Частни училища-информативна тема 2

  • 63 823
  • 745
  •   1
Отговори
# 645
  • Мнения: 3 008
кои са алтернативите след 7-ми клас, освен АК за ЧУ?
Златарски, ПЧМГ, Иван Апостолов.
има и с  немски, но за тях не мога да отговоря

# 646
  • Мнения: X
кои са алтернативите след 7-ми клас, освен АК за ЧУ?
Златарски, ПЧМГ, Иван Апостолов.
има и с  немски, но за тях не мога да отговоря


За следващата  учебна година  ПЧМГ предлага профил " природоматематически" с интензивно изучаване на немски език след седми клас.

# 647
  • Мнения: 5 259
Аз съм си избрала "Образователни технологии" или "Рьорих" за гимназия. За "Рьорих" нямам почти никакви наблюдения, само по слухове съм се информирала, така че може изобщо да не е каквото си представям.
За елитните като АК, СМГ и други подобни изобщо не си и помислям. Не са ми в сферата на интересите.

# 648
  • София
  • Мнения: 2 952
Аз също смятам, че това с лесните НВО в 7-ми клас е много тегава ситуация по причини, които вече са казани нагоре. Не ми побира главата как ще се развият нещата, когато по-големите набори навлязат в цикъла с кандидатстване. Преди 3 години, когато синът ми кандидатстваше (момче, т.е. по-нисък бал е достатъчен  Embarassed) 5 и 6 или две по 5.50 гарантираше достъп до всичко без 91 НЕГ и НЕ в СМГ. При все по-лесен изпит и по-големи набори...
Не ми се мисли за след 4 години, когато ще имам момиче кандидат-гимназист. Засега просто избягвам да чета седмокласните теми, но ще трябва да погледна реалността в очите в близките години.
В този ред на мисли много се радвам, че ПЧМГ въвеждат и НЕ и се надявам АК да запазят нивото на обучение, изпитът ясно че няма да стане отново бариерата, която е бил в годините със субсидирана такса за 50% от децата.

# 649
  • Мнения: 5 259
Честно казано безкрайно се радвам, че ще си спестя тези драми. Намирам тези кандидат-гимназиални истерии за много вредни. И за децата и за родителите. Може би са полезни само за частните учители, което обяснява защо се случват изобщо.

# 650
  • София
  • Мнения: 19 925
Алана, предлагането е спрямо търсенето... hahaha Тоест едва ли инициатори на истерията със седмокласната подготовка са учителите.  И поне по нашите ширини  уроците са  си отдавнашна практика. Още по мое време имаше хора, които ходеха на такива. Бяха , разбира се , по-малко в сравнение със сега, но все пак ги имаше и не бяха изолирани случаи.. А и образованието ни беше на едно по-друго ниво. А не е за омаловажаване и фактът, че тогава  апетити имаше и към много добри техникуми и общообразователни училища ,  които към днешна дата са гола вода като ниво на обучение. Тоест нямаше такова "стълпотворение" пред вратите на езиковите гимназии и МГ-тата. Съвсем естествено, предвид силно заниженото ниво на обучение в някогашните елитни техникуми,  интересът на  много кандидат-гимназисти е съсредоточен върху има - няма десетина училища. Което подтиква родителите към действието "презастраховане", само и само детето им да увеличи шансовете си за прием в някое от тези  с  качествен образователен процес и среда от деца, съставена след подбор. И кръгът с уроците  си остава затворен..
Иначе съм напълно съгласна с Черна станция за изпитите. Е, не чак напълно. Струват ми се  като идеална среда по отношение на сложност  изпитите от 2010 и 2011. Нито имаше изсилване като през 2009, нито пък бяха елементарни като през последните две години. Резултатите си бяха равномерно разпределени, не се налагаше заради многото справили се за 6 да се натъкмява измислена, откровено  ощетяваща отличниците  скала. Peace

Последна редакция: чт, 20 фев 2014, 00:01 от пенсионирана русалка

# 651
  • Мнения: 19 996
Като ви чета и се радавм, че това ще ни дойде до главата чак след 6 години. Дано дотогава нещата се променят към добро Simple Smile
Алана, не се знае дали детето няма да поиска самО да кандидатства в някоя от езиковите гимназии.

# 652
  • София
  • Мнения: 5 781
Алана, а имаш ли впечатления от "Образователни технологии"? Аз се опитвам да се ориентирам за приликите и разликите, плюсовете и минусите на частните гимназии. Между Златарски, Иван Апостолов, ПЧМГ, Образователни технологии, други  Mr. Green
Харесва ми АК, но бих искала да се ориентирам за ситуацията и в останалите алтернативни училища. Така че, ако някой има какво да каже по темата, да се чувства насърчен! Peace

# 653
  • Мнения: 1 007
Като ви чета и се радавм, че това ще ни дойде до главата чак след 6 години. Дано дотогава нещата се променят към добро Simple Smile
Алана, не се знае дали детето няма да поиска самО да кандидатства в някоя от езиковите гимназии.

