Частни училища-информативна тема 2

  • 63 889
  • 745
  •   1
Отговори
# 615
  • Мнения: X
Отделно, не може да се приравнява среден успех на 50 явили се деца и среден успех на 10 явили се деца.


Един ден се чудих точно по какъв начин бройката влияе на резулата и не можах да определя, само ми хрумва, че при по-малък брой ученици един лош резултат доста сваля средния и обратното - един отличен резултат доста повишава средния; а при голяма бройка и лошите, и отличните се рамиват в общото. Може ли да се приравни с някаква формула резултатът на 10 и 50 деца?

# 616
  • Мнения: 1 970
Отделно, не може да се приравнява среден успех на 50 явили се деца и среден успех на 10 явили се деца.


Един ден се чудих точно по какъв начин бройката влияе на резулата и не можах да определя, само ми хрумва, че при по-малък брой ученици един лош резултат доста сваля средния и обратното - един отличен резултат доста повишава средния; а при голяма бройка и лошите, и отличните се рамиват в общото. Може ли да се приравни с някаква формула резултатът на 10 и 50 деца?


Не Жасмин, не можеm поне според Корифеите на Министериума. Иначе всъщност може, но ще е доста условно....
Ето защо в класацията първото място по успех на Св. София с 38 деца не може да сравнява с второто на СМГ със 138....
И ако тук във форума, където сме се събрали всякакви хора, често да обясняваш е толкова кауза пердута, колкото да накараш шофьор да разбира от стоматология, в образователното министерство все трябва да има някой, дето да е чувал за статистика и да не се срвняват круши с ябълки.
Прочее, на мен лично ми мирише на лобизъм, то знае ли човек, в тая нещастна държава всичко е възможно...
Но е факт и това беше неведнъж дискутирано - въпросните класации не казват абсолютно нищо, по начина по който са направени и представени.
Все едно да кажеш, че за обяд е имало свиско със зеле, да ама кой е ял свинското, кой зелето и кой е обрал трохите от хляба - ами това е било сервирано и Н броя хора са го изяли. Точка.

# 617
  • Мнения: X
Иначе всъщност може, но ще е доста условно....
Ето защо в класацията първото място по успех на Св. София с 38 деца не може да сравнява с второто на СМГ със 138....

А ако ги сравним, макар и условно, какъв би бил резултатът? Наистина ми е интересно.
Може би като минем матурите, доста неща ще ми се изяснят, но поне за момента виждам съответствие между НВО и нивото на знанията в двете училища, в които е учило голямото дете.
В новото се учи много повече, съответно е на по-висока позиция.
Но за СМГ нищо не мога да кажа - доколкото виждам, по математика те имат най-висок резултат на НВО, следвани от ПЧМГ, което ми се струва в реда на нещата.

# 618
  • Мнения: 5 259
Резултатите от НВО не казват чак абсолютно нищо. Дават някаква нелоша представа къде се позиционира по успех училището, какво е общото му ниво, в кои предмети му е силата и т.н. Въпросът е да не се вторачваме на кое място се е класирало, защото понякога 10 места се разминават с 30 стотни. Ако се разминаваха с 5 единици, това би значело наистина много.
Самите оценки дават информация, но позицията в класирането - не чак толкова добра.

# 619
  • Мнения: 847
Ако имахме резултатите в ексел, щеше да е по-лесно всеки да си разцъква и да си прави формули в зависимост от това, което го интересува, но така както са в момента, е доста трудоемко да се сравнява, по какъвто и да е критерий.

# 620
  • Мнения: X

А може би ти прави впечатление колко са малки разликите между отделните места в класирането? Може би има значение не само поредния номер, а и конкретният резултат? "Ерих Кестнер" е с едно място преди "Петър Берон" с уникалния резултат от 24.13 срещу много по-ниският 24.12!


