Частни училища-информативна тема 2

  • 63 906
  • 745
  •   1
Отговори
# 600
  • Мнения: 3 180
В програмата, имат седмично :
5 часа  български език;
всеки ден физическо/ или танци, плуване;
6 часа математика;
6 часа английски;
 продължителност на часовете 40мин.междучасия от 5 или 10 мин. Носят си бутилки с вода в училище, държат си ги в шкафчетата.
Обедната им почивка е от 11.40/50 до 12.15
Обяда от 12.15-13.15
До 15.45 са им часовете, след това до 16.25 занимания по интереси, рисуват, четат им приказки, играят си/. 16.30 край на учебния ден
При хубаво времето, винаги ги извеждат на вън, обед и след основните часове/ детската площадка не е готова още. Никога не са сами на вън, винаги с класната.
Сутрин трябва да са 8.15-8.20 в училище, за големите след 1клас, часовете започват в 8.30.
За Пук е малко по-свободно, т.е. и да закъснеш, не е фатално, децата играят, и закусват, часовете започват след 9.00 9 и нещо.
Споделих, че по математика видях работа на едно дете в СС, почти едни и същи неща правят както в ПБ. В СС са стигнали до 10, сибиране и изваждане, сравнение, логически задачи. В ПБ са до цифрата 7, но в ПБ учебната година ще бъде до 30.06/ това и за ПУК, в СС до 30.05. В ПБ започна учебната година от 01.10 заради ремонта, за това я удължиха.
По български пишат чертички, изучиха гласните, сега са на съгласните, срички, имат домашни за уикенда с разни елементи на ръкописно писане.
По английски букви/ и пишат, думички, песнички....
Имат учител по английски, рисуване, физическо, танци различен от класната.
В ПУК нямат допълнителни занимания като шах, футбол и т.н.но светкавица писа, че това се отнася за след 1клас.......
Класовете са по 1 или 2 бр. на випуск. Беше ми направило впечатление, че охраната познава всички деца по име.
В 9.00 училището се заключва, ако закъснееш, звъниш, за да ти отворят/ случи ни се вднъж Embarassed/
Какво още? Питайте?
Може да пропускам нещо, ако имат желание да се включат и други родители с деца в ПБ

# 601
  • Мнения: 1 144
В ЕСПА са били моите момчета и в Питагор - само единия. Баткото ни завърши АК. За всички съм писала много, надявам се, непредубедено. Информацията ми вече е стара, ЕСПА се преместиха и не знам как са на новото място, не знам дали директорката е взела мерки да коригира проблемите, заради които напуснахме. В Питагор бяхме миналата година и е много добро училище, просто не е подходящо за нас поради фактора транспорт (маршрутът беше ужасен, детето пътуваше по час и половина до вкъщи) и защото съм на мнение, че не стимулираха достатъчно сина ми, който е изявен математик. Виждам, че в неговия бивш клас сега са постъпили деца от други училища, които също са изявени математици, надявам се да вдигнат нивото им. Миналата година той беше единствен и учителкатане му отделяше нужното внимание, защото се стараеше да компенсира с останалите деца, а той общо-взето скучаеше в часовете й. Предполагам, взели са си бележка от случилото се, а и с  новите дечица, които са дошли, може би ще се вдигне общото ниво. От сърце им го желая, защото много неща ми харесваха там и макар че няма да се върнем, ще се радвам, ако се развиват добре.

