Двойка във втори клас и изобщо за оценките

  • 19 356
  • 216
  •   1
Отговори
# 135
  • волно калдъръмче
  • Мнения: 6 655
Майката трябва да стегне детето си и да го разрешат пробемите възможно най-бързо, с подходящото наказание, за да няма по-късно още по-негативни резултати.
Това не е начин за справяне с проблема. Но много зависи и за какъв точно проблем говорим. В цялата тема има много проблеми, но най-ярко се открояват два:
1. Невръстен ученик е наказан несправедливо със слаба оценка.
2. Детето е разсеяно.

И тук вече интерпретацията зависи от гледната точка.

Чувствителната орлица /опекун/ разперва криле над голишарчето и го брани от несправедливостта, вменява на учителката вина, че не го е улеснила при предаване на писмената работа /и защо така учителката не им ги събере?/.

Докато другия типаж - "суровата" майка /слагам го в кавички, защото така го чувствам, но по твоите думи тя е истински сурова, наказваща и стягаща/- търси други решения, защото вижда проблема от различен ъгъл.

# 136
  • най-шареното място
  • Мнения: 8 197
А къде са нормалните според мен майки!?
Тези дето смятат за редно всеки да си върши работата?
И детето, и учителят, и родителите?

Понеже те ще искат адекватна организация от учителката, санитарен праг на внимание от детето, контрол и съдействие ит страна на родителя.

ПП Още във втори клас входните пътуват до дома на детето за подпис.
В гимназия да не става, не говори добре за гимназията - не вярва на собствените си ученици.

# 137
  • волно калдъръмче
  • Мнения: 6 655
А къде са нормалните според мен майки!?
Тези дето смятат за редно всеки да си върши работата?
И детето, и учителят, и родителите?

Понеже те ще искат адекватна организация от учителката, санитарен праг на внимание от детето, контрол и съдействие ит страна на родителя.
Всички са от нормални, по-нормални  Laughing Светът е шарен, арт мама. И докато ти гледаш как другите си вършат работата, те ще правят същото  Wink


ПП Още във втори клас входните пътуват до дома на детето за подпис.
В гимназия да не става, не говори добре за гимназията - не вярва на собствените си ученици.
Не става толкова въпрос за вяра, а за убеденост, че децата са копие на родителите си. Докато част от учениците в гимназията са за образец, останалите, дето са за пълнеж, скапват доверието във всички.

# 138
  • Мнения: 47 352
Саморая, не искам да слагам хората в категории, защото сме цветни и различни. Не можем всичко да набутаме в шаблон. Затова и са необходими единни критерии, поне относително единни, за да има ефект от триъгълника родител-дете-учител. Нагледно - детето ми получава двойка. Какво ще направя - ще я карам да учи повече, ако не се сети сама, ще накупя сборници за упражнения, ще правя диктовки или там, каквото е, в зависимост от предмета. И какво ще постигна, ако проблемът е в друго, а не в знанията? Нищо. Ако обаче дето ми получи забележка, че е направило/не направило еди какво си, което би трябвало да се случи според изискванията в училище, то аз ще работя по същинския проблем.

# 139
  • волно калдъръмче
  • Мнения: 6 655
Саморая, не искам да слагам хората в категории, защото сме цветни и различни.
Не виждам да съм казала нещо по-различно
Всички са от нормални, по-нормални  Laughing Светът е шарен, арт мама.

Затова и са необходими единни критерии, поне относително единни, за да има ефект от триъгълника родител-дете-учител.
Отношенията /или поне човешките/ също не можеш да вкараш в рамки, точно поради многообразието от типажи и разликата им в мирогледа. Да опрощаваме двойките е най-справедливото и универсално решение. Хем няма да има недоволни, хем няма да има ощетени. Щото не може всички да предадат и моето да има три /тройката за мен може да е равносилна на двойка/, а на твоето да му се размине, щото е било, видиш ли, разсеяно.

