Частни училища-информативна тема 2

  • 63 996
  • 745
  •   1
Отговори
# 510
  • Мнения: 3 008
За Евростар предполагам, че все още има мнения в двете крайности /защото Иванов едва ли си е променил манталитета/, но каквото и да чуете, Ви препоръчвам да отидете на място и да видите също.
Обсъждани са горните класове в темата за Евростар, защото тогава нямаше класове за начален курс. Мисля,че за първи път Иванов пусна начален курс преди 5 години.

Не се учудвам, че са в челните места на матурите. Те още в 6ти клас са взели материала, а в 7ми е затвърждаване и тестове.
Но бих проверила базата / за малките това е от значение/, парното, храната, натоварването при малките.

Дано се включи някой с актуална информация

# 511
  • София
  • Мнения: 542
Много бих се радвала ако Татко Мецан се включи с проучването си на немските училища, кое според него е най-доброто (изключвам това към посолството, то не е предназначено за българчета). Благодаря предварително!

За Евростар ми беше интересно дали наистина нивото на преподаване на езика е както се хвалят за горните класове? И дали тази церберска дисциплина за която чета навсякъде я прилагат и при най-малките?

# 512
  • Мнения: 10 248
Частна Английска гимназия "Проф. Иван Апостолов"
Интересувам се от нея , има ли мами с деца които учат в нея и какви отзиви бихте споделили , след 7 кл.?

# 513
  • София
  • Мнения: 5 782
И аз се интересувам от тази гимназия, pinko.

(Дали да не си направим отделна тема само за частни гимназии? Ако има кой да отговаря, де, че за момента май има само питащи...)

# 514
  • Мнения: 7 682
Много бих се радвала ако Татко Мецан се включи с проучването си на немските училища, кое според него е най-доброто (изключвам това към посолството, то не е предназначено за българчета). Благодаря предварително!

За Евростар ми беше интересно дали наистина нивото на преподаване на езика е както се хвалят за горните класове? И дали тази церберска дисциплина за която чета навсякъде я прилагат и при най-малките?

Оф, ами не знам, честно казано, защото нямам опит с училищата, мога да ти кажа само от разговорите с директорите и от обиколките по тях какво мнение съм си формирал, но е съвсем възможно ти ако беше провела същите разговори, да си формираш друго мнение.
Аз се радвам, че вече си реших проблема с детската градина, намерихме си подходяща и в крайна сметка напълно се отказахме от немските градини и съответно и училища.

Като гледаш НВО, най-доброто от немските трябва да е Веда, но при посещението никак не бях очарован от езиковото ниво на ПУК-четата им. В училището може да е различно е да е по-добре, доколкото разбирам в 7 клас стигат В1. Английски учат от 5 клас като втори език, имат доста извънкласни инициативи. Доколкото разбрах, подготовката в училище е достатъчна за НВО в 7 клас и не се налагат и частни уроци, ако детето си учи. От 5 клас вече не са целодневно, а до 14,30 часа в училище, има транспорт, който се плаща допълнително.

В Ерих Кестнер определено ПУКчетата бяха по-добре с немския от Веда, но резултатите им на НВО лично на мен изобщо не ми харесват, а в гимназията винаги имат по 1 ученик, който избира да се яви на матура по математика и винаги има 3 или 3,50 /от сайта с резултатите от матурите съм гледал последните 3 години/. Имам чувството, че не са особено добре по математика /от резултатите и от някои нюанси от проведените разговори/, а това е много важен предмет. Материалната база и на двете училища не е добра и има много какво да се желае. Лично моето усещане е, че за начален курс е по-добре Веда, но може и да греша.

От Увекинд също никак не съм очарован въпреки многото положителни мнения за тях тук във форума, нито детската градина ми хареса, нито преподавателите, нито подхода или обясненията им, резултатите им на НВО също не ми харесват.

Като градина най-големият майтап е, че в крайна сметка като че ли най-ми допадна Германи от немските, но то е само градина, а вие се интересувате от училище. Аз от лятото активно проучвам тази тема и в крайна сметка изобщо се отказахме от идеята за немско училище.

Не знам защо зачерквате това към посолството, в него ИМА българчета, а немски ще научи най-добре там. Тук родители с деца там споменаха, че за българчетата има достатъчно часове по български и така единственият им голям минус остава това, че не са лицензирани и при евнетуално прехвърляне в българско у-ще ще имате приравнителен изпит по български.