# 602
  • Мнения: 376
Да се включа и аз за начален курс в "Петър Берон". Пред мен е програмата за втори клас - имат 11часа български, 10 часа математика, 9 английски (+2 с native speaker), по 2 изобр. изкуство, домашен бит, музика, физическо, футбол/танци (на мен лично ми се иска да има повече спорт, но се надявам това да стане с часовете по йога втория срок) и занимания по интереси (за които съм писала преди и които включват и плуване).   Навън са всяко голямо междучасие, когато позволява времето. Дори зимата, когато има сняг, изпращам грейка. Детето винаги е преобличано, ако се намокри и дрехите ми се връщат изсушени на парното. В часовете по български, математика и английски работят в много допълнителни помагала, непрекъснато имат допълнителни упражнения, преснимани на листове, които се съхраняват в отделни папки. По английски дори имат часове за четене на книжки, не само кратки текстчета, както беше в 1 клас. Взели са вече около 2/3 от материала. Подготвят се тази година да се явят на първото ниво на Cambridge. Детето вече хваща не само отделни думи от детски филми на английски, но и цели изрази. Може да проведе разговор по темите, които са изучили като не само отговаря с една дума, а прави доста сложни изречения. Отделно от това много пишат - имат доста дълги диктовки (почти по една страница текст, не само отделни думи). По математика - изрешаваха всички задачи от различни състезания - кенгура, таралежи, "Аз и числата", не-знам-си-какви турнири. По български - стимулира се четенето, детето ми не си ляга без да е прочело приказка, разказче или глава от книга.
Да, това, че охраната познава не само всяко дете, но и родители/роднини, които го взимат, е много голям плюс. Освен това имат и непрекъснато видео наблюдение.
Стаите (не само в ПУК) са просторни и светли, столовата е страхотна - голяма, светла и добре организирана, има машина за фреш. Храната е кетъринг, но учениците имат избор на обяд - предлагат се по 2 ястия.
Класът е 11 ученици, другия втори клас - 12 или 13. Така може да се обърне внимание на всяко дете. Двата класа са разделени само за часовете по основните предмети. През междучасията са винаги заедно, заедно ходят на рождени дни, излизат от училище.

# 603
  • Мнения: 961
Когато ходи на училище с нежелание, съответно и резултатите, които покаже, ще са незадоволителни.

Ти да видиш... Сериозен извод.
Моето мнение е доста по-различно. Децата, абсолютно естествено нямат никакво желание да ходят на училище. Има куп по-интересни неща и останалото би било противоестествено.

Ако тате имаше петролен кладенец сигурно нямаше да работя. И това вероятно важи за повечето хора. Обаче разликата между хора, които си харесват работата и се чувстват на място и такива, които не я харесват е очевидна.
Подсещаш ме, че исках да пиша нещо в другата тема още миналата година, но нямах време и после забравих. Значи една потребителка каза, че е хубаво да има по-интересни, нови методи и т.н, даде пример с обучението по езици и биде изядена с парцалите. Обясниха ѝ, че няма такъв филм. И после с интерес прочетох мнението на една от тези потребителки, че по английски език дори по-слабите ученици от класа на детето ѝ се справяли добре и вероятно се дължи на методите. Еми анджък, де.
Извинете за лиричното отклонение.

За ЧУ "Светлина" не виждам никакви отзиви, никой нищо ли не е срещал за там? Даже такса не виждам обявена на сайта.

Последна редакция: вт, 18 фев 2014, 12:54 от инкс

# 604
  • Мнения: X
Стаите (не само в ПУК) са просторни и светли, столовата е страхотна - голяма, светла и добре организирана,....
Класът е 11 ученици, другия втори клас - 12 или 13. Така може да се обърне внимание на всяко дете.


Всичко това е прекрасно, но не обяснява защо ПБ е на 19-то място на НВО 7 клас.

http://prikachi.com/images/622/7077622Y.jpg
http://prikachi.com/images/623/7077623M.jpg

Аз разбирм, че за родителите с малки деца матурите са далечни и не се взимат под внимание, но може би хората с по-големи деца сме предпочели СС именно заради 1-вото място на НВО, а не заради базата.

# 605
  • Мнения: 5 259
Подсещаш ме, че исках да пиша нещо в другата тема още миналата година, но нямах време и после забравих. Значи една потребителка каза, че е хубаво да има по-интересни, нови методи и т.н, даде пример с обучението по езици и биде изядена с парцалите. Обясниха ѝ, че няма такъв филм. И после с интерес прочетох мнението на една от тези потребителки, че по английски език дори по-слабите ученици от класа на детето ѝ се справяли добре и вероятно се дължи на методите. Еми анджък, де.
Аз бях изядената с парцалите. До ден днешен адски ме беше ядко колко време потроших да обяснявам неща на хора, които изобщо не биха могли да разберат какво им се казва. Радвам се, че все пак някой е бил наведен на някакъв извод и че в цялата работа е имало смисъл.

