ПЧМГ

  • 40 066
  • 255
  •   1
Отговори
# 75
  • Мнения: 1 359
Simple Smile
Успех на състезанието!
По-горе, разпростирайки се върху  критиките, пропуснах някои много важни положителни неща: за толкова време мога спокойно да кажа, че и класната, и учителката по английски (които имат най-много часове с класа) обръщат голямо внимание на отношенията между децата; взимат под внимание обратната връзка от родителите; още от края на първи клас с класната започнаха да правят групови проекти, което се отразява много положително на децата - и като интерес към изучаваната тема, и като сработване помежду си. За мен тези и други подобни неща са много съществени, може би не по-маловажни от самата учебна дейност, която видим е на много високо ниво, и много ценя усилията в тази посока - изобщо, от почти всички учители съм безкрайно доволна.  Така също ме радва изключително разумната политика по отношение на екскурзиите и зелените училища, каквато май доста рядко се среща и в другите ЧУ, а и в ДУ.
Всъщност като се замисля, основното ми разочарование май си остават допълнителните занимания, и то не само по отношение на спортовете, но дано пък с времето да има подобрение и там. И към фирмите за униформи де... самата униформа е супер като идея - дънки и бяла тениска  емблема, но продължавам да не разбирам защо все така се получава с изпълнителите и няма ли да бъде много по-добре просто училището да поръчва всяка година по един куп такива тениски и да се приключва.

# 76
  • Мнения: 105
tzvete_das, синът ти към колко часа се прибира?
Тъй като не ходи на други допълнителни неща, освен баскетбола (който е до 15.30), в училище е от 8.00 до 14.00 и към 14.30 е вкъщи. Хапва и почива до към 15-15.30 и сяда да пише домашни....понякога до около 17.00 успява, но понякога ги приключва към 19.00. Реално не му остава време за нищо друго, освен компа  Laughing вечер.

# 77
  • София
  • Мнения: 676
Искам да поздравя състезателите на ПЧМГ!!! Чудесно представяне на състезанието Хитър Петър!

Само да вметна за плюсовете - винаги много добра организация на всичко и равен старт и достъп на всички ученици до състезания! В настоящото си училище, по-голямата ми дъщеря, дори не беше разбрала, че е имало подбор, нещо което никога не се е случвало в ПЧМГ!!!

# 78
  • София
  • Мнения: 4 102
И от мен поздрави за децата за успехите на Хитър Петър!!
Разпознах сина на код.бг в списъците, както и мисля, че го видях докато проверяваха децата по имена в събота (един младеж с малко по-дълга коса?) Ако има други от темата да се похвалят  Peace

И нашия режим е като на tzvete_das, с разликата че ходи на школа по математика, а на спорт я водя привечер два дни. Остава й време единствено да си поиграят със сестра си вечер и това е. За сега единствено по английски й е много трудно. Всеки ден пише думи, чете учи и резултата си е все никакъв.



# 79
  • Мнения: 1 782
В настоящото си училище, по-голямата ми дъщеря, дори не беше разбрала, че е имало подбор, нещо което никога не се е случвало в ПЧМГ!!!

Странно, в СМГ ли е? Никога не ми се е слчувало в СМГ да не бъдем уведомени за контролни квалификации за някакво състезание?
В 8-ми клас ли е дъщеря ти?

# 80
  • София
  • Мнения: 676
Да...

# 81
  • Мнения: 9
Здравейте, да се включа и аз при вас. Майка съм на петокласник. За времето от началото на учебната година досега единственият много сериозен проблем при нас е английският. Никакъв напредък. Не знак какъв е начинът на преподаване, но моят син не успява да си изгради система ан учене. Не знае откъде да го подхване. Вероятно и в него има проблем, но си мисля, че и начинът, по който се поднасят нещата е от значение. Споделете мнение и вие не искам да подхождам субективно, само разглеждайки въпроса от нашата камбанария.

# 82
  • Мнения: 7 263
dessiittaa назад в темата сме го обсъждали. Проблема не е при вас / поне от моя гледна точка/. За съжаление опираме според мен до човешки фактор.
На базата на това, което съм видяла досега в училището и обучението на децата ми извън него бих дала следното предложение :
1. Допълнителните часове / тези, които се заплащат и са извън учебната програма/ да се водят от един от двамата нейтив спикъри.
2. Да има допълнителни занимания по английски във вида - театрален кръжок или нещо подобно, в което децата да дообогатяват както речниковия си запас, така и да се упражняват повече в общуване ползвайки езика.
3. Допълнителните часове да имат поне 2 или дори 3 варианта /групи/, като децата в тях се разделят според нивата им с начален тест, отделно да има по-интензивни 2-3 пъти в седмицата или по-слабо интензивни 1 път в седмицата, за да може всеки да намери своя ритъм и да се движи напред.
4. Да се създаде възможност в избираеми часове / дори и срещу доп. заплащане - тук не знам как се процедира в други училища с такава опция/ децата да избират като свободноизбираем и незадължителен и още един език /немски, френски, руски, италиански, испански/.
В едно училище предлагат подобна опция за външни ученици, като часовете са веднъж в седмицата, заплащането е на месечна база като се изчислява на реално посетените от детето часове, цената е повече от приемлива и ако не успеят да сформират група, заниманията са индивидуални. На учителя се заплаща като часове по СИП пак на месечна база.
Схемата е достатъчно гъвкава и би могло да се привлекат външни преподаватели, които да не се назначават на договор в училището, а просто да получават изработеният хонорар месечно или както се уговорят с ръководството на училището.
Над всичко обаче за мен остава качеството на преподавателите.....