# 140
  • най-шареното място
  • Мнения: 8 197
Всички са от нормални, по-нормални  Laughing Светът е шарен, арт мама. И докато ти гледаш как другите си вършат работата, те ще правят същото  Wink

Радвам се, че видя многогообразието, което пост по-горе отричаш.
"Нормално" избягвам като "винаги".
Обаче след твоето деление на орлици и сурови, нормални има друг смиъл - излизане от чернобелия поглед, който ти излагаш:

Скрит текст:
Саморая пост №135:

Това не е начин за справяне с проблема. Но много зависи и за какъв точно проблем говорим. В цялата тема има много проблеми, но най-ярко се открояват два:
1. Невръстен ученик е наказан несправедливо със слаба оценка.
2. Детето е разсеяно.

И тук вече интерпретацията зависи от гледната точка.
Чувствителната орлица /опекун/ разперва криле над голишарчето и го брани от несправедливостта, вменява на учителката вина, че не го е улеснила при предаване на писмената работа /и защо така учителката не им ги събере?/.

Докато другия типаж - "суровата" майка /слагам го в кавички, защото така го чувствам, но по твоите думи тя е истински сурова, наказваща и стягаща/- търси други решения, защото вижда проблема от различен ъгъл.
Нищо не е черно или бяло.
А хората, които си вършат работата, по-правило бързо виждат пропуски.
....Не става толкова въпрос за вяра, а за убеденост, че децата са копие на родителите си. Докато част от учениците в гимназията са за образец, останалите, дето са за пълнеж, скапват доверието във всички.

Там е работата, че гимазията е държава за учениците си. Редът, правилата и прилагането им ги определя тя. Ако деца във втори клас го могат /без да са гении/, редно е и гимназисти да го правят.
Написаното от теб ми говори за липса на опит за организация от страна на гимназита. А те имат и ресурси и начини. Ако искат. Явно не им се занимава. Simple Smile

# 141
  • Мнения: 47 352
Така разбрах поста, в който постави децата и родителите в 2 категории.

Не опрощавам двойките, защото не ги смятам за нещо особено, те са просто сигнал от учителя, че детето ми не е усвоило материала. Така че като видя слаба оценка, полагам усилия да го усвои.

Щото не може всички да предадат и моето да има три /тройката за мен може да е равносилна на двойка/, а на твоето да му се размине, щото е било, видиш ли, разсеяно.

Това е другото нещо, което никога не правя. Не гледам в чуждата паничка (бележник). Никой не е безгрешен. Днес чуждо, утре моето. Пък и никой не говори за подминаване на проблема, а за адекватна реакция. Не знам вече колко пъти да го напиша  Simple Smile

# 142
  • волно калдъръмче
  • Мнения: 6 655
Всички са от нормални, по-нормални  Laughing Светът е шарен, арт мама. И докато ти гледаш как другите си вършат работата, те ще правят същото  Wink

Радвам се, че видя многогообразието, което пост по-горе отричаш.
"Нормално" избягвам като "винаги".
Обаче след твоето деление на орлици и сурови, нормални има друг смиъл - излизане от чернобелия поглед, който ти излагаш:
Ами давай тогава и литературата да затрием. И там напук на многообразието от колоритни образи, се крият определени типажи, в които всеки открива себе си.

Ти да не се позна някъде из моите постове, че тръгна да ми обясняваш какво точно мисля и какъв точно ми е погледа  Flutter

# 143
  • най-шареното място
  • Мнения: 8 197
Расмя този стил. Мерси! Simple Smile
ПП Противоречиш си в двата поста, а то аз не съм била прочела правилно, казваш. То и затова цитирах.

# 144
  • волно калдъръмче
  • Мнения: 6 655
Противоречиш си в двата поста
Добре че си ти, та да знаят всички останали къде си противореча  Laughing

# 145
  • Мнения: 1 181
Ако съм на мястото на майката, сериозно ще се замисля в случай, че само МОЕТО от цял клас се разсейва. Не може да се очаква да се очаква концентрация, ВСИЧКИ останали да я имат, а моето не. "Някакъв проблем имам за решаване", така бих си помислила аз, вместо да търся начин да му оправдая двойката.

Разговор имаше, но не с конкретната учителка по български език, а с класната му. ......
"В съседния клас правим входно ниво по околен свят. След края подканям всички да си предадат. Един път, втори, трети. Накрая питам всички ли предадохте. Е, накрая трима души не бяха предали, прибрали си ги в чантите. Защо мислите са го направили?!"

