Частни училища-информативна тема 2

  • 63 818
  • 745
  •   1
Отговори
# 270
  • Мнения: 7 681
За мене това е разликата например между съществуващата "взаимопомощ" между учениците в нашите училища и плагиатството, срама в западните, конкретно американските училища.  

Ах това сладко делене на наши и американци.
Те милите неплагиати Цукърбърг, Гейтс, Джобс... ако не бяха тренирали с "взаимопомощта" от ранна възраст къде ли щяха да са сега Simple Smile Съдейки по техния опит се оказва, че който наруши системата на моралните устои има голям шанс за реализация Simple Smile
Обожавам идеализирането на непознатото и низвергването на действителността.


 newsm10 Готин както винаги:)
Само да вметна, че в не толкова далечното минало и в България беше изключително строго относно преписването. Спомням си като учих в МЕИ как ни предупредиха още от началото, че много по-добре е да получиш двойка на изпит, ако не знаеш, вместо да преписваш. Защото двойката се поправя, а за преписване директно изключваха, или най-малкото прекъсваш за една година. Наистина така беше. А в гимназията лично аз и още едно момче, които бяхме най-добрите математици в класа, получихме единици в девети клас по геометрия. За подсказване. Добре, че беше първият срок. Написа ги в дневника и в бележниците - "Лош 1", беше страшeн прецедент. Съответно ни остави тройки за срока! Каза - който е получил единица, не може за срока да има повече от 3. Цялата година какво преживяхме, ние си знаем, и точно по математика, и накрая на годината ни учуди, като ни остави шест за годината. Тройка за първия срок, шест за втория и шест за годината, ние естествено не знаехме и бяхме се примирили, че за годината ще имаме най-много петица. Но и до ден днешен ги помним с това момче тези единици.: ) Познайте после дали някой въобще дръзнаше да си помисли да подсказва или да преписва. Та не е патент само на Американския колеж това, макар че може би в сегашно време само там да е така. Това е и една от причините защо те са толкова добри и все обират всички първи места - има и множество други причини, разбира се, но и тази е една от тях.

# 271
  • София
  • Мнения: 5 451
Има разлика дали подсказването става с или без позволението на учителя.
Защото в единия случай правилата са ясни, а учениците търсят начин да ги заобиколят, може би защото контролът и последствията не са много страшни.
Но когато изкривяването на резултатите става с благословията и участието на учители и /или на ръководството, тогава вече ситуацията е абсолютно неприемлива.

# 272
  • Мнения: 1 782
Що се отнася до "възхваляването" на непознатото и "низвергването" на познатата действителност, може пък, пишейки тези неща така категорично, да имам лични впечатления и да знам, т.е. да познавам и затова да мога да сравнявам двете образователни действителности.

Не създаваш подобно впечатление Simple Smile

Изказвайки се по този начин:
Що се отнася до класирането на ЧУ по резултати от НВО, също е доста относително, защото винаги съществува възможност за преписване, подсказване, а пък и други фактори също влияят върху класирането.

губиш вниманието ми и възможността да повярвам, че познаваш в детайли образователната система в България, въпреки усилените опити да замажеш със следващите постове написаното и да избягаш от комплексността на звученето му с вмъкването на частни случаи.

Възможност за преписване разбира се винаги съществува, изказването на предположението в едно изречение с акцент делене на училищата на ЧУ / ДУ е абсурдно пристрастно и поне за мен не говори за задълбочен поглед върху образователната ни система в държавната / общинската й част.

# 273
  • Мнения: 43
В крайна сметка, г-жо Kodbg, всеки има право на мнение и Вашите предположения си остават само предположения. Затова е и форум, нали? Не можете да знаете дали познавам, или не познавам дадена област, а иначе можете да пишете каквото си щете - нямам намерение да споря заради самия спор. 

# 274
  • Мнения: 43
Има разлика дали подсказването става с или без позволението на учителя.
Защото в единия случай правилата са ясни, а учениците търсят начин да ги заобиколят, може би защото контролът и последствията не са много страшни.
Но когато изкривяването на резултатите става с благословията и участието на учители и /или на ръководството, тогава вече ситуацията е абсолютно неприемлива.

