Частни училища-информативна тема 2

  • 63 937
  • 745
  •   1
Отговори
# 570
  • Мнения: 847

Освен това, много важно е и какво говорим в присъствието на детето, дори и не пряко на него, за да изградим в него отношение към нещо. Мога да иградя негативно отношение у сина ми за нещо, което никога не е виждал или чувал само докато си разменя 20 реплики със съпруга ми. По същия начин мога да го накарам да чака с нетърпение и да бленува за същото нещо.


Мисля, че това е ключът! Все едно аз съм го писала  Blush

Kodbg, съжалявам, но отношението вкъщи към училището, четенето и други подобни "противоестествени" неща предопределя отношението на самите деца в голяма степен-чакала съм с нетърпение часовете при определени учители в училище, защото имаха подход и умееха да предизвикат интерес, размисли, дискусии, както и съм чела по нощите с фенерче книги под одеялото, защото имаше кой да ми предаде любов към четенето-това все в малките класове. Да не говорим, че училището е социум и там се случват много интересни неща-в часовете и в училищния двор.
Синът ми ходи на математика с огромно удоволствие, защото е "забавна", учим английски, за да си говорим с другите дечица на морето и т.н. всичко е въпрос на подход, настройка и опознаване на собственото ти дете и това как да му поднесеш нещо, а индивидуалният подход е нещо, което трудно може да се приложи в държавния калъп...за съжаление. Не че имаш 100% гаранция, че в частното училище ще го намериш, но повечето родители, пишещи тук вярват, че шансовете са по-големи.

И за да е и малко информативно относно индивидуалния подход-в едно от частните училища, които аз гледам, например може да има само едно дете, което желае да учи нещо от предлаганите предмети /например всички искат немски за втори език, а то иска френски/и това се осигурява без допълнително заплащане, макар че на практика детето е само едно и все едно взима частни уроци.

Последна редакция: чт, 13 фев 2014, 11:24 от Io_io

# 571
  • Мнения: 1 782
Kodbg, съжалявам, но отношението вкъщи към училището, четенето и други подобни "противоестествени" неща предопределя отношението на самите деца

Io_io, няма за какво да съжаляваш, успех с вярата в огромното удоволствие на детето от математиката и английския и уникалния ти подход.
Все пак, не свързвай понятия като четене и училище под един знаменател, разлика има голяма.
Не отричам истината ти, просто споделям моята, като за по-простички родители като мен каква е. Срам, не срам, с фенерче под одеало не съм чел никога, затова на стари години чета само по 4-5 нови книжки на месец.

# 572
  • Мнения: 3 180
Аз пък съм на друго мнение Winkсинковеца е друга бира, още не му разрешаваме да цъка игрички на компа.
Въобще смятам, че има доста по-полезни неща за запълване на времето и компа може да се отложи на макс във времето....
Синковеца ходи с огромно желание на училище, харесва му, за мен това е важно. Той си е и ученолюбив, нямам особени забележки.
Знае, че когато има хрема, или някои симптоми на настинка, веднага го водя на лекар, и ако педиатъра прецени не ходи на училище.....последният път ми заяви: " мамо, едни сополи, нищо ми няма, искам на училище'' Wink
Лично аз, също обичах да ходя на училище, като дете, майка ми още разказва легенди, по случая.....
 Всеки си познава децата, и знае кое как и т.н. подход и т.н. Ако преценя, мога да убедя синът ми, да отиде на теста в " Света София"/ знам как да го изманипулирам/, но не мисля, че си заслужава. Не мисля, че ще му хареса, но дори  и да му допадне, мен не ме впечатлиха, т.е. няма да го преместя в това училище колкото и прехвалено да е. На мен, не ми хареса. Ок?

