На добър час в ПЪРВИ клас! - 5

  • 36 006
  • 749
  •   1
Отговори
# 705
  • Мнения: 7 342
Та както казах не е въпрос на съобразяване на детето , а на това  да са му показани възможно най-много модели на задачи ,които могат да се паднат на състезанието.
Мога са се сърдя единствено на себе си ,че не съм се разровила достатъчно ,но не мерси  Laughing Поядосах се малко и ми мина .

# 706
  • софия
  • Мнения: 30 465
bubcheto15, караш ли ми се нещо?
Не съм ти дала за пример пирамидата, за да ми я обясняваш.
Моля да имаме уважение към различното мнение и да спазваме добрия тон. Каквото и да ми напишеш, имам право да не се съглася с теб. Начинът, по който се опитваш да наложиш твоето мнение не допринася за приемането му.

И точно това пишем: решаването на подобни задачи се знае от деца, които са решавали допълнително, а не е обяснено от госпожата в училище, което ти писа точно преди 2 поста:
Пирамидите и верижките ги решават навсякъде и отдавна, проблема не е в пурамидите и верижките, а във факта, че децата не са схванали, че се позлват ВСИЧКИ числа. Ок, не им е обяснено, явно при вас децата са го схванали масово. В останлите части на страната не са Simple Smile
Не. Не ги решават навсякъде. В същата като твоята "част на страната" съм. И детето е в добро училище.

И по принцип ми е все тая, и не се оплаквам, защото не съм и имала намерение детето да ходи на състезание  Mr. Green.  Не е ходило и няма да ходи, ако не иска. Нямам претенциите да съм родила втори Питогор.

Последна редакция: пн, 16 дек 2013, 14:05 от zvanche

# 707
  • Мнения: 5 259
Госпожата ни започна да ни дава пирамиди, верижки и подобни още от септември месец.
Въпреки спора за пирамидите, според мен повечето деца са решили този тип задачи, защото са класически за КМС, а и по принцип за повечето състезания или сборници за първи клас.
Думата беше за 8-ма задача, която е масово объркана, поради недобре формулирано условие. Чисто статистически прави впечатление, че в Русе много голям процент от децата са я решили. По-голям, отколкото в другите градове, за които до сега има излезели рзултати. Тази задача с такова условие никак не е класическа, както верижките и пирамидите, затова и обяснението, че понеже децата са решавали много верижки и пирамиди, са се сетили сами за 8-ма, не пасва.
Със сигурност на много деца не им е било подсказано, но също така се изненадвам в колко случаи разни квестори са дискутирали с децата въпроси по задачите. Примерсно разказаното от Mimi75.

# 708
  • Мнения: 24 467
Явно не е въпрос на съобразителност на децата в повечето случаи ,а на подготовка от учители и родители . Grinning

Споделям от години това мнение. Отнася се за всички състезания, които са извън формата на изучавания в училище материал.  Peace

# 709
  • София
  • Мнения: 4 041
Ма те госпожите в училище не са длъжни да обясняват тези задачи. Явно учебниците са с драстично различно съдържание и в нашите има пирамиди, а във вашите няма, сори, не съм очаквала такава разлика.
Аз мнение за налагане нямам, фактите са си факти - задачите по състезанията са такива, извън учебния материал, по-сложни и по-трудни. Ако децата не са решавали такъв тип няма от къде да се сетят. Илиана е абсолютно права, въпрос на подготовка е.
Но състезанията ще се превърнат в напълно безмислени мероприятия, ако задачите, които се дават на тях са задачи от учебника.

# 710
  • Мнения: 5 461
Според мен вина имат учителите, които знаят в какво се състоят задачите на такова състезание и би трябвало или да подготвят поне минимално децата за такъв тип задачи или да не ги побутват да отиват и да се опитват в нещо, в което е ясно, че няма как да се справят, при положение че нямат опит.
Един родител едва ли може правилно да прецени какво е нивото на детето му. А после ни обвиняват в болни амбиции.  Crossing Arms

# 711
  • София
  • Мнения: 177
Според мен вина имат учителите, които знаят в какво се състоят задачите на такова състезание и би трябвало или да подготвят поне минимално децата за такъв тип задачи или да не ги побутват да отиват и да се опитват в нещо, в което е ясно, че няма как да се справят, при положение че нямат опит.
Един родител едва ли може правилно да прецени какво е нивото на детето му. А после ни обвиняват в болни амбиции.  Crossing Arms
Мисля, че имате твърде високи очаквания от учителите. Тяхната задача е да ги научат да решават задачите от училищния материал и толкова. Побутването не го разбирам обаче, при положение, че знаеш за какви задачи става въпрос и че не са решавани. Може би залагат на подготовка вкъщи.