# 83
  • София
  • Мнения: 5 454
Lennyh,

Това предложение много ми харесва

- Допълнителните часове / тези, които се заплащат и са извън учебната програма/ да се водят от един от двамата нейтив спикъри.

в комбинация с това предложение:

- Допълнителните часове да имат поне 2 или дори 3 варианта /групи/, като децата в тях се разделят според нивата им с начален тест


А това предложение:
отделно да има по-интензивни 2-3 пъти в седмицата

ми се струва трудно да се реализира, защото:
- не е ясно дали ще има достатъчно желаещи;
- съвсем ще се разслои даден клас в нивото по английски;
- заради този въпрос:
 
Над всичко обаче за мен остава качеството на преподавателите.....

А за допълнителен език не знам дали би оставало време ... Все пак  в 7-ми клас са матурите.

# 84
  • Мнения: 7 263

А това предложение:
отделно да има по-интензивни 2-3 пъти в седмицата

ми се струва трудно да се реализира, защото:
- не е ясно дали ще има достатъчно желаещи;
- съвсем ще се разслои даден клас в нивото по английски;
- заради този въпрос:
  
Над всичко обаче за мен остава качеството на преподавателите.....

А за допълнителен език не знам дали би оставало време ... Все пак  в 7-ми клас са матурите.

Prizma  Peace аз просто нахвърлям хрумки, върху които и други да помислят и да изкажат становища, не е казано, че непременно моето е най-вярно.
По първата цитирана точка - пак да кажа, това го мисля само за допълнителните занимания извън учебните, тоест това са все пак своего рода кръжоци и не е никак важно дали децата са от един и същи клас, та дори и от един и същи набор. Спокойно в една такава целева група сформирана да речем само като пример с крайна цел покриване на FCE тест, може да има от 5-то класници, до 7-мокласници в зависимост от входните им нива и желанието им за по-интензивен курс или пък за просто поддържане на езика и надграждане над минимума.

Колкото до второто, може би си права донякъде - въпреки настояванията на моя 6-токласник да включим още един език тази година аз надделях не много честно, защото поставих доста тежки условия именно с мисълта, че е важно тази година да тушираме всички пропуски от предишните, за да можем да имаме един сравнително спокоен 7-ми клас. Обещала съм, че в 8-ми клас ще съдействам, но не по-рано. Има обаче доста будни деца, отделно с особени дарби по математика, за които тя не е чак такова предизвикателство подготовката по нея, на тях им остава време и стига да имат желание според мен 6-7 клас е един нелош момент за стартиране полека лека на втори /или трети език/.
В Българско школо доколкото съм ги проучвала преди 5 години децата си вървяха с втори език още от първи клас / мисля, че беше руски, не си спомням вече дали имаше и друга опция/

# 85
  • Мнения: 1 782
Напук на пишещите и на Lennyh ще контрирам с по-различно мнение Simple Smile

Всички предложения са чудесни. Но не са толкова лесно осъществими според мен. Могат да се внедрят, поне част от тях, но се изисква немалък ресурс затова.

И... ми се струва, че не се съобразявате с името на училището. Освен, че е частно, то е с Математическа насоченост... Което го прави уникално. Да не се лъжем - частни училища с по-добро езиково обучение има немалко...
Но в ПЧМГ основната насока е математиката. Чужд език, други предмети... трябва да са на едно прилично ниво, но поне аз не очаквам чудеса и затова директно се насочих към външна езикова школа.
За мен е важно това, че по математика има двама преподаватели и децата могат да попиват от тях. Ако станат трима... още по-добре, повече би ме зарадвало от езикови нововъведения.
Ако се увеличи бройката или поне се запази миналогодишната бройка на поканите от международни състезания би било (пак от моя гледна точка) значително по-голям успех, отколкото ако се направи някакво подобрение в езиковото обучение...

Знам, че мнението ми няма да допадне на много, но... аз да си го кажа. Това е математическа гимназия и всички сили и свободни ресурси трябва да се насочат в подобряване на тази част. Когато стане номер 1... тогава да се оправят останалите неизправности.
Предполагам, че не е това идеята на ръководството и на болшинството родители, аз просто си споделям моите мечти за развитие.

# 86
  • Мнения: 3 455
Ibm, много ми беше интересно да прочета мнението ти, тъй като се интересуват именно от начален курс на училището. Моля да ме извините, ако излиза извън темата, преди май беше комбинирана и за ЧНУ Питагор. Интересува ме по колко са децата в клас, при кандидатстването, пише в сайта пробен ден, но проверяват ли математически способности на детето и как протича. Много ще съм благодарна на тези, които се включат с мнение относно приема за първи клас и обучението в начален курс. А и дали след ІV клас продължават директно "питагорчетата" или кандидатства ведно с другите? То като им гледам сайта май има предучилищна група, дали въобще има място за нови първокласници? 

