Немска, испанска или английска гимназия след 7 клас?

  • 13 879
  • 105
  •   1
Отговори
# 45
  • Пловдив
  • Мнения: 3 363
Би трябвало да е така, но в ГХП часовете по БЕЛ са повече. Навремето в 11 клас, това по старата програма, часовете по история и философия при нас бяха по 4. Не знам как е било в ЕГ онези години. По математика мисля, че в 8 и 9 клас бяха 4 часа, в 10 и 11 клас - по 3.

# 46
  • София
  • Мнения: 5 170
Ясно.  Peace  В езиковите гимназии не е ли същото?
Впрочем, на мен като родител ми се струва, че в ЕГ се държи прекалено много на общообразователните предмети, понякога се налага да се пренебрегва езикът, за да се покрият изискванията на другите. Визирам физика, биология, география примерно.
Това не е така. В  истинските ЕГ ( не визирам училищата с разширено изучаване на език) за чуждия език има достатъчно часове. Още повече, че и доста предмети се изучават на съответния език.
Освен това мисля, че останалите предмети не са за пренебрегване. Защото, когато детето отиде да учи във ВУЗ в Германия например, то пред немските студенти няма как да блесне с немския си език. Ще трябва да блесне с нещо друго, да има добри познания.

# 47
  • Мнения: 7
Ясно.  Peace  В езиковите гимназии не е ли същото?
Впрочем, на мен като родител ми се струва, че в ЕГ се държи прекалено много на общообразователните предмети, понякога се налага да се пренебрегва езикът, за да се покрият изискванията на другите. Визирам физика, биология, география примерно.
Това не е така. В  истинските ЕГ ( не визирам училищата с разширено изучаване на език) за чуждия език има достатъчно часове. Още повече, че и доста предмети се изучават на съответния език.
Освен това мисля, че останалите предмети не са за пренебрегване. Защото, когато детето отиде да учи във ВУЗ в Германия например, то пред немските студенти няма как да блесне с немския си език. Ще трябва да блесне с нещо друго, да има добри познания.
Така е. В 9 клас учихме биология, история и физика на немски, в 10 география и химия, а в 11 само химия. Но наистина е достатъчно, освен часовете по немски. Но всичко зависи от учителите.
А и ми се струва, че дори и да влезеш в строителния техникум например със специалност геодезия, без висше съответно същата специалност, а само със средно, няма как да си намериш работа...особено в днешно време, когато висше всеки има. С едно средно не виждам смисъл.
А и в езикова като цяло на всичко се набляга по мои съвсем лични наблюдения. Просто сме научени да учим и да си даваме зор, научени сме да си разпределяме времето, защото често сме претоварени.

# 48
  • Мнения: 361
Ако е само заради хипотетичния университет, не виждам защо трябва да го тикате към език, който явно няма голямо желание да изучава. Оставете го да учи испански, ако му харесва. Специалисти с испански език в България трудно се намират, испанският е вторият най-говорим език след английския в света /ако изключим китайския Simple Smile/. В Германия в момента висшето образование е изгодно, наистина, но къде е гаранцията, че след 6-7 години ще продължава да е така? Това го казвам от гледната точка на човек, на който му беше натрапено изучаването на немски като първи чужд език навремето. Вярно, научих го, работя с него почти всеки ден, но най-вече се занимавам с езиците, които учих с удоволствие сама- английски и испански. Преподавам испански в ЕГ и виждам колко перспективи има- дори и ако става въпрос за участие в състезания, олимпиади, конкурси и т.н.- конкуренцията е по-малка, защото на по-малко места се изучава този език и децата отрано имат възможност да се изявят /много помагат подобни изяви при бъдещо кандидатстване в университети в чужбина/.

# 49
  • Мнения: 115
За испанския сте права, но като разгледах университетите, там са с такси предимно, освен това испански фирми на българския пазар има по-малко, софтуерни, хардуерни и всякакъв род подобни фирми доста често са немски. Или може би аз съм се заблудила, но около мен практиката това показва. Просто не знам испанския после къде ще се приложи

# 50
  • Мнения: 7
За испанския сте права, но като разгледах университетите, там са с такси предимно, освен това испански фирми на българския пазар има по-малко, софтуерни, хардуерни и всякакъв род подобни фирми доста често са немски. Или може би аз съм се заблудила, но около мен практиката това показва. Просто не знам испанския после къде ще се приложи
Немският има доста по-голямо приложение специално във България, а и аз още на 18 години си намерих работа като екскурзоводка на доста добра заплата, защото и в туризма масово е необходим немски и руски. И по-нататък в бъдеще освен като учител (не че има лошо, от семейство все с учители идвам  Simple Smile ) специално във България няма чааак толкова много варианти. Немският си е по-разпространен тук. Образованието в Германия освен това го смятам за по-добро.
Но пък ако има други желания...  Simple Smile

# 51
  • Мнения: 2 190
Наистина хубава тема.

А защо изпускаме френския?

Моята класация (дай боже балът да е достатъчен ние да избираме, а не нас да ни избират):

1. Немска гимназия- аргументите вече са дадени, няма да повтарям. Освен това си мисля, че НЕ върви с немска дисциплина и организираност, което е голям +.

2. Френска гимназия - ФЕ е подценен. Това е езикът на бюрокрацията в ЕС (над 90% от институциите са в Брюксел). Работните езици в ЕС са АЕ, НЕ и ФЕ. Всеки евро-бюрократ рано или късно научава и трите. Вървят слухове/ легенди (неофициално и непотвърдено), че само АЕ не стига - без перфектен НЕ или ФЕ никой не бива избран). Естествено френска култура и т.н.