Нямам време, да опиша всичко за " Света София", решила съм вече, че при първа възможност ще го направя Mr. Green
Синковеца въобще не знае, за негативното ми мнение, за '" Света София", дори съм му казала, че е от най-хубавите училище и т.н. и т.н.
 Доволен си е в " Петър Берон" , не мисля, че го е страх от неизвестността/ все пак посещава ПУк в едно училище, не е като да не е ходил, или от ДГ в училище..../
Io_io Peace

# 573
  • София
  • Мнения: 10 825
aniram***, не че нещо, но вместо в 6 поста да пишеш "Нямам време да ви напиша кое не ми харесва в Света София, но ще го направя някой път" до сега можеше да си написала кои са тези негативи  Wink

# 574
  • Мнения: 3 180
aniram***, не че нещо, но вместо в 6 поста да пишеш "Нямам време да ви напиша кое не ми харесва в Света София, но ще го направя някой път" до сега можеше да си написала кои са тези негативи  Wink

Поста ще бъде дълъг, подробен и изчерпателен, искам на спокойствие да опиша всичко.
Опитвам се да стана от компа, човек не може да публикува Crazyпостовете валят.

# 575
  • София
  • Мнения: 4 100
aniram*** , дори аз дето нямам никакво отношение към училището очаквам вече два дни този дълъг пост. А си представям хората, които проучват колко по-нетърпеливи са.  Grinning

Колкото до темата с желанието - хората са различни, някои могат да сътворят и чудеса, защото 'така трябва', но при други е водещо желанието или липсата на такова.  

# 576
  • София
  • Мнения: 7 247
Е, аз до колкото разбрах, aniram*** бави отговора си не поради липса на  време (въпреки, че създава такова впечатление с последния си пост), а защото все още не е сигурна дали няма да пусне детето си на интервю в Св. София, ако то бъде поканено и поне аз я разбирам и оправдавам. Не знам дали си давате сметка, че в тази тема четат и много хора пряко свързани (собственици, учители и от сорта) с ЧУ и е нормално когато човек пише с конкретни факти и случки, споменава имената на децата си и т.н. да е по-предпазлив в изказванията си. Поне аз съм се сблъсквала преди време с това, получила съм конкретни доказателства, че постовете ми са били четени от р-вото и съответно е имало реакция (в случая положителна за мен), но (пак поради същата причина) не желая да навлизам в подробности Simple Smile

# 577
  • Мнения: 5 259
aniram***, не че нещо, но вместо в 6 поста да пишеш "Нямам време да ви напиша кое не ми харесва в Света София, но ще го направя някой път" до сега можеше да си написала кои са тези негативи  Wink


Понякога за да напишеш нещо дълго и последователно се иска известно време непрекъснатост и концентрация, което не е същото като да пускаш два пъти на ден по едно мнение от 5 реда.
И аз чакам мнението с интерес Simple Smile

Относно избора на детето, аз лично бих се вслушала в неговото мнение. Разбира се няма това да ми е единственият критерий, но смятам, че щом детето ще прекарва там 3 пъти повече време, отколкото вкъщи (будно), то трябва поне на пръв поглед да му е комфортно, а не подтискащо.
Също така не съм съгласна с тезата, че училището е страдание или че непременно трябва да бъде такова. То може да не е най-любимото нещо на света, но ако има как да го направим по-приятно, аз бих се възползвала.

# 578
  • София
  • Мнения: 10 825
Лекси, в такъв случай е най-добре да си замълчи като цяло и да споделя каквито и да е впечатления след теста. Защото това, което разбрахме до тук (включително и собствениците и учителите, ако четат) е че майката на Х, която на 10.02 е била на среща с директорката има мноооого негативни впечатления от училещето. Ако въпросните собственици и учители не са изключително тъпоумни вече знаят за коя майка на кое точно дете става дума и, че тя не ги харесва. Какъв е смисъла тогава да се говори с недомлъвки?

# 579
  • Мнения: X
Не знам дали си давате сметка, че в тази тема четат и много хора пряко свързани (собственици, учители и от сорта) с ЧУ и е нормално когато човек пише с конкретни факти и случки, споменава имената на децата си и т.н. да е по-предпазлив в изказванията си.


