Учители и училища ВАРНА 2014

  • 174 762
  • 1 046
  •   1
Отговори
# 180
  • Варна
  • Мнения: 68
Това е писмо до Костадин Костадинов  с апел, най - малкото да има някакъв диалог в обществото, а не всичко да се решава в тесен кръг "съмишленици". Видях го във фейсбук и реших, че хората които пишат тук ще са заинтересовани да го прочетат.
Провела се е среща в Общината на която са изказани някои идеи на варненските образователни експерти...

Скрит текст:
Цитат от пресата: "Образователната дирекция възнамерява да предложи на сдружението на общините да инициира законодателни промени, касаещи приема на първокласници. Според варненските образователни експерти местните администрации трябва да получат съгласувателно право при разпределянето на общинската база. В обществения съвет по проблемите на оптимизацията участват представители на общинската администрация, на Общинския съвет, на образователния инспекторат, както и различни експерти, сред които бившият заместник кмет по образованието Коста Базитов. "

 Цитат от апела: Всъщност общините ще изземат правото на родителите да запишат седемгодишното си дете в избраното училище, вместо да се постараят да повишат системно качеството в изоставащите и лошите училища.

Резултат:
Определени родители ще бъдат насочвани към други училища, празни училища с некадърни ръководства.

Вие искате ли да ви насочват към някое друго училище, в което има свободни места поради некадърно управление?
На какъв принцип ще се отсява кои деца къде да учат?
Склонни ли сте да отстъпите правото си на избор към политическа администрация, каквато в същината си представлява общинската администрация?

Пример: искам в училището, което е най-близко до вкъщи да учи детето ми, но в него приемат две паралелки по 24 деца. Посочват ми училище, което е на 2 км от вкъщи и има лош мениджмънт. Принуждават ме да си запиша детето там, защото, ако не го запиша в първи клас, подлежа на глоба.

# 181
  • Мнения: 13 212
Сега горе-долу ми стана ясно, благодаря.

Бих искала да се поставя на мястото на родителите на бъдещите първокласници.
От една страна е добре да има възможност за избор, от друга страна истерията по записване на дете в точно определено училище вече взе твърде уродливи размери и действия- смяна на регистрации, формално записване в ПГ и т.н.Стига се до абсурдна ситуация във възможно най-близкото до дома училище да не успееш да запишеш детето, защото някой е изимитирал, че детето му живее едва ли не на тротоара пред училище.

Ще изкажа едно твърде непопулярно мнение, по което има и обратно на моето мнение съдебно решение на Административния съд.Запозната съм и зная, че е дискриминационен критерий да се провежда тест, препитване и каквото и да е там за първокласници.Но си мисля, че ако се провежда по  обмислен начин, не е зле да има в голям град като Варна  поне едно такова училище, в което още от първи клас приемът да е с подбор.

По-добре така, отколкото записване с фалшиви предимства и неясни критерии.
Нека да има и изискване за успеваемост, като това изискване е да се покриват някакви по-диференцирани критерии, а ако трябва- да има и пренасочване към друго училище ако детето не се справя в достатъчна степен.





# 182
  • Мнения: 5 177
Оценката за училището трябва да е комплексна, не е само до единия учител, особено в първите класове. От значение е учителят в занималнята, общата атмосфера и организацията в училището, за което вече отговаря директорът. Свидетел съм как едно дете е при добър основен учител, но всичко останало явно куца плачевно и детето изживя огромен шок, дотам да не иска да ходи на училище. Заради проблеми, възникващи в междучасията и във времето след като основният учител приключи занятията си наобед.
Това как ще оцените? Мен ме отказва директно от това училище.

Предлагам като даваме крайни оценки, да цитираме кое училище визираме. Тук основно се коментират точно тези "обществено желани училища", за крайните квартални по-малко сякаш се говори, с изключение на коментари за конкретен учител.

На калпав учител можеш да попаднеш във всяко едно училище, нито директорка ще се впусне да уволнява един и да назначава друг по твоя вкус, нито нищо..  Sick От такова бедствие спасение няма..
Точно, че в "елитните" училища до последния момент не знаеш кой в кой клас е и при кого е

# 183
  • Варна
  • Мнения: 4 037
Не очаквам да уволнява хора, никъде не съм написала такова нещо. Очаквам да следи какво се случва ежедневно по коридорите и по двора. Това е въпрос на вътрешна организация, нищо ужасно сложно няма. И точно в тази част вината не е на някой учител конкретно, няма как, освен ако не е дежурен.

