На добър час в ПЪРВИ клас! - 5

  • 35 706
  • 749
  •   1
Отговори
# 720
  • Мнения: 5 940
Споделям мнението, че учителите не са длъжни да подготвят децата за състезания. Това си зависи от инициативата на учителя и има ли условия да я прояви. Какво е нивото на класа и много други фактори. Дори и интерес на самия учител към математиката.
Djina , целият ли клас е с максимален резултат Rolling Eyes, та сбъркана една задача я приемаш като провал?

# 721
  • Мнения: 5 460
Ох, въпросът не е за моите деца. Говоря по принцип. Щом се казва, че е хубаво всички деца да отидат да се опитат се предполага, че  всички деца имат подготовка по материала.
А специално за моите считам, че не е много честно на другите деца да са давани разяснения на задачите, а в нашето училище да ги оставят да се справят сами. Дори и това да е правилно е трябвало да се спази същото условие и за другите деца.

# 722
  • Мнения: 24 467
Ох, въпросът не е за моите деца. Говоря по принцип. Щом се казва, че е хубаво всички деца да отидат да се опитат се предполага, че  всички деца имат подготовка по материала.
А специално за моите считам, че не е много честно на другите деца да са давани разяснения на задачите, а в нашето училище да ги оставят да се справят сами. Дори и това да е правилно е трябвало да се спази същото условие и за другите деца.


Аз те разбирам.
За мен, обаче, такова нещо, като твърдението, че било "хубаво всички деца да опитат" е крайно невярно и който го е казал по този начин просто е сбъркал или е искал да събере повечко такси за участие.
На следващо място аз съм категорично против на състезания да се дават каквито и да било разяснения, т.к. стигаме до абсолютна липса на справедливост- дали някъде са дали такива, а другаде- не, какви са били тези разяснения и т.н. За мен липсата на справедливост и равнопоставеност на състезателите лишава състезанието от всички негови положителни страни и го прави изцяло излишно. Не смятам изобщо, че съм крайна.
Ако има деца, на които условията са неясни, оставят си задачата нерешена или опитват да я решат според това, което разбират. Затова писах, че предпочитам задачи с текстово условие, за да е ясно. Който не може да чете текст, да не ходи по състезания. И от втори клас да започне- нищо не е изгубил. Против съм и текста да бъде четен от квестори. Четейки, те могат и да дадат насочващи пояснения, което е много лесно, дори с едната интонация само, гласово подчертаване на важни части от условието и т.н., което незаслужено и несправедливо определя изначално един неравен старт на децата, които не са били в съответната стая и не са ги чули.

# 723
  • Мнения: 18 815
Въобще не знам какво е направила моята, снощи проверяваха с кака си, ама това което казваше, не значи така е написано там  Mr. Green
Просто съм благодарна на нашата класна, че си направи труда жената да разпечата от минали години, и няколко дни оставаха след часовете, който иска разбира се, за да ги решават. Не беше длъжна, но го направи  Peace

# 724
  • Мнения: 5 940
И според мен не трябва да се дават разяснения по задачите.
Не трябва да има никаква намеса на квесторите. Квесторите на СМТ от училищата ли са или са външни?
Невъзможно е учителите да преценят отсега кои деца трябва или не трябва да се явяват. Те дават информация за състезанието. Ако децата проявят желание, не би трябвало да ги спират. Ако го направят, значи товарят резултата от състезанието с голяма значимост, което е глупаво.
Но е безумно и да ги задължават да се явяват.

# 725
  • sofia
  • Мнения: 9 235
Ох, въпросът не е за моите деца. Говоря по принцип. Щом се казва, че е хубаво всички деца да отидат да се опитат се предполага, че  всички деца имат подготовка по материала.