Това е доста важен момент, който трябва да се има предвид.  Peace

# 580
  • Мнения: 3 180
Лекси и allana, благодаря, разбрали сте какво имам предвид.
Onna-bugeisha, принципно могат да разберат коя съм, предполагам, но директорката имаше през 30 мин. срещи, натоварен график за деня.
Съжалявам за създаденият съспенс и очакване.
Исках да напиша подробен и изчерпателен пост.

Съкращения: " Света София" / СС/ и " Петър Берон" / ПБ/




 
1.Сграда, локация

ПБ след ремонта ще е определено с по-добра база, по-малка, но по-добра.
СС на много неудобно място, явно за това предлагат почти задължително транспорт/ няма да спорим пак за стръмната улица/
Класната стая на ПУК в ПБ определено е 2 или 3 пъти по-голяма от тези в СС.  В ПБ на цялата стена имат големи прозорци, доста е светло в училището. В СС прозорците са малки, поне остават впечатление за по-тъмни и неуютни помещения. В СС имат един общ голям коридор за 4 класа, където децата могат да играят в междучасията. Казаха ми, че винаги има учител, който да ги наблюдава, т.е. децата не остават сами, но аз видях друго.
В СС сградата има нужда от освежаване.
Чинове, столове, които използват учениците, поизхабени, в ПБ мисля са по-удобни, не само по-нови.

2. Директорките
 Шотева на ПБ, определено ме грабна и впечатли повече. В СС Ковачева имаше срещи през половин час с родители. Шотева винаги е отзивчива при проблем/ знам от майка на дете в класа, която и звъни доста често, ако щете, че водата в басейна, където водят децата на плуване не е достатъчно топла Sunglasses и т.н./, при първата ни среща си беше отделила повече от 30мин.

