СЕДМИ КЛАС - пробни изпити в захлас - тема № 39

  • 58 268
  • 743
  •   1
Отговори
# 690
  • Пловдив
  • Мнения: 10 466
Без претенции да съм права на 100%, трябвало е да напише новите изречения.
Все пак при написване на цялото изречение освен за преобразуването, се следи и за пунктуацията.
А той защо не ги е написал? Какво е неговото обяснение?
И пак казвам, че на изпит, така представен отговор най-вероятно няма да се зачете за верен.

То и на математиката може да си посочил верен отговор, ама ако не си разписал задачата, ще получиш по-малко точки.

# 691
  • Мнения: 6 281
Johnny Bibin  - не се пали. Просто детето да запомни, че в такъв случай се изисква пълен препис и толкова. Не си струва да задълбаваш. По- тенденциозно отношение на учител от това на господина по български на големия ми син миналата година не съм виждала. Преживяхме го. Накрая малкия излезе победител. Както и всчките му съученици които търпяха  отношението на този комплексиран човек. Така че - извличай ползи, не трупай вреди - това е моят съвет.

# 692
  • Мнения: 297
Сторило му се е логично, да промени само подчертаната част. Пунктуация - поставена където трябва..

Тенденциозно смятам че е още от миналата година.. на класно му писа 3, преразказа му беше проверен от учителка, при която ходеше на уроци- според нея работата беше мин. за 5..Тогава сметнах да се доверя на училищната, защото аз самата съм мн.критична, а и си помислих че другата учителка го казва просто защото й плащаме.. Сега вече се съмнявам в тогавашната си позиция.

Сега го приемам по'дълбоко" заради крайните оценки, които както знаем тази година са изкл.важни..

# 693
  • Русе
  • Мнения: 2 209
Johnny Bibin  - не се пали. ...Така че - извличай ползи, не трупай вреди - това е моят съвет.
100% ЗА  - няма никакъв смисъл от разговори, само ще я настроиш повече. Просто обясни на детето, какво се случва и защо - каква полза да извлече от случката и да не си го слага, а да си държи на знанията. Аз така правя и щерката свикна вече - нагажда се. Е като се прибере се накрещява, че тая или оная били еди какви си - излива си беса, за да не го задържа - разговаряме малко и после и минава

п.п. за тенденциозно отношение обикновено има причина, или нещо и е казал на криво или се е държал не както тя иска. това е повсеместно. бих му обяснила да се държи и да прави каквото и както тя иска тази година, догодина няма да е там. знам, че е гадно да навеждаш глава, но в случая "хляба и ножа са в нея" и не си заслужава да си провали бъдещето (малко силно казано) заради това.

# 694
  • дядовата ръкавичка
  • Мнения: 3 959
Johnny, аз бих говорила с учителката. Още повече, че имаш нещо конкретно, на което да стъпиш, не е като: "изпита ме, аз всичко си казах, ама ми писа 3".
Аз обикновено съветвам моя младеж, ако се счита несправедливо оценен, сам да опита да го докаже и покаже.
еlan, то хубаво "да си държи на знанията", но тази година и оценките са важни.

# 695
  • Русе
  • Мнения: 2 209
Това е вярно, но ако учителката наистина има тенденционзно отношение - намесата на родител обикновено влошава нещата (това е мой опит). Именно защото е тази година, аз бих постъпила така, ако беше не важна година бих направила друго. Обикновено говоря с щерката за да ми каже всичко честно и ясно - какво се случва, с какво е обидила г-жата и т.н. за да не се излагам като отида там. Решението е индивидуално. Може би, ако само се поинтересува защо е оценено така и на какво трябва да се наблегне може би ще се погледне по-добре. Обикновено се изтъква вината на детето и става скандал, за това и казвам аз какво бих направила.