# 712
  • София
  • Мнения: 3 400
Илияна, в СОУ Христо Ботев сме.

# 713
  • Мнения: 5 461
Мисля, че те имат поглед върху децата - обективен и те могат да ни кажат - детето има възможности по еди какво си , наблегнете. Така например в градината госпожата им предаваше шах и насочи тези, които наистина имаха данни да продължат да се занимават с това. КАк аз бих го направила, като даже не знаех как се местят фигурите. Сигурна съм, че ако има желание се намира и време и начин.

# 714
  • Мнения: 7 342
Никой няма вина за нищо .Учителите си преподават по учениците ,нашата явно няма никаква амбиция да ходят учениците и по състезания ,питах я какви ще са задачите ,тя каза -такива каквито учим и тук.
Разбрах ,че се е записал пет дни преди състезанието ,поразрових се малко ,каквото различно видях колкото можах обясних .
Толкоз .
Има и доста родители ,които са с мислили ,че задачите наистина ще са само от преподаваните  Laughing ,но явно и подготвени русенчета е имало .

Beauty така и предполагах  Peace

# 715
  • Мнения: 24 467
Джина, учителите в училище по принцип не са длъжни да правят точно състезателна подготовка.
В училище часовете едва стигат да се овладее задължителния материал, а с напредването по класовете това дори става невъзможно, когато в VІІІ клас, напр., учиш математика по програма, предвидена за 4 часа седмично, но имаш три такива и то предвиждането е без часове за упражнения и всеки час е един нов урок.
Ако родител иска детето му да се състезава му организира специална подготовка.

# 716
  • Мнения: 5 259
Според мен вина имат учителите, които знаят в какво се състоят задачите на такова състезание и би трябвало или да подготвят поне минимално децата за такъв тип задачи или да не ги побутват да отиват и да се опитват в нещо, в което е ясно, че няма как да се справят, при положение че нямат опит.
Ако учителката е насочила дъщеря ти, значи правилно е преценила, защото резултатът и е много висок и явно е добра по математика.
Доколкото разбрах е решила всичко без 8-ма задача. Тази задача не влиза в типовете класически задачи, които се дават обикновено и просто няма как предварително учителката да е знаела какво точно ще има и кое дете коя задача ще може да реши и коя няма да може. Чак такива ясновидци не са.
Опитай се да обясниш на дъщеря си колко много е направила и да я убедиш да не се фиксира чак толкова върху малкото, което е объркала.

# 717
  • Мнения: 22 867
Явно пак стигаме до конкретния човек. Нашата класна даваше разпечатани листовки със задачи от предишни олимпиади за подготовка, няколко пъти каза, че може да теглим и от нета такива, ако имаме нужда от помощ за подготовката за състезанието, да се обаждаме. Е, не съм я тормозила, защото си има други задачи жената, просто принтих от нета задачи от предишни състезания, решавахме и така. Друг въпрос е, че съм извадила различна логика за пирамидките. Не смятам, че ми е виновна госпожата, да бях питала, щеше да обясни. Но нищо, аз също приемам участието като начин да се види какво е усвоила и какво не. Удовлетворена съм, не са фрапиращи пропуските, просто липса на малко съобразителност, но все пак за пръв път е това участие, в друго училище, с непознати деца. Някой някъде (не си спомням Embarassed) беше препоръчал сборник Задачи по математика за бързоуспяващи ученици за 1. клас Мариана Богданова, Мария Темникова, поръчах го, ще продължим да решаваме задачи, още повече, че го прави с интерес, пък дано има положителен резултат, надявам се. И да не се е метнала на мен, че пустата математика как я "обичах" и как ми "вървеше"........не е за казване. Laughing

# 718
  • Мнения: 1 114
Значи, хем едва ли не всички били решавали такива в училище, хем всъщност не били от материала, че било много лесно. Хем било редно детето да е наизустило всички модели от предишните години, хем трябвало да е съобразително и да прецени кой модел е този път. Добре че, на съставителите не им е хрумнало да сложат пирамида със сбор от числа, че тогава тези които са упражнявали модела от предходните години, какво ли щяха да съобразят.
Коренно различно щеше да е ако в условието имаше показан пример с пирамида.
И тъй като и аз като една от съфорумките по-напред в темата нямам претенции да съм родител на младия Питагор, не виждам детето ми дори и да беше решавало точно тези пирамиди, откъде ще разбере без условие как да го реши.

# 719
  • Мнения: 5 461
Съгласна съм, че учителите не са длъжни да предават повече, отколкото им е заложено по програма. Но и не мисля, че при положение, че знаят, че децата нямат подготовката за едно състезание трябва да подканят всички да отидат. Защото така се разбира, че състезанието е върху материала, който те действително за взели.  
Друг е въпроса, че ако един учител има желание намира и начин. Както казах - директорката на градината ни провеждаше безплатни уроци по шах и наистина откриха няколко деца, които имат заложби за тази игра. И на нея не й влизаше в работата това, но професията учител не е като да си оператор на машина или някаква друга механична работа.

Общи условия

Активация на акаунт