СЕДМИ КЛАС ... апосиопеза - тема № 38

  • 46 377
  • 738
  •   1
Отговори
# 315
  • Мнения: 489
Според вас на тестовете може ли да има субективизъм при оценяване?

# 316
  • Мнения: 15 278
Според мен-не!

# 317
  • Мнения: 24 467
Според вас на тестовете може ли да има субективизъм при оценяване?
Може, разбира се. Зависи от самите тестове. Не всички са от затворен тип. А при погрешно зададено или объркващо условие нацелването на отговора също не отразява обективност.

# 318
  • София
  • Мнения: 20 036
Деска много добре е обобщила кои са необходимите предпоставки за справяне без  уроци.  Въобще, ама въобще не съм съгласна,  че  при всички няма разлика между взетото по БЕЛ в училище и в школата. В училище досега нашите се моткаха с преговор и едва сега почват с "На прощаване". По БЕ са взели 1 или 2 урока. За същото време в школата са направени множество тестове по БЕ (поне по  един-два на място и по още два за домашно), давани са преразкази с различни дидактически задачи, писани са мини-тези и всичко е проверено, написана е рецензия, оценено е всичко . Как да се съглася, че едното и другото дават едно и също като качество? И че децата ще се справят без второто или  че то е във всички случаи излишно и  като действие е  плод само на подаване на масовата истерия? Ами не е или поне не винаги.. Зависи от ситуацията, в която е поставено едно дете.


А за тестовете, разбира се, че може да има субективизъм. Най -показателен пример са тези мини-тези на НВО. Дадени са после на сайта на МОН  ключови думи и в описнаието се търсят те или техни синоними. Ако изразиш грамотно позиция, различна от масово наложената от критици, нищо чудно да бъдеш орязан в оценяването.  Може и да не бъдеш.. И ето го субективизма.

Последна редакция: ср, 16 окт 2013, 16:46 от пенсионирана русалка

# 319
  • Мнения: X
За същото време в школата са направени множество тестове по БЕ (поне по  един-два на място и по още два за домашно), давани са преразкази с различни дидактически задачи, писани са мини-тези и всичко е проверено, написана е рецензия, оценено е всичко . Как да се съглася, че едното и другото дават едно и също като качество?
Ако имаше такава школа при нас, моментално щях да го запиша и не защото му предстои прословутият изпит.

# 320
  • София
  • Мнения: 20 036
Е, Дидева, школата я има при нас, учителката в нея също, ама моите Убавици нещо  ги няма.... Скатават се, ако могат,  вместо  да се възползват на макс от предоставеното. hahaha

# 321
  • Русе
  • Мнения: 2 209
Напълно съм съгласна с Деска. В нашето училище нито едно от децата, които познавам - около 15 от 27, от паралелката от 5-ти клас в МГ не е ходило на уроци - всички си влязоха и до колкото знам няма бал под 35. така че е въпрос на тези няколко неща. ние за сега също не ходим на уроци. за едно дете от класа знам че ходи на школа по БЕЛ, други 3 ходят на уроци от миналата година, но са с по- слаби резултати от щерката - та затова съм песимистично настроена.

# 322
  • Варна
  • Мнения: 4 295
Да,тезата е за "орязване". Wink А нашата учителка даваше по 3 тези минимум в контролно и като резне и хайде 5цата.На РС среща обаче учтиво я помолих ако не е даден максимума по тезата  и е възможно, да напише какво липсва.Обеща и го спази до края!  Wink

# 323
  • Мнения: 382
Аз съм  доволна от школата по БЕЛ (Варна). 6 деца са - 2 астрономически часа в събота. Именно по БЕЛ мислех, че аз мога да помогна и няма смисъл от уроци. Но честно казано не ми се занимаваше (отделно все още си поддържам химерното очакване, че самото училище би трябвало да е достатъчно). Оказа се, че на школата ще се преподава така, както на мен ми харесва и това ще представлява затвърждаване на наученото и грамотност за цял живот. Какво значи, че ми харесва - известно количество теория, която се подчертава с различни цветове в тетрадката (вкл. примери) или е систематизирана много добре в таблички от госпожата (ако е пратено по мейл); подходящи упражнения във връзка с тази теория; домашни, не много големи (които прави самата госпожа, а не да ги взема от някъде готови, освен това се проверяват в час); контролно на няколко  часа веднъж; изискване на добра дисциплина в часовете. По литература все още нямам впечатления - досега само определения на тропи е изпратила по пощата, очакваме анализ за "На прощаване" (пуснах и ще пускам полезните неща в пощата). Надявам се и на достатъчно преразкази, но май каза само 6-7 и не зная необходими ли са още, зависи в  училище колко ще са.

По математика започна по 60 мин. седмично уж не толкова сериозно при една учителка, въпреки че е в МГ. Но надеждната им класна замина и сега са с учителка, която не изглежда да се интересува много от класа, има дни и без домашни. Тогава го карам да решава поне малко от този сборник, не знам дали е подходящ...

