ПЧМГ

  • 39 998
  • 255
  •   1
Отговори
# 30
  • Мнения: 1 359
Kodbg, А2 спокойно може и в 4 клас, но нека не спорим за това. Доколкото разбирам от поста на Prizma, и тук четвъртокласниците ще се готвят за А2, което много ме радва. Просто ме озадачи, ако нещо не съм се объркала, защо, щом входното ниво на едната паралелка 5 клас показва да започнат от А2, и те ще започват от А1? И в 6 клас, ако не греша, също има деца, които са били 1 година в "Питагор" и после 1 г. в ПЧМГ, а чета, че започват също от А1  - поне има ли възможност за различни нива? Разпределянето на деца от една паралелка в различни нива по език не е толкова сложна работа. Доколкото схващам, за тези бивши "питагорчета" миналата година не е било осигурено адекватно обучение по АЕ, което ме разочарова и притеснява. Много съм против претупването и бързането, основите на езика са безкрайно важни, но принудителното тъпчене на едно ниво също не води до нищо добро, вкл. по отношение на мотивацията. А ако след 4 клас подготовката по английски започне да минава под формата на допълнителен курс извън часовете, както  веднъж чух, и то от човек от у-щето, това вече някак не ме устройва нито като време, нито като финанси. Има ли наистина такова нещо?
Факт, че проблемът си е мой, но записвайки детето в у-ще, в което освен математика, има и толкова активно изучаване на АЕ още от ПУК, разчитам, че е логично, ако той самият се справя добре, до 7 клас да е усвоил езика стабилно на ниво FCE (В2), след което, ако желае, да продължи в друго у-ще с друг основен език.
В тази връзка, както писа и Лени по-горе, аз също много бих се радвала да разнообразят езиковата подготовка в гимназията и дори да има възможност за друг основен език, освен английския. Мисля, че ще ги направи доста атрактивни.

Последна редакция: нд, 22 сеп 2013, 18:48 от ibm

# 31
  • Мнения: 7 263
Радвам се, че се включихте в дискусията - сега да споделя и лични впечатления.
Когато навремето големият ми син започна в 5-ти клас в ПЧМГ беше със сравнително добро ниво / обучение преди това в школа от 1-ви клас/. Имаше деца в класа му, макар и единици, които не бяха учили езика преди това. Тогава бяха само двама преподаватели - г-жа Кръстева и г-н Чарлз Гил. Как го постигнаха не знам, но сравнително напредналите деца продължиха да вървят нагоре и да надграждат, тези които бяха назад дръпнаха доста. Мога да кажа, че в края на 6-ти клас вече нямаше разлика между децата.
Нивото на езиково обучение беше доста високо според мен / тук включвам и допълнителните часове/.
Някъде там дадохме идея на ръководството малко да разширим езиковата рамка, но за тяхно оправдание мога да кажа, че момента наистина не беше подходящ - търсеше се усилено нова сграда, градеше се концепция за гимназиалната степен, също така и за начален курс и .... 3 години се изтърколиха.
В 8-ми клас бяха подготве - доста силна година и доста дръпнаха напред, В 9-ти поне за моят син мога да кажа, че вече борави доста свободно с езика - чете, говори супер, взеха FCE /като тук може и да ви объркам дали не беше на края на 8-ми клас или някъде в 9. От миналата година имат още един нейтив преподавател, който има уникален подход с децата и се надявам също да им даде много.
Малкият започна в Питагор в 4-ти клас, първият випуск - бяха само 10 деца с доста различни нива, малко бях скептична да успеят да постигнат същият резултат, защото имаше дете, което беше учило в англоговоряща държава, имаше дете от ЧУ с много високо ниво, малкият ми също беше с доста сериозно ниво на английски / школа от предучилищна/. Мога да кажа само, че преподавателката им надмина очакванията ми и ги подготви страхотно - тогава в начален курс водеше само мис Ками / мисля, че Цанова и беше фамилията/. Взеха Flyers сертификат, като 2-3 от децата имаха наистина впечатляващи резултати.
Определено 5-ти клас беше моето разочарование откъм английски за малкия. Той има просто дарба за езиците и освен това ги учи с истинско желание, но въпреки това мога да окачествя миналата година като доста дръпваща назад в тази област за него.
Тук се опитвам да съм коректна, все пак в 5-ти клас темпото се променя, организацията на деня, нови преподаватели, още по-високи изисквания към децата в основните предмети и т.н., като добавим тук и тегавата им възраст, която оказва влияние / поне в нашият случай/ ... но въпреки това за мен в тази година определено изостанаха и загубиха темпото.
Още имам ден -два да се колебая, тъй като синът ми се прибра снощи и оставих разговора за близките 2-3 дни, но се чудя, ако се спрем на школата в училище дали да не добавим и някой час настрани /школа или частен учител/, тъй като тази година е много подходяща да се наблегне на английския, догодина все пак ще се натиска за матури и класирания .....
При нас паралелно върви и 2-ри език и чак сега се замислям над казаното от kodbg
Аз от 1-ви клас имам еретична мисъл - МОН трябва да ЗАБРАНИ обучението по език в училищата....
Който иска - да се обучава във външна школа.
Факт, че 6-те години в образователната система са донсели на детето ми само проблеми и пълна загуба на време с чуждоезикоите часове. Няма особени основания да вярвам, че това би се променило в оставащите му 6 години освен ако не смени езика. Би ми се искало по-голяма гъвкавост - например, не знам къде ще продължи да учи след 7-ми клас, но ако е в училище с хх часа английски на седмица ми се ще да може да не присъства на излишните часове и да държи приравнителен изпит по език. Времето е ценна стока и е безумие да се прахосва.

