ПЧМГ

  • 40 070
  • 255
  •   1
Отговори
# 90
  • Мнения: 1 782
Mira_p, и аз възприех темата като обща
За съжаление, темата е обща, а от това полза няма никой.
Това са 2 различни училища, за различни възрасти, с различен начин на обучение и донякъде различни интереси.
Докато до 4-ти клас е важно всестранното развитие, след 5-ти вече училището е в някаква степен специализирано.
Добре би било темата да се разцепи, защото родителите на деца от Питагор се интересуват какво става в ПЧМГ, но родителите на деца от ПЧМГ (аз конкретно поне Simple Smile) хич не ги интересува какво става в началния целодневен курс...


Както май писах някъде по-горе, в СМГ - като най-близък аналог - от много години нямат проблем с това, въпреки високото ниво на математиката. Без всякакви допълнителни школи от 20 години насам там се учи АЕ практически на ниво АЕГ + втори език.
Извинявам се, че пак намесвам примера на СМГ, но просто според мен това е много добре работещ модел - там всички предмети са на доста високо ниво

Доста по-различно мнение имам. Приемам написаното като заучени фрази, на които съм готов да опонирам с преки наблюдения за конкретни преподаватели по конкретни предмети. Бих препоръчал да не правиш подобни генерални заключения ако нямаш необходимите данни от първа ръка.
В СМГ се учи добре математика. Много добре! Отлично даже!
Език в периода 5-7-ми клас не се учи. Учи се нещо, което е по програма, без никакво съобразяване какво е конкретното ниво на децата, а това... не е учене ако си над нивото, заложено от министерството. В крайна сметка, това не е недостатък конкретно на училището, а на цялата система, напълно очаквано е, но просто е добре да не се залъгваме, че не е така.
След 7-ми дали се учи, не знам. Английски не е и необходимо да се учи - СМГ взима 100-ината най-умни деца на София всяка година в 5-ти клас. Тези деца, в голямата си част са на ниво АЕГ още преди 8-ми клас, благодарение точно на допълнителни школи. По-интересен е немския, който като че ли се учи както трябва 1 година, но на ниво НЕГ... изключително силно се съмнявам. Ако се стига подобно ниво към 12-ти клас бих предположил, че е с допълнителни школи.
Бих заложил нещо стойностно, че СМГ е от училищата, в които процентът деца, посещаващ външни школи е най-висок, напук на твоето мнение, че фенове на школите там не виреели. Което е естествено. Там са мозъци, които не могат да се задоволят с това, което предлага образованието в България, било то и в едно наистина добро училище.
Та СМГ е страхотно училище с невероятна математика и информатика, но не е това, което живее в представите ти. И темата не е за него.

Да се върнем на предложението - не е ли добре да се отделят темите за Питагор и ПЧМГ?

Последна редакция: пн, 14 окт 2013, 22:41 от kodbg

# 91
  • Мнения: 1 359
Впечатленията ми от СМГ са от възможно най-първа ръка в продължение на немалко години. Разбира се, всеки има право на различни впечатления.
Безкрайно се извинявам за нахлуването в темата и объркването ми, произтичащо от факта, че беше създадена от информативната тема за двете у-ща. Моля модератор да изтрие всички мои мнения от нея, за да не  я разводняват.

# 92
  • Мнения: 1 782
Безкрайно се извинявам за нахлуването в темата и объркването ми, произтичащо от факта, че беше създадена от информативната тема за двете у-ща. Моля модератор да изтрие всички мои мнения от нея, за да не  я разводняват.

Че тя си е за двете училища, няма за какво да се извиняваш, пишеш си съвсем на място.
Просто на мен ми е скучно да чета за Питагор и затова предлагам да се разделят. А и виждам, че има доста различни приоритети в двете училища и може би е леко подвеждащо да се смятат за едно накуп..

Впечатленията ми от СМГ са от възможно най-първа ръка
Хм, и не си съгласна с мнението ми за езиковото обучение там?
Според теб, учениците в СМГ научават английски от ученото в училището, а не от външни школи?