Имаме и куп сборници с тестове като за изпитите по двата предмета, но не знам колко ще се стигне до тях, аз дори тук темата не мога да изчета... Информацията е премного! Simple Smile
Учителката на уроците сега явно приема, че като е в МГ би следвало да е много добре по математика и последния път също не му даде домашно, но аз не съм сигурна, че положението по математика е идеално. Именно в МГ през последните години той се засили повече по БЕЛ, загуби интереса към математика от предишните години...

Общо взето сме спокойни всички, има време и за личните си хобита, и за уроци по японски. Учителката по история се опитва да го накара да се запише на школа по история (не че обича този предмет особено, но се представял добре и сега се чуди как да се измъкне от олимпиада).

Предполагам, че все пак темпото малко ще се засили с напредването на учебната година, защото засега ми се струват съвсем като миналата година и в училище изискванията (не много високи). Иначе ученикът е приел, че трябва да има повече учене, убеден е в успеха си, но разбира се трябва бутане и напомняне...

# 324
  • Русе
  • Мнения: 2 209
това е един от настолните сборници за тази година

# 325
  • Варна
  • Мнения: 99
Миналата година на РС (тази още не е имало) учителките казаха, че децата, които ходят на уроци, не се стараят в час, понеже щели "да го научат на урока". Примерът беше за дете, гонещо среден успех. Не ми беше хрумвала подобна ситуация.

# 326
  • Мнения: 216
Нашите деца ще имат за тест по БЕЛ анализ на непознат текст. Не очаквам повече от 3. Вместо да се готвят за матурите, от миналата година се занимават с хитроумни идеи като - древното изкуство, стихотворения на представители на ренесанса...чудесно е за общата култура, но дали не е за сметка на учебния материал. Започвам да съжалявам, че не го преместих в друго училище.

# 327
  • Мнения: 3 062
Относно частните уроци на РС класната която е по математика ни каза ,че това  са пари на вятъра и ,че децата трябвало да учат в училище само, това не го разбирам  Shocked

Права е. Но психозата е повсеместна и колкото и да си здравомислещ, се поддаваш. Че не е имало смисъл разбираш едва след изпита Simple Smile
Знам, знам, ще кажете, че не е така Laughing Но си е направо така.

Ооооо,да! Обаче с няколко уговорки и необходими условия за да се случи това! Wink
Наличие на заинтересовани,много даващи и много изискващи учители в у-ще.
Наличие на амбициозно,носещо на много допълнителна работа,дадена в къщи от родител ,хлапе.
И много важно,не на последно място.Родители,имащи време,нерви и разбира се нужния капацитет да обясняват трудностите в материала .Налице ли са,защо да  е невъзможно!?

+1 Абсолютно вярно - кратко и ясно описано.

Но да добавя нюанси за капацитетът на родителите и съвместяването на "мама" и госпожа по ...".

Капацитет - освен да знаеш материала, трябва и да знаеш как да го предадеш и то не по принцип, даже не и на сегашните деца, а точно на твоето дете. Като студентка (отдавна) давах частни уроци по МАТ и брат ми съм подготвяла. При него имаше известно напасване докато ме приема сериозно като учител, но после всичко почти на 6 -  такива оценки изкарваше на изпитите.

Но сега с дъщерята не става. Ако обяснявам нещо - тя се изнервя, чака да го чуе с малко думи.  И каквото и да правя си оставам само "мама". Домашно дадено от мене - абсурд, може да го реши, ама друг път. И затова реших - записах квалификация за учител по математика, а дано ми помогне в подхода (то е малко късно за седмокласната кампания, но поне мозъкът ми ще е зает с друго, за да не подлудя всички  Mr. Green).

# 328
  • София
  • Мнения: 3 926
То да не е за сметка на оценките, Акулска стръв . Защото една 3ка сега пречи на 6цата за срока после. Ние си имаме оценки на есета, все 6ци, но все за "отличниците".

# 329
  • Мнения: 138
На родителската среща госпожите по БЕЛ и математика като че се бяха наговорили едно и също: масово липса на интерес, частните уроци няма да им помогнат, единствено трябва да слушат в часовете. Смущава ме, че по литература в учебника няма разработки, в тетрадката е записала съвсем семпло план за "На прощаване", досега госпожата не е дала тест върху произведението. Имаха за домашна работа съчинение-разсъждение върху "На прощаване", само че нито дъщеря ми, нито съученичките и не са записали темата, а и не можаха да се сетят.  ooooh! Накрая след голямо умуване решиха, че е за пътя на бунтовника. Ще видим дали са уцелили утре. Отгоре на всичко частната учителка мина направо върху "Немили-недраги" newsm78

Общи условия

Активация на акаунт