# 184
  • Мнения: 82
Е, стигнахме ли до там, че едно от най-важните неща в избора е ДИРЕКТОРА. От него зависи много - Атмосфера, Учители, Организация, Работа в екип, Резултати на учениците и най-важното Как се чувстват децата. Ако той (ДИРЕКТОРЪТ) е качествен човек, дори и да възникнат трудности и проблеми, то те ще бъдат решени по възможно най-добрия начин. Няма да бъдат подминати, преиначени или претупани.

Затова от личен опит: Разпитвайте, наблюдавайте и споделяйте само лично проверена информация. За да не заблудите някой.

# 185
  • Варна
  • Мнения: 4 295
В едно у-ще има ли движение (текучество) на учители и деца ,не ми го хвали?! Peace
Абсолютно съм на мнение,че Директора е толкова ценен ,колкото и учителите. Peace

# 186
  • Мнения: 317
Пуу не мога да постна от един час:
Та така де...
Аз мисля, че като за начало кмета на общината трябва да има право да назначава и уволнява директорите на училищата т.е. те да са под "контрол" на общината, както са учителите.  В момента директорите се назначават от МО, което според мен не е правилно, защото така се чувстват "недосегаеми". За мен едно училище да е "лошо" се дължи на лош мениджмънт или некадърно управление. Прави впечатление, че се предпочитат училища, където са организирани добре нещата. Хубава спортна площадка, чист стол, разнородни извънкласни занимания, тематични кабинети - това също привлича родителите. Не на последно място добрата и продуктивна работна среда, която мениджъра трябва да умее да създаде също са много важни за задържане на добрите преподаватели, мисля аз! Има толкова програми, по които могат да кандидатстват училищата и да печелят пари по проекти. Как може да има училища/директори, които успешно го правят и такива, които въобще не им се занимава? Та така строг контрол, но за директорите. Все пак те са хората, които управляват парите на училището.
А иначе за момента, ако се въведе райониране, това само ще ощети едни ученици за сметка на други!

# 187
  • Мнения: 5 177
Не очаквам да уволнява хора, никъде не съм написала такова нещо. Очаквам да следи какво се случва ежедневно по коридорите и по двора. Това е въпрос на вътрешна организация, нищо ужасно сложно няма. И точно в тази част вината не е на някой учител конкретно, няма как, освен ако не е дежурен.

Не си, но от личен опит още от преди 15 год мога да ти кажа, че колкото и да е кадърен директора за да се оттърве от некадърен кадър вижда бая зор. Разните там забележки, следене на реда не помагат.. обикновено се касае за тотална некомпетентност на учителя.
Моят пример е с учител по математика - от 3-ма учители в училището, 1 некадърен до степен часът да протича по следния начин - задачата и решението се преписват на дъската от нея, учениците преписват в тетрадките и всички задачи от учебника и сборника са за домашно ... Още в 8-ми клас деца, които са влезли след седми клас с оценки над 5 на изпита по матем, едва връзваха 4-ките, за олимпиади и др., да не говорим.
Същевременно другите двама водеха курсове по математика, на които идваха деца и от други училища. Решавахме много по-сложни задачи и тн, итн

След жалба до директора от конкретен клас я местеха да преподава в друг, е все имаше ощетени.. Уволнението е много трудна работа

# 188
  • най-шареното място
  • Мнения: 8 197
"Училищната мрежа" ако това е засуканата фраза, която ползват трябва да се оптимизира най-вече заради проблеми със сградите /единият, от които ни беше навиран в очите тенденциозно цяло лято и нкаря си остана нерешен/.

Светкавица, категорично, изпитите и пренасочването обслужват елитарни цели. За някои родители това е още по-желано училище, за дурги - повод да го заобикалят. Докато това е само отсяване на деца, а не и специален статут и подходяща програма, остава само елитарност. Да не се бърка с елитност Simple Smile.

Доброто училище е комплекс от управление, учители, деца и родители. Всяко е важно и без никое не се получава максимума му. Може би затова родителите се чудяд как да запишат където записват и други амбизиозни родители, защото те само над последните две съставки имат някакво влияние...

# 189
  • Мнения: 317
Здравейте!
мОже ли някой да помогне с информация - къде мога да намеря резултати от малките матури , след 4-ти клас,  по училища от Варна. Оказва се,ч е това е едва ли не строго секретна информация  Simple Smile

# 190
  • Мнения: 13 212
"Училищната мрежа" ако това е засуканата фраза, която ползват трябва да се оптимизира най-вече заради проблеми със сградите /единият, от които ни беше навиран в очите тенденциозно цяло лято и нкаря си остана нерешен/.