Бих добавила само - за Държавните училища.
Приемайки идеята, че детето ми ще учи в Частно училище се надявам, те да са по-гъвкави, по-предприемчиви и по-разчупени.
Тоест нещата донякъде са свързани и с предполежията и инициативите на родителите.
Поне засега съм се убедила, че каквото съм отнасяла до ръководството на ПЧМГ - има мисъл, има реакция и в доста голям процент от случаите тази реакция е във вярната / според нас и нашите искания посока/.
Затова тези от вас, които имат някакви идеи и предложения могат да ги отнесат към ръководството.
Езиковото обучение в гимназиалната степен, като взаимстван модел от езиковите гимназии, началната степен на обучение, засиленото обучение по информатика, стипендиите и още много практики са произлезли от предложения на родители, както и от желанието на ръководството да развива училището .... тоест предлагайте!  Peace
Ако повече хора мислим и предложим разумни неща се надявам, че нещата ще потекат във вярната посока.

В тази връзка, както писа и Лени по-горе, аз също много бих се радвала да разнообразят езиковата подготовка в гимназията и дори да има възможност за друг основен език, освен английския. Мисля, че ще ги направи доста атрактивни.

ibm за последните 2 години имаше предложение за паралелки с първи език немски, но не се набраха достатъчно желаещи за самостоятелна паралелка. Сегашният 10-ти клас /17-18 деца някъде/ имаше това предложение, но на финала останаха с първи език английски и втори немски и френски.
Лично аз бих се радвала да можем да включим 2-ри език още в началната степен, макар и само като избираем вариант и незадължителен.

Като финал - имаме много добро ниво в началната степен, много добро бих казала малко нескромно - отлично в гимназиалната, затова се надявам че доста скоро нещата ще се напаснат и в прогимназията, още повече преподавателите са нови и със сигурност имат желание да се наложат. Peace

Последна редакция: пн, 23 сеп 2013, 09:04 от Lennyh

# 32
  • София
  • Мнения: 4 101
Просто ме озадачи, ако нещо не съм се объркала, защо, щом входното ниво на едната паралелка 5 клас показва да започнат от А2, и те ще започват от А1?

Вероятно става дума за моя пост. По-напредналите деца са започнали А2 вече, а останалите ще преговорят А1, за да се изравни нивото и ще минат малко по-късно на А2. На мен тази схема ми се струва много добра като идея. Иначе учейки с детето лятото по А1+ си мисля, че учебника въпреки всичко е предназначен за по-големи деца. Има думи и изрази, които дете на тази възраст не използва в речниковия си запас на бг, не че не ги знае, просто все още начина на изразяване не е така усложнен.  Моето дете чете ужасно много книги, има голям пасивен речник, но въпреки това съм с такива впечатления. Отделно има част от граматиката, която не я знае още на бг. Разбира я на англ, но виждам че се губи връзката с бълг. Затова ми е малко трудно да повярвам, че масово децата могат да са минали А2 в 4 клас. Поне по тези учебници ми се струва трудно за тях. Разбира се, знам че има много талантливи деца, на които езиците им се отдават бързо и с лекота, но все пак те са единици.

Редактирам се, за да допълня мнението ми за езиците. Едно време ми се искаше детето да излезе с два езика на максимално ниво. Сега съдейки конкретно по нейните възможности ми се иска да овладее англ. до 12 клас, и да има започнат втори език някъде към 8-9 клас. Разглеждам владеенето на език като средство, а не като цел.

Последна редакция: пн, 23 сеп 2013, 09:51 от EliG

# 33
  • Мнения: 7 263
Редактирам се, за да допълня мнението ми за езиците. Едно време ми се искаше детето да излезе с два езика на максимално ниво. Сега съдейки конкретно по нейните възможности ми се иска да овладее англ. до 12 клас, и да има започнат втори език някъде към 8-9 клас. Разглеждам владеенето на език като средство, а не като цел.