Последна редакция: пн, 14 окт 2013, 22:25 от kodbg

# 93
  • София
  • Мнения: 5 454
A дали би било възможно класовете в ПЧМГ да се формират на база нивото по математика, а часовете по АЕ по програма да бъдат по едно и също време за трите паралелки от даден випуск и за тях децата да се разделят по ниво на езиковата си подготовка ?

Според мен на този етап няма нужда от създаване на нова тема за "Питагор", зашото дори и тази тема не е много активна все още, а пък постовете за нач. училище са не повече от 3-4. Мисля, че се съобразяваме и не пишем твърде много за него тук. Ако по-натам се появят и други пишещи за началното учлище, може би ще е добре да разделим темите.

Дори и да са отделни двете училища, все пак имат и общи неща - част от преподавателите, общи пътувания за състезания, общ сайт и разбира се - децата, които продължават от 'Питагор" в ПЧМГ.
Има и родители с деца, учещи и в двете училища.

А "намесването" на Питагор тук започна от обучението по АЕ в ПЧМГ и надеждата, че децата, учили езика в нач. училище, ще могат да продължат по подходящ начин обучението си и в ПЧМГ.

Последна редакция: вт, 15 окт 2013, 07:00 от Prizma

# 94
  • София
  • Мнения: 4 102
...математиката, разбира се, е повече, отколкото в  непрофилираните у-ща, но изявените математици си работят допълнително в школи (в самото у-ще имам предвид) и т.н.; стремежът не е всички да станат гениални математици, а всички да получат високо ниво по математика....

За СМГ - кak e било преди - не знам, но в момента мога да кажа, тъй като част от приятелчетата ни отидоха там. От началото на годината са решавани само състезателни задачи в часовете, не е взет все още никакъв материал. Докато при нас в часовете е взет почти целия материал с дробите (и обикновени и десетични), плюс е доста добре упражнен, плюс и тестове върху него са направени. Пиша това, защото е напълно противоположно на твоето твърдение, а имам информация от първа ръка в момента.
Разбира се всеки има право да пише в темата! Но моля ви, нека да е с реално подплатени аргументи, защото иначе се създават някакви митове и легенди, които нямат връзка с реалността.


пп За мен е ок темата да е една, и без друго сме толкова малко

Последна редакция: вт, 15 окт 2013, 08:28 от EliG

# 95
  • Мнения: 105
Че тя си е за двете училища, няма за какво да се извиняваш, пишеш си съвсем на място.
Всъщност не е - както е видно от първия ми пост, когато създадох темата, имах предвид само ПЧМГ...
Хубаво е да има тема и за Питагор, но да е отделна.

# 96
  • Мнения: 864
...математиката, разбира се, е повече, отколкото в  непрофилираните у-ща, но изявените математици си работят допълнително в школи (в самото у-ще имам предвид) и т.н.; стремежът не е всички да станат гениални математици, а всички да получат високо ниво по математика....

За СМГ - кak e било преди - не знам, но в момента мога да кажа, тъй като част от приятелчетата ни отидоха там. От началото на годината са решавани само състезателни задачи в часовете, не е взет все още никакъв материал. Докато при нас в часовете е взет почти целия материал с дробите (и обикновени и десетични), плюс е доста добре упражнен, плюс и тестове върху него са направени. Пиша това, защото е напълно противоположно на твоето твърдение, а имам информация от първа ръка в момента.
Разбира се всеки има право да пише в темата! Но моля ви, нека да е с реално подплатени аргументи, защото иначе се създават някакви митове и легенди, които нямат връзка с реалността.

Ели, извинявай, че се намесвам, но не можах да се сдържа. Това, което са ти казали родителите на вашите приятелчета няма нищо общо с действителността. Моите наблюдения са съвсем преки и мога да ви уверя, че след една седмица стабилен преговор си започнахме по учебната програма в часовете по ЗП, а само по СИП и ЗИП се решава от допълнителни сборници. Може би разликата идва от това, че сме при другата учителка, а тази на вашите приятелчета може би има амбиции да ги прави състезатели, но едва ли. Учителите са длъжни в часовете за задължителна подготовка да си карат по учебния материал, дори и в СМГ. Досега два пъти са им давали по един лист със задачи от състезания ХП, и той беше за домашно най-вече за тези, които проявяват интерес и искат да се борят за място в отбора.