Светкавица, категорично, изпитите и пренасочването обслужват елитарни цели.



Да, няма спор, това е причината да има решение на Адм. съд относно дискриминационния характер на теста/изпита в Руското училище.Аз споменах, че въпросът е решен със съдебно решение, обратно на мнението ми.

Но аз не виждам друг, по-справедлив способ чрез който да се предотврати истерията около поголовното преселение /съдейки по броя на сменени регистрации всяка година/ и др. подобни способи чрез които да влезе едно дете в училище, а друго да не влезе.

Ако някой съумее да прецени най-справедливия способ- нека го посочи.

# 191
  • Мнения: 2 100


След жалба до директора от конкретен клас я местеха да преподава в друг, е все имаше ощетени.. Уволнението е много трудна работа

За нещастие в навсякъде е така - много е трудно да махнеш некадърниците, поради простата причина, че са все на някого хора... Действителността в нашата смешна държавица...

Но си мисля, че ако се провежда по  обмислен начин, не е зле да има в голям град като Варна  поне едно такова училище, в което още от първи клас приемът да е с подбор.

По-добре така, отколкото записване с фалшиви предимства и неясни критерии.
Нека да има и изискване за успеваемост, като това изискване е да се покриват някакви по-диференцирани критерии, а ако трябва- да има и пренасочване към друго училище ако детето не се справя в достатъчна степен.


Така пак амбициозни родители ще напират точно за това училище и децата ще са подложени на безмислен според мен тормоз, за да се вместят във великите критерии.

Преди, всички деца се записваха в което училище искат /най често в близкото училище/. Учителите на всякъде бяха на ниво, защото образователната система беше също на ниво, а учителите си обичаха работата, имаха желание за работа и мотивация!  Peace

# 192
  • Мнения: 2 906
Вярно е, че от директора зависят много неща, но не и резултатите от учебната работа. Ако директорът е свестен, а детето ти попадне на калпав учител, тогава с какво директорът ще помогне? По-горе е обяснено, че отстраняването на такъв учител никак не е лесно. Най-малкото - 6 месеца излизат в болнични, няколко години обжалват и т.н.Обратно - директорът не е на ниво, но кл. ръководител (който е основен фактор в начален курс) е чудесен учител, то той ще си свърши работата. Ако и директорът и учителят са на място, а родителите са безотговорни, пак не става. Нещата са комплексни.
Аз съм твърдо за това, да можем да избираме училище и учител на детето си. Но трябва и да има някакви норми, които да регулират нещата. Колкото до подбора на деца за 1 клас, той може да се осъществи само ако въпросното училище има специален статут. Иначе - по каналния ред.

# 193
  • Мнения: 13 212
Колкото до подбора на деца за 1 клас, той може да се осъществи само ако въпросното училище има специален статут. Иначе - по каналния ред.


Ами да направят едно такова във Варна, нямам предвид точно като Музикалното, там, естествено се подбират деца с музикален талант.

Но някакво, което да удовлетвори желанието на родители и деца и да не налага системата "да си сменя регистрацията, че да учи детето ми повече", ами тъпо ми се вижда....

# 194
  • Мнения: 2 906
По повод на текучеството. То е главно при учители по търсени специалности, които могат да имат реализация и извън училище или с частни уроци - главно езици и информатика. Текучество има и при младите учители заради ниското заплащане или непригодност за професията. В моето училище нещата са 50 на 50. Едната част са колеги с по-дълъг стаж, които от 10-15 и повече години работят там, другите са млади, които непрекъснато идват, пробват, търсят по-спокойна и по-заплатена работа и заминават.
Винаги съм съветвала - идете в училището. Вижте колко лесно (трудно) ще влезете. Огледайте обстановката - чистота, топлина, уют, класни стаи, ред.... Срещнете се с учителите, които ще поемат 1 клас. Макар да не е регламентирано, публична тайна е кой ще са. Намира се начин.

Колкото до подбора на деца за 1 клас, той може да се осъществи само ако въпросното училище има специален статут. Иначе - по каналния ред.
Ами да направят едно такова във Варна, нямам предвид точно като Музикалното, там, естествено се подбират деца с музикален талант.

Но някакво, което да удовлетвори желанието на родители и деца и да не налага системата "да си сменя регистрацията, че да учи детето ми повече", ами тъпо ми се вижда....

Явно не им е изгодно или имат законови пречки. Иначе не знам защо още не са го направили.

Общи условия

Активация на акаунт