Ели, всяко дете има своите дабри!
Смятам, че при вас просто те са на друго място, тоест .... целите са ти напълно постижими  Peace и реални, както и разумни. За сметка на това, висините които ще достигне в други науки няма да са по силите на мнозина от наборите и  Peace

Много е хубаво, когато родителите имат реални представи за даденостите на децата си и си поставят реални цели / имам предвид не просто да поставят цели на децата си императивно, а да обсъждат и вземат заедно най-разумното решение за детето/
Може би затова аз съм особено критична към езиците, просто защото смятам, че те са това, което се отдава на синовете ми най-лесно и овладяват най-бързо и на високо ниво.

# 34
  • София
  • Мнения: 4 101
Лени, благодаря, Дай Боже!
Точно и затова смятам, че няма как което и да е училище да отговори на всички деца, и точно и затова са допълнителните школи, курсове и т.н., за да развиват децата над средното възможно ниво в училище. Затова и за мен училищата, били те частни или държавни трябва да покриват добро обучение по всички предмети, вкл. език. Който иска повече ще си намери начин извън училище.(Разбира се това не изключва и школата да е в самото училище след 14 часа)  

Отново се редактирам  - дайте мнение за школата по информатика

Последна редакция: пн, 23 сеп 2013, 10:44 от EliG

# 35
  • Мнения: 7 263
.... няма как което и да е училище да отговори на всички деца, и точно и затова са допълнителните школи, курсове и т.н., за да развиват децата над средното възможно ниво в училище. Затова и за мен училищата, били те частни или държавни трябва да покриват добро обучение по всички предмети, вкл. език. Който иска повече ще си намери начин извън училище.  

Донякъде си права естествено, но тъй като тук има възможност на едно и също място да се организира и допълнително обучение, затова и го коментираме. Удобно би било и за децата и за нас, да не се разпиляват, отделно така и учителите биха ги следили по-лесно.  Peace
Отделно в училището има много атрактивни преподаватели и двама англоговорящи, които биха могли да речем да се редуват и да водят на децата някакви по-разчупени занимания свързани с повече говорене, роли, просто за навлизане и усещане на език - там ми е мисълта.
Лично аз се замислям да потърся поне за тази година частен учител за малко допълнително натоварване, тъй като там може да върви със свое темпо, отделно може да наваксва лесно като отсъства.


Отново се редактирам  - дайте мнение за школата по информатика

Струва ми се, че нивото е добро, но много зависи от детето и от наклонностите му. Миналата година ходи само първият срок, но не му се понрави и втория не го записахме.
Тази година обаче има нови възможности, отделно виждам и нов преподавател - много разчитам да излиза от сухата учебна материя и да им дава шанс да обикнат заниманията.

Последна редакция: пн, 23 сеп 2013, 10:54 от Lennyh

# 36
  • Мнения: 79
Дали някой знае нещо за организацията на математически състезания в другите градове каквото е Хитър Петър в Габрово? Училището организира ли транспорт и настаняване? Как и кога се прави подбор за участващите? Задължително ли е да са от математическата школа?

# 37
  • Мнения: 105
Цитат на: EliG
Отново се редактирам  - дайте мнение за школата по информатика

И мен ме интересува много, макар че като време съвпада с допълнителния английски на 5в клас и явно младежът ми няма да може да ходи тоя срок , но поне за другия дали ще може да се запише, ако си заслужава  newsm78

# 38
  • Мнения: 1 782
Цитат на: EliG
Отново се редактирам  - дайте мнение за школата по информатика

Ами... сама си изпроси с настояването мнение, което  няма да ти хареса Simple Smile
Какво всъщност очакваш от тази школа и какви мнения търсиш?
Да започнем от основите - е ли необходимо и полезно програмирането да започне от тази ранна възраст? Според Яшу да, човекът е багер, не смея да му противореча. Приемаме, че има полза, а не е моментна мода...
Сравняваме възможностите:
Школата по информатика в СМГ е 8 астрономически, а не учебни часа седмично в СМГ - 480 минути.
Школата в Телерик е 4 астрономически часа седмично - 240 минути.
Школата в ПЧМГ е 90 минути седмично.
Може ли госпожата да компенсира огромната разлика в хорариума и да даде адекватна подготовка? Може. Дали ще го направи? Казва лити някой, пък и смееш ли да питаш?
Защо, ако някой е решил, че програмирането е важно на тези години да избере школата в ПЧМГ пред тази в Телерик?
1. Поради мързел
2. Начесваш си крастата, без зор
3. Очаквам да добавите аргументи

Аз лично, поради аргумент 2 гъбраках детето миналата година да отделя по 480 минути седмично. Гордея ли се с това - не.

Последна редакция: пн, 23 сеп 2013, 15:25 от kodbg

# 39
  • Мнения: 105
Цитат на: kodbg [/quote

Защо, ако ннякой е решил, че програмирането е важно на тези години да избере школата в ПЧМГ пред тази в Телерик?
1. Поради мързел
2. Очаквам да добавите аргументи

Факторът "мързел" както го начираш, всъщност може да се нарече по-скоро факторът "логистика" и хич не е маловажен. Според мен тази школа е подходяща само за деца, учещи в ПЧМГ, именно защото няма да ми се наложи да преоравам половин София в двете посоки по няколко пъти седмично. А и наистина на тази възраст предполагам, че ще учат по-елементарни неща, та един такъв курс ще е достатъчен. Който иска нещо по-сериозно - да се готви за ТУЕС или "Джон Атанасов" след 7-ми клас. Та като за 5-ти - стигат и 90. А тея 480 минути някак ми се виждат прекалено много...

# 40
  • София
  • Мнения: 676
Дали някой знае нещо за организацията на математически състезания в другите градове каквото е Хитър Петър в Габрово? Училището организира ли транспорт и настаняване? Как и кога се прави подбор за участващите? Задължително ли е да са от математическата школа?
Обикновено подборът се прави по време на самата школа, но не знам дали е само за децата от школата. Организация има за всичко - танспорт, настаняване, участие и е на много добро ниво. Разходите са за сметка на родителите.

# 41
  • Мнения: 1 782
1 Факторът мързел е точно това, което го наричам. Подкрепен е от факта, че даже не си проверила организацията на Телерик Simple Smile
4-часовата школа там е веднъж седмично, в неделя.
Не се налага да ореш из София няколко пъти седмично, а да отделиш малко време през единия ден от уикенда.
2 Това е програмиране. Необходимостта да имаш само понятие от него, а не да задълбаеш сериозно е равна на необходимостта да имаш идея от Есперанто.
Или го хващаш за ушите и забравяш всичко друго, или изчакваш да дойде момент, в който искаш да го направиш.
3 Това с ТУЕС и особено Джон Атанасов ще го подмина  без коментар. Поне се ориентирай от резултатите от Олимпиади и международни състезания...
4 480 минути, не часа. Според мен също са множко,  но са толкова. На фона на тях, не разбирам откъде имаш самочувствието да твърдиш, че 90 са достатъчно..

# 42
  • Мнения: 7 263
На мен много ми допадна идеята да има такъв курс в училище, защото така наистина мързела ми е удовлетворен  Crazy Wink на макс - хем ангето цяло, хем вълкът сит.
Шегата настрана, за мен това е добрият шанс да видя дали детето има интерес към това занимание, дали има данни и дали си струва да инвестирам в по-нататъшно образование в тази област.

Аз имах голямо желание да се запали в тази област, но миналата година не ни се получи запалването, въпреки моето желание. Първоначално настоявах, но след като младежа се аргументира, че не му е интересно и не го влече се предадох и го оставих на мира.

Нямам идея как стоят нещата в СМГ, но определено не бих сравнила школата в Телериг с тази, в което и да е от двете училища.
На този етап по-скоро бих искала детето да се запали и да му е интересно / точно това не се получи при сина ми миналата година/, а не очаквам да стане велик и гениален програмист .... ако в един момент реши, че това е призванието му ще стане. Много хора от моето поколение са стартирали около 20 и нагоре и това не им е попречило да станат страхотни профита. Затова не мисля да го насилвам тази година, та дори и другата, ако пожелае ще го запиша, ако не .... жив и здрав.
И последно ТУЕС и Джон Атанасов са мнооооого далеч от това, което бяха по наше време имайте си едно наум  Peace

# 43
  • Мнения: 105
На мен много ми допадна идеята да има такъв курс в училище, защото така наистина мързела ми е удовлетворен  Crazy Wink на макс - хем ангето цяло, хем вълкът сит.
Шегата настрана, за мен това е добрият шанс да видя дали детето има интерес към това занимание, дали има данни и дали си струва да инвестирам в по-нататъшно образование в тази област.

Именно затова мисля че 90 минути седмично стигат - не за да стане детето велик програмист на 15 години, а да види дали това би му било интересно и приятно като за бъдещо занимание или бъдеща професия.

# 44
  • Мнения: 1 782
Нямам идея как стоят нещата в СМГ, но определено не бих сравнила школата в Телериг с тази, в което и да е от двете училища.

Мм?
В какъв смисъл не би сравнила школа по програмиране, особено в СМГ и Телерик???
Школата в Телерик и СМГ е една и съща, с едни и същи преподаватели, просто в Телерик е по-лежерно, само 4 часа, а в СМГ е по-сериозно и хем материала върви по-добре, хем има повече време за личен код и упражнения.
Виж, в ПЧМГ нямам идея каква е идеята, но трудно може да е особено различна.

Общи условия

Активация на акаунт