Последна редакция: вт, 15 окт 2013, 08:43 от Миши-Тети

# 97
  • София
  • Мнения: 4 102
Как да няма общо, има, при тях е точно така. И разбира се има резултат, изразяващ се в първото място на състезанието  Grinning
А следейки темата за математическите състезания предни години помня, че когато имаше дроби на СМТ все се оказваше, че в СМГ не са ги учили още. Разбира се , без да обобщавам за всички.

И нека си се върнем към нашата тема. Теми за СМГ има достатъчно във форума Peace

# 98
  • Мнения: 864
Как да няма общо, има, при тях е точно така. И разбира се има резултат, изразяващ се в първото място на състезанието  Grinning
А следейки темата за математическите състезания предни години помня, че когато имаше дроби на СМТ все се оказваше, че в СМГ не са ги учили още. Разбира се , без да обобщавам за всички.

И нека си се върнем към нашата тема. Теми за СМГ има достатъчно във форума Peace

Детето беше много добър математик и преди да го приемат във въпросното училище. Няма нужда да злобееш. Виждам, че изцяло от такива подбуди е продиктуван поста ти, което е много жалко. И други деца от неговия клас се явиха, с далече не толкова добри резултати, което напълно опровергава идеята, която се опитваш да втълпиш.

# 99
  • София
  • Мнения: 4 102
Познавам лично Иван и майка му отдавна, поста ти е силно неуместен, дори обиден!

# 100
  • Мнения: 7 263

И... ми се струва, че не се съобразявате с името на училището. Освен, че е частно, то е с Математическа насоченост... Което го прави уникално. Да не се лъжем - частни училища с по-добро езиково обучение има немалко...

Напротив kodbg не само обръщаме внимание, но и съвсем умишлено сме избрали именно това училище преди години.

Но в ПЧМГ основната насока е математиката. Чужд език, други предмети... трябва да са на едно прилично ниво, но поне аз не очаквам чудеса и затова директно се насочих към външна езикова школа.

Тук аз пък на свой ред ще си позволя да изразя несъгласие - едно силно ЧУ за мен трябва да предлага високо качество и тъй като съм сигурна за ПЧМГ е силно училище, то очаквам именно това да се случи. Понеже имам опит и сравнителни дългогодишни наблюдения върху начина им на работа смятам, че нашите предложения ще бъдат от голяма полза за децата идващи след нас. Със сигурност ще се обсъдят и ще има реакция върху тях. Въпроса е само колко време ще отнеме и дали и ние ще успеем да се възползваме.

За мен е важно това, че по математика има двама преподаватели и децата могат да попиват от тях. Ако станат трима... още по-добре, повече би ме зарадвало от езикови нововъведения.

Преподавателите по математика са наистина уникални, всъщност след като толкова години се борих с тази наука със съмнителен успех, разбрах какво е да харесаш математиката именно покрай синовете си и техните преподаватели, включително научих разни хитри трикове, на които никой навремето не ме беше учил - много важно като съм решавала интеграли в университета, като още в 5-6 клас забивах на задачи изискващи елементарна логика и просто техника на мислене, ако щете вярвайте, но аз поне се радвам и за себе си на тези си открития  Mr. Green Е въпреки това проверките на домашното по математика на 6-токласника са възложени на 10-токласника, защото родителският авторитет трябва да запази своята непокътнатост  Crazy hahaha bowuu


Ако се увеличи бройката или поне се запази миналогодишната бройка на поканите от международни състезания би било (пак от моя гледна точка) значително по-голям успех, отколкото ако се направи някакво подобрение в езиковото обучение...

Силно се надявам да се случи и не само това, а очаквам че с новите си попълнения вече ще бъдем и много по-сериозни опоненти в традиционните сили.