Започнахме разходка в училището, по време на час:
На стълбището на малките/ отделени са ПУК и до 3клас в едната част на сградата, /лично на мен, нашето разпределение повече ми допада, коридор за всяка възраст/ срещнахме едно дете, слизаше само по стълбите, "къде отива"......попитах директорката, тя не знаеше/ не ми допадна да се разхождат сами ученици по време на час, останах с впечатление за нещо обичайно, не го намирам за редно/.
Защо се разхожда само и къде отива по време на час...... директорката дори не го попита, а и детето не ни отрази/ не поздрави, не ни погледна дори/.В ПБ при първата ми среща с Шотева ми беше направило впечатление, че децата винаги я познават, поздравяват, имат респект от нея......тук нищо подобно, учениците не познават и дори не забелязват директорката си.
Разпределението в ПБ повече ми харесва/ наистина училището е направено за по-малко на брой класове/. ДГ и ПУК са в един коридор, отделени са с врата от коридора на училището, по- големите нямат достъп до тях. В ПБ влизаш в коридора на ПУК, в ляво шкафчета за обувки и пантофи, всяко дете си има място. Пейка за събуване и преобуване. После стълби, площадка, в ляво тоалетната, в дясно трапезарията/ помещението за хранене/ след него още едно малко помещение, където приготвят храната за сервиране/ храната е кетъринг/, след това е класната стая, до нея помещение с гардеробчета, всяко дете си има такова. Отделно в класната стая всяко дете си има друго шкафче за учебници и тетрадки.
Стигнахме до коридора на ПУК.
4 класа по 14 деца. Влизаме в коридора през съблекалнята. Отново плюс за ПБ, тук имат само закачалки, дрехите, връхните бяха една върху друга, кое на кого е, не се знае, на всичките 4 класа, поне по количеството оставам с подобно впечатление......Влизаме в голямо помещение, в което децата си изкарват междучасията, явно, всичките 4 класа от ПУК. От това помещение се влиза за класните стаи. Написах, че в ПБ са два или 3 пъти по-големи, ужасно малки стаи, може би сравнявам с ПБ, не ми харесаха......Чиновете подредени под формата на П, ок. Казаха ми, че винаги има учител с децата в междучасията, никога не остават сами / не останах с подобно впечатление/ Влязохме и в класна стая на 1 или 2 клас, директорката реши да ми покаже къде им стоят всички учебници, вдигна плота на един чин, един куп нахвърляни учебници и тетрадки......тук не ги ли учат на някакъв ред, не знам......сякаш някакво дете си беше пуснало на бързо всичко, тетрадките и учебниците бяха във всички посоки......
В ПБ има ред.
 В коридора стоеше едно момченце до стената, близо до вратата на класната стая, пред него на земята беше раницата му.  Детето предполагам беше наказано. Изненадах се, какво прави, попитах директорката, наказано ли е, тя не знаеше/как така не знае дали и как наказват децата в училище, отново черна точка за СС/, каза ще разберем, отива ме до детето, за да го попита, и в същият момент илиза още едно момче с раница. Предполагам и то изгонено. Директорката попита момчетата наказани ли са, защо са на вън, какво има,  защо не са в час, никой не я погледна, дори не и отговори, взеха да си ровят по раниците.....ако това е било наказание........не знам........но децата, определено не познаваха директорката, не я поздравяваха, нямаха и респекта и уважението, щом дори не и обърнаха внимание и не благоволиха да и отговорят, лощо впечатление ми направи.
Синковеца знае кой кой е в училище.......Има ли проблем, децата знаят, че ще имат разговор с мис Шотева. Тя да заговори някое от тях, а то да не благоволи да я погледне или отговори, не би се случило. При първото ми посещение в ПБ ме впечатли как децата, когато я видеха и се радваха и я поздравяваха/ държа на тези неща/.
Видях и една млада дама, странно облечена, и се чудих каква е, започна да чисти една стена в класната стая с вода и парцал.....
Тичащи деца, и това в коридора на малките, изрично попитах дали винаги има контрол и преподавател с тях, беше ми отговорено с Да, но аз видях друго. Сами слизаха по стълбите за физическо. Погледнахме и в салона/ хубав е/ , децата пак бяха сами няколко минути, докато дойде учителя. За мен, това е недопустимо, може и 1 мин. да е, но децата в училище/ визирам ПУК и началните класове/ не трябва да бъдат оставяни сами, никога не се знае какво може да се случи.
Имам предвид, съфорумката, която беше описала случая с инцидента, как бяха блъснали детето и.........напълно вероятно и възможно, не мисля, че дисциплината е на ниво, някак си........може би моите очаквания бяха много големи от тези оди на възхвала за СС в темата, определено бях разочарована.......
Пропуснах, влязох ме в друга стая на ПУК, децата бяха отишли на физическо/ видяхме ги по стълбите да слизат сами, класната им си беше сама в стаята, т.е. не ги беше придружила до салона, за да не слизат сами, явно си е нормално, на директорката не и направи впечатление.......посрещна ни усмихната, всички учители бяха усмихнати/. Децата явно се събличаха в стаята, самата директорка каза, че не използват съблекалните.......имаше разхвърляни дрехи на всякъде по пода, никакъв ред/ въобще не преувеличавам/.  Да, това са деца, но учителката къде е.........т.е. тук освен да учат децата по определени програми по мат. англ и т.н. останалите неща липсват, а за мен, те са много важни.........Поне в ПБ всяко дете си има шкафче, и се стараят да им помагат и ги обгрижват докато сами се научат кое как и т.н.......
В ПБ имат униформи, в СС нямат/ аз съм за униформите/
Не видях тоалетните/ а трябваше/ и столовата.
Писах, че погледнах по Мат. какво правеха, малко са по-напред, взели са цифрите до 10 и съответно събиране, изваждане, по-голямо, по-малко, равно с тях, в ПБ са до 7. Изразите, които решаваха са с една идея по-сложни/ например имаха сбор от 2 цифри и празно квадратче за по-голямо , по-малко, равно и отново израз със +или минус; в ПБ имат и сбор или изваждане на две цифри празно квадратче за знаците/ по-голямо, по-малко, развно/ и цифра, т.е. нямат два израза за пресмятане от двете страни.......дано обясних ок.....
 аз съм си голям критикар принципно.......

