ПЧМГ

  • 39 999
  • 255
  •   1
Отговори
# 15
  • Мнения: 105
ДТИ - домашна техника и икономика - тоест ДБТ за пораснали  Laughing



Много благодаря за програмата на 5а !

Какво е ДТИ ?

А това със засичанео на школите е мног жалко!

# 16
  • Мнения: 1 359
Любопитно ми е да чуя какво мислите вие по принцип за езиковото обучение в началният етап 1-8 клас.


За мен лично след такова силно начало в начален курс би било абсурдно забавяне на темпото в 5-7 клас, така че новината, че има такъв спад в нивото доста ме притеснява.Веднъж само съм повдигала въпроса, бях уверена, че всичко си продължава в същия дух на сериозно обучение, но някак си и аз не добих сигурност в това.

# 17
  • София
  • Мнения: 5 454
Виждам, че по програма в 5-ти клас часовете по АЕ са 5 /срещу 10 в Питагор/. В паралелките има по около 24 деца, доколкото знам. При това, макар и паралелките да са формирани на база нивото по английски, все пак тези 24 деца идват от различни училища (и езикови школи) и мога да си представя, че е нужно време, за да стане хомогенен класа по отношение на езиковата подготовка.
Всичко това можеби е донякъде обяснение за забавянето на темпото.

А как протичат допълнителните езиковите консултации:

- По колко деца има в група ?
- Там нивото как е определено ?
- По какви учебници учат ?
- Колко пъти седмично и по колко учебни часа са тези консултации?

Т.е. тези консултации явяват ли се алтернатива на школи като АВО-Бел и др. или не ? Или са по-добри ?

# 18
  • Мнения: 1 782
Т.е. тези консултации явяват ли се алтернатива на школи като АВО-Бел и др. или не ?

Хорариумът им не предполага да са реална алтернатива на външна школа.
65-70 учебни часа годишно, без да съм специалист ми се струват недостатъчни за покриване в рамките на година на сложно ниво като FCE например. За PET с много уговорки, знам ли, може и да са достатъчни.
За деца, които не са особено напреднали и школата съвпада с преподаването в учебната програма предполагам е перфектно, ненатоварващо и полезно допълнение. (В началото на 6-ти клас, в часовете се преподава края на А1.1, началото на А2)


ПС - Показателна последна новина на сайта. А на бас, че ръководството тази година ще впрегне много усилия в популяризирането на гимназиалната степен.
Мрежовата академия е чудесен бонус за високите класове и допълнителна привлекателна сила.

# 19
  • София
  • Мнения: 4 101
Според входните тестове тази година 5-класниците в А клас започват по учебника А2, Б клас ще преговарят А1 до Коледа и ще продължат с А2. Това съобщиха на родителската среща на 1-вия учебен ден.

# 20
  • Мнения: 1 782
Аха, значи има сериозно разминаване при 5 и 6-ти клас. Оказва се, че 6-ти клас е по-назад с материала в училище от 5-ти?

Актуалният учебник в 6-ти клас в момента е:
Upstream for Bulgaria (for the 8th Grade) Part One - Level A1+ - 10-ти урок от общо 12.
Когато се привърши, знам ли, може би около Коледа ще се продължи по новия, който е:
Upstream for Bulgaria (for the 8th Grade) Part Two - Level A2+

Учебниците при вас подобни ли са?

Последна редакция: нд, 22 сеп 2013, 10:26 от kodbg

# 21
  • София
  • Мнения: 4 101
Явно при нас се е случил випуск с по-силни деца по англ., посещавали доста школи.
(моето дете е изключение, учило е само по Лонгман в училище, наваксвахме цяло лято вкъщи)

пп същите, но сега сме получили само комплект А1+ - учебник и тетрадка, която ще попълват цялата до Коледа. Т.е. това е планът, да стане до Коледа, все пак  в крайна сметка ще се водят по децата и техния напредък предполагам. Иначе по-трудната граматика - перфектното време и разликата при употреба е точно след 10 урок, както и разни надграждания.

Последна редакция: нд, 22 сеп 2013, 10:34 от EliG

# 22
  • Мнения: 1 359
Такива нива за 5 и 6 клас наистина напълно обезсмислят активното обучение до 4 клас. Мога само да се надявам с постепенното изкласяване на паралелки от "Питагор" да засилят английския и в прогимназията.