Всичко това е прекрасно, но не обяснява защо ПБ е на 19-то място на НВО 7 клас.

А може би ти прави впечатление колко са малки разликите между отделните места в класирането? Може би има значение не само поредния номер, а и конкретният резултат? "Ерих Кестнер" е с едно място преди "Петър Берон" с уникалния резултат от 24.13 срещу много по-ниският 24.12!
От 9-то до 19 то място всички училища се побират в рамките на една единица с по няколко стотни разлика. Това дали ни води до някакви генерални изводи за нивото, което предлага училището? 11 деца от Българското школо са постигнали среден резултат от 25.22 и това ги класира в топ 10, докато 23 деца от "Петър Берон" са постигнали среден резултат от 24.12 и са на 19-то място. Какви биха били резултатите, ако в БШ имаше 23 деца, а в "Петър Берон" - 11 и как това би се отразило на извода ни за нивото на обучение на двете места?

 СС прави много строг подбор и след като избере най-умните и профилирани по други допълнителни начини деца, не е никак трудно да постине с тях по-високи резултати. Същото се отнася и за СМГ. 
Извод за нивото на обучение някъде можеш да си направиш само, ако училището приема всякакви деца и постига с тях високи резултати.

# 606
  • Мнения: 1 359
Все пак е добре да се гледат резултати от няколко години, през 2012 г. напр. ПБ са били на 10 място в София от общо 5 ЧУ в десетката. Значение имат твърде много фактори. Вярно, че СС държат постоянно челно място, никой не им го отрича, но това не означава, че подготовката в другите у-ща на предни места е слаба - очевидно е повече от достатъчна, щом имат такива резултати, без толкова строг подбор и явно с по-спокойни темпове на учене (което също има своите плюсове).

П.П. С Инкс сме писали едновременно. Бтв, и аз съм имала подобни спорове за методите, че дори съм обяснявала и защо някои по-разчупени педагогики не са непременно сектантски Simple Smile
Жалкото е, че въпреки по-малкото деца  и други положителни предпоставки, в много  ЧУ продължават масово да се използват "стандартните" методи и да се дава много малко свобода на децата в процеса на учене, но това е друга тема.

# 607
  • Мнения: 851
... Донякъде и в Св. София, с 10-те часа български и математика  в прогимназията успяват да покрият нужносто ниво за успех на НВО без допълнителни уроци, но немалка част от учениците въпреки това ходят, кога намират време - те си знаят...

Неведнъж сме коментирали, че успехите на децата на НВО се дължат освен на обучението в училище и на допълнителната подготовка в школи, уроци и учители. Затова лично за мен тази статистика с резултатите от НВО не говори еднозначно за нивото на обучение в самото училище. А потребителят, когото цитирах, неведнъж е споменавал, че в седми клас децата от СС се извозват с бус до специализирана школа, подготвяща за изпитите в АК. Предполагам, че ситуацията е аналогична във всички училища.

# 608
  • Мнения: X
Аз не съм участвала в повечето от старите теми, за първа година сме в ЧУ, до миналата децата ми бяха в НУКК. Не знам за какво спорове и изяждане с парцалите говорите, сигурно са някакви стари дрязги и не мога да взема отношение.

Ще коментирам само това:

СС прави много строг подбор и след като избере най-умните и профилирани по други допълнителни начини деца, не е никак трудно да постине с тях по-високи резултати. Същото се отнася и за СМГ. 

Средата е най-важна. Винаги са ме интересували училища с премен изпит, точно заради написаните от теб причини. Именно заради това се насочихме към ПЧМГ и СС, докато детето беше в НУКК, не съм и гледала други училища.

Ако трябва да напиша моите критерии, те са следните:
1. Приемен изпит (АК, СС, ПЧМГ, НУКК)
2. Да се изключват ученици за слаб успех и лоша дисциплина (АК, ПЧМГ, СС)
3. НВО
3. Реализация на учениците
4. Подбрани учители
5. Засилено изучаване на чужд език

може би не точно в този ред, но всички тези неща считам за най-важни. След това базата.
Не че базата и заниманията не са важни, особено за малките деца, но за периода от 5 клас нагоре извънкласните занимания отстъпват на втори план.