3. Испанска гимназия - независимо от хубавите отзиви за 164 ИЕГ за мене е след ФЕ. Просто в Европа НЕ и ФЕ са водещи. Иначе е чудесен език.

И друго си мисля напоследък. Защо при вторите езици изборът е толкова ограничен.  newsm78
Защо няма по-редки европейски езици. Например на водещи и богати икономики (Норвегия, Холандия и т.н.) или на съседни държави, с които всъщност България най-много търгува (Гърция, Румъния. Турски много хора знаят у нас и няма смисъл, според мене). Знам, че цял свят знае АЕ, но друго е да говориш съответния език.

# 52
  • Мнения: 1 064
За турския език не съм съгласна. Турскоговорящите у нас рядко имат над средно образование, с изключително слаба обща култура са и българският определено им е много слаб. За изпълнителски персонал стават, обаче на експертно и управленско ниво няма кадри. Мнението ми е базирано на богат личен опит, но няма смисъл сега тук да разводнявам темата.
Иначе в Пловдив има една гимназия, която интересно комбинира езиците на западна Европа с руски и твърдят, че имат 100 процента супер реализация именно с тази комбинация. Мой близък направи фамозна международна кариера като за първи път бе избран заради комбинацията на АЕ и руски.
За френския - ок, за София може, но в Пд няма къде да се учи качествено (мое мнение, моля никой да не се засяга).

# 53
  • Пловдив
  • Мнения: 3 363
За Пловдив и аз подкрепям за ФЕ - подготовката е много зле като цяло. Нашата ФЕГ по принцип е много слаба. Евентуално в бившата руска гимназия има наистина читав преподавател по езика, стига и тя да не се е променила с годините.

# 54
  • Мнения: 1 064
... в бившата руска гимназия има наистина читав преподавател по езика...

Винаги има опасност с обобщенията  Laughing

# 55
  • Пловдив
  • Мнения: 3 363
... в бившата руска гимназия има наистина читав преподавател по езика...

Винаги има опасност с обобщенията  Laughing

Колежката, за която се сещам, отиде там от ГХП, където за кратко ми водеше часовете по ФЕ като втори ЧЕ. Та тогава я спрягаха, че е страхотна, а и при нея наистина ми беше много леко и приятно. Във ФЕГ доста често има обяви за свободни места и не знам през последните години там колко хора по всички предмети се завъртяха. Обаче много оспамихме темата с пловдивските училища.

# 56
  • Там, където ме обичат
  • Мнения: 3 676

А защо изпускаме френския?

2. Френска гимназия - ФЕ е подценен. Това е езикът на бюрокрацията в ЕС (над 90% от институциите са в Брюксел).

Френският език наистина е леко подценяван.
Въпреки че е много хубав и за мен любим.
Но това, че ФЕ е езикът на европейската бюрокрация не е вярно. Това че повечето институции са в Брюксел не означава, че основният език е френски. Ако става въпрос за големите институции, всички официални езици са равни. Когато обаче има работни заседания, основният език е АЕ, на който говорят всички. Много рядко се случва да се поиска превод от/на НЕ или ФЕ. Peace

# 57
  • Мнения: 2 190

А защо изпускаме френския?

2. Френска гимназия - ФЕ е подценен. Това е езикът на бюрокрацията в ЕС (над 90% от институциите са в Брюксел).

Френският език наистина е леко подценяван.
Въпреки че е много хубав и за мен любим.
Но това, че ФЕ е езикът на европейската бюрокрация не е вярно. Това че повечето институции са в Брюксел не означава, че основният език е френски. Ако става въпрос за големите институции, всички официални езици са равни. Когато обаче има работни заседания, основният език е АЕ, на който говорят всички. Много рядко се случва да се поиска превод от/на НЕ или ФЕ. Peace

Фокси, мисля, че работните езици в повечето случаи са АЕ, ФЕ и НЕ, в редки случаи и испански. Това означава, че трябва да има преводачи само между  тях. Но наистина почти всички ползват като работен език АЕ.

Имах предвид друго. Франкофоните си помагат - неофициално. (Случайно или не 3 познати, започнаха работа по конкурс и 3-та знаят перфектно и френски. И често се случва да получат работно писмо/имейл от шеф франсе).  Naughty

Май не съм се изразила добре. АЕ е най-важен.
Класацията по-горе (моята=за нас) е в случай, че АЕ може да се научи като втори език и/или курсове. Ако не - естествено АЕГ минава на 1-во място, а описаните за втори език.

# 58
  • Мнения: 1 064
Според мен линията на разсъждение трябва да е следната: къде искам (и мога да си позволя) детето ми да учи след гимназия. Тоест висше образование къде? В Бг ли ще остане, в чужбина ли ще отиде? Ако да, имам ли пари за САЩ и Великобритания или ще търся нещо по-евтино като вариант. И друго - в каква насока ще се развива детето? Пример: хора с възможности избират за архитектура Италия, която има традиции в тази насока. Тогава за детето става полезен италианският език, комбиниран АЕ.

# 59
  • Там, където ме обичат
  • Мнения: 3 676
Според мен линията на разсъждение трябва да е следната: къде искам (и мога да си позволя) детето ми да учи след гимназия. Тоест висше образование къде? В Бг ли ще остане, в чужбина ли ще отиде?
+1 Peace

Общи условия

Активация на акаунт