# 23
  • София
  • Мнения: 4 101
ibm, най-логично е ако децата от Питагор изберат след 4 клас да останат в  училището да продължат с английския оттам където са стигнали. В момента класовете са сформирани от деца от различни училища, нивото е най-разнообразно, затова и няма как да направят някакъв скок.
И все пак това е математическа гимназия, затова и часовете по математика са двойно на тези по английски. Стремят се да имат едни от най-известните математици, самите преподаватели пък искат деца с афинитет по мат, иначе тяхната роля би се обезсмислила.

# 24
  • Мнения: 1 359
Надявам се да стане така. Притеснява ме фактът, че и в момента много от децата  в 5 клас идват от "Питагор",  а има и други с високо ниво на английски. За мен просто не е оправдано  те да бъдат забавяни така. Има си начини да се сформират групи на различни нива (не казвам, че трябва да се бърза за сметка на децата, които сега започват да учат езика, естествено). Иначе не мисля, че английският и математиката си пречат, и в СМГ в гимназиалния курс обучението по английски доста гони нивото на АЕГ, и така е от много години.

# 25
  • София
  • Мнения: 5 454
ibm, сегашните 5-токласници, които са в ПЧМГ и идват от Питагор, всъщност са учили в Питагор само 1 година - само в 4-ти клас.
Сега синът ми е 4-ти клас в Питагор. Освен него, има още 4 нови деца. А самият клас е сформиран след 1-ви клас, т.е. част от децата са там от 2-ри клас, други - от 3-ти, а сега, както писах, в 4-ти клас има и нови 5 деца.
Дали това е причината, или пък моите очаквания са завишени, но първите ми впечатления за нивото по АЕ са, че не е високо.  Учат /за първа година/ по учебник на Oxford:  Friends 4. Изглежда ми съвсем, съвсем лесен - и като лексика, и като граматика - за моя 4-токласник.
Надеждата ми е в следното:
- Разбрах, че учебникът се ползва само като основа. Работело се по много допълнителни преснимани материали;
- Вървят бързо по учебника и тетрадката. Може и да ги свършат по-рано и после да минат към по-сложен учебник. Надявам се.
- Има два часа седмично сертификатна подготовка /за явяване за Flyers/ в края на 4-ти клас. Това е A2, т.е. би следвало в 5-ти клас да се продължи с B1, надявам се. Тези часове ще се водят по отделно помагало и от преподавател, който основно преподава в ПЧМГ. Надявам се нивото по езика в тези часове да е по-високо.
- Веднъж седмично като избираемо занятие имат час по англ. литература, който е на малко по-високо ниво.
Това все пак са съвсем начални впечатления. По-натам ще мога да дам повече информация.
Вероятно нещата са различни за по-малките класове, които отначало са били сформирани от и в Питагор.

# 26
  • София
  • Мнения: 5 454
Не мога да редактирам прединото съобщение.
Учебникът е Family and Friends 4.
http://elt.oup.com/catalogue/items/global/young_learners/family_ … e=en&mode=hub

# 27
  • Мнения: 1 782
Аз от 1-ви клас имам еретична мисъл - МОН трябва да ЗАБРАНИ обучението по език в училищата....
Който иска - да се обучава във външна школа.
Факт, че 6-те години в образователната система са донсели на детето ми само проблеми и пълна загуба на време с чуждоезикоите часове. Няма особени основания да вярвам, че това би се променило в оставащите му 6 години освен ако не смени езика. Би ми се искало по-голяма гъвкавост - например, не знам къде ще продължи да учи след 7-ми клас, но ако е в училище с хх часа английски на седмица ми се ще да може да не присъства на излишните часове и да държи приравнителен изпит по език. Времето е ценна стока и е безумие да се прахосва.

ibm, ниво А1, преливащо в А2 за 5-ти клас е напълно в реда на нещата. Трудно би могло да е по-високо, поради недостатъчните знания по БЕЛ. Ти очкваш да вземе FCE в края на 5-ти клас ли? Това са басни.
Виж, с 6-ти клас не са добре нещата Sad, но явно това е завареното положение.

# 28
  • Мнения: 228
Така е.
А какъв е вашият опит с школите?

# 29
  • Мнения: 1 782
Така е.
А какъв е вашият опит с школите?

Нулев Simple Smile
8 години при частен учител в групи от 3-4 деца.
Тази година, най-накрая решихме, че колкото и да сме доволни от този вариант е време да се смени подход, преподавател, начин на преподаване поне за 1 година и записахме детето не при нея, а в http://www.bbilcentre.com/ за разнообразие.
Защо там... - заради местоположението, нямам референции, на които да обоснова избора.
Предварително се бяхме насочиликъм допълнителната школа в ПЧМГ, но ни се видя недостатъчна като часове и затова хванахме една школа за главата и приключихме с избора.

Общи условия

Активация на акаунт