Не бих се ангажирал да кажа кое е най-доброто, както питате, в крайна сметка според личното ми мнение се оказа, че нито едно не е достатъчно добро:)

Поздрави

Последна редакция: пн, 10 фев 2014, 14:35 от Татко Мецан

# 515
  • София
  • Мнения: 10 825
Имам приятелка, която завърши "Иван Апостолов" преди 7-8 години. Тя е много доволна от училището си и знанията, придобити там. Мога да я поразпитам, ако ви представлява интерес, за повече подробности

# 516
  • Мнения: 19 997
Татко Мецан, как разбра какво е нивото на Пук-четата по немски?

# 517
  • Мнения: 7 682
От непосредствено наблюдение.

# 518
  • Мнения: 5 259
А твоето ниво по немски какво е?
Впечатленията зависят много и от очакванията. Аз например преди години като видях нивото по немски в Шилер се изумих, защото не очаквах, че такова нещо може да бъде постигнато за толкова кратко време. После ходих и в други училища с немски, на едно място дори преподаваше натурална германка и въпреки това не ме впечатлиха колкото Шилер. Но чисто обективно погледнато, възможно е на второто място да са били дори по-добри, аз не съм им правила тест, за да мога да ги сравня обективно. Просто вече имах очаквания за нивото за разлика от първия път.
Така че важно е какви са очакванията, с какво сравняваш, но също и какъв е твоят собствен капацитет да дадеш оценка.

# 519
  • Мнения: 7 682
Достатъчно ми е нивото, за да преценя 6-годишни деца. Питали са ме лично, отговорил съм, какво значение има моето ниво по немски какво е? Или мислиш, че трябва да си филолог, за да прецениш 6 годишни деца с речник от стотина думи какво знаят?
Както и да е, всеки да си прави каквито преценки смята, моята е такава, на никого не я натрапвам.

# 520
  • Мнения: 19 997
Мен ме впечатли това, че са те допуснали да присъстваш в часовете, което е похвално. Предполагам така си определил нивото.

# 521
  • Мнения: 7 682
Това вече друга форумка /няма да й пиша ника да не се дразни/, го е коментирала, че са ме пускали, още преди месеци и това ли е най-същественото не мога да разбера? Нали темата е за информация, а не за лични въпроси кой от откъде какво бил разбрал, на кого какво му било нивото по еди-си какво и къде го били пускали. Ами помолил съм, пуснали са ме, и вие помолете, и вас ще пуснат. Ей заради такива коментари не пиша вече тук.

# 522
  • Мнения: 10 248
Имам приятелка, която завърши "Иван Апостолов" преди 7-8 години. Тя е много доволна от училището си и знанията, придобити там. Мога да я поразпитам, ако ви представлява интерес, за повече подробности

Много ще ти бъдем благодарни с "Петя"
  bouquet
поразпитай моля

# 523
  • Мнения: 19 997
Леле, ама аз казах,че е похвално. Не следя темата редовно и не знам какво сте коментирали. Аз не съм се сетила да помоля да ме пуснат, като ходих на огледи за училищата, а това е страхотен начин да видиш атмосферата.

# 524
  • Мнения: 5 259
Нали темата е за информация, а не за лични въпроси кой от откъде какво бил разбрал, на кого какво му било нивото по еди-си какво
Именно. Когато си казваш субективното мнение, а то е "нивото им по немски не струва", някак си е редно (поне според мен), да се има предвид и от позицията на каква компетенция правиш този извод. Точно защото тук се дава информация и тази информация остава. Някой, който се интересува от въпросното училище, ще дойде и ще я прочете. За да е полезна информацията, тя трябва да съдържа поне някакви обективни факти. Примерно "Не могат да се изразяват на немски с повече от 2-3 граматически правилни изречения." или "В уроците се използва ограничена лексика." или "Децата имат затруднения да разберат приказка, разказана им на немски." или "Имат лошо произношение.". Като кажеш само, че нивото не струва, това не е никаква информация, защото питащият може да не знае какви са били твоите очаквания, а разбира само, че не са били достигнати. Но ако си очаквал децата да говорят като германчета, проблемът не е във "Веда".

Това се опитах да кажа.
А също и фактът, че се допускат родители, които да наблюдават часовете, никак не е маловажна информация, а напротив - тя е от огромно значение, защото не всяко училище го позволява, а това е най-добрия начин човек да си изгради мнение.

Общи условия

Активация на акаунт