Последна редакция: ср, 04 дек 2013, 16:31 от elan

# 696
  • гр. София
  • Мнения: 182
Според мен е добре детето да си вземе поука от това, че не е преписало редактираните изречения и затова е получило по-ниска оценка! Това да му е за урок! За в бъдеще, ако има възражения относно оценката е добре само да отиде при учителя да говори, а не мама да говори вместо него - все пак те са на 13 години!!!! Аз поне така уча децата си и .....мисля, че има резултат! Голямата ми дъщеря споделя, че това много й е помогнало не само в училище, но и въобще в живота - сама да търси начин да решава проблемите си, а не да чака някой да говори от нейно име! Simple Smile Наскоро моят седмокласник каза, че е допринесъл за повишаване на оценките от тест по Биология на своята група, след като е видял че в теста му - верен отговор е отбелязан като грешен. След като е разговарял с учителката, тя му се е извинила Simple Smile поправила е точките и е казала на цялата група да си донесе теста, за да поправи точките и оценките!  Joy

# 697
  • Мнения: 700
При нас имаше подобен случай с математиката, задача със свободен отговор и дъщеря ми написва съкратено решение директно с формулата която знае от ч. уроци и въпреки верния краен отговор има 0 точки на нея. Теста е без нищо невярно, но оценен за 5-ца, съответно дъщеря ми бясна ми се обажда и започва да си излива яда, а детето много се постара за да се подготви добре и беше убедена че всичко е решила. Е пак аз бях лошата че не съм я защитила, ами съм казала учителката е права... Ама никак не искам да я подтиквам да е на нож с учителите, а тя е като трън в очите им защото е доста директна и не мълчи на никого - е учителите както се сещате не обичат такива деца-бунтари.
Ама математичката им с чиста злоба и казала: "Еми каква е тази основна задача дето си я учила на ч. уроци, ние тук в училище такива задачи не учим, затова имаш 0 точки", е смятайте за какво иде реч и с какво трябва да се примиряваме...

# 698
  • Пловдив
  • Мнения: 10 466
са_pile, Johnny Bi bin,
децата ви са изпитали на собствения си гръб какво може да се случи на изпита при непълно разписване на задачата в единия  случай и при непреписване на новите изречения в другия.
Ако това го направят на изпита, децата ви няма да получат пълен брой точки. Пък там ще можете да се оплачете само на ... арменския поп.
По-добре сега, отколкото на изпита.
Да, учителките се прави, че са санкционирали непълните отговори.
Щом не искат подобно отношение на учителите към тях, да не им дават повод да им намалят оценките.  Peace

И още нещо. Все пак имате късмет с учители, които оценяват строго, от което децата ви могат само да имат полза. Имам познато дете от едно селско училище, което до този момент не е чувало нито за основни задачи, нито за трансформиращи преразкази. Миналата седмица отиде на състезанието по БЕЛ и за въпросите за изразните средства е казал на майка си, че тези думички в училище никой не им ги е казвал. И това дете ще се бори за място в училище в Пловдив  :о:

Последна редакция: чт, 05 дек 2013, 09:15 от dundi73

# 699
  • В тъмната гора.
  • Мнения: 2 343
tsveta_pile, Johnny Bibin,
децата ви са изпитали на собствния си гръб какво може да се случи на изпита при непълно разписване на задачата в единия  случай и при непреписване на новите изречения в другия.
Ако това го направят на изпита, децата ви няма да пълучат пълен брой точки.
Пък там ще можете да се оплачете само на ... арменския поп.
По-добре сега, отколкото на изпита.
Да, учителките се прави, че са санкционирали непълните отговори.
Щом не искат подобно отношение на учителите към тях, да не им дават повод да им намалят оценките.  Peace


Напълно подкрепям  Peace
Мъжът ми постоянно повтаря на мързеливия ни син, че трябва нагледно да развие задачите по математика, защото ще го ощетят в оценката. Ненаписани три реда ще смъкнат с единица, та и с повече оценката, особено, ако е важна задача.