Дано не сме сгрешили втори път с избора на училище, засега съм доволна, но догодина в 7 клас ще се види какво е положението, като минат изпитите.

# 609
  • Мнения: 851
...
Ако трябва да напиша моите критерии, те са следните:
1. Приемен изпит (АК, СС, ПЧМГ, НУКК)
2. Да се изключват ученици за слаб успех и лоша дисциплина (АК, ПЧМГ, СС)
3. НВО
3. Реализация на учениците
4. Подбрани учители
5. Засилено изучаване на чужд език

може би не точно в този ред, но всички тези неща считам за най-важни. След това базата.
Не че базата и заниманията не са важни, особено за малките деца, но за периода от 5 клас нагоре извънкласните занимания отстъпват на втори план.

Това биха били и моите критерии за обучение в периода 5-7 клас!  Peace

Но за начално обучение има още куп неща, които за мен са важни. И основните са:
1. Спокойна, предразполагаща и ведра атмосфера - което включва основно отлична дисциплина (но не породена от "страх" дисциплина).
2. Интересен начин на протичане и организация на учебния процес и индивидуален подход - все пак малките деца прекарват по 8-9часа в училище и това е от огромно значение.
3. Възможност винаги да имам реална информация за случващото се в училище, т.е. непрекъснато присъствие на учител при децата.
4. Базата - светли и просторни учебни помещения, възможност за аранжиране на стаята по различни начини и т.н.
5. Транспорт - да не отнема повече от половин час пътуването до училището в едната посока.
6. Засилено езиково обучение.

# 610
  • Мнения: 5 259
Средата наистина е много важна и подборът не е лошо нещо, но аз имах предвид как само цифричката в класирането не дава достатъчно информация за нивото на обучение в конкретното училище, защото за нейното формиране имат значение много фактори.

Първо, разликата от няколко стотни не е реална разлика в нивото на обучение.

Второ, представи си да минеш през 10 добри училища и да събереш от тях по един ученик - най-силният в класа. Да направиш един клас от 10 деца, съставен от тези топ-ученици и да им съревноваваш резултатите с кой да е от другите класове, от които тези деца са излезли. Класът на отличниците ще изкара по-високи резултати, но не защото са били обучавани по различен или по-добър начин. Даже напротив, по същия начин са били обучавани, просто са били подбрани.
Но ако един клас от неподбрани деца постигне приблизително същият резултат като класа на отличните, то най-вероятно обучението в този клас е много добро.

Класацията за НВО дава само данни кои училища са се класирали най-добре на НВО. А ние, когато избираме училище, се интересуваме от нещо по-различно. Интересуваме се къде нашето дете би могло да постигне най-висок резултат спрямо своите възможности. И това не е задължително да стане в  училището, класирало се на първо място, защото причините, поради които се е класирало там, може да не доведат до същите постижения у нашето дете.
Сигурна съм, че дори в училището, класирало се на 29-то място ("Черноризец Храбър"), има деца с максимален резултат, както и че в Света София има такива, които не са се представили чак толкова добре.

# 611
  • Мнения: 19 996
Скрит текст:
...
Ако трябва да напиша моите критерии, те са следните:
1. Приемен изпит (АК, СС, ПЧМГ, НУКК)
2. Да се изключват ученици за слаб успех и лоша дисциплина (АК, ПЧМГ, СС)
3. НВО
3. Реализация на учениците
4. Подбрани учители
5. Засилено изучаване на чужд език

може би не точно в този ред, но всички тези неща считам за най-важни. След това базата.
Не че базата и заниманията не са важни, особено за малките деца, но за периода от 5 клас нагоре извънкласните занимания отстъпват на втори план.
Това биха били и моите критерии за обучение в периода 5-7 клас!  Peace

Но за начално обучение има още куп неща, които за мен са важни. И основните са:
1. Спокойна, предразполагаща и ведра атмосфера - което включва основно отлична дисциплина (но не породена от "страх" дисциплина).
2. Интересен начин на протичане и организация на учебния процес и индивидуален подход - все пак малките деца прекарват по 8-9часа в училище и това е от огромно значение.
3. Възможност винаги да имам реална информация за случващото се в училище, т.е. непрекъснато присъствие на учител при децата.
.....
5. Транспорт - да не отнема повече от половин час пътуването до училището в едната посока.
6. Засилено езиково обучение.