Така е, г-жо Призма! Въпросът е дали и кой си затваря очите при подобни случаи. Например в Американския колеж всяка една такава проява се наказва с изключване - важи и за преписващия, и за този, който му е дал да препише. Правилото се спазва стриктно. За съжаление обаче в другите училища - и държавни, и частни, макар и не във всички - тези прояви се подминават, оставят се без сериозни последствия.  

# 275
  • Мнения: 7 681
Joy hahaha hahaha

Кодбг е мъж Simple Smile и в повечето случаи е прав, както и в този, защото на НВО в 7 клас квесторите са от други училища и няма как да се преписва/подсказва. Специално за НВО в 4 клас може и да е възможно някъде, защото квесторите са от същото училище, но пък въпросното НВО в 4 клас няма абсолютно никакво значение, от него не зависи бъдещето на децата, а и всички казват, че било безумно лесно.

# 276
  • Мнения: 43
Дължа извинение на г-н Kodbg за тази си груба грешка! Иначе, Татко Мецане, всичко зависи и от снизходителността на външните квестори при НВО за VІІ клас. Ако решат, двамата квестори в съответната зала могат да пропуснат някои опити за преписване, всичко зависи от тях и доколко ще са на едно мнение по този въпрос. Понякога е възможно също те да си приказват и да не забележат опит за преписване. Макар при това НВО възможностите за "взаимопомощ" да са далеч по-малко, отколкото при НВО след ІV клас, те не са изключени. За децата от ІV клас може да няма значение какъв ще е резултатът им от НВО, но за училището има, защото се прави класация на училищата по тези резултати. Дори има предложение рейтингът на училищата да се прави въз основа на сравнението между резултатите от НВО след ІV клас и НВО след VІІ клас, т.е. да се види кое училище съответно запазва високите резултати и след VІІ клас или обратното.

Последна редакция: пт, 03 яну 2014, 14:17 от Наблюсател

# 277
  • Мнения: 43
За сведение - копирам това мнение на София 12 от темата"Какви бяха вашите критерии при избора ви на училище":
 newsm78 Внимавайте много как избирате училище. Видях списъка и се ядосах, защото знам в ЧОУ ВЕДА как се провеждат изпитите, които наричаме "външно оценяване". В нашето училище в 4, 7 и 12 клас т. нар. матури се провеждат по доста странен начин. Квесторите казват на децата да си извадят учебниците, разрешават им да преписват, да си подсказвата и дори сами услужливо дават отговори на въпросите от тестовете. Така че тази класация не е адекватна, поне що се отнася до ВЕДА. Освен че резултатите на учениците от нашето училище не са реалистични, децата се възпитават да лъжат, да нарушават правилата и да побеждават "системата".
 Rolling Eyes Thinking Naughty

# 278
  • София
  • Мнения: 5 781
Наблюсател, може ли линк към цитираното мнение? (Направо се възмутих, ако написаното е вярно.  Shocked )

# 279
  • София
  • Мнения: 10 825
Това мнение е много странно и силно съмнително. Написано е от потребител с едно единствено мнение, регистриран 10 минути преди да го постне и не влязал в профила си никога след това

# 280
  • София
  • Мнения: 5 781
Аз точно затова поисках линк, исках да проверя този потребител какво пише, как пише и т.н.... Вероятността да не може да приеме за чиста монета написаното в тоя случай е голяма...  Peace

# 281
  • София
  • Мнения: 10 825
Петя, ето го, последното на страницата

# 282
  • Мнения: 5 259
Това мнение е много странно и силно съмнително. Написано е от потребител с едно единствено мнение, регистриран 10 минути преди да го постне и не влязал в профила си никога след това
Още като прочетох мнението бях сигурна, че случаят е точно такъв! По други признаци прекалено много си личи.

Наблюсател, едно от най-важните неща в живота е човек да може да си подбира източниците и да ги тълкува правилно. Нещо, написано някъде, има нужда от още много потвърждения, преди да се приеме за истина и база, на която да се правят изводи.