# 700
  • София
  • Мнения: 5 551
ОЗ са нещо чудесно и е хубаво децата да ги знаят (различните зависимости между ъгли), но трябва да знаят и доказателствата. Затова лично аз в една малка тетрадка им пиша формулировката и доказателството. Ако задачата е затворен тип или се изисква само посочване на отговор (отворен тип), ОЗ се прилага без док. Ако тя участва като компонент в задача, в която се изисква пълно описание на решението (23 или 24 зад), трябва да се докаже. Но не съм съгласна с Дънди, че ако не се докаже, детето на изпита ще получи 0 точки. Просто няма да получи пълния брой точки.

# 701
  • Пловдив
  • Мнения: 10 466
ganis
написала съм непълен брой точки  Peace

обаче на БЕЛ ако не препишеш изречението, ще си получиш 0 като стой, та гледай.

# 702
  • София
  • Мнения: 19 940
Дънди, какво значи оценяват строго? Примерът с ОЗ е не за строго, а за неправомерно оценяване. Peace Първо, че не стана ясно дали задачата е за разписване или тестова. На нашите учителката им проверява и черновите, тоест как са стигнали до отговора, дори и на задача с избор между 4 варианта, за да види явно  къде са пропуските и дали не е просто  преписан отговорът . Но няма да се заяде, ако  ОЗ  при такава тестова задача не е доказана. Казвам го не наизуст, а от пресен личен опит. Наскоро децата в нашето училище  правиха контролно на ъгли и триъгълници. Едната задача е била с даден съседен на ъгъла между две  вътрешни ъглополовящи. Едната близначка е решавала директно с ОЗ, другата  е минала по дългия път. След часа са питали учителката коя от двете ще бъде евентуално санкционирана за непълно или съответно за нерационално и дълго  решение предвид ограниченото време и тестовия характер на заданието   и тя отговорила - никоя. Хубаво е, че ми задавате такъв  въпрос, значи знаете за съществуването на варианти...  Ако  е тестова, използването на ОЗ без доказване по никакъв повод не следва да бъде санкционирано и съответно точките за задачата трябва да са пълни. Ако пък  е за разписване, тогава е съвсем разбираемо да се вземат точки за липса на доказателство, но  даването на  0 точки  за мен не е проява на строгост, а на друго..  Откровено заяждане си е. И не е урок за никого.  Нещата следва да се разграничават.  Детето непременно трябва да знае доказателството на ОЗ,  но и не трябва  да бъде тотално  ощетено с тези 0 точки   заради  това, че  е научило  и е приложило  съвсем на място нещо, което ще облекчи  работата му на 1 модул на реалния изпит  и ще му даде допълнително време за  справяне  с други задачи.

Последна редакция: чт, 05 дек 2013, 13:08 от пенсионирана русалка

# 703
  • София
  • Мнения: 3 915
Абсолютно съм съгласна с Русалката!

Работата на учителите е да научат децата, а не да ги порязват за глупости. Също тяхна работа е да им разясняват условията, за да ги подготвят за предстоящите изпити. Иначе освен да ги демотивират, друго няма да постигнат.

Нашето контролно на ъгли го върнаха: 5.30. Сгрешената задаче е адски тъпа, с материал за отсечки (май в 4ти клас се учеше):

Три точки лежат на една права в този ред: А,В,С. Отс. АВ=15 см, отс. ВС=5 см, намерете дължината на остечката межаща м/у средите на АВ и ВС.
А) 5см, В)7см С)7.5 см ...


Кажете как може седмокласник да сгреши на тази тъпотия? Пак е решавал на изуст. Снощи на родителската среща казах на математичката, че нейна работа е да изисква децата да разписват дори тестовите задачи, но според нея нямало нужда. Та тази задача е сгрешена от доста деца, всички решили, че се решава наум и без чертеж.

# 704
  • Мнения: 838
Абсолютно същата задача имаше и дъщеря ми на последното контролно и я беше объркала,а последните 3 задачи,които са най-трудни,ги решила #Cussing out

Общи условия

Активация на акаунт