Това са и моите за начален клас , като вместо номер 4 добавям повечко математика. В Света София точка 2 не е изпълнена в първата си част, но вече имам огромни съмнения, че в другите частни училища е по-различно. Карат си по праволинейната стара система и единственият им стремеж е да се покажат на тези матури. Никакъв интерес да се включи нещо ново и интересно в обучението. Пишат се думи в тетрадките, правят се диктовки, смятат се задачи на листове. Стандартно.

IBM
, сега видях, че сме писали едно и също.
В мен започва да изкристализира идеята, че ако човек си намери добро ЧУ или ДУ до обяд и има кой да разкарва детето по занимания, това е по-добрият вариант, отколкото да се набутва в матрицата.  Вече като чуя за  тези матури и се изприщвам. Сега се обсъжда да се вкарат такива и за 4 годишните  ooooh!

Анирам и Светкавица
, благодаря ви за интересната информация!

Последна редакция: вт, 18 фев 2014, 15:23 от Сънчo

# 612
  • Мнения: 851
Сънчо, права си за математиката, но аз и затова написах в т.2 - индивидуален подход. Не всички деца обичат да решават задачи, а има и такива, които на 6г. смятат спокойно с дву-три-цифрени числа. Една потребителка беше писала това за детето си, а с учудване получила седмичен рапорт, че детето и "смята умело до 3". Laughing

Последна редакция: вт, 18 фев 2014, 15:40 от *paper cake*

# 613
  • София
  • Мнения: 651
СС прави много строг подбор и след като избере най-умните и профилирани по други допълнителни начини деца, не е никак трудно да постине с тях по-високи резултати. Същото се отнася и за СМГ. 
Извод за нивото на обучение някъде можеш да си направиш само, ако училището приема всякакви деца и постига с тях високи резултати.

Абсолютно! Резултатите от матурите не могат да бъдат и не са определящ критерии. В зависимост от входните данни, статистиката може да покаже много различни неща. Ако класирането от НВО се раздели на училища без приемен изпит за 1-ви клас (ПУК) и училища с приемен изпит - статистиката ще бъде друга. Отделно, не може да се приравнява среден успех на 50 явили се деца и среден успех на 10 явили се деца. Съжалявам за лиричното отклонение, но понеже съм човек, който сериозно се е занимавал с вероятности и статистика и ми е чудно, защо се обръща такова внимание на резултатите от НВО.  Peace

# 614
  • Мнения: 1 359
защо се обръща такова внимание на резултатите от НВО.  Peace

Защото, за съжаление, липсва друго обективно, систематизирано и проследимо в годините сравнение. Аз също не мисля, че то е най-важното, но единствената друга информация, с която разполагат родителите, е: лични впечатления от една кратка среща с директора и в редки случаи - с бъдещ учител; разкази на познати; окъслечни впечатления на потребители във форумите. Последните две силно зависят от личните критерии и очаквания на съответните хора, а първото невинаги е достатъчно за изграждане на точна представа. По-известните ЧУ горе-долу са си поизградили лице, но то пак е твърде неясно и размито. И в крайна сметка единственият критерий, по който обективно могат да се сравнят у-щата в момента, остава представянето им на този изпит. Няма да съм първата, която ще каже, че изобщо не ми пука дали детето ми в края на 7 клас ще знае що е синекдоха, обаче ако плюя тотално на този единствен критерий за подготовка, няма да съм сигурна и дали ще знае кой е Христо Ботев (много грубо казано, естествено).  Иначе казано, тъпо е да се гледа само НВО, но пък какво друго да гледаме уж обективно?

Сънчо, аз ако имах същите пари, без да трябва да работя, мигом минавах на домашно обучение с учители, курсове и всякакви други занимания, но с колкото може по-бегъл досег с програмите на МОН Simple Smile

Последна редакция: вт, 18 фев 2014, 15:54 от ibm

Общи условия

Активация на акаунт