Знам, че мнението ми няма да допадне на много, но... аз да си го кажа. Това е математическа гимназия и всички сили и свободни ресурси трябва да се насочат в подобряване на тази част. Когато стане номер 1... тогава да се оправят останалите неизправности.
Предполагам, че не е това идеята на ръководството и на болшинството родители, аз просто си споделям моите мечти за развитие.

Всяко мнение е ценно, освен това според мен твоето мнение е точно мнението на ръководството, както и на голямата част от истински силните математици, просто аз да речем се опитвам да поотркехна прозорчето още малко  Peace

Ако модератор прецени би могъл да раздели темите, не сам против. На мен мненията и питанията за Питагор не ми пречат, готова съм да отговарям на въпроси, макар че опита ни в Питагор е само в рамките на 1 година, а там нещата се развиват доста бързо.

Миши-Тети не те познавам, но мога да предположа че се свестен човек, за сметка на това имам удоволствието да познавам EliG и бих те помолила наистина да не прибързваш със заключенията си относно подбудите и, със сигурност злобата е качество, което не и е присъщо. Съвсем друга тема е, че няма и причина за това.

Колкото до постовете на  ibm  Peace мога да кажа само, че това време е отминало и жалко. В момента имам много близки деца в 10-ти, 11-ти и 8 клас - всички разчитат на външно езиково обучение, особено тези от немските паралелки.

Последна редакция: вт, 15 окт 2013, 09:29 от Lennyh

# 101
  • Мнения: 7 277
В тази тема има няколко мнения за начален етап обучение. Не виждам смисъл да ги разделям.
По-добре си пуснете отделна тема за ЧНУ "Питагор".

Цитат
И нека си се върнем към нашата тема. Теми за СМГ има достатъчно във форума Peace
Така е, ДА!
НО за вас и като родители, и като потребители е полезно сравнението СМГ–ПЧМГ. Втората набира скорост и е хубаво да се знае как се развира спрямо СМГ. Така, че коментарите и съпоставката между двете гимназии освен, че са неизбежни, са и полезни. Лично мнение. Grinning

# 102
  • Мнения: 7 263

Цитат
И нека си се върнем към нашата тема. Теми за СМГ има достатъчно във форума Peace
Така е, ДА!
НО за вас и като родители, и като потребители е полезно сравнението СМГ–ПЧМГ. Втората набира скорост и е хубаво да се знае как се развира спрямо СМГ. Така, че коментарите и съпоставката между двете гимназии освен, че са неизбежни, са и полезни. Лично мнение. Grinning



Особено когато са добронамерени - лично мнение  Peace

# 103
  • София
  • Мнения: 5 454
A дали би било възможно класовете в ПЧМГ да се формират на база нивото по математика, а часовете по АЕ по програма да бъдат по едно и също време за трите паралелки от даден випуск и за тях децата да се разделят по ниво на езиковата си подготовка ?

Пак да попитам - мислите ли, че такъв подход е възможен ?

# 104
  • София
  • Мнения: 4 102
Ами защо не? На мен ми се струва идеален вариант. Особено в 5 клас, когато децата идват на най-разнообразно ниво по английски. Голяма мъка е за децата, предполагам и за учителите да ги уеднаквят.

Аз мисля, че и за СИП или ЗИП математика би могло да има нещо подобно.

Фран, права си! Би било полезно, стига сравнението да е безпристрастно, а не на принципа - 'нашето си е най-добро, дай да оплюем всичко друго'!

За английския да напиша - нашия клас минава този учебник:
http://www.expresspublishingbg.com/bg/catalog/special-for-bulgar … ream-for-bulgaria
След това ще продължи по следващия. Добър ход на г-жата е да ги кара да четат на английски. Дори да си направят читателски дневник. Моето дете е назад с английския, тъй като е учило само по Лонгман в училище, а той е доста елементарен учебник. Но пък децата , които са напред могат да си четат повече книжки и да се развиват, докато се преговори целия учебник.

Последна редакция: вт, 15 окт 2013, 10:22 от EliG

Общи условия

Активация на акаунт