Аз те разбирам.
За мен, обаче, такова нещо, като твърдението, че било "хубаво всички деца да опитат" е крайно невярно и който го е казал по този начин просто е сбъркал или е искал да събере повечко такси за участие.
Тя и класната на големия пусна тази реплика на една родителска среща. Разпечатах задачи от минали години, с мъжа ми ги погледнахме и решихме, че няма нужда ходи.
А за малкия изобщо не ми се даваха 7 лв излишни пък и да го развеждам натам-насам.
Първи срок на първи клас е това.....до 12 ще изтрещите, ако на всяка "инициатива" отдавате толкова енергия  Wink

# 726
  • Мнения: 5 460
За мен, обаче, такова нещо, като твърдението, че било "хубаво всички деца да опитат" е крайно невярно и който го е казал по този начин просто е сбъркал или е искал да събере повечко такси за участие.
Това ми е едното съображение и на мен.
И другото също - съгласна съм да няма разяснения, но да е така за всички. Не вярвам в нашето училище да няма нито един събрал пълния брой точки, а в другото, както и за Русе се коментираше - да има  5-6 и повече успели деца. Някак нереално ми звучи.
А че няма да станат математици съм почти сигурна. Нямат такова постоянство и двамата.

# 727
  • София
  • Мнения: 4 041
Първи срок на първи клас е това.....до 12 ще изтрещите, ако на всяка "инициатива" отдавате толкова енергия  Wink
Много си права Simple Smile
Нашата учителка прати само 4-5 деца, писах и по напред, останалите не ги е спирала, но не ги е и тикала. На мен ми каза, че препоръчва да се яви, влезнах, прочетох за състезанията, видях различните задачи, принтирах и седнахме да решаваме. Схвана идеята, схвана какво се иска, научи се да проверява и да си търси грешките.
Явяването на състезание без предварителна допълнителна подготовка за мен е безмсилено, всеки си има поглед разбира се. След като видях задачите, първото нещо, заради което й дадох тестовете беше, за да разбера има ли смисъл изобщо да се опитва.
Иначе в следващите класове вече има условия, нещата се изчистват, но задачите стават още по-завртяни и далечни от изучаването, но според мен лично точно това е идеята на състезанията и олимпиадите.

# 728
  • Мнения: 5 460

Нашата учителка прати само 4-5 деца, писах и по напред, останалите не ги е спирала, но не ги е и тикала.
Явяването на състезание без предварителна допълнителна подготовка за мен е безмсилено, всеки си има поглед разбира се.

Ето това е, което смятам че е правилното отношение. Браво на вашата учителка.

# 729
  • Мнения: 5 940
Е как ще е правилно отношение? Надали има много деца, които не се справят с училищната математика. Как преценява кои от 15-те-20-те деца, които нямат проблем със сметките, да избере за състезание?

# 730
  • Мнения: X

Нашата учителка прати само 4-5 деца, писах и по напред, останалите не ги е спирала, но не ги е и тикала.
Явяването на състезание без предварителна допълнителна подготовка за мен е безмсилено, всеки си има поглед разбира се.

Ето това е, което смятам че е правилното отношение. Браво на вашата учителка.
Явяването на състезания, отворени за всички желаещи, не е и не може да бъде решение на учителя. Много родители го разбират едва, когато тяхното дете бъде поставено в ситуация да не е сред избраните по една или друга причина.
Но оцветената част поддържам напълно.

# 731
  • София
  • Мнения: 4 041
Аз ще се опитам да се доизясня. Г-жата събра тефтерите на всички деца, написа кога, къде и как е състезанието, така направи и при предното. Уведоми абсолютно всички родители за това. На няколко родителя обаче каза, че според нея препоръчително и даже необходимо да отидат.

# 732
  • Мнения: X
bubcheto15, разбрах те напълно. Коментирах не вашата конкретна ситуация, а случаите, когато наистина учителят си позволява да решава кой да отиде и родителите безропотно го приемат. Просто без твоите думи цитатът нямаше да се получи.  Peace

# 733
  • Мнения: 5 259
Но и не мисля, че при положение, че знаят, че децата нямат подготовката за едно състезание трябва да подканят всички да отидат.
Е, ти на кое казваш да имат подготовка? Да са толкова добри, че гарантирано да направят максимален резултат?
В такъв случай 90% от участниците по състезанията отиват неподготвени  Laughing

# 734
  • Мнения: 7 332
Бургазлийчета  са с 11 максимални резултата с/у 10 на русенчетата.

Общи условия

Активация на акаунт