Гимназиалния курс на ПЧМГ и математическите гимназии в София

  • 10 202
  • 64
  •   1
Отговори
# 30
  • Мнения: 50 782
Есенцията на спора не беше за това как се балансират двете оценки за да се влезе, а дали някой топ математик може да остане извън СМГ, защото му куца БЕЛ. А след като говорим за топ математик и състезател то е ясно, че оценката по МАТ ще е 6,00 или да кажем 5,90, ако се е заплеснал и са му отнели точки за някое описание. Защото няма топ състезател, който да не успее да реши задачите.
А при две шестици по МАТ и БЕЛ в дипломата и при "издънка" от 5,90 на изпита по МАТ за да се влезе в СМГ е трябвала оценка по БЕЛ от 4,23. А ако не е имало издънка и оценката от изпита по МАТ си е нормалната 6,00, тогава за влизане стигат и 3,93 по БЕЛ. Е това са оценки, които се изкарват и без уроци.

# 31
  • София
  • Мнения: 7 673
Питам, защото хлапето е в немско училище засега. Вярно е, че е само четвърти клас, но се чудя в неговия вариант не е ли по-добре да се стремим към мат+английски, живот и здраве,  и немския да се продължи другаде. Имаме още време, де.

Ама то целта не е точно и непременно немски. Целта е два езика. Което означава, че във вашия случай математика + английски ще е по-добрият вариант.
Благодаря за отговора.   bouquet

# 32
  • София
  • Мнения: 62 595
Може ли да ми кажете защо комбинацията от математика и немски е толкова търсена?

Защото целта е след подготвеето да продължат да си учат немски по курсове и да учат в Германия. И СМГ с немски, и немските гимназии са толкова популярни през последните години. Преди години, когато Испания цъфтеше заради многото пари от ЕС, много модерна беше Испанската гимназия.

Ако детето е изявен математик, по-скоро е за СМГ, после евентуално за НПМГ, но ПЧМГ още е нестабилна, не бих рискувала да не се събере паралелка. Повечето деца се изнасят към СМГ, АК или държавните езикови.

# 33
  • София
  • Мнения: 4 100
Записвам се да следя развитието на трите гимназии.

# 34
  • София
  • Мнения: 168
Благодаря много за мненията, споделени до тук. Продължавам да следя темата с интерес.

По-повод на кандидатстването в математическа гимназия, естетсвено няма нищо по-нормално от това в тези гимназии да се кандидатства с отделен изпит, различен от НВО. Жалко, че кандидатстването в СМГ не е на този принцип. Не мисля, че високите оценки на матурите, вкл. по математика показват задължително афинитет или интерес към математиката. Такива резултати могат да бъдат постигнати от всеки прилежен и упорит ученик, а по-нататък горките деца, заради амбициите на родителите им да учат в най-престижната гимназия, ще се чудят от къде им е дошло и от към темпо и към сложност на материала и т.н.  Често пък се случва свикналите да търсят сложни решения ученици от математическите класове, понякога да се "дънят" на лесните изпити или просто напрежението да си каже думата точно в деня на НВО, защото тези деца не са машини и тази моментна "издънка" да бъде решаваща за тях за по-нататък. Всички знаем, че имат и спадове и подеми и резултатите на повечето, (като изключим най-добрите състезатели) не са постоянни непрекъснато. Не казвам, че трябва да бъдат привилегировани само защото са от математически класове. Просто трябва да се потърси по-добър начин за отсяването на  учениците с интереси в математиката и това да не става на общо основание от НВО, макар и оценката да се взима по 3.

# 35
  • София
  • Мнения: 62 595
Е, чак пък, най-престижната! В София са няколко най-престижните, и ако едно дете има достатъчно висок бал, може да си избере според интереса, и пак ще е в престижна. Да се сравняват СМГ, НПМГ и езиковите, че и тези по изкуствата, е като да се сравняват ябълки с круши и мандарини.

За НПМГ съм съгласна да има отделни изпити, защото това е национална гимназия, все пак! Но СМГ е едно общинско училище, а ако се направи с отделен изпит, то резултатите ще са предизвестени - училите още от четвърти клас там ще имат предимство, защото ще бъдат подготвени за три години, а деца от други училища няма да имат шанс. Сега поне може да се влее свежа кръв в училището, нищо че повечето от СМГ предпочитат да си останат там.

# 36
  • Мнения: 50 782
Няма нищо лошо за влизане в СМГ да има специален отделен изпит. Нямаше да има нищо лошо и този изпит да е с много голяма трудност, стига обаче в СМГ да приемаха само 30-50 деца. Защото толкова деца могат да се справят с наистина трудна математика. В СМГ обаче приемат 180 деца, които са добри математици, но не чак състезатели. За тези деца е полезно да са в това училище, макар да не планират после да се занимават с чиста математика, а да станат инженери, архитекти, икономисти и какви ли не още. Един такъв свръх труден изпит ще означава приемане с тройка за да се запълни бройката или даже да има непопълнени места. В същото време деца с възможности над средните ще останат без добро математическо образование. Аз поне не му виждам смисъла. СМГ не е училище за математическия елит, а е училище за деца, които имат предпочитания към математиката. И това предпочитание се отразява в утрояването на оценката по МАТ.
Практиката е доказала, че така приетите деца нямат проблеми да се справят след това в СМГ, където изискванията не са чак толкова космически, колкото се заблуждават някои. Там се учи здраво математика, но в такива обеми, че е по силите на всяко дете с интерес към предмета. Свръх трудните задачи са за състезателите и се учат на школи, където се ходи по желание. Що се отнася до издънката на изпита - на всеки може да се случи без значение колко е труден материалът. И затова си има много добра алтернатива - НПМГ, където се влиза с отделен изпит или даже с оценка от олимпиадата.
Сега вече има и трета алтернатива - ПЧМГ.

