Използваме "бисквитки" (cookies), за да персонализираме съдържанието и да анализираме трафика си. Повече подробности можете да прочететеТУК

73 СОУ - гимназиална степен

  • 111 390
  • 795
  •   1
Отговори
  • София
  • Мнения: 4 620
Нека тук разискваме проблеми и неща, които ни вълнуват в гимназията на 73 СОУ.

# 1
  • София
  • Мнения: 4 620
Мимчони, видях молбата ти за изрази с коренчета:) Следобед ще гледам да пусна някои по-завързани в темата.

# 2
  • София
  • Мнения: 829
Честита ни нова темичка!Да я напълним само с положителни емоции!
Ganis, да си ни жива и здрава и все така всеотдайна и сърцата!
БЛАГОДАРЯ ТИ!  bouquet Hug

П.П. Аз пак да попитам, някой ходили на физическо днес? Да разкаже как е минало!
При нас корен квадратен е овладян и метем заслужено някъде улиците!
Довечера като се прибере щяла да бори литературата!Какви са отзивите за "новата" г-жа по БЕЛ, според малката е госпожица! Simple Smile...Поне събудихме интереса на таткото. Simple Smile

# 3
  • София
  • Мнения: 829
Мимчони, видях молбата ти за изрази с коренчета:) Следобед ще гледам да пусна някои по-завързани в темата.
Ганис, много си мила!Ако имаш нещо готово!Не се товари допълнително!
Аз лично имам 2 сборника - на Коала Прес и на Анубис за 8 клас.
Ако ти имаш някакъв сборник под ръка за 8 клас, кажи кой е - да си го купя и е достатъчно да кажеш страница и задача.Не ми е удобно да те тормозя.И ти душа носиш.... Hug

# 4
  • Там, където ме обичат
  • Мнения: 3 672
Здравейте, момичета!
Чудех се в коя тема да пиша и реших, че тукашните математици могат да помогнат.
Дали някой може да даде примерни задачи за входно ниво по математика за 9-ти клас, че никъде не мога да намеря.
Предварително благодаря.  bouquet

# 5
  • София
  • Мнения: 164
Ganis, много благодаря за темата!   bouquet
Mimchoni, съботно физическо днес май не е имало, поне според мойта. Ще имат третата събота на октомври.
Ние досега се размотавахме по магазините, като отдъхна ще видя математиката. Корен квадратен е ясен. Не е разбрала нещо за ирационалните числа, няк'во p/q да се докажело, че е незнамсикакво...не ми стана ясно...и аз трябва първо да прочета в учебника...Г-жата (която не е ясно как се казва) питала има ли въпроси, някой вдигнал ръка, но тя не му обърнала внимание и продължила с друго. В междучасието са си говорили, че никой освен напредналите математици (синът на trapa и приятелят му) не е разбрал въпросното доказателство.

# 6
  • София
  • Мнения: 4 620
Ganis, много благодаря за темата!   bouquet
Mimchoni, съботно физическо днес май не е имало, поне според мойта. Ще имат третата събота на октомври.
Ние досега се размотавахме по магазините, като отдъхна ще видя математиката. Корен квадратен е ясен. Не е разбрала нещо за ирационалните числа, няк'во p/q да се докажело, че е незнамсикакво...не ми стана ясно...и аз трябва първо да прочета в учебника...Г-жата (която не е ясно как се казва) питала има ли въпроси, някой вдигнал ръка, но тя не му обърнала внимание и продължила с друго. В междучасието са си говорили, че никой освен напредналите математици (синът на trapa и приятелят му) не е разбрал въпросното доказателство.

Фара, кой клас е детето ти? а, б,в, или г?

Ако искаш, прочети задачата и пусни условието.

# 7
  • София
  • Мнения: 164
8a, но е била заместничка на г-жа Запрянова

# 8
  • София
  • Мнения: 4 620
Ето ви няколко задачки с корени:)

http://postimg.org/image/op0mygugj/

заб. В условието съм пропуснала някои букви, но е от бързане:)

# 9
  • София
  • Мнения: 164
това с ирационалните числа е много шантаво нещо...заболя ме главата  Sick дали е важно? като гледам, със задачите за коренуване детето се справя без проблем (сега е на 2 зад. с) от тези на ganis Simple Smile)
Ganis, не е могла да разбере решението на зад. "докажете, че корен кв. от 3 е ирационално число" (същото за корен кв от 5; кор. кв от 2+кор. кв. от 3)

