещи  домашното образование. 
Това е много вярно казано и съм напълно съгласна с това, но няма как да се променят нещата.Образователната ни система е ужасна!

Общи условия

Активация на акаунт