Цитат
Но СМГ е едно общинско училище, а ако се направи с отделен изпит, то резултатите ще са предизвестени - училите още от четвърти клас там ще имат предимство, защото ще бъдат подготвени за три години, а деца от други училища няма да имат шанс. Сега поне може да се влее свежа кръв в училището, нищо че повечето от СМГ предпочитат да си останат там.

Те и сега си имат предимство - май няма СМГ-еец, който да не успее да влезе след 7 клас. А свежата кръв се осигурява от двете допълнителни паралелки, а и от факта, че поне една паралелка деца отиват в ЕГ и АК. Т.е. 50% от местата остават за нови деца и те си имат всички шансове., без на практика да се конкурират със старите СМГ-ейци.

# 37
  • София
  • Мнения: 62 595
Имах предвид, че ще стане като с кандидатстването след четвърти клас - ходене на нарочни курсове за подготовка специално за СМГ за външните кандидати, а по подразбиране учениците от СМГ ще са ги учили тези неща, защото ще са "наши деца". Сега поне децата са на равна нога - всички се готвят за всички гимназии и кеф му на някого СМГ, кеф му езикова.

# 38
  • Мнения: 50 782
Имах предвид, че ще стане като с кандидатстването след четвърти клас - ходене на нарочни курсове за подготовка специално за СМГ за външните кандидати, а по подразбиране учениците от СМГ ще са ги учили тези неща, защото ще са "наши деца". Сега поне децата са на равна нога - всички се готвят за всички гимназии и кеф му на някого СМГ, кеф му езикова.

Ма то и сега е така - по правило учениците от СМГ не ходят на курсове по математика, защото си я знаят. А другите ходят и плащат. Разликата е, че сега един и същ изпит важи и за ЕГ, и за СМГ. А тогава ще е зор да се подготвят за два различни изпита, което наистина е гадно. Та сегашният вариант си е добър - хем осигурява достатъчно ситна цедка, хем е демократичен и гъвкав.

# 39
  • Мнения: 980
Защото толкова деца могат да се справят с наистина трудна математика. В СМГ обаче приемат 180 деца, които са добри математици, но не чак състезатели.

Това също е регулирано сравнително добре, чрез създаването на неофициална "състезателна" паралелка след 7-ми клас.

# 40
  • Мнения: 50 782
Защото толкова деца могат да се справят с наистина трудна математика. В СМГ обаче приемат 180 деца, които са добри математици, но не чак състезатели.

Това също е регулирано сравнително добре, чрез създаването на неофициална "състезателна" паралелка след 7-ми клас.

Чак състезателна паралелка е малко силно казано, защото състезателите са 5-10, а в паралелката има 28 деца. Затова и в обикновените часове се преподава по програмата като на всякъде, а не нещо по-така като за състезатели. Но сигурно има известно удобство когато отборът пропуска учебни дни заради пътуване по състезания децата да са все от един клас. От тази гледна точка е уместно да ги събират, доколкото е възможно, защото има и състезатели от немската паралелка.

# 41
  • София
  • Мнения: 168
Кой вариант според вас е по-добър? СМГ (някоя от паралелките) или НПМГ математика с информатика.

# 42
  • София
  • Мнения: 168
Всъщност, не бях забелязала, че има много хубави и изчерпателни теми за СМГ и НПМГ в подфорума "училища и набори", което до голяма степен отговаря на въпроса ми. Все пак, ако се намери някой, който да сподели впечатления за горния курс на ПЧМГ, би било полезно.
Благодаря за споделените до тук мнения!

# 43
  • София
  • Мнения: 62 595
Кой вариант според вас е по-добър? СМГ (някоя от паралелките) или НПМГ математика с информатика.

Ако видиш миналогодишните седмокласни теми, админът от НПМГ даде изчерпателна информация за новите паралелки "математика и информатика", и лично на мен програмата и изискванията ми се видяха много сериозни. Ако наистина са направили учебния план така, както той го беше описал, значи летвата е много високо и е за деца, които врят и кипят в информатиката. Според мен, ако детето се интересува предимно от математика, макар и да не иска да се състезава, СМГ е по-удачен вариант. Все пак, питай конкретно в темата за НПМГ, може би там пишат родители на деца в новата паралелка.

# 44
  • Мнения: 6 031
Записвам се да следя развитието на трите гимназии.

И аз така.
Много интересни неща прочетох тук.

Общи условия

Активация на акаунт