 Не ми допадна реда и дисциплината в СС. Обясняваха ми как децата не остават сами, без надзор, но лично аз видях друго/ как отиваха сами, т.е. слизаха между етажите, отиваха на физическо/. Погледнахме и игрищата на вън, имаше играещи деца, но учители не видях/ може аз да не съм достатъчно наблюдателна, знам ли......но на едното игрище с по-големите деца със сигутност бяха сами.
Децата не познаваха директорката, тя не беше наясно с разни нещица от вътрешният ред, като това как се наказват децата......дреболийки Mr. Green, но много важни за мен.....
Почти всички в темата се вълнуват само и основно от резултати от изпити, тестове къде се намират в табличката с резултатите дадени училища, мен друго ме вълнува поне за начално училище......атмосферата, отношението, личностните взаимоотношения........Ако искате добри резултати от обучението, да, сигурно СС е най-доброто или от най-добрите училища, но ако държите и на други подробности, няма да ги получите. Най-добри резултати в обучението, но на каква цена, щом реда, дисциплината, контрола са пренебрегнати?
Синът ми е доста чувствително, добро и толерантно дете. Не би се чувствал комфортно в недобре контролирана среда. Такава мисля е в СС.
Помните ли съфорумката, която писа за инцидент с детето и в 1 клас още първите дни?
Напълно възможно и реално, дори се чудя как не са повече инцидентите, сериозно....
ПБ ми харесва повече Wink, въпрос на лично мнение и приоритети.
Мисля, че родителите толкова са облъчени за СС, как е най-доброто училище, че в стремежа си да бъде прието детето им в него, пропускат детайли/, които поне за мен, не са малковажни/, особено за малки деца ПУК и начални класове.

Имахте късмет, успях да напиша, мисля всичко, т.е. бебето спа дъго Wink, но нямам време за редакция и прочит, ще ме извините, беше на един дъх

Последна редакция: чт, 13 фев 2014, 14:02 от aniram***

# 581
  • Мнения: 847
Kodbg,
Има разлика, между това, което съм написала аз и това, което ти си прочел/разбрал-нямам претенции за уникалност, а за индивидуалност при подхода  Peace
 
Говорейки за индивидуалност и от споделеното от хора с дечица в Св.София, оставам с впечатление, че там могат да си позволят лукса да си подбират деца с определен профил и го правят успешно, докато в Образователни технологии например като че ли гледат те да отговорят на индивидуалността на децата, а в Питагор дават шанс на децата и после отсяват-подходи различни, за всекиго по нещо  Peace

Иначе и аз мога да потвърдя, че темата се чете от директори и учители.

aniram***, благодаря много за информацията!

# 582
  • Мнения: X
Ани благодаря за инфото. Когато отидем на среща ще имам предвид внимателно да наблюдавам дисциплината. За мен навиците, дисциплината и взаимоотношенията също са толкова важни, колкото и обучението.

# 583
  • София
  • Мнения: 7 247
aniram***, благодаря и аз за изчерпателната информация. И аз като теб съм на мнение, че не само добрите резултати са важни в едно училище. Благодарение на поста ти се замислих и оцених факта, че в нашето училище децата познават и контактуват с целия персонал, а за собствениците се говори много често. Не само поздравяват всички, но често са поздравявали и мен като родител (без да ме познават). Децата се учат на ред, подреждат си нещата (което мен понякога ме дразни, защото е за сметка на междучасията). От кабинет в кабинет също се предвижват с преподавател, на двора винаги има дежурен учител, на практика не остават сами. Не че всичко е идеално, но покрай поста на aniram*** не си бях дала сметка колко хубаво е това (считах го за нещо подразбиращо се в ЧУ) Simple Smile

# 584
  • София
  • Мнения: 611
aniram*** , сърдечно благодаря за това, че сподели с нас! Това е ценна информация за мен.

Общи условия

Активация на акаунт