# 10
  • София
  • Мнения: 4 620
това с ирационалните числа е много шантаво нещо...заболя ме главата  Sick дали е важно? като гледам, със задачите за коренуване детето се справя без проблем (сега е на 2 зад. с) от тези на ganis Simple Smile)
Ganis, не е могла да разбере решението на зад. "докажете, че корен кв. от 3 е ирационално число" (същото за корен кв от 5; кор. кв от 2+кор. кв. от 3)


Искате ли да си поговорим за видовете числа и да решим задачата, че корен от 3 (sqrt3) не е рационално число Simple Smile

# 11
  • София
  • Мнения: 164
По-скоро - не Simple Smile. Пуснах задачата като пример какво не е станало ясно в часа. Да изчакаме да се върне г-жа Запрянова, може да им просветне Simple Smile

# 12
  • София
  • Мнения: 4 620
Аз обаче ще си кажа:)

Видовете числа са възниквали в различен етап от съществуването на човечеството. Първите хора са боравили с естествените числа, защото те изразяват брой. 1 човек, 3 мечки, 5 крави,...
Най-малкото естествено число е 1.Множеството на естествените числа се бележи с N
После са въвели 0 като число, което изразява нищото и отрицателните числа. Всички ест. числа, 0 и противоположните на ест, числа, т.е, отрицателните образуват множеството на целите числа, което бележим със Z.
Също така в древния свят, където математиката е процъфтявала (Гърция, Египет, Индия,..) хората са въвели част от цяло. Това вече са обикновените дроби, които са отношение на две цели числа (разбира се, знаменателят е различен от 0).
Например 3/5 изразява, че ако цялото е разделено на 5 части, то са взети 3 части от него.
Множеството на обикновените дроби означаваме с Q
Това са всички цели числа и всички дроби. Всяко цяло число можем да считаме за обикновена дроб със знаменател 1.
Всяка обикновена дроб може да се представи чрез десетична дроб или като крайна дес. дроб или като безкрайна дес. дроб.
Пример: 3/5=0,6 - това е крайна десетична дроб.
2/3=0,6666....= 0,(6)- това е безкрайна периодична дроб.
Има числа, които са десетични безкрайни непериодични дроби. След запетаята следва пълен "хаос" от цифри.
Ако едно число е ирационално, то не може да се представи като обикновена дроб!
В 6 клас децата са запознати с едно такова число. Това е пи. Такива числа, които са десетични непериодични дроби се наричат ирационални числа и тяхното множество се бележи с I.
Множеството на рационалните числа и ирационалните числа образуват множеството на реалните числа R
В средния курс на обучение работим с реални числа.

По задачата. Да се док., че корен от 3 не е рационално число.
Да допуснем, че sqrt3е рационално число. Значи, можем да го представим като отношение на две цели числа p  и q, които предполагаме, че са взаимно прости, защото всяка дроб може да се сведе до несъкратима. =>
p/q=sqrt3. Повдигаме на квадрат=>
p^2/q^2=3=>p^2=3.q^2
=>р щом е представено като произведение на 3. по q^2, се дели на 3. Ако едно число се дели на 3, то се представя във вида p=3m=>
9m^2=3.q^2=>q^2=3m^2=>q се дели на 3

Излиза, че p и  q  се делят на 3=> допускането, че са взаимно прости (нямат общи делители) е грешно=> допускането, че корен от 3 е рационално число е грешно

Последна редакция: сб, 05 окт 2013, 19:58 от ganis

# 13
  • София
  • Мнения: 829
Леле, Ганис, ти си злато! Hug
Като приказка е!
Давайте да сядаме на по чаша вино или кой каквото пие - събота вечер е!
Утре на бодро ще дам на малката да прочете твоето писание, а за десерт приложените задачи.
Още веднъж, МНОГО БЛАГОДАРЯ, Ганис!
Малко са хората, за които професията не е само заплата, а минава и през сърцето им!
Радвам се, че си при нас!  bouquet

# 14
  • София
  • Мнения: 4 620
И аз се радвам, че съм при вас:)

Математиката е красива наука, тя е възникнала и се е развивала едновременно с развитието на човечеството, с неговите потребности..
Много пъти съм срещала мнение у деца, които са казвали "Това е нещо странно. Някой не е имал работа, седнал и го е измислил". Не е така.

Всяко твърдение в математиката е възникнало от въпрос... Въпрос, който е бил провокиран от не само един човек, а от поколения.
Идеята е, да покажем на децата, че математиката не е само "суха наука", кaкто много от тях си мислят, а приложна наука и понеже е в помощ на много други науки, тя е " "pure science

Общи условия

Активация на акаунт