Ерих Кестнер не съм гледала, признавам си.
Гледах резултатите по математика и БЕЛ, които са балообразуващи за приема след 7 клас на училищата, които ме интересуваха - СС, ПЧМГ, НУКК.
И разликите съвсем не са стотни, ето да сравним например СС и ПБ по математика:
СС - 60.71
ПБ - 47.39
разлика: 13.32

и по БЕЛ:
СС - 58.74
ПБ - 50.30
разлика: 8.44

в оценки това изглежда така:
65 = 6.00
от 57,5 до 65 = отличен
от 41,5 до 57 = много добър

така че СС и по двата предмета попада в сектор "отличен", а ПБ в "мн.добър"
А с оценки "мн. добър" по мат и БЕЛ веднага можеш да забравиш за няколкото най-елитни гимназии в София, ако въобще са ти цел.
Другото училище с отличен по математика и БЕЛ е СМГ - съответно 63,06 и 59,99 - те са първенци и по двата предмета.
А ПЧМГ е с отличен по математика (61,92) и мн.добър/на границата с отличен по БЕЛ (57,11).
НУКК е "мн.добър" и по двата - математика (53,75) и БЕЛ (54,81).

Като брой явили се деца на матурите: СМГ 128, НУКК 80, СС 38, ПЧМГ 37, ПБ 23

Последна редакция: вт, 18 фев 2014, 19:51 от Анонимен

# 621
  • Мнения: 1 359
Така е, но смаляването на разликата в общото класиране  - както и погледът върху таблиците и за 2012, и за 2013 г. - показва, че в други у-ща има по-добро обучение по други предмети, които не са никак маловажни.

# 622
  • Мнения: 50 780
Така е, но смаляването на разликата в общото класиране  - както и погледът върху таблиците и за 2012, и за 2013 г. - показва, че в други у-ща има по-добро обучение по други предмети, които не са никак маловажни.

Успехът по всички предмети освен БЕЛ и МАТ е под голяма въпросителна, защото изпитите се провеждат в самото училище под надзора на своите си учители. А като се вижда какво значение се отдава на тези оценки, и като се вземе предвид, че ЧУ се борят за печалба, и като се заключи, че тези оценки са най-добрата реклама за всяко едно училище, то става ясно, че изкушението да подпомогнеш своите деца не е малко Whistling
Само по БЕЛ и МАТ изпитите се провеждат пред външни квестори на чужд терен и затова тези два изпита са най-меродавните и с най-голяма тежест.

# 623
  • София
  • Мнения: 7 247

Само по БЕЛ и МАТ изпитите се провеждат пред външни квестори на чужд терен и затова тези два изпита са най-меродавните и с най-голяма тежест.
И все пак при положение, че масово се ходи и на допълнителни уроци/школи за мен не е определящ критерий. Състезанията и олимпиадите при класовете до 6-ти са много по-показателни. И изобщо резултатите от матурите в 7-ми клас не биха били за мен определящи при избора на у-ще. Все пак става въпрос за 7 г. и не само резултатите са важни. Искам детето ми да е спокойно и щастливо, да се научи да обича учението, да има добри взаимоотношения с другите деца, да бъде възпитавано и в училище... Ако тези неща ги няма, не виждам как бих могла да ги компенсирам. Докато за матурите бих могла да подпомогна при нужда с допълнителни уроци Simple Smile

Без да съм фен и изобщо да имам някакво мнение за ЕСПА например, ми прави впечатление, че се представят много добре на мат. състезания. Резултатите за 5 клас за всички ЧУ за Великденското мат. състезание са:
http://iztok-smb.hit.bg/rezultVMS.html
ЧСОУ "ЕСПА"               75
ЧСОУ "ЕСПА"               63
ЧСОУ "ЕСПА"               60
ЧСОУ "ЕСПА"               52
ЧОУ"СВ.СОФИЯ"               51
БЪЛГАРСКО  ШКОЛО   49
Българско школо               40
ЧОУ "Д-Р П. БЕРОН"   36
ЧОУ"СВЕТА  СОФИЯ"   35
ЧОУ "Д-Р П. БЕРОН"   27
Меридиан 22                           26
ЧОУ "Д-Р П. БЕРОН"   22
ЧОУ "Д-Р П. БЕРОН"   22
ЧОУ "Д-Р П. БЕРОН"   20
ЧОУ "Д-Р П. БЕРОН"   20
ЧОУ "Д-Р П. БЕРОН"   21
ЧОУ "Д-Р П. БЕРОН"   18
ЧСОУ "ЕСПА"               16
ЧОУ "Д-Р П. БЕРОН"   16
ЧОУ "Д-Р П. БЕРОН"   7
 На матурите обаче положението е малко по-различно....

Последна редакция: вт, 18 фев 2014, 21:28 от Лекси

# 624
  • Мнения: X
Разбира се, че положението на матурите ще е различно. Матурите са върху изучаван в училище материал, състезанията са върху състезателна математика, която се учи само в МГ, или на допълнителни школи. Ако едно дете никога не е учило такава математика, как ще спечели?

# 625
  • на път
  • Мнения: 2 804

Сънчо, аз ако имах същите пари, без да трябва да работя, мигом минавах на домашно обучение с учители, курсове и всякакви други занимания, но с колкото може по-бегъл досег с програмите на МОН Simple Smile

 Peace
И аз така ... даже ходих да питам дали има начин да го направя, но трябвало детето ми да е спортист от национално значение или да е много болно (да не дава господ) за да се случи.

# 626
  • София
  • Мнения: 7 247
Матурите са върху изучаван в училище материал, състезанията са върху състезателна математика, която се учи само в МГ, или на допълнителни школи. Ако едно дете никога не е учило такава математика, как ще спечели?
Понеже имам седмокласничка, не смятам, че матурите са само върху изучаван в у-ще материал. Ако се цели оценка над 5, само с наученото в училище е малко вероятно да стане. Относно състезателната математика, мисля почти във всички ЧУ се изучава, въпреки че не се водят МГ. Не се водят и езикови гимназии, но в повечето е застъпено и усиленото изучаване на език.

# 627
  • Мнения: 5 259
А какъв е смисълът матурите да са върху неизучаван материал  newsm78
И защо наученото в училище не може да е достатъчно за изкарване на висока оценка? Какво се иска да е завършено, университет ли  Crazy
Не искам да звучи като заяждане, ни най-малко не целя такова нещо, просто ми е странно авторите на матурите къде очакват децата да придобият знанията си, ако в училище няма как да стане?

Има ли къде да се видят тези матури?

# 628
  • Мнения: X
Понеже имам седмокласничка, не смятам, че матурите са само върху изучаван в у-ще материал.
Можеш ли да дадеш конкретен пример?

# 629
  • Мнения: 50 780
А какъв е смисълът матурите да са върху неизучаван материал  newsm78
И защо наученото в училище не може да е достатъчно за изкарване на висока оценка? Какво се иска да е завършено, университет ли  Crazy
Не искам да звучи като заяждане, ни най-малко не целя такова нещо, просто ми е странно авторите на матурите къде очакват децата да придобият знанията си, ако в училище няма как да стане?

Това, че матурите са върху неизучаван материал, не е вярно определено. Ако на някои деца и родители им се струва така причините са две:
- техният учител не е успял да си предаде материала
- техният учител е предал повърхностно материала и децата не успяват да познаят, че това всъщност са го учили. Например дава се задача, която изисква да се състави система уравнения и после тя да се реши. От министерството казват, че задачата е от изучаван материал - системи уравнения с две неизвестни. Децата обаче познават този материал само ако видят разписани в готов вид системата уравнения и не могат сами да ги съставят. И задачата с думи ги плаши. Но това не значи, че изпитът е върху неизучаван материал, а просто че нещата не са упражнявани в дълбочина. А това се случва на много места (особено в по-слабите училища), защото децата не възприемат достатъчно бързо и учителите или се задоволяват да предадат само най-основното или ако решат да задълбаят някъде не им остава време за целия материал.

Общи условия

Активация на акаунт