Те и сега не са толкова страшни нещата. Формулата за спокойствие по математика е оттук нататък всяка година да решавате по един или два сборника: лесни задачи за добиване на рутина и трудни за доброто усвояване на материала. По БЕЛ - редовно учене и четене на книжки. Така ще се разминете с истерията в седми клас. Може да се презастраховате с някой и друг курс за сверяване на часовника и толкова.
По принцип в бг-мама се драматизира малко повече Simple Smile То е ясно, че небалансираната програма в седми клас създава напрежение, но нещата могат да се контролират от детето и родителя, без за това да е задължителна намесата на частни уроци.

# 654
  • София
  • Мнения: 19 925
Химикал, не ми се иска да споря, тъй като принципно съм съгласна с теб, че и без уроци могат да се получат нещата.. Но  при доста условности, които милиони пъти са коментирани по темите. Не може да надграждаш у дома със сборници, ако не си получил в дадено училище дори и базата от учителя . А има такива преподаватели, нека не се залъгваме.. А и  истината е, че всичко изглежда далеч по-лесно и безобидно   след като е минало. Mr. Green Убедена съм, че независимо, че си видяла от собствен опит как се случват нещата, ако имаш второ дете не би рискувала да го оставиш  само на самоподготовка. И във форума има много примери  за родители с по-големи деца, за които "истерията" е позната, завършила е успешно  и все пак.. След някоя  и друга година я  играят повторно. От собствен опит ти казвам, че въпреки че знам какво горе-долу се пада на изпитите, минала съм веднъж по този път, знам какво се очаква от децата като подготовка, пак вторият път ми е като първи..И пак съм заложила и на допълнителна подготовка. И далеч не съм единствената. Peace Но пък съм напълно съгласна, че истерията си я правим сами. При добра организация на времето, школите или уроците не променят (не нарушават)  кой знае колко съществено програмата и темпото на детето.. И голямата ми дъщеря ходеше , и малките сега продължават въпреки курсовете да си ходят на странични занимания по интереси. Дори деца от ЧУ, които са с по-натоварена учебна програма, пак смогват да се организират и да ходят допълнително тук и там.
Алана, и аз се запитах същото като Сънчо. Ами ако детето ти все пак  прояви интерес към ДУ? Много са примерите на деца  от ПЧМГ отишли след 7 клас в СМГ. Много са и тези, които от частно ОУ отиват по езиковите. Както, разбира се е валидно и  обратното, не е малък и потокът от ДУ към ЧУ. Мисълта ми , че  е  трудно да се каже отрано накъде  ще повее вятърът.

Последна редакция: чт, 20 фев 2014, 12:03 от пенсионирана русалка

# 655
  • Мнения: 1 007
Химикал, не ми се иска да споря, тъй като принципно съм съгласна с теб, че и без уроци могат да се получат нещата.. Но  при доста условности, които милиони пъти са коментирани по темите. Не може да надграждаш у дома със сборници, ако не си получил в дадено училище дори и базата. А има такива, нека не се залъгваме.. А и  истината е, че всичко изглежда далеч по-лесно и безобидно   след като е минало. Mr. Green Убедена съм, че независимо, че си видяла от собствен опит как се случват нещата, ако имаш второ дете не би рискувала да го оставиш  само на самоподготовка. И във форума има много примери  за родители с по-големи деца, за които "истерията" е позната, завършила е успеяно  и все пак.. След нчкоч и друга годинач играчт повторно. От собствен опит ти казвам, че въпреки, че знам какво горе-долу се пада на изпитите, минала съм веднъж по този път, знам какво се очаква от децата като подготовка, пак вторият път ми е като първи..И пак съм заложила и на допълнителна подготовка. И далеч не съм единствената. Peace

Аз основата я виждам в лесните задачи. Колкото и да не го бива учителят (като в нашия случай), като решиш задачите от А ниво, се ориентираш. Надграждането е в Б и В ниво. И понеже на потребителката, към която адресирах поста си, й остават още шест години, реших, че ако започне сега по този начин, ще й бъде от полза Simple Smile Всеки родител може да помогне за задачи от втори клас и полека-лека да върви нагоре. Така детето няма да има пропуски и в седми клас нещата ще са много по-спокойни. Ако родителят не е в състояние да се занимава с детето, може пак да си наеме учител, с който да се минава по сборниците през годините. Иначе ако се оставят нещата за седми клас, ще трябва да се разчита на късмет за добър частен учител или добра школа, които все пак не са магьосници, а може и да са прехвалени или неподходящи за конкретното дете - с две думи, истерия.
Решаването на задачите от сборниците дава някаква сигурност, детето само си изработва алгоритми и накрая не е толкова зависимо от допълнителния урок в седми клас.