# 87
  • София
  • Мнения: 5 454
kodbg, всъщност моето мнение се доближава до твоето.
Доколкото знам, в момента така или иначе има час допълнителен час по АЕ - школа по желание.
Също така училището има и native speakers.
В тази връзка, ако може този допълнителен час да се води от някой от тях /макар и при по-висока такса/, както и групата да е сформирана на база входящ тест, за да е балансирано нивото на децата, би било чудесно.
Ако не, за мен стои под въпрос дали изобщо бих записала детето на тази школа.
Оттам нататък и аз мисля, че допълнителни часове и втори чужд език е трудно да се постигне, а е и вид "разпиляване". Още повече това би удължило  престоя на децата в училище.
Има специализирани школи, на които чуждоезиковото обучение им е основната дейност и наистина е добре те да се ползват при желание.

Въпрост за мен е в това - в 5-ти клас по програма имат 5 часа английски (+ 1 час по желание в школата) - иска ми се тези часове да се ползват максимално ефективно. Те не са никак малко и при добра организация на чуждоезиковото обучение  може доста да се постигне за една година.

Не знам колко часа са заложени в 6-ти и 7-ми клас.

Последна редакция: пн, 14 окт 2013, 20:09 от Prizma

# 88
  • София
  • Мнения: 4 102
Моето мнение съвпада с това на код.бг, аз съм писала и преди. Затова много ме учуди лятото, че разпределението по паралелки става на база на английския, а не на математиката, както би било по-логично.Така би могло да има преливане в ЗИП/СИП със състезателни задачи, без част от децата да се затрудняват. От друга страна се получава едно средно добро ниво, но за сметка на по-трудна математика. За сега нямам основание за оплаквания, защото г-н Златилов постъпи много гъвкаво за подготовката за Габрово, мога да се надявам това да продължи и занапред.
Иначе ако трябва да пожелая нещо, точно в математическата област, то би било в насока летен лагер за  състезатели, може подобно на тези за подготовка за австралийското кенгуру да включват и английски с термини.Разбира се това си е от моята камбанарийка  Grinning 
Иначе и преди писах - няма как което и да било училище да откликне на всички желания на децата във всички области. Децата са различни! Моето дете свири - ами не очаквам да му осигурят преподавател на високо ниво. Дори ако има, аз бих си избрала конкретно някой, който ме удовлетворява по различни показатели, не бих разчитала на училището ( пиша последното, понеже има училища, които предлагат инструмент)

# 89
  • Мнения: 1 359
Mira_p, и аз възприех темата като обща, затова така пространно (макар и разпокъсано  Embarassed ) писах впечатления, надявам се да не съм сбъркала.  За съжаление, не мога да ти бъда много полезна  за самото кандидатстване, понеже ние кандидатствахме първата година при откриването на "Питагор" и ми се струва, че процедурата е променена, така че се надявам да се включат родители с по-актуална информация. Иначе в клас са до 15-16 деца максимум. Предучилищна няма всяка година, но поне в една от годините, когато имаше, на следващата направиха две паралелки първи клас, за другата не съм сигурна. След 4 клас кандидатстват наново, но би трябвало да нямат никакви проблеми с продължаването - и тук обаче по-добре да кажат родителите на по-големи деца.

За езиците - аз лично мисля, че усвояването на поне два езика в училище  - най-малко един на много добро и един на ниво използване - е задължително изискване за всяко училище с претенции да дава добро образование, независимо от профила му. Както май писах някъде по-горе, в СМГ - като най-близък аналог - от много години нямат проблем с това, въпреки високото ниво на математиката. Без всякакви допълнителни школи от 20 години насам там се учи АЕ практически на ниво АЕГ + втори език. При това учебните часове не са всеки ден до 14.30 (е, това за часовете не съм сигурна сега как е, но едно време половината дни от седмицата бяхме до 12.30). Така че е напълно постижимо: въпрос на организация, поставени цели и преподаватели. Лично аз много вярвам на заявките на Питагор/ПЧМГ  за високо ниво не само по математика, но и по езиците и всички останали предмети, и смятам това за много важно (и засега определено са спечелили доверието ми в тази насока). Извинявам се, че пак намесвам примера на СМГ, но просто според мен това е много добре работещ модел - там всички предмети са на доста високо ниво, математиката, разбира се, е повече, отколкото в  непрофилираните у-ща, но изявените математици си работят допълнително в школи (в самото у-ще имам предвид) и т.н.; стремежът не е всички да станат гениални математици, а всички да получат високо ниво по математика И другите предмети, а със състезателите си се работи допълнително (едно време си бяха дори в отделни паралелки, сега не знам как е организирано). Но съм абсолютно съгласна, че няма как да се удовлетворят желанията и изискванията на всички деца и родители; само споделям личните си възгледи.

Последна редакция: пн, 14 окт 2013, 21:42 от ibm

Общи условия

Активация на акаунт