Математици стоят готови за помощ по задачи нови

  • 74 077
  • 747
  •   1
Отговори
# 720
  • София
  • Мнения: 5 551
Учила си я, но си я забравила:) По принцип тази теорема така се загнездва в съзнанието на учениците, че в 9 клас и след това направо им забранявам да я ползват:) Искам да работят с тригонометрия. Давам пример. Имаме правоъгълен триъгълник с <А=30; <С=90, ВС=3. АС=?

И те започват така: АВ=2ВС (прословутата теорема)=>АВ=6. После Питагорова т-ма=>АС=3V3 ( 3 корен от 3)

А може само с един котангенс нещата да заспят. В този смисъл им забранявам да я ползват, за да се научат да боравят с тригонометричните функции Wink

# 721
  • дядовата ръкавичка
  • Мнения: 3 959
ganis, много благодаря   Hug

# 722
  • София
  • Мнения: 5 551
ganis, много благодаря   Hug
"Нашокай му канчето" на детенце и да се стяга Simple Smile

# 723
  • дядовата ръкавичка
  • Мнения: 3 959
Ахъм, това bash го чака

# 724
  • Мнения: 68
    .    .    .    .    .
    .    .    .    .    .
Колко триъгълника с върхове в дадените точки могат да се преброят?
Задачата е за четвърти клас. Посочен е отг. 100. Получава се като умножим броя на отсечките, които образуват точките от горния ред (10) * 5 (точките от долния ред) получаваме 50, умножаваме по 2 (за отсечките от долния ред) и получаваме отг. 100.
Проблемът ми е, че в сборника, който имаме се дава друг метод и стигаме до различен отг: можем да изберем три точки за върхове на триъгълник 10*9*8 = 720 тройки; за да елиминираме повтарящите се триъгълници делим на 3*2*1 и получаваме 120 групи от три точки; сега вадим тройките, които са на една права и не могат да образуват триъгълник: 120 - 6 = 114 триъгълника. Аз ли греша някъде?  Опитахме и с други подобни задачи и пак получаваме разлика в отг.

# 725
  • Мнения: 105
    .    .    .    .    .
    .    .    .    .    .
Колко триъгълника с върхове в дадените точки могат да се преброят?
Задачата е за четвърти клас. Посочен е отг. 100. Получава се като умножим броя на отсечките, които образуват точките от горния ред (10) * 5 (точките от долния ред) получаваме 50, умножаваме по 2 (за отсечките от долния ред) и получаваме отг. 100.
Проблемът ми е, че в сборника, който имаме се дава друг метод и стигаме до различен отг: можем да изберем три точки за върхове на триъгълник 10*9*8 = 720 тройки; за да елиминираме повтарящите се триъгълници делим на 3*2*1 и получаваме 120 групи от три точки; сега вадим тройките, които са на една права и не могат да образуват триъгълник: 120 - 6 = 114 триъгълника. Аз ли греша някъде?  Опитахме и с други подобни задачи и пак получаваме разлика в отг.

тройките които са на една права не са 6 а са 10 за горния и 10 за долния ред.И като извадиш от 120 -20 =100 ,което е и дадения отговор.

# 726
  • Мнения: 68
Оф....разбира се! хиляди благодарности Simple Smile

# 727
  • Мнения: 67
Задача 3-та, областен кръг на олимпиадата, 8 клас.

Намерете всички двойки цели числа x и y, за които x^2 + 4y^2 = 2014y .

Въобще някакви двойки има ли?  newsm78

Благодаря предварително!  Simple Smile

# 728
  • София
  • Мнения: 19 926
 
x=0, y=0

x=266, y=38

x=-266, y=38

# 729
  • Мнения: 601
Не мога да схвана една задача от ВМС - http://i160.photobucket.com/albums/t196/pettya/Other/untitled333_zps16fcb5dc.jpg
Отговорът е Г- 9 пътя, но не мога да ги изкарам 9. Да не би да има някаква уловка? Еленчето скача ли, нормално ли си върви, на зиг-заг ли...?

# 730
  • София
  • Мнения: 10 825
Еленчето се движи по линиите. Ако на всички точки има написани букви или цифри мога да изредя пътищата, иначе ми е невъзможно, освен ако не си до мен за да ти ги посочвам с пръстче  Simple Smile

# 731
  • Мнения: 601
Еленчето се движи по линиите. Ако на всички точки има написани букви или цифри мога да изредя пътищата, иначе ми е невъзможно, освен ако не си до мен за да ти ги посочвам с пръстче  Simple Smile
Добре, благодаря ти! Сега ще се пробвам с букви или цифри.

# 732
  • Мнения: 5 160
Набързо Simple Smile

   Еленчето

 Onna-bugeisha  ще провери  Peace

# 733
  • Мнения: 601
Набързо Simple Smile

   Еленчето

 Onna-bugeisha  ще провери  Peace
Е-е-е, браво! Сега осъзнах глупостта си! Аз реших, че всеки път трябва да мине по различен път, без да минава през точка, през която е минал и предишните пъти.

# 734
  • София
  • Мнения: 12 875
Бързо въпросче, със задача за първи клас  Simple Smile
По колко начина може да се представи числото 11 като сбор от три различни събираеми?
Може ли да се ползва нулата според вас?

Общи условия

Активация на акаунт