Последна редакция: чт, 20 фев 2014, 12:12 от Химикал

# 656
  • Мнения: 5 259
Алана, не се знае дали детето няма да поиска самО да кандидатства в някоя от езиковите гимназии.
Подобна вероятност е абсолютно изключена  Laughing Все пак аз го познавам това дете най-добре.

Не мога да се начудя какво се е променило в образователната система през последните 20 години. Аз кандидатствах и влязох в най-елитната ни гимназия без да съм посещавала нито частни уроци, нито курсове. При това бях тръгнала много рано на училище и на изпита съм се състезавала с деца, които са били с година, година и половина по-големи от мен. И не ми е било трудно. Пък хич не съм някой интелектуален капацитет. Просто материалът си беше лесен. Учителките ми по български и математика в 7-ми клас не бяха някои гениални и страстно отдадени на професията си феномени, а най-обикновени учителки.
Защо сега се преподава по такъв начин, че децата без допълнителни обяснения и уроци не могат да вдянат нищо от материала и не могат да покрият изискванията му?
Вие как си го обяснявате?
В учебниците ли е проблемът? В учителите ли? Във формата на изпита ли?

# 657
  • Мнения: X
Алана, не се знае дали детето няма да поиска самО да кандидатства в някоя от езиковите гимназии.
Подобна вероятност е абсолютно изключена  Laughing Все пак аз го познавам това дете най-добре.
На колко години е? А може да реши да кандидатства в държавно училище с друг профил.

# 658
  • Мнения: X
Не мога да се начудя какво се е променило в образователната система през последните 20 години. Аз кандидатствах и влязох в най-елитната ни гимназия без да съм посещавала нито частни уроци, нито курсове.

Казано с 1 изречение - в София населението набъбна поне 3 пъти от моето детство насам, съответно и конкуренцията за добрите ДУ; а отделно, много от добрите учители от ДУ отидоха в ЧУ заради по-доброто заплащане.

# 659
  • Мнения: 50 771
Не мога да се начудя какво се е променило в образователната система през последните 20 години. Аз кандидатствах и влязох в най-елитната ни гимназия без да съм посещавала нито частни уроци, нито курсове. При това бях тръгнала много рано на училище и на изпита съм се състезавала с деца, които са били с година, година и половина по-големи от мен. И не ми е било трудно. Пък хич не съм някой интелектуален капацитет. Просто материалът си беше лесен. Учителките ми по български и математика в 7-ми клас не бяха някои гениални и страстно отдадени на професията си феномени, а най-обикновени учителки.
Защо сега се преподава по такъв начин, че децата без допълнителни обяснения и уроци не могат да вдянат нищо от материала и не могат да покрият изискванията му?
Вие как си го обяснявате?
В учебниците ли е проблемът? В учителите ли? Във формата на изпита ли?

В коя гимназия и кога си влязла без никакви уроци? Едно време това беше Английската. И знам хора, влезли в Английската тогава без уроци, не е като да няма, ама са единици и са изрешили повече сборници отколкото ходещите на уроци. Та си е пак същото. Но не знам някой, дето да е нищо особено, да не е учили здраво и да е влязъл.

Иначе сега децата, които учат здраво, си вдяват нормално материала, обаче това нормално овладяване не стига за топ гимназия. Не стига, защото мераклиите са многократно повече от местата и това поражда жестока конкуренция. А има универсално правило, че щом нещо се упражнява, то се подобрява. И така тези, които ходят на уроци, си вдигат нивото. Което кара и другите да ходят, защото иначе изостават и остават без шансове. И ето ти я истерията. Причината е, че училищата с добра среда и добро ниво са много малко. А причина да са малко е незаинтересоваността на масата.Това е. Ако ще в училище да се преподава на ниво университет пак ще има уроци, ако има недостиг на места.

Иначе на учебниците им няма нищо чак толкова (имат си бисери, ама далеч не са такава катастрофа, както се изкарва). А и ако един учебник е лош учителят може да избере друг. Преподаването е малко по-зле, но това е заради ниската мотивация на децата, която демотивира и учителите, а също така не позволява добро темпо. Форматът на изпита пък е елементарен. И причината е само една - поголовното спадане на мотивацията на масата, от там тотално ниското ниво, от там ограничените места в "островите" на по-високо ниво.

Общи условия

Активация на акаунт