# 283
  • София
  • Мнения: 19 925
Толкова е субективно всичко, че да се обобщава има ли или не преписване и подсказване, особено пък в 7 клас,  по училищата - били те ДУ или ЧУ.  И ако има преписване  в ДУ, какво е то като масовост на фона на случващото се в ЧУ.
Реална картинка в ЕДНО и също училище, но в различни стаи - в едната желязна дисциплина, никакво подсказване, осигурена тишина от страна на квесторите,  осъществен контрол, нужната информираност за процедурите при протичането на НВО.  В съседната  -  здраво подсказване между децата, услужливо затвяряне на  очи от страна на квесторите, дразнещ и разконцентриращ  работещите деца шум (квесторките са си говорили по тел),  директна подкана от пишман-квестор    към дете в стаята,  справило се бързо с 2 модул и проверяващо си задачите, да подскаже на друго.. Sick И сега какво - във въпросното училище преписва ли се или не? Да му лепнем ли етикет?  И не е ли напълно възможно това тотално  разминаване  между случващото се в две съседни стаи да е налице навсякъде? Квесторът в злополучната стая от това ДУ по друг начин ли според вас  ще се държи, ако  РИО -системата  му отреди да е в стая в ЧУ? Не, който си е несъвестен,  такъв си е по принцип .. И дали ще се падне в ЧУ или в ДУ- все тая. Все така ще процедира. И много важно тогава каква е политиката на училището..

# 284
  • София
  • Мнения: 2 952
Например в Американския колеж всяка една такава проява се наказва с изключване - важи и за преписващия, и за този, който му е дал да препише. Правилото се спазва стриктно.
Това не е нито правилото, нито действителността. Всеки опит се санкционира и на ученика се помага да различава нюансите м/у преписване и интерпретиране. Учениците получават много разяснения и могат винаги да поискат помощ, за да различават границите. Наказание не значи само изключване. Няколко наказания могат да доведат до изключване. Правила, строгост и сериозни изисквания има въпреки уточнението ми.
Целта не е да изключват учениците си на килограм, а да им помогнат да се ориентират ясно относно академичната честност и да се справят с лекота в университетските години.

Не зная дали изброените по-горе личности - Цукърбъргър, Джобс и т.н. - са плагиати, само знам, че са допринесли твърде много дори и за това, че съществува този форум. Доколкото знам, тези личности - или поне повечето от тях - са възпитаници на Харвард, което е достатъчен атестат за качествата, знанията и уменията им, изключващи този вид "взаимопомощ".
Стив Джобс няма университетско образование. Учил е в Reed College, Portland, Oregon за кратко, следил е техни курсове - припомням този по калиграфия, който той често споменава. Това не омаловажава нищо от създаденото от него.
Цукърбърг (не Цукърбъргър) е учил в Харвард. Напуска през втората си година там. Фейсбук тръгва през 2004. Майките със стаж четем и пишем във форумите от преди това.

И двата коментара са в името на обективността, не желая и няма да влизам в излишни дискусии, които не са в помощ на темите, които интересуват четящите тук. Моля да се придържаме към фокуса не темата.

Относно евентуалните преписвания в 4-ти клас - лично мен не ме вълнуват много, което не значи, че ги намирам за приемливи. Убедена съм, че не са проблем нито само в частните, нито само в държавните училища. Имам опит само с едното си дете, което ги държа преди доста време в обикновено държавно училище. Нямаше опити да се "помага" на децата. Изпитите минаха леко без излишно напрежение за децата. Класната беше прекрасен човек и учител, голяма част от децата бяха умни и учещи и се представиха отлично. Това са изпити за общо, масово ниво и не са предизвикателство за много от децата. Те са мерило за нивото на училището, не на конкретното дете. Трябва да ги има. Добре е резултатите обобщени на ниво училище да са публични. Това само по себе си ще снижи възможностите за масово преписване.
Относно НВО в 7-ми клас и матурите в 12-ти - там се надявам контролът да е добър, такива са поне личните ми впечатления.

Общи условия

Активация на акаунт