Дали е само моето?  newsm78  Или и ти смяташ, че в техните действия има умисъл, а не разсеяност?

# 146
  • Мнения: 24 582
  Прочетох цялата тема и горе долу схванах мотивите.
 Обаче има нещо, което ме смущава.
 Сега детето е получило двойка на входно ниво. Това входно ниво не би ли трябвало да показва нивото на знанията на учениците възможно най-коректно, за да служи като ориентир за израстването му през годината? Сега учителката като му е писала двойка, без на практика да оценява входното му ниво, как ще се осъществи тая идея? Двойката е оценка на знания, нали така.
   
 Също така се чудя, и като не си е преброила тетрадките, та да разбере, че един ученик по-малко и предава, как така може да бъде сигурна, по принцип, а не конкретно в тоя случай, че си занася в къщи толкова, колкото са и предали? Ами ако някоя тетрадка и се изплъзне, остане на бюро, под бюро? Нали човек си брои документацията, като събира нещо от повече хора.

  Иначе двойката не е толкова трагично нещо - не знае нещо ученика, получава двойка, научава си го. Само че в случая нещо не е както трябва...

 





Последна редакция: пн, 07 окт 2013, 11:22 от Iris04

# 147
  • София
  • Мнения: 44 345
Не, такава двойка даже не е двойка.
Ето, моята хубостница има тройка на входното по математика - напълно заслужена, при това.
Даже и тройка на релси може да е.
Но ако не си предаде теста, просто учителката ще намери начин родител да и го предаде, а не да пише двойки.

Освен това, не е в интерес на учителя да има много двойки.

# 148
  • Мнения: 3 050
Прочетох цялата тема ......и да споделя за нашата първа двойка- по английски.Не е в бележника ,доколкото ми обясни ученикът не е и в дневникът ,а в бележникът на госпожата ,но това е без значение. От началото на годината до този момент са имали 6часа английски /втори клас ,учат го за първа година/първите 2часа при друга госпожа -след нейните часове няма търпение човекът да разкаже какво е научил, след това г-жата се сменя с друга .Още първият час при новата учителка се изписва цялата азбука и 10 думи, това за домашно от вторник за четвъртък .Следващият час в тетрадката се пишат още 7-8 израза пак да се научат.Лошо няма учим ние ама човекът не може да ги запомни всичките . Идва следващ час още 10 думи  ShockedКогато попитах синът ми кой е урока отговора беше ''Ние учебника не го отваряме ,госпожата влиза и започва да пише ,като свърши сяда зад бюрото ,и казва ние да пишем'' На следващ въпрос как се казва учителката и не им ли обяснява  отговора беше потресаващ/поне за мен/''Не знам ,как се казва г-жата ,тя не говори с нас''Мислех си ,че синът ми е бил разсеян ,не е внимавал...Но след като още 3-4 майки споделиха същото ,явно това е метода на обучение на тази учителка
Една от майките говорила с класната ,която и отговорила кършейки пръсти,че тази г-жа никога не е работила с деца до 5клас и щяла да говори с нея поне да не ги изпитва и да не им пише оценки докато замества .Лошото е ,че титулярката не се знае кога ще се върне ,а синът ми сяда със страх и нежелание да учи език и колкото ида повтаряме и да се старае помни за момента и на другия ден -празно петно Rolling EyesИзлишно е да споменавам ,че все още не може да свърже буква и звук  на цялата азбука -рецитира я като стихотворение, а това което е приписал от дъската  е  ooooh!
''ho are  you''/хау аф ю/.......отговора не разбрал какво пишело на дъската -много ситно било написано и това не само в нашата тетрадка.
Мисля утре да поговоря с класната/не за самата двойка -паднали са му са думи които не е знаел,а/ ,защото този начин на преподаване  според мен не е нормален и ако целта е децата да се разочароват -е постигнала го е учителката.

# 149
  • София
  • Мнения: 44 345
Леле-мале.
Това не е преподавател за мен.
Малко от малко съм учила и съм преподавала, та знам кое какво